Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Silnik bierze olej, kopci, poszła uszczelka pod głowicą- co teraz?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Taxi driver

Taxi driver
  • 2 postów
  • Dołączył: 14-03-2010

Napisany 15 maja 2010 - 00:34

witajcie
2 lata temu kupiłem opla omega b 2.0 16V z 98r. combi na taxi, z przebiegiem 190 tys, po zalozeniu gazu i zrobieniu jakichs 40 tys zaczely sie problemy z silnikiem, stracil troszke mocy, zaczal brac olej (ok. 0,7l na 1000km), kopcic.
W tym momencie silnik ma 255000km, pali olej w ilosciach ok. 1l na 1000km, kopci, jest slabszy, poszla uszczelka pod glowica i na dodatek poszedl dwumas w sprzegle
Co teraz?
Mechanik z czesciami za robocizne silnika i sprzegla powiedzial ok. 2500 zl, silniki do Omegi sa w cenach ok. 1500 zl, a moze sprzedac to za jakiekolwiek pieniadze i wziazc cos innego?
Jestem w duzej kropce? Musze szybko cos zrobic bo auto musi zarabiac na mnie
Prosze o jakas podpowiedz
Pozdr:(

#2 OFFLINE   Barthez

Barthez
  • 519 postów
  • Dołączył: 27-05-2009
  • Skąd: Nowe Czarnowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 15 maja 2010 - 08:50

Witam kolego, myślę że najlepszym rozwiązaniem będzie kupno drugiego silnika. Po prostu taniej wychodzi. Fakt, faktem możesz trafić na jakiś lipny i z dużym przebiegiem, tu jest ryzyko. Najlepiej kupować silnik, który jest jeszcze w aucie i można go odpalić, przejechać się i sprawdzić jak pracuje i jakie ma parametry techniczne (czy nie ma wycieków, ciśnienie na cylinderkach itd.).
Mam ten sam silnik co Ty i u mnie też niedawno padł silnik. Bez wahania kupiłem drugi i Omega śmiga dalej. Wydasz te 1500 zł do tego doliczyć trochę za wstawienie tego silnika i zostaje Ci kasa na oleje, filtry i skrzynkę browara.
Pozdrowienia.

#3 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 maja 2010 - 21:59

dwumas w benzynie 2,0 w tej budzie to nawet na taxi nie padnie po 250 000. Chyba ze przez ostatnie 50 000 ktos "probowal"palic gume albo jada do tylu wlaczal bieg do przodu i ogien... ale to i tak rozwali sprzeglo a dwumas da rade bo moment obrotowy tego silnika "nie pozwala" na wywalenie dwumasy przy tym przebiegu
Zrobienie UPG w xev to nie jest duzy pieniadz (nawet jesli przyjedzie zrobic gnizada zaworowe). Gorzej jak masz wywalone pierscienie bo wtedy okaze sie ze masz ranty na cylindrach a to swiadczy o tym ze ten motor ma gruuuubbbooo ponad 250 000
Proponuje: zwalic glowice i zrobic weryfikacje. Jesli ma duze ranty na gladziach cylindrow to brac drugi motor
Co do sprzegla to do 500 zl kupisz kpl a dwumase tylko w uzywce bo one "nie padaja" z tym siulnikiem dlatego cena nowej powala. Uzywke bierz
UPG czy sprzeglo jest norlamnym eleemntem naturalnie zuzywajacym sie i nie ma co plakac , szczegolnie ze jezdzisz na taxi czyli sprzeglo caly czas katowane a motor czesto gaszony i odpalany
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#4 OFFLINE   Taxi driver

