Witam.Mam pytanko nieiwem czy w odpowiednim dziale ale warto sprobowac.Mam zamiar nabyc Opla Omege B FL z 2001 roku ogladalem ja ale mam zastrzerzenia co do tylnich drzwi chodzi mi o szpare ewidentnie jest wiekasza niz z drugiej strony.Mam pytanko mam zamiar oblukac go jeszcze raz z miernikiem lakieru,moje pytanie jaka grubosc powinnien miec orginalny lakier w tym samochodzie,i jak sie nie myle grubosc lakieru powinna byc identyczna na calym samochodzie i jak sie niemyle to juz powinna byc ocynkowana z tego rocznika.Bardzo dziekuje za odpowiedzi.


Grubosc lakieru Omega B FL 2001r
Rozpoczęte przez
pb923
, 19 maj 2010, 19:28
5 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 19 maja 2010 - 19:28
#2
OFFLINE
Napisany 19 maja 2010 - 19:51
Kolego powodzenia w szukaniu omegi z oryginalnym lakierem. Nie oszukujmy się ale autko ma 9 lat a w dzisiejszych czasach o przytarcie nie trudno itp. Oczywiscie nei mowie że takich aut nie ma ale to są rodzynki które chyba 3/4 czasu przestały w garażu. A ocynk już był
#3
OFFLINE
Napisany 19 maja 2010 - 20:02
Ogolnie z tego co pamietam miedzy 100-180mf ( +/-) (co powinno sie tyczyc wszystkich marek)
Mi chyba pokazywalo 120-130 jak dobrze pamietam.
Grubosc ok 250mf moze byc podwojny lakier. Powyzej 350 szpachla.
Mi chyba pokazywalo 120-130 jak dobrze pamietam.
Grubosc ok 250mf moze byc podwojny lakier. Powyzej 350 szpachla.
#4
OFFLINE
Napisany 19 maja 2010 - 20:32
Z tego co czytałem, to standardem jest od 80-120um. Będziesz miał miernik, oblecisz samochód i zobaczysz co jest grane.
>200um druga warstwa, a więcej to sam gips.
>200um druga warstwa, a więcej to sam gips.
#5
OFFLINE
Napisany 19 maja 2010 - 20:42
Ja pisalem, ze 100-180 tak gdzies wyczytalem i to sie zgadza z tym co nizej wycignalem z aukcji sprzedawcy mienrikow. Co do 250mf tu sie troche pomylilem bo juz od ok 200mf jest druga warstwaZ tego co czytałem, to standardem jest od 80-120um. Będziesz miał miernik, oblecisz samochód i zobaczysz co jest grane.
Tu opis z aukcji miernika na alledrogo
Miernik służy do pomiaru grubości warstwy lakieru na podłożu stalowym (również ocynkowanym) idealnie nadaje się do sprawdzania pojazdów czy nie były szpachlowane lub dwukrotnie malowane. Fabrycznie samochody są lakierowana na grubość 80um-180um w zależności od modelu wiec tak w przypadku wykrycia grubości 180-400um mamy informacje, że auto było w tym miejscu lakierowanie powtórnie natomiast w przypadku powyżej 400um mamy informację, że auto było w tym miejscu szpachlowane
pb923 , tylko pamietaj, ze sonda musi dokladnie stykac sie na calej powierzchni bo jak bedzie z ktorejs strony lekko odstawac to ci miernik pokaze 300-400 i w gore (tu trzeba szczegolnie na czesciach polokraglych uwazac np na blotniku)
#6
OFFLINE
Napisany 20 maja 2010 - 19:59
w omegach bfl grubosc oryginalnego lakieru wynosi ok 120um +/- 10um na zewnętrznych elementach... słupki, progi, itp itd maja okolo 80um
metoda jedakze nie w 100% skuteczna - w mojej omedze rok temu mialem przerysowany przedni blotnik, oraz oboje drzwi... lakiernik jak pomalowal to miernik pokazuje ok 140um
a widac golym okiem ze malowane...
metoda jedakze nie w 100% skuteczna - w mojej omedze rok temu mialem przerysowany przedni blotnik, oraz oboje drzwi... lakiernik jak pomalowal to miernik pokazuje ok 140um
