Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pytanie o kolektor ssący...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   matimon

matimon

    Miłośnik modelu...

  • 200 postów
  • Dołączył: 23-04-2009
  • Skąd: Busko Zdrój

Napisany 14 maja 2010 - 15:05

Witam.
Wczoraj przy przeróbce instalacji LPG zauważyłem, że dolne kolektory ssące 0d X25Xe i X30Xe różnią się. Kolektor od X25XE ma mniejszą średnicę wylotu o około 2mm od X30Xe. Czy zakładał już ktoś kolektor od 2,5 do 3,0?? Osiągi pozostały na tym samym poziomie?? A jak jest z podkładką pod kolektory(łączącą obie głowice)??
Pytam sie, bo klient przywiózł inny kolektor do poprawnego nawiercenia wkrętek do sekwencji(stary już kilka razy powiercony przez panów gazowników okolicznych). Tylko właśnie ta średnica mnie martwi.

#2 OFFLINE   wojt199

wojt199

    www.rajdowetrojmiasto.pl

  • 4 postów
  • Dołączył: 03-04-2009
  • Skąd: Gdańsk\LidzbarkW.

Napisany 22 czerwca 2010 - 17:50

Żeby nie zakładać nowego podłączę się do tematu, mam pytanie czym różni się kolektor w x30xe długi od krótkiego ? Są Plug&Play ? Pytam, bo chcę przełożyć krótki do silnika z długim kolektorem i nie wiem czy nie będzie jakichś problemów później.

#3 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 czerwca 2010 - 00:19

Żeby nie zakładać nowego podłączę się do tematu, mam pytanie czym różni się kolektor w x30xe długi od krótkiego ? Są Plug&Play ? Pytam, bo chcę przełożyć krótki do silnika z długim kolektorem i nie wiem czy nie będzie jakichś problemów później.

a czemu taka zamiana?

Przelozysz bez problemu, ofcoz razem z plastikowymi wezami dolotu, mocowaniem linki gazu/tempomatu, kroccem EGR


 


#4 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 czerwca 2010 - 06:33

do 96 roku silniki 3.0 mialy taki sam kolektor (krotki) jak 2.5. Dopiero po tym roku w 2.5 zostawili a w 3.0 dali dluzszy. Mialo to niby poprawic kulture pracy silnika na biegu jalowym. Jak dla mnie nie ma roznicy chodzi tak samo. Tak jak exec napisal sam kolektor to nie wszystko. Plastikowa podkladka pod kolektor ssacy ta za baranami ma wieksza delikatnie srednice wlotow niz ta od 2.5, dlatego warto ja zostawic na swoim miejscu zakladajac krotszy kolektor.

#5 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 czerwca 2010 - 08:26

do 96 roku silniki 3.0 mialy taki sam kolektor (krotki) jak 2.5. Dopiero po tym roku w 2.5 zostawili a w 3.0 dali dluzszy. Mialo to niby poprawic kulture pracy silnika na biegu
jalowym. Jak dla mnie nie ma roznicy chodzi tak samo. Tak jak exec napisal sam kolektor to nie wszystko. Plastikowa podkladka pod kolektor ssacy ta za baranami ma wieksza delikatnie srednice wlotow niz ta od 2.5, dlatego warto ja zostawic na swoim miejscu zakladajac krotszy kolektor.

kolega troche namieszal - teraz mowimy o zamianie z dlugiego na krotki w silniku 3.0 :)


 


#6 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 czerwca 2010 - 09:49

kolega troche namieszal - teraz mowimy o zamianie z dlugiego na krotki w silniku 3.0 :)


Nie exec nic nie namieszalem czytam ze zrozumieniem posty i wiem co autor chce zrobic. Napisalem ze stare omegi 3.0 mialy taki kolektor (krotki) wiec nie ma problemu zeby kolega wsadzil krotki zamiast swojego dlugiego, prawda ? :)

#7 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 czerwca 2010 - 10:48

Nie exec nic nie namieszalem czytam ze zrozumieniem posty i wiem co autor chce zrobic. Napisalem ze stare omegi 3.0 mialy taki kolektor (krotki) wiec nie ma problemu zeby kolega wsadzil krotki zamiast swojego dlugiego, prawda ?

no dobra, moze troche za bardzo sie czepiam :) ale to wtracenie o plastikowej podkladce jeszcze od 2.5 pod dolnym kolektorem w temacie zmiany gornego, to jak dyskusja o tarczach ham. przy zmianie opon, przyznaj :D


 


#8 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 czerwca 2010 - 13:44

no dobra, moze troche za bardzo sie czepiam :) ale to wtracenie o plastikowej podkladce jeszcze od 2.5 pod dolnym kolektorem w temacie zmiany gornego, to jak dyskusja o tarczach ham. przy zmianie opon, przyznaj :D


Chciał bym Ci Exec przyznac racje ale.. nie moge bo:

A jak jest z podkładką pod kolektory(łączącą obie głowice)


chyba, ze ta podkladka dla kolegi matimon to "baran" pod ssacym a nie plastikowa podkladka pod "baranem" ;) wtedy przyznam Ci racje, ze poszedlem pietro nizej :D

#9 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 czerwca 2010 - 16:37

chyba, ze ta podkladka dla kolegi matimon to "baran" pod ssacym a nie plastikowa podkladka pod "baranem" wtedy przyznam Ci racje, ze poszedlem pietro nizej

czyli jednak pomieszales :D omawiamy teraz przypadek kolegi wojt199, a nie matimona :D


 


#10 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 czerwca 2010 - 17:13

czyli jednak pomieszales :D omawiamy teraz przypadek kolegi wojt199, a nie matimona :D


a z kad sie ten post tam wzial :oops: zwracam honor :zgoda:

Ja odp na post autora tematu :p
mysle ze wszystko w temacie juz wiadomo :D

#11 OFFLINE   matimon

matimon

    Miłośnik modelu...

  • 200 postów
  • Dołączył: 23-04-2009
  • Skąd: Busko Zdrój

Napisany 24 czerwca 2010 - 17:58

Panowie, mi chodziło o to , czy kolektory ssące niech już będzie "pośrednie" czyli te, w które wchodzą wtryskiwacze benz można bez obaw stosować z X25XE do X30XE nie martwiąc się o strate mocy(ze względu na mniejszą średnice przelotową w X25XE). Odpowiem Wam i sobie, że TAK. Straty mocy nie ma żadnej. Pzdr.