Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Blokowanie się kierownicy podczas jazdy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   MaR__KoN

MaR__KoN
  • 55 postów
  • Dołączył: 24-11-2008
  • Skąd: Konin
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 18 maja 2010 - 22:53

Witam wszystkich!
Dzisiaj troszkę pojeździłem kluchą po mieście. Jakież było moje przerażenie kiedy wchodząc w dwa zakręty stwierdziłem że nie mogę w ogóle skręcić kierownicą. Prędkości nie były za duże i nic z naprzeciwka nie jechało więc udało mi się zatrzymać bezpiecznie. Najdziwniejsze jest to, że po zatrzymaniu kierownica już się kręciła normalnie. Drugi przypadek był taki iż kiedy stałem na skrzyżowaniu przepuszczając samochody mające pierwszeństwo znowu mi się kierownica zablokowała. W momencie jak zacząłem lekko ruszać do przodu kierownica nagle się odblokowała. Ludzie pomóżcie! Co to może być :-( Byłem u kilku speców ale jak to zawsze bywa w tedy kierownica działa dobrze. Przed chwilą wróciłem od jeszcze jednego speca i też niczego nie odkrył bo wszystko działa. Czy to jest normalne? Nie chodzi o mnie tylko wożę tym autem czteromiesięcznego syna i żonę i to najbardziej o nich się boje :-(

P.s. Dodam tylko, że seria blokad zdarzyła się kiedy auto uruchomiłem po raz pierwszy po deszczowej nocy. Może coś zawilgotniało?
Chcesz się dowiedzieć prawdy o sobie, pokłóć się z przyjacielem.

#2 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 maja 2010 - 22:59

Na moje to sie nie blokuje tylko znika wspomaganie, co podczas jazdy daje podobny efekt. NIe trza wtedy panikować tylko mocno chwycić kiere i kręcic. Da sie, choć chodzi cięzko.

A powodów konczącego sie wspomagania moze być kilka. Od zbyt małej ilości płynu, przez nieodpowiedni płyn, slisgający sie pasek az po uszkodzoną listwe i pompe.

#3 OFFLINE   MaR__KoN

MaR__KoN
  • 55 postów
  • Dołączył: 24-11-2008
  • Skąd: Konin
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 18 maja 2010 - 23:07

Niestety ale to nie wspomaganie. Też przedstawiano mi takie wersje jednak wiem co widziałem i przede wszystkim wiem co czułem. Po prostu kierownica się zablokowała i tyle :-(
Chcesz się dowiedzieć prawdy o sobie, pokłóć się z przyjacielem.

#4 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 maja 2010 - 23:13

To pewnie przekladnia >>> a moze stacyjka ? (tak mi przyszlo do glowy)

#5 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 maja 2010 - 23:20

przkladnia tak, stacyjka jakby sie zablokowała ... to już sama z siebie by sie nie odblokowała.

#6 OFFLINE   MaR__KoN

MaR__KoN
  • 55 postów
  • Dołączył: 24-11-2008
  • Skąd: Konin
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 18 maja 2010 - 23:20

Stacyjka była wymontowywana ok. dwóch tygodni temu bo się zablokowała jednak została wymontowana, naprawiona i zamontowana ponownie i wszystko grało do tej pory.
Chcesz się dowiedzieć prawdy o sobie, pokłóć się z przyjacielem.

#7 OFFLINE   andrzej84

andrzej84
  • 312 postów
  • Dołączył: 18-06-2009
  • Skąd: opole

Napisany 21 maja 2010 - 18:15

w przekładni masz zamontowaną śrubę do regulacji luzu może w niej tkwi problem kiedyś jak regulowałem luz na kierownicy i dokręciłem ja za mocno to kiera się czami blokowała

#8 OFFLINE   Conamorre

Conamorre
  • 4 postów
  • Dołączył: 17-07-2012

Napisany 19 lipca 2012 - 23:09

Witam
Mam pytanie dotyczące mojej omegi B ,dziś podczas jazdy zablokowała mi się kierownica , nie dało się nią ruszyć przez ok 3 sekundy . na szczęście droga była prosta i nie doszło do żadnej kolizji. Nie wiecie może czym może być to spowodowane . Pierwszy raz coś takiego się stało omegę kupiłem jakieś 4 miesiące temu, i dużo już wymieniłem aby mieć pewność na czym stoję.. Dziękuję i proszę o jak najszybszą odpowiedź , gdyż jadę w sierpniu na trasę 1400 km i potrzebuję sprawne auto.. Pozdrawiam.. :pokoj:

przeniosłem w istniejący temat ,;kocyk

#9 OFFLINE   sylwunio

sylwunio
  • 118 postów
  • Dołączył: 14-01-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 19 listopada 2012 - 16:50

a nie świeci Ci się kontrolka od poduszki? Ja miałem podobnie, kierownica się blokowała, wystarczyło odrobinę więcej siły i puszczało z lekkim plastikowym trzaskiem, winny był zwijak od jaśka.

#10 OFFLINE   tomis06

tomis06
  • 84 postów
  • Dołączył: 08-12-2011

Napisany 19 listopada 2012 - 18:54

w przekładni masz zamontowaną śrubę do regulacji luzu może w niej tkwi problem kiedyś jak regulowałem luz na kierownicy i dokręciłem ja za mocno to kiera się czami blokowała


mogłbyś kolego coś wiecej na temat tej śruby powiedzieć? Gdzie jest i jaki luz da sie skasować? Przekładnia mi nie leje, a mam luz na kierownicy. Drążki, wspornik itp mam nowe. A luz dalej. Miałem brac sie za krzyżak bo o regulacji nic nie slyszałem. Jest sens? Da to coś? Na wyłączonym postoju czuc duży luz i podczas jazdy 10 km/h po krzywej drodze.

#11 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 listopada 2012 - 21:59

Myślę że to przycina się kolumna kierownicza...sprawdz luz góra dół...mam 2 omegi ale mi się to jescze nie przytrafiło...

 


#12 OFFLINE   michal1350

michal1350

    Hanek

  • 191 postów
  • Dołączył: 04-10-2009
  • Skąd: SL
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 26 listopada 2012 - 22:06

Mogę podpowiedzieć trochę lakonicznie, że to blokowanie się kierownicy może mieć faktycznie związek ze zwijakiem (taśmą?) w kierownicy.
Ostatnio i mnie zaczęły dziać się takie "cuda" z plastikowymi trzaskami, a wszystko to po demontażu i ponownym założeniu koła kierownicy. Może mechanikowi coś się nie udało?

#13 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 listopada 2012 - 22:16

teraz pytanie czy kolega coś tam grzebał?? Bo jeżeli nie to ciekawa sprawa...

 


#14 OFFLINE   pawonkow

pawonkow
  • 2 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Skąd: frankfurt

Napisany 27 listopada 2012 - 18:43

Sorry

#15 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 listopada 2012 - 20:30

juz 3 raz i za kazdym razem moja wiadomosc zostaje wymazana


Napisałeś już siedem razy to samo w kilku tematach !! , pierwszy raz w 2009r. i non stop powielasz swój wpis . Każdy następny taki nic niewnoszący post zostanie nagrodzony.

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#16 OFFLINE   andrzej2102

andrzej2102
  • 112 postów
  • Dołączył: 31-08-2011

Napisany 29 listopada 2012 - 16:14

witam mam problem, ale czytam posty i nie widze takiego samego problemu. a wiec tak, ostatnio wymienialem silnik, wiec wiadomo plyn z wspomagania tez byl wymieniany. dodatkowo wymienialem kierownice bo stara byla juz wytarta strasznie. i teraz takie sa objawy. jak krece to slysze takie pykanie jakby plastik o plastik takie tyk tyk tyk, czasami mi sie blokuje kierownica, tzn zacina sie. i teraz tak, jak auto jest zapalone i nic nie ruszam to ok ale jak chce skrecic kierownica w jedna czy druga to zaswieca sie konktrolka ladowania. kontrolka poduszki swieci mi od zawsze. poziom plynu w normie. a i czasami zapiszczy jakby pasek.

