

Czy wtryskiwacz z BMW z silnika M57D25 pasuje do Y25DT
#1
OFFLINE
Napisany 14 maja 2010 - 16:27
#2
OFFLINE
Napisany 14 maja 2010 - 18:15
Całkiem niedawno pojechałem z kolebiącym się na wolnych obrotach silnikiem do pompiarza. Pompiarz metodą odłączania kostek zlokalizował wtrysk który kolebał silnikiem.
Rozebrał go , przeczyścił , wyregulował i zamontował - silnik podobno przestał kolebać ale za to zaczął stukać. Wyjął go ponownie i orzekł że w środku siedzi inna końcówka niż w oryginale - orzekł że to z BMW. Miałem uszkodzony oryginał wyjęty z rok temu z mojej
Omy i mu dałem mu go do regeneracji. Może z tym rozpylaczem z BMW to ściema i zapłaciłem za regenerację dwóch wtrysków ale wyjechałem z warsztatu w lepszym stanie niż przyjechałem. Niezależnie od tego kopcę na czarno przy depnięciu i na siwo przy rozruchu ...
Pozdrawiam
Piotr
#3
OFFLINE
Napisany 14 maja 2010 - 18:42
Mam takie pytanie do znawców tematu czy wtryski z BMKi M57D25 na przykład z E39 525d pasuje do naszych silników, wiem napewno że będą miały inne numery ale czy czasem niejest to tylko chwyt aby sprzedawać droższe, moje pytanie stąd że moge mieć regenerowany fabrycznie wtrysk z 12 miesięczną gwarancją za 400 PLN i na przykład nie opłaca mi się dawać za regenerację 400 PLN skoro moge mieć nowy.
Z moich poszukiwań wynikło: Jeden na czterech sprzedawców z allegro, twierdzi że wtryskiwacze są zamienne Omega-BMW. Natomiast specjaliści od regeneracji mówią, że absolutnie NIE. Właśnie mówią o innej iglicy (a właściwie jeden, od którego kupiłem spr.używkę). Generalnie "wtryskowcy" nie chętnie dzielą się swoją wiedzą, co doskonale rozumiem.
#4
OFFLINE
Napisany 14 maja 2010 - 23:20
Pozdrawiam
Piotr
#5
OFFLINE
Napisany 15 maja 2010 - 08:22
#6
OFFLINE
Napisany 15 maja 2010 - 08:32
Ostatnio przeglądałem jakieś forum BMW na tematy pomp wytryskowych i tam koleś się pytał czy może wsadzić wtryski z omegi do bmw - odpowiedzieli że nie bo w omedze jest mniejsze ciśnienie i wtryski w omedze są zrobione na mniejsze ciśnienie i do bmw nie pasują.
Wygląda na to że te z bmw nie będą działać.
Pozdro.
#7
OFFLINE
Napisany 15 maja 2010 - 13:08
Zeznania światków: ASO BMW - nie pasuje (choć nr. kat. z natury taki sam jak w "bawarce")
Corteco - Absolutnie NIE (ponoć produkują OEM-y dla BMW)
ASO OPEL - dla nich to czarna magia:p
Po porównaniu nowego koła Corteco, z orginałem odkręconym z wału korbowego, identyczne!!
Wniosek: trzeba spróbować. 400 zł za orginał BOSCH-a, to mało (normalnie kosztuje ok.900,-). Spróbój DamianSz, najwyżej sprzedasz komuś z "bawarką";)
"Czy to ten z warsztatu na Garażowej w Wa-wie ?"
p123 to nie ten. Wtrysk kupiłem w Bytomiu.
#8
OFFLINE
Napisany 15 maja 2010 - 14:18

#9
OFFLINE
Napisany 15 maja 2010 - 15:48
Czy chodzi o który kolwiek wtrysk czy o sterujący? Jeśli o sterujący (bo cieknie) to może kupić i wymienić w nim końcówkę wtrysku na starą i powinno chyba działać. A widziałem ostatnio na allegro ktoś chciał sprzedać nowe końcówki do omy po 30,- za sztukę w komplecie
. W górnej części tego wtryskiwacza (chodzi o cewkę, iglicę w niej się poruszającą i sprężynę) to chyba jest to samo i w bmw i oplu
koledzy pisza o 2.5dti z common rail a to "troche" inny uklad niz w twoim R6
#10
OFFLINE
#11
OFFLINE
Napisany 15 maja 2010 - 18:20
Tak ale w przypadku Twojego silnika czyli X25DT ciśnienie może być inne ale tak czy siak da się je ustawić podkładkami, u mnie jest inaczej bo Y25DT ma układ CR i tu wtryskiwacz otwiera cewka a nie ciśnienie. A pozatym wtrysk sterujący z X25DT ma taki sam numer jak wtrysk z M51D25 czyli są zamienne. Chyba nic innego niezostanie jak sprawdzić.Witam.