Taxi driver
  • 2 postów
  • Dołączył: 14-03-2010

Napisany 17 maja 2010 - 10:35

dwumas w benzynie 2,0 w tej budzie to nawet na taxi nie padnie po 250 000. Chyba ze przez ostatnie 50 000 ktos "probowal"palic gume albo jada do tylu wlaczal bieg do przodu i ogien... ale to i tak rozwali sprzeglo a dwumas da rade bo moment obrotowy tego silnika "nie pozwala" na wywalenie dwumasy przy tym przebiegu
Zrobienie UPG w xev to nie jest duzy pieniadz (nawet jesli przyjedzie zrobic gnizada zaworowe). Gorzej jak masz wywalone pierscienie bo wtedy okaze sie ze masz ranty na cylindrach a to swiadczy o tym ze ten motor ma gruuuubbbooo ponad 250 000
Proponuje: zwalic glowice i zrobic weryfikacje. Jesli ma duze ranty na gladziach cylindrow to brac drugi motor
Co do sprzegla to do 500 zl kupisz kpl a dwumase tylko w uzywce bo one "nie padaja" z tym siulnikiem dlatego cena nowej powala. Uzywke bierz
UPG czy sprzeglo jest norlamnym eleemntem naturalnie zuzywajacym sie i nie ma co plakac , szczegolnie ze jezdzisz na taxi czyli sprzeglo caly czas katowane a motor czesto gaszony i odpalany


co do sprzęgła - to podobno można założyc sprzęgło z wcześniejszego modelu (tam nie ma dwumasu) - tak mnie przynajmniej poinformowali w serwisie opla
a co do przebiegu, auto było kupione z pewnego źródła, więc i przebieg jest raczej realny, jak duże jest prawdopodobieństwo że przy padniętych pierścieniach są porysowane tłoki
pozdr

#5 OFFLINE   Bobas

Bobas

    Nr.Klubowy 327

  • 532 postów
  • Dołączył: 18-04-2009
  • Skąd: Królewskie stołeczne miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 17 maja 2010 - 11:27

:hmm: silnik masz nie daleko od naszego klubowicza MarekFKLD na pewno co do ceny sie dogadasz :) tak jak koledzy radza lepiej cały motor zmienić niż sie bawić w remont :) szybciej i taniej :)

#6 OFFLINE   robek86a

robek86a

    Zbanowany

  • 75 postów
  • Dołączył: 20-07-2008

Napisany 17 maja 2010 - 17:51

Dobrze Bobas napisal!!!!! sam bylem w tej samej sytuacji ;) i tylko wymiana wchodzila w grę:p a nie jakieś remonty!!!!!
"tylko twardziele pierdzą przy laniu":pet:

#7 OFFLINE   kamracik

kamracik
  • 117 postów
  • Dołączył: 02-12-2009

Napisany 17 maja 2010 - 19:54

Hmm.. ja chyba będę odmieńcem w takim razie, ale jeśli nie ma się pewnego źródła na dawcę to byłbym za remontem, wyda się te parę złociszy więcej, ale za to wiem czym jeżdżę, a inaczej to można kupić silnik, który za moment będzie takiego samego remontu potrzebować.

#8 OFFLINE   Bobas

Bobas

    Nr.Klubowy 327

  • 532 postów
  • Dołączył: 18-04-2009
  • Skąd: Królewskie stołeczne miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 17 maja 2010 - 20:00

:hmm: kamracik remont silnika w warsztacie to koszt około 4500 a i tak naprawdę nie wiesz do końca co masz. Za tą cene masz 2 i troche silnika używanego na upartego 3 :D matematyka mówi sama za siebie :D
Po za tym kolega jeździ na taxi wiec remont to postojowe około tygodnia. Wymiana silnika to jeden dzień :)

#9 OFFLINE   kamracik

kamracik
  • 117 postów
  • Dołączył: 02-12-2009

Napisany 17 maja 2010 - 21:01

@bobas: w tumie po części też racja, wniosek z tego jeden, że co pierwsze znajdziesz albo zaufanego mechanika lub zaufany silnik to to rób :D

Fakt, że na taksie się liczy czas, więc idąc tym tropem to faktycznie bierz nowy silnik.