

Silnik bierze olej, kopci, poszła uszczelka pod głowicą- co teraz?
#1
OFFLINE
Napisany 15 maja 2010 - 00:34
2 lata temu kupiłem opla omega b 2.0 16V z 98r. combi na taxi, z przebiegiem 190 tys, po zalozeniu gazu i zrobieniu jakichs 40 tys zaczely sie problemy z silnikiem, stracil troszke mocy, zaczal brac olej (ok. 0,7l na 1000km), kopcic.
W tym momencie silnik ma 255000km, pali olej w ilosciach ok. 1l na 1000km, kopci, jest slabszy, poszla uszczelka pod glowica i na dodatek poszedl dwumas w sprzegle
Co teraz?
Mechanik z czesciami za robocizne silnika i sprzegla powiedzial ok. 2500 zl, silniki do Omegi sa w cenach ok. 1500 zl, a moze sprzedac to za jakiekolwiek pieniadze i wziazc cos innego?
Jestem w duzej kropce? Musze szybko cos zrobic bo auto musi zarabiac na mnie
Prosze o jakas podpowiedz
Pozdr:(
#2
OFFLINE
Napisany 15 maja 2010 - 08:50
Mam ten sam silnik co Ty i u mnie też niedawno padł silnik. Bez wahania kupiłem drugi i Omega śmiga dalej. Wydasz te 1500 zł do tego doliczyć trochę za wstawienie tego silnika i zostaje Ci kasa na oleje, filtry i skrzynkę browara.
Pozdrowienia.
#3
OFFLINE
Napisany 15 maja 2010 - 21:59
Zrobienie UPG w xev to nie jest duzy pieniadz (nawet jesli przyjedzie zrobic gnizada zaworowe). Gorzej jak masz wywalone pierscienie bo wtedy okaze sie ze masz ranty na cylindrach a to swiadczy o tym ze ten motor ma gruuuubbbooo ponad 250 000
Proponuje: zwalic glowice i zrobic weryfikacje. Jesli ma duze ranty na gladziach cylindrow to brac drugi motor
Co do sprzegla to do 500 zl kupisz kpl a dwumase tylko w uzywce bo one "nie padaja" z tym siulnikiem dlatego cena nowej powala. Uzywke bierz
UPG czy sprzeglo jest norlamnym eleemntem naturalnie zuzywajacym sie i nie ma co plakac , szczegolnie ze jezdzisz na taxi czyli sprzeglo caly czas katowane a motor czesto gaszony i odpalany
[B]
#4
OFFLINE
Napisany 17 maja 2010 - 10:35
dwumas w benzynie 2,0 w tej budzie to nawet na taxi nie padnie po 250 000. Chyba ze przez ostatnie 50 000 ktos "probowal"palic gume albo jada do tylu wlaczal bieg do przodu i ogien... ale to i tak rozwali sprzeglo a dwumas da rade bo moment obrotowy tego silnika "nie pozwala" na wywalenie dwumasy przy tym przebiegu
Zrobienie UPG w xev to nie jest duzy pieniadz (nawet jesli przyjedzie zrobic gnizada zaworowe). Gorzej jak masz wywalone pierscienie bo wtedy okaze sie ze masz ranty na cylindrach a to swiadczy o tym ze ten motor ma gruuuubbbooo ponad 250 000
Proponuje: zwalic glowice i zrobic weryfikacje. Jesli ma duze ranty na gladziach cylindrow to brac drugi motor
Co do sprzegla to do 500 zl kupisz kpl a dwumase tylko w uzywce bo one "nie padaja" z tym siulnikiem dlatego cena nowej powala. Uzywke bierz
UPG czy sprzeglo jest norlamnym eleemntem naturalnie zuzywajacym sie i nie ma co plakac , szczegolnie ze jezdzisz na taxi czyli sprzeglo caly czas katowane a motor czesto gaszony i odpalany
co do sprzęgła - to podobno można założyc sprzęgło z wcześniejszego modelu (tam nie ma dwumasu) - tak mnie przynajmniej poinformowali w serwisie opla
a co do przebiegu, auto było kupione z pewnego źródła, więc i przebieg jest raczej realny, jak duże jest prawdopodobieństwo że przy padniętych pierścieniach są porysowane tłoki
pozdr
#5
OFFLINE
Napisany 17 maja 2010 - 11:27



#6
OFFLINE
Napisany 17 maja 2010 - 17:51




#7
OFFLINE
Napisany 17 maja 2010 - 19:54
#8
OFFLINE
Napisany 17 maja 2010 - 20:00


Po za tym kolega jeździ na taxi wiec remont to postojowe około tygodnia. Wymiana silnika to jeden dzień

#9
OFFLINE
Napisany 17 maja 2010 - 21:01

Fakt, że na taksie się liczy czas, więc idąc tym tropem to faktycznie bierz nowy silnik.