Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jakie wtryskiwacze


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 13 maja 2010 - 17:34

jakie wtryskiwacze lpg są najlepsze do 2.0 16v.W poprzedniej omedze miałem żółte valteki a w tej mam czerwone.Które są lepsze do tego silnika??:confused:I jeszcze jedno pytanko jakie dysze??

#2 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 maja 2010 - 19:46

Dysze 2,4mm przy ciśnieniu 1,0-1,1bara.

Valteki czerwone od biedy ujdą - wyrabiają w XEV, żółtych nie robią z uwagi na ich niską trwałość, najbardziej polecane ostatnio to MagicJety.

#3 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 13 maja 2010 - 19:51

a w czasie przełaczania na lpg lekko zafaluje co to może być??Ale wielkie dzięki za te informacje.Jutro jade do gazownika i niech mi powie jak mi ustawił

#4 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 maja 2010 - 19:55

Zabawa mnożnikiem - czasy wtrysków benzyny nie moga się zmieniac wraz ze zmianą paliwa. Parametr czas przełączenia pojedyńczego cylindra - w przypadku Staga - większy od 0.

#5 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 13 maja 2010 - 20:06

czyli mam kiepsko wyregulowany gaz??Mam dopiero 500 km przejechane.A o co chodzi z tym przełaczaniem pojedynczego cylindra mam Staga.Większy od 0 czyli ile??

#6 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 maja 2010 - 20:14

a w czasie przełaczania na lpg lekko zafaluje co to może być

Wydluzyc czas przelaczania cylindra i powinno ustapic.

tak bez jakiegos podgladu nic niemozna powiedziec a samo lekkie zafalowanie przy przejsciu nieznaczy odrazu, ze jest zle !

#7 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 13 maja 2010 - 20:38

zobaczymy co mi jutro zrobi

#8 OFFLINE   lukaszenty

lukaszenty
  • 12 postów
  • Dołączył: 07-04-2010

Napisany 14 maja 2010 - 00:10

Polecił bym ci wyrzucić valteki bo to jest porażka moim zdaniem miałem dwie listwy i zrobiły tylko 30 tyś. i klepały przy tym jak niewiem teraz mam Magic-jet i powiem ci ze jazda całkiem inna i co najwazniejsze 50-60 km więcej na gazie w skali roku sam sobie przelicz.

#9 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 14 maja 2010 - 14:29

jazda całkiem inna czyli??Lepiej chodzi??

#10 OFFLINE   PiotrK

PiotrK
  • 79 postów
  • Dołączył: 14-09-2009
  • Skąd: Kaszuby/ Bytów

Napisany 14 maja 2010 - 19:55

jakie wtryskiwacze lpg są najlepsze do 2.0 16v.W poprzedniej omedze miałem żółte valteki a w tej mam czerwone.Które są lepsze do tego silnika??:confused:I jeszcze jedno pytanko jakie dysze??


Ani czerwony ani żółty waldemar do ŻADNEGO silnika spalinowego się nie nadaje.
To jest najtańszy szmelc, ktory powoduje problemu albo znaczne albo potężne.

Najtańsze z wtryskiwaczy co da się zakładać i jako tako jest powtarzalne oraz jako tako szybkie to Magic Jet.

Osobiście montuję Magic'i tylko w bardzo niskonakładowych instalacjach lub w silnikach, których wymagania są niewielkie a czasy wtrysków długie jak przemówienie Fidela, zaś współczynnik wypełnienia na pełnym bucie nie przekracza 80% (np w Chryslerowy AMC-242 z Jeepa Cherokke/ Grand Cherokee 4.0)

W zasadzie każde inne auto wymaga wtryskiwaczy po pierwsze szybszych a po drugie - bardziej precyzyjnych.
Jesli moc z cylindra jest nieznaczna (do ok 30 KM) - polecam Matrix'y HD344 lub HS211 pojedyńcze.
Wyższe moce z gara - albo Matrix HD544 albo Hana H2000.

Wysoka półka to Med i Keihin, ale to i cena odpowiednia.

Na Valteku typ 30 (czyli czerwony i żółty waldemar) nie da się sensownie dostroic instalacji. To są wtryskiwacze tak niedokładnie i tak słabo trzymające parametry, że odmawiam zdecydowanie jakiejkolwiek pracy przy nich.
Wszystko tylko i wyłacznie dla dobra klienta - czas klienta święta rzecz, a moje dłubanie przy wynalazkach typu waldemar czerwony, Zenit czy KME jest czystą jego stratą.
Dlatego montuję tylko dwie firmy STAG'a i Landi Renzo. A STAG'a na dobrych gratach.
Raz a dobrze.
I oczywiście drogo, bo 90% klientów jakich mam to tacy, którzy tanio już co najmniej raz coś z LPG zrobili.

#11 OFFLINE   wrocek66

wrocek66
  • 176 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 14 maja 2010 - 20:14

Nie masz racji . Żółte Vateki były słabe - to fakt , obecne ( czerwone ) są wystarczające do 90 % samochodów . Czas przy którym pracują poprawnie to 3.5 ms ( dane producenta i testy w Polsce ) , a większość aut na LPG ma czasy od 4 ms w górę . Magiki są wrażliwe na zabrudzenia , teraz są na fali , ale też miały swoje wpadki . Jasne , Matrix , Keihin , są super , ale cena też .... a klienci pytają przede wszystkim o ceną i rzadko który decyduje się na dopłatę kilku setek do lepszych listew , a klient nasz Pan ...

#12 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 maja 2010 - 20:22

ostatnio zamontowałem w miejsce padniętych żółtych waldemarów...
Waldemary, tyle że typ 34, ponoć nowa jakość, na forach lpg znalazłem info, że dokładnością biją magiki a nawet matrixy na głowę, są przy tym dość szybkie (nieco jednak wolniejsze od matrixów). Działają.
Zobaczymy jak będzie z trwałością.

Dodam jeszcze, że żółte valteki działały u mnie przez 60 tys. km na jednym filtrze. Albo trafiłem na dobrąsztukę, albo nie zauważałem ich wadliwości.
Miały prawo wyzionąć ducha po takim przebiegu

#13 OFFLINE   PiotrK

PiotrK
  • 79 postów
  • Dołączył: 14-09-2009
  • Skąd: Kaszuby/ Bytów

Napisany 14 maja 2010 - 20:34

Nie masz racji . Żółte Vateki były słabe - to fakt , obecne ( czerwone ) są wystarczające do 90 % samochodów . Czas przy którym pracują poprawnie to 3.5 ms ( dane producenta i testy w Polsce ) ,


Ale o których czerwonych mówisz ? Typ 30 czy 34 ?
Bo 34 to inna bajka i inna jakość. Zgoda, są OK ale do 30, w porywach może do 35 KM/cyl.
No ale ich cena bardzo niewiele odbiega od tak samo wydajnego Matrix'a HD344.

Natomiast jesli Valtek czerwony typ 30 nadaje się do 90% aut to albo ja się nazywam Azebe Kasavubu albo auto powyżej 4 tys obr/min idzie na benzynie (nie pogodzisz góry z dołem)


a większość aut na LPG ma czasy od 4 ms w górę .


A to zależy jak mnożnik ustawisz (czyli jaką zrobisz kombinację dysze vs ciśnienie).
Owszem - nawet w aucie, które ma na wolnych obrotach 2 ms czas wtrysku benzyny - spokojnie zrobię 4 ms na gazie na wolnych obrotach. Ale co z tego, jesli u góry będzie ubogo (zgroza) albo silnik będzie jechał na benzynie ?

Z kolei jesli zrobisz na górze sensowny mnożnik by nie zapętlić wtryskiwaczy (co wymaga mocnego i nieprzegrzewającego LPG reduktora) - dół wyjdzie Ci krotki i waldemar powie "żegnaj Gienia świat się zmienia"

#14 OFFLINE   almark

almark
  • 127 postów
  • Dołączył: 20-12-2006
  • Skąd: Marki

Napisany 18 grudnia 2011 - 20:58

Montuje do swojego 2.5V6 wtryskiwacze Hana 2000, mam pytanie, czy jest jakieś znaczenie jak są zamontowane poziomo czy pionowo? w moim motorze chcąc zamontować ich blisko, około 5 cm od wkrętek do kolektora mogę ich zamontować tylko poziomo, zmieszczą się wtedy pod tą czapę, górną część kolektora, jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Pozdrawaiam

#15 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 grudnia 2011 - 21:18

Hana jest wtryskiwaczem tłoczkowym i w zasadzie powinien pracować w pionie, jak będzie w poziomie i pod kolektorem to sam jestem ciekaw

#16 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 18 grudnia 2011 - 22:23

Ale o których czerwonych mówisz ? Typ 30 czy 34 ?
Bo 34 to inna bajka i inna jakość. Zgoda, są OK ale do 30, w porywach może do 35 KM/cyl.
No ale ich cena bardzo niewiele odbiega od tak samo wydajnego Matrix'a HD344.

Natomiast jesli Valtek czerwony typ 30 nadaje się do 90% aut to albo ja się nazywam Azebe Kasavubu albo auto powyżej 4 tys obr/min idzie na benzynie (nie pogodzisz góry z dołem)




A to zależy jak mnożnik ustawisz (czyli jaką zrobisz kombinację dysze vs ciśnienie).
Owszem - nawet w aucie, które ma na wolnych obrotach 2 ms czas wtrysku benzyny - spokojnie zrobię 4 ms na gazie na wolnych obrotach. Ale co z tego, jesli u góry będzie ubogo (zgroza) albo silnik będzie jechał na benzynie ?

Z kolei jesli zrobisz na górze sensowny mnożnik by nie zapętlić wtryskiwaczy (co wymaga mocnego i nieprzegrzewającego LPG reduktora) - dół wyjdzie Ci krotki i waldemