Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy wtryskiwacz z BMW z silnika M57D25 pasuje do Y25DT


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 maja 2010 - 16:27

Mam takie pytanie do znawców tematu czy wtryski z BMKi M57D25 na przykład z E39 525d pasuje do naszych silników, wiem napewno że będą miały inne numery ale czy czasem niejest to tylko chwyt aby sprzedawać droższe, moje pytanie stąd że moge mieć regenerowany fabrycznie wtrysk z 12 miesięczną gwarancją za 400 PLN i na przykład nie opłaca mi się dawać za regenerację 400 PLN skoro moge mieć nowy.

#2 OFFLINE   p123

p123
  • 22 postów
  • Dołączył: 29-03-2010

Napisany 14 maja 2010 - 18:15

Czołem,

Całkiem niedawno pojechałem z kolebiącym się na wolnych obrotach silnikiem do pompiarza. Pompiarz metodą odłączania kostek zlokalizował wtrysk który kolebał silnikiem.
Rozebrał go , przeczyścił , wyregulował i zamontował - silnik podobno przestał kolebać ale za to zaczął stukać. Wyjął go ponownie i orzekł że w środku siedzi inna końcówka niż w oryginale - orzekł że to z BMW. Miałem uszkodzony oryginał wyjęty z rok temu z mojej
Omy i mu dałem mu go do regeneracji. Może z tym rozpylaczem z BMW to ściema i zapłaciłem za regenerację dwóch wtrysków ale wyjechałem z warsztatu w lepszym stanie niż przyjechałem. Niezależnie od tego kopcę na czarno przy depnięciu i na siwo przy rozruchu ...

Pozdrawiam
Piotr

#3 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 maja 2010 - 18:42

Mam takie pytanie do znawców tematu czy wtryski z BMKi M57D25 na przykład z E39 525d pasuje do naszych silników, wiem napewno że będą miały inne numery ale czy czasem niejest to tylko chwyt aby sprzedawać droższe, moje pytanie stąd że moge mieć regenerowany fabrycznie wtrysk z 12 miesięczną gwarancją za 400 PLN i na przykład nie opłaca mi się dawać za regenerację 400 PLN skoro moge mieć nowy.


Z moich poszukiwań wynikło: Jeden na czterech sprzedawców z allegro, twierdzi że wtryskiwacze są zamienne Omega-BMW. Natomiast specjaliści od regeneracji mówią, że absolutnie NIE. Właśnie mówią o innej iglicy (a właściwie jeden, od którego kupiłem spr.używkę). Generalnie "wtryskowcy" nie chętnie dzielą się swoją wiedzą, co doskonale rozumiem.

#4 OFFLINE   p123

p123
  • 22 postów
  • Dołączył: 29-03-2010

Napisany 14 maja 2010 - 23:20

Czy to ten z warsztatu na Garażowej w Wa-wie ?
Pozdrawiam
Piotr

#5 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 maja 2010 - 08:22

0986435095 to jest numer końcówki do łamagi ale jak wpiszesz ten numer to pokazuje tez BMW i ma ona taki numer zamienny 13 53 7 785 983 (BMW) i numer zwyczajowy tego wtrysku to CR/IFS 17/ZE RE K 10 S, a wtrysk do E39 525d ma numer 0986435094 i ten sam numer zwyczajowy CR/IFS 17/ZE RE K 10 S i zaś jak się ten numer zwyczajowy wpisze w wyszukiwarkę IC na przykład to wywala mase wtrysków do silników 2,0d , 2,5d , 3,0d , 2,5DTI, ten numer zwyczajowy to jest poprostu numer i rodzaj końcówki, a wpisując ten numer w google wyskoczyło wiele innych aut które używa tej końcówki, chyba trzeba będzie pogadać z jakimś magikiem najlepiej z BOSCHa

#6 OFFLINE   TomekSS

TomekSS
  • 167 postów
  • Dołączył: 27-06-2007
  • Skąd: Katowice

Napisany 15 maja 2010 - 08:32

Witam.
Ostatnio przeglądałem jakieś forum BMW na tematy pomp wytryskowych i tam koleś się pytał czy może wsadzić wtryski z omegi do bmw - odpowiedzieli że nie bo w omedze jest mniejsze ciśnienie i wtryski w omedze są zrobione na mniejsze ciśnienie i do bmw nie pasują.
Wygląda na to że te z bmw nie będą działać.
Pozdro.
Była: Omega B 2.5TD , Aktualnie: Skoda Felicja 1.3

#7 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 maja 2010 - 13:08

Z wtryskiwaczami, może być tak samo jak z mnóstwem innych "gratów" do naszych silników. Przykład z trochę innej beczki: koło pasowe wału korbowego.
Zeznania światków: ASO BMW - nie pasuje (choć nr. kat. z natury taki sam jak w "bawarce")
Corteco - Absolutnie NIE (ponoć produkują OEM-y dla BMW)
ASO OPEL - dla nich to czarna magia:p
Po porównaniu nowego koła Corteco, z orginałem odkręconym z wału korbowego, identyczne!!
Wniosek: trzeba spróbować. 400 zł za orginał BOSCH-a, to mało (normalnie kosztuje ok.900,-). Spróbój DamianSz, najwyżej sprzedasz komuś z "bawarką";)


"Czy to ten z warsztatu na Garażowej w Wa-wie ?"
p123 to nie ten. Wtrysk kupiłem w Bytomiu.

#8 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 15 maja 2010 - 14:18

Czy chodzi o który kolwiek wtrysk czy o sterujący? Jeśli o sterujący (bo cieknie) to może kupić i wymienić w nim końcówkę wtrysku na starą i powinno chyba działać. A widziałem ostatnio na allegro ktoś chciał sprzedać nowe końcówki do omy po 30,- za sztukę w komplecie :). W górnej części tego wtryskiwacza (chodzi o cewkę, iglicę w niej się poruszającą i sprężynę) to chyba jest to samo i w bmw i oplu

#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 maja 2010 - 15:48

Czy chodzi o który kolwiek wtrysk czy o sterujący? Jeśli o sterujący (bo cieknie) to może kupić i wymienić w nim końcówkę wtrysku na starą i powinno chyba działać. A widziałem ostatnio na allegro ktoś chciał sprzedać nowe końcówki do omy po 30,- za sztukę w komplecie :). W górnej części tego wtryskiwacza (chodzi o cewkę, iglicę w niej się poruszającą i sprężynę) to chyba jest to samo i w bmw i oplu


koledzy pisza o 2.5dti z common rail a to "troche" inny uklad niz w twoim R6




 


#10 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 15 maja 2010 - 16:47

:o mój błąd :) nie doczytałem

#11 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 maja 2010 - 18:20

Witam.
Ostatnio przeglądałem jakieś forum BMW na tematy pomp wytryskowych i tam koleś się pytał czy może wsadzić wtryski z omegi do bmw - odpowiedzieli że nie bo w omedze jest mniejsze ciśnienie i wtryski w omedze są zrobione na mniejsze ciśnienie i do bmw nie pasują.
Wygląda na to że te z bmw nie będą działać.
Pozdro.

Tak ale w przypadku Twojego silnika czyli X25DT ciśnienie może być inne ale tak czy siak da się je ustawić podkładkami, u mnie jest inaczej bo Y25DT ma układ CR i tu wtryskiwacz otwiera cewka a nie ciśnienie. A pozatym wtrysk sterujący z X25DT ma taki sam numer jak wtrysk z M51D25 czyli są zamienne. Chyba nic innego niezostanie jak sprawdzić.

#12 OFFLINE   KrzysiekM

KrzysiekM

    Ford Galaxy 1.9 TDI 2004r

  • 105 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wołomin

Napisany 15 maja 2010 - 18:40

Wtryskiwacze z BMW są identyczne z wtryskiwaczami zamontowanymi w naszych omegach. Dawkę paliwa reguluje czas otwarcia wtryskiwacza. Temat padniętych wtryskiwaczy przerabiałem 2krotnie, raz zrobiłem kapitalny remont silnika, za drugim razem wymieniłem tylko dziurawy tłok.
Generalnie istnieją 2 typy uszkodzenia wtryskiwacza jeden to lejacy wtrysk i konczy się to przy zaniedbaniu stopieniem tłoka.
Drugi to takie zużycie/uszkodzenie koncówki wtrysku że wtrysk leje nie na utwardzone i specjalnie wyprofilowane denko tłoka "ta górka na środku" tylko "sika" krzywo i ogromne ciśnienie wycina dziurę w tłoku.

Ogolnie warto raz na 100 tyś sprawdzić czy z naszymi wtryskami jest wszystko ok.