#17 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 listopada 2012 - 17:49

dodatkowo wymienialem kierownice bo stara byla juz wytarta strasznie. i teraz takie sa objawy. jak krece to slysze takie pykanie jakby plastik o plastik takie tyk tyk tyk, czasami mi sie blokuje kierownica, tzn zacina sie.



a sygnał dźwiękowy masz ?? , możliwe że przy wymianie kierownicy źle założyłeś taśmę pod kierownicą i ją zerwałeś

jak chce skrecic kierownica w jedna czy druga to zaswieca sie konktrolka ladowania. kontrolka poduszki swieci mi od zawsze. poziom plynu w normie. a i czasami zapiszczy jakby pasek.


możliwe że pasek jest luźny , wina napinacza albo zaoliwiony pasek

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#18 OFFLINE   andrzej2102

andrzej2102
  • 112 postów
  • Dołączył: 31-08-2011

Napisany 29 listopada 2012 - 20:20

a sygnał dźwiękowy masz ??

sygnal dzwiekowy jest.
a co do wspomagania to przy dokladniejszych ogledzinach zobaczylem ze sobie cos tam gdzies kapie. i co sie okazuje? troszke sobie rozebralem, dobre swiatlo i widze ze po ośce pompy wody sobie kapie. kapalo na pasek i stad prawdopodobnie blokowanie sie wspomy i zarzenie kontrolki, wymienilem pompe wody na moja ze starego silnika( pompa wody praktycznie nowka) i wszystko chodzi:) tzn objawy ustapily.
krotko mowiac uszkodzona pompa wody, wymiana i juz wspomaganie pyka, kontrolka sie nie zarzy.
P.S. szukam nieraz problemu na forum, znajduje go, ale szlak mnie trafia jak nie widze rozwiazania. no bo skoro sie pozbyl ktos problemu to po co o tym pisac nie?:mad::confused:

#19 OFFLINE   mojo rising

mojo rising
  • 64 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: Wrocław

Napisany 16 kwietnia 2013 - 19:15

witam, ja mam podobny problem: kiedy krece kierownica, slychac takie plastikowe cykanie (jak od migaczy czy cos) i czasem kierownica sie zablokuje, wtedy taki plastikowy opor trzeba przelamac - jakby jakis zabek plastikowy trzymal... nie wymaga to duzej sily, ale jednak szarpniecie lekkie jest i przy wiekszej predkosci skret wychodzi taki troche nieforemny:)

co to moze byc? chyba do mechanika i tak pojade, bo kierownica to wazna sprawa, jeszcze jak auto matce pozycze a ona nie bedzie miela sily zeby ten opor to masakra... dzwon:o

a: zadna poduszka sie nie swieci, klakson jest.
poza tym w aucie jest regulowana kolumna kierownicy. kiedys mialem inna omege bez tej regulacji, i tam bylo ok.

PROBLEM ROZWIAZANY!! TASMA OD PODUSZKI..

#20 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 października 2013 - 08:09

witam, ja mam podobny problem: kiedy krece kierownica, slychac takie plastikowe cykanie (jak od migaczy czy cos) i czasem kierownica sie zablokuje, wtedy taki plastikowy opor trzeba przelamac - jakby jakis zabek plastikowy trzymal... nie wymaga to duzej sily, ale jednak szarpniecie lekkie jest i przy wiekszej predkosci skret wychodzi taki troche nieforemny:)

co to moze byc? chyba do mechanika i tak pojade, bo kierownica to wazna sprawa, jeszcze jak auto matce pozycze a ona nie bedzie miela sily zeby ten opor to masakra... dzwon:o

a: zadna poduszka sie nie swieci, klakson jest.
poza tym w aucie jest regulowana kolumna kierownicy. kiedys mialem inna omege bez tej regulacji, i tam bylo ok.

PROBLEM ROZWIAZANY!! TASMA OD PODUSZKI..


Mógłbyś napisać, co trzeba dokładnie zrobić z tą taśmą? Jak się do tego zabrać? Mam identyczny problem.