Witam wszystkich, szybko, krótko i na temat.
Koledzy i koleżanki, podpowiedzcie jak sprawdzić czy sprężarka klimatyzacji jest sprawna bez ładowania się w niepotrzebne koszta?
Mam dwie i nie wiem, czy są sprawne. Nie mam czynnika chłodzącego w przewodach i nie wiem czy sprężarka jest sprawna.
Czy jest jakiś sposób sprawdzenia tych sprężarek bez napełniania przewodów klimatyzacji czynnikiem chłodzącym?
Nie chce po prostu płacić za powtórne napełnianie klimy, jeśli sprężarka która jest aktualnie zamontowana w moim samochodzie jest niesprawna.
Samochód to Omega B z manualną klimatyzacją.
Pozdrawiam.


Jak sprawdzić sprężarkę?
Rozpoczęte przez
Barthez
, 15 maj 2010, 09:02
8 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 15 maja 2010 - 09:02
#2
OFFLINE
Napisany 15 maja 2010 - 09:34
możesz wymontować sprężarkę i zawieźć do dobrego serwisu, który ma sprzęt do pomiaru wydajności. Ale szybciej, prościej i taniej będzie chyba zainwestować w czynnik.
#3
OFFLINE
Napisany 15 maja 2010 - 09:34
jedyne co mozesz to podlaczyc ja na krotko i sprawdzic czy sie wlacza. wydajnosc niestety tylko z czynnikiem w układzie.
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 15 maja 2010 - 13:01
podepne sie pod temat,jesli moge; mam czynnik ful.tylko mala podpowiedz na krótko,jak nto zrobić?
#6
OFFLINE
Napisany 15 maja 2010 - 15:57
podepne sie pod temat,jesli moge; mam czynnik ful.tylko mala podpowiedz na krótko,jak nto zrobić?
podac zasilanie bezposrednio na zlacze sprezarki
#7
OFFLINE
Napisany 15 maja 2010 - 17:08
znaczy że podać bezposrednio napięcie na sprężarkę ,to znaczy podać napięcie na cewkę ,czy dobrze myslę.
#8
OFFLINE
Napisany 15 maja 2010 - 19:36
znaczy że podać bezposrednio napięcie na sprężarkę ,to znaczy podać napięcie na cewkę ,czy dobrze myslę.
Tak
#9
OFFLINE
Napisany 16 maja 2010 - 08:40
Koledzy, a czy nie prościej i bezpieczniej jeżeli sprężarka jest wymontowana po prostu pokręcić ośką, przytkać przewód tłoczący nawet palcem i jeżeli tłoczy powietrze to ok.Z doświadczenia wiem że w omedze bardzo często sprężarka rozszczelnia się na społowieniu bądź uszczelnienie wału puszcza.u mnie w pracy kosztowało by to ok 450 zł tj nabicie czynnikiem, wymiana łożyska, wymiana uszczelnienia wału, i uszczelki na społowieniu.pozdrowienia
Krristof