Co do telepania silnikiem to u mnie przyczyna była tylko jedna i nigdy nie był to lejący albo uszkodzony wtryskiwacz. Zawsze była to wina wtyczki wtryskiwacza która ma idiotyczną konstrukcję, poprostu przewódy idące do wtyczki a konktretnie ich izolacja twardnieje z wiekiem, a blaszki wewnątrz wtyczki są bardzo cienkie i poprostu na wskutek drgań silnika się łamią, na początku pomaga podginanie przewodów ale to zabawa na 30-40 tyś. km. Ja ostatnio byłem zmuszony do wymiany wiązki. Podejrzewam że kolega który miał ten objaw miał dokładnie to samo. A mechanik poprostu naciągnoł go na regeneracje wtryskiwaczy.

Aha jeśli wymieniamy lub regenerujemy wiecej niż 2 wtryski, konieczne jest wykonanie TECHEM adaptacji silnika. W opcjach dla 2.5DTI w TECHU i tylko TECHU jest w opcjach uruchomienie programu do adaptacji silnika po wymianie wtryskiwaczy.

Mam nadzieję że Wam trochę pomogłem, mnie zdobycie tej wiedzy kosztowało kilkanaście tysięcy PLN i nie życzę nikomu takich przygód jak mnie spotkały.

Pozdro

#13 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 maja 2010 - 19:00

Wtryskiwacze z BMW są identyczne z wtryskiwaczami zamontowanymi w naszych omegach.

czyli potwierdzasz zamienność to super

Aha jeśli wymieniamy lub regenerujemy wiecej niż 2 wtryski, konieczne jest wykonanie TECHEM adaptacji silnika. W opcjach dla 2.5DTI w TECHU i tylko TECHU jest w opcjach uruchomienie programu do adaptacji silnika po wymianie wtryskiwaczy.

o adaptacji wtrysków wiem bo komputer musi znać korektę zapisaną w numerze, nic trzeba spróbować fakt faktem doszedłem do tego że oba wtryski mają te same końcówki rozpylacza

#14 OFFLINE   chudykrzys

chudykrzys
  • 35 postów
  • Dołączył: 01-07-2009

Napisany 16 maja 2010 - 14:04

Temat padniętych wtryskiwaczy przerabiałem 2krotnie, raz zrobiłem kapitalny remont silnika, za drugim razem wymieniłem tylko dziurawy tłok.
Generalnie istnieją 2 typy uszkodzenia wtryskiwacza jeden to lejacy wtrysk i konczy się to przy zaniedbaniu stopieniem tłoka.


Tak z ciekawości przy jakim przebiegu musiałeś robić kapitalny remont silnika? Było to spowodowane jakąś awarią, czy po prostu silnik przejechał już swoje?

#15 OFFLINE   KrzysiekM

KrzysiekM

    Ford Galaxy 1.9 TDI 2004r

  • 105 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wołomin

Napisany 16 maja 2010 - 19:47

Przy 180 tys. przyczyna uszkodzone wtryskiwacze stopiły 2 tłoki. Nie chciałem tulejować a szlif tylko uszkodzonych cylindrów spowodowałby zmianę masy 2 tłoków no to omesia dostała 6 nowych. Teraz mam 317 tyś. Przy 225 tyś z kolei wymieniłem turbo bo umarło i przy okazji jeden z tłoków w którym wtrysk wyciął dziurę.


Pozdro

#16 OFFLINE   guliusz

guliusz
  • 124 postów
  • Dołączył: 26-05-2009
  • Skąd: Wiesbaden,Jelenia Góra

Napisany 31 marca 2014 - 23:38

Czy po wymianie trzech wtryskiwaczy samochod nie odpali bez zrobienia adaptacji techem?

#17 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 marca 2014 - 23:45

Czy po wymianie trzech wtryskiwaczy samochod nie odpali bez zrobienia adaptacji techem?


Nawet po wymianie sześciu, silnik "odpali".
Poszukaj na forum, jest opisana procedura "wyważenia wtryskiwaczy".

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#18 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 276 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 listopada 2015 - 16:58

KrzysiakM gdzie kupiłeś tą wtyczke do spryskiwaczy czy tam wiązke bo u mnie ta sama awaria dziś się zaczeła



#19 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 listopada 2015 - 18:18

po 5 latach może już nie być sklepu :p



#20 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 listopada 2015 - 18:29


gdzie kupiłeś tą wtyczke do spryskiwaczy

 

W bawarskim ASO pytaj ( tylko do wtryskiwaczy, nie spryskiwaczy :p ), sześć lat temu były.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p