Ostatnio przeglądałem jakieś forum BMW na tematy pomp wytryskowych i tam koleś się pytał czy może wsadzić wtryski z omegi do bmw - odpowiedzieli że nie bo w omedze jest mniejsze ciśnienie i wtryski w omedze są zrobione na mniejsze ciśnienie i do bmw nie pasują.
Wygląda na to że te z bmw nie będą działać.
Pozdro.
#12
OFFLINE
Napisany 15 maja 2010 - 18:40
Generalnie istnieją 2 typy uszkodzenia wtryskiwacza jeden to lejacy wtrysk i konczy się to przy zaniedbaniu stopieniem tłoka.
Drugi to takie zużycie/uszkodzenie koncówki wtrysku że wtrysk leje nie na utwardzone i specjalnie wyprofilowane denko tłoka "ta górka na środku" tylko "sika" krzywo i ogromne ciśnienie wycina dziurę w tłoku.
Ogolnie warto raz na 100 tyś sprawdzić czy z naszymi wtryskami jest wszystko ok.
Co do telepania silnikiem to u mnie przyczyna była tylko jedna i nigdy nie był to lejący albo uszkodzony wtryskiwacz. Zawsze była to wina wtyczki wtryskiwacza która ma idiotyczną konstrukcję, poprostu przewódy idące do wtyczki a konktretnie ich izolacja twardnieje z wiekiem, a blaszki wewnątrz wtyczki są bardzo cienkie i poprostu na wskutek drgań silnika się łamią, na początku pomaga podginanie przewodów ale to zabawa na 30-40 tyś. km. Ja ostatnio byłem zmuszony do wymiany wiązki. Podejrzewam że kolega który miał ten objaw miał dokładnie to samo. A mechanik poprostu naciągnoł go na regeneracje wtryskiwaczy.
Aha jeśli wymieniamy lub regenerujemy wiecej niż 2 wtryski, konieczne jest wykonanie TECHEM adaptacji silnika. W opcjach dla 2.5DTI w TECHU i tylko TECHU jest w opcjach uruchomienie programu do adaptacji silnika po wymianie wtryskiwaczy.
Mam nadzieję że Wam trochę pomogłem, mnie zdobycie tej wiedzy kosztowało kilkanaście tysięcy PLN i nie życzę nikomu takich przygód jak mnie spotkały.
Pozdro
#13
OFFLINE
Napisany 15 maja 2010 - 19:00
czyli potwierdzasz zamienność to superWtryskiwacze z BMW są identyczne z wtryskiwaczami zamontowanymi w naszych omegach.
o adaptacji wtrysków wiem bo komputer musi znać korektę zapisaną w numerze, nic trzeba spróbować fakt faktem doszedłem do tego że oba wtryski mają te same końcówki rozpylaczaAha jeśli wymieniamy lub regenerujemy wiecej niż 2 wtryski, konieczne jest wykonanie TECHEM adaptacji silnika. W opcjach dla 2.5DTI w TECHU i tylko TECHU jest w opcjach uruchomienie programu do adaptacji silnika po wymianie wtryskiwaczy.
#14
OFFLINE
Napisany 16 maja 2010 - 14:04
Temat padniętych wtryskiwaczy przerabiałem 2krotnie, raz zrobiłem kapitalny remont silnika, za drugim razem wymieniłem tylko dziurawy tłok.
Generalnie istnieją 2 typy uszkodzenia wtryskiwacza jeden to lejacy wtrysk i konczy się to przy zaniedbaniu stopieniem tłoka.
Tak z ciekawości przy jakim przebiegu musiałeś robić kapitalny remont silnika? Było to spowodowane jakąś awarią, czy po prostu silnik przejechał już swoje?
#15
OFFLINE
Napisany 16 maja 2010 - 19:47
Pozdro
#16
OFFLINE
Napisany 31 marca 2014 - 23:38
#17
OFFLINE
Napisany 31 marca 2014 - 23:45
Czy po wymianie trzech wtryskiwaczy samochod nie odpali bez zrobienia adaptacji techem?
Nawet po wymianie sześciu, silnik "odpali".
Poszukaj na forum, jest opisana procedura "wyważenia wtryskiwaczy".
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#18
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2015 - 16:58
KrzysiakM gdzie kupiłeś tą wtyczke do spryskiwaczy czy tam wiązke bo u mnie ta sama awaria dziś się zaczeła
#19
OFFLINE
#20
OFFLINE
Napisany 04 listopada 2015 - 18:29
gdzie kupiłeś tą wtyczke do spryskiwaczy
W bawarskim ASO pytaj ( tylko do wtryskiwaczy, nie spryskiwaczy ), sześć lat temu były.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją