Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Piszczący pasek + dym z rolki


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
25 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   motylas

motylas
  • 9 postów
  • Dołączył: 20-03-2010

Napisany 16 maja 2010 - 17:15

Witam, ostatnio w mojej omie 3.0 zaczął piszczeć chyba pasek wieloklinowy. Tzn przy odpalaniu słychać było głośne piszczenie paska i utrzymywało sie przez 10 sekund po czym cichło. Dodatkowo słychac było szumienie pod maską. Dziś rano odpalam , jade może 300 metrów i czuje smród spalenizny. Podniosłem maskę i zauważyłem że dym wydobywa sie z pod jednej rolki na pasku, niżej zamieszczam linkt do fotki.
Dodatkowo świeci cały czas kontrolka od ładowania nawet przy wyłączonej stacyjce.

http://img39.imagesh.../zdjcie119l.jpg

Potrzebowałbym informacji co to za rolka i czy da sie to jakos samemu wymienić.
A moze to sam pasek starczy wymienić ( moze dym jest z paska ale akurat koło tej rolki sie przeciera ? )

#2 OFFLINE   Soseq

Soseq

    Black is beautiful :)

  • 3 425 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Katowice / Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 maja 2010 - 17:17

jest to rolka napinacza pewnie łożysko się zatarło, da się ją wymienić samą, pasek najlepiej tez od razu wymień

rolkę odkręcisz kluczem 15"

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013

II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin


#3 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 maja 2010 - 17:33

sprawdz caly napinacz bo on mogl sie uszkodzic. Wtedy napial pasek na max albo poluzowal pasek .... wtedy caly do wymiany
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#4 OFFLINE   motylas

motylas
  • 9 postów
  • Dołączył: 20-03-2010

Napisany 17 maja 2010 - 10:06

dzięki za rady, jak tylko przestanie troche padać to wykręce to ustrojstwo ale mam jeszcze pytanie bo ta rolka napinacza to przy alternatorze jest tak ??

Czy można w razie czego jakby sama rolka była walnieta kupic cos takiego ??
http://www.bomis.web...ct&prod_id=5861

Czy to nie jest alternator za tym napinaczem ;]

#5 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 maja 2010 - 10:16

masz tu: http://allegro.pl/it...nacz_paska.html to co musisz kupić ;-)

EDIT: Sorki, ale oglądałem też właśnie kamerki i mi się poplątało :-D

#6 OFFLINE   motylas

motylas
  • 9 postów
  • Dołączył: 20-03-2010

Napisany 17 maja 2010 - 13:05

No spoko ale kamerki z twojego linka raczej tam nie wmontuje hehe

#7 OFFLINE   motylas

motylas
  • 9 postów
  • Dołączył: 20-03-2010

Napisany 19 maja 2010 - 17:45

Dzis przestalo padac wiece zabralem sie za rozebranie napinacza.
Odkrecilem ta śrubę 15", prubowałem jakos pokrecić ale niesciągałem nigdy paska i niestety niewiem jak to zrobić.

Mogłby ktos podpowiedzieć jak zluzować ten pasek abym mogł ten napinacz sciagnąć ??

#8 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 maja 2010 - 18:01

zakładasz dobry klucz 15 (najlepiej oczkowy lub nasadkę) na śrubę i wykonując ruch jakbyś ją chciał dokręcić luzujesz napinacz. Trzeba jedną ręką napinać, drugą ściągnąć pasek z koła pasowego, najłatwiej chyba z pompy wody. Trzeba uważać, by klucz się nie wysmyknął po zdjęciu paska, nie wolno pozwolić by siłą sprężyny sam gwałtownie przestawił się w położenie spoczynkowe, bo może pęknąć jego wspornik - trzeba napinacz kontrolowanym ruchem przywrócić do położenia spoczynkowego. Gdy już zdejmiesz pasek - odkręcasz śrubę rolki napinacza.

#9 OFFLINE   motylas

motylas
  • 9 postów
  • Dołączył: 20-03-2010

Napisany 24 maja 2010 - 16:45

Dzieki za rady :) są bardzo pomocne.

Ok, pasek i rolka napinacza wymienione. Już nie piszczy ale kontrolka nadal swieci :D poczatkowo świeciła tylko przy wyłączonym zapłonie a teraz na odwrót, dopiero gdy odpale i dodam gazu, do tego dziwny zapach z pod maski jakby spalenizna.

Zmierzyłem napiecie na aku i wyszlo 18,6V, wiec idąc dalszym tropem wykreciłem alternator i regulator i jutro jade kupic nowy. Z tego co wyczytałem na forum to jeszcze mógł paść mostek diodowy ale do boscha to drozsza sprawa z tego co widze. Narazie wymienie sam regulator ze szczotkami i napisze co i jak, najwyżej rozkręce jeszcze raz i pobawie sie z diodami ;]

EDIT:
Regulator kupiłem ze szczotkami za 30 zł, niestety po tym zabiegu kontrolka świeciła bez kluczyka w stacyjce co oznaczało jednoznacznie że diody. Niestety mam boscha 120a i niemogłem nigdzie dostać mostka diodowego innego niz oryginalny (niewiem czy jest nawet zamiennik bo szukałem duzo) a za oryginał wołali 250 zł. Kupiłem na allegro cały używany alternator za 80 zł, wyczysciłem fajnie od podstaw, przełożyłem moj nowy regulator i skreciłem.
Autko super chodzi :):):)

#10 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 lipca 2012 - 20:59

Ostatnio zauważyłem, że hałasuje rolka napinacza paska wieloklinowego. Jak włączę klimatyzację i dostanie obciążenia, to zaczyna hałasować jeszcze głośniej i dodatkowo delikatnie skacze góra-dół. Jak myślicie - napinacz do wymiany, czy wystarczy zmienić samą rolkę?

Przeniosłem do odpowiedniego tematu ,;kocyk

#11 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 lipca 2012 - 21:01

Jeżeli napinacz nie ma zyliona km przebiegu to sama rolka. Koszt rolki to ok 45zł. Sam ostatnio wymieniałem bo mi zaczęła huczeć po przebiegu 25tyś :masakra:

#12 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 lipca 2012 - 21:03

Nie wiem, ile ma przebiegu. Auto kupiłem niedawno, a napinacz pewnie nigdy nie był wymieniany. No nic, póki co wymienię samą rolkę. Dużo z tym roboty?

#13 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 lipca 2012 - 21:09

Dużo z tym roboty?


nie, odkręcasz tylko obejmę przewodu od klimy i rury od dolotu przed przepustnicą i wyjdzie. Klucz 15 i wszytko :)

#14 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 lipca 2012 - 21:15

Ale to chyba muszę pasek zdjąć? Jak go poluzować - alternator popuścić?

#15 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 lipca 2012 - 21:22

Ale to chyba muszę pasek zdjąć?


Tak. Klucz 15 na śrube od napinacza... najlepiej dlugi klucz, naciągasz tak jakbys chciał tą nakrętkę dokręcić i zluzujesz w ten sposób napinacz. Ściągasz pasek, wtedy tą nakrętkę odkręcasz i ściągasz starą rolkę. Delikatnie nakładasz nową rolkę tak żeby śruby nie wepchnąć do wewnątrz i nakręcasz nakrętkę (śruba się sama blokuje więc nie musisz nakładać od tyłu żadnego klucza ;)). Zakładasz pasek w ten sam sposób jak go zdjąłeś - ot cała filozofia :D

#16 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 lipca 2012 - 21:28

Tak. Klucz 15 na śrube od napinacza... najlepiej dlugi klucz, naciągasz tak jakbys chciał tą nakrętkę dokręcić i zluzujesz w ten sposób napinacz. Ściągasz pasek, wtedy tą nakrętkę odkręcasz i ściągasz starą rolkę. Delikatnie nakładasz nową rolkę tak żeby śruby nie wepchnąć do wewnątrz i nakręcasz nakrętkę (śruba się sama blokuje więc nie musisz nakładać od tyłu żadnego klucza ;)). Zakładasz pasek w ten sam sposób jak go zdjąłeś - ot cała filozofia :D


Z takim opisem powinno pójść bez problemu, dzięki :)

#17 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lipca 2012 - 21:56

Koszt rolki to ok 45zł.


A podrzucisz linka gdzie mozna kupic?? ;)

#18 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 lipca 2012 - 22:04

Z takim opisem powinno pójść bez problemu, dzięki :)


pamiętaj o podkładkach i bez obaw śruba się tak mocno nie cofnie żeby wypaść... :)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#19 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 lipca 2012 - 22:15

A podrzucisz linka gdzie mozna kupic


ja kupowałem w hurtowni w której się zaopatruje we wszystkie części. Dzięki ojcu mam tam zniżki, więc korzystam :) Nie szukałem nigdy w internecie czegoś takiego ;)

#20 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lipca 2012 - 22:18

ja kupowałem w hurtowni w której się zaopatruje we wszystkie części. Dzięki ojcu mam tam zniżki, więc korzystam Nie szukałem nigdy w internecie czegoś takiego


Kup mi tez :) przy okazji jak bedziesz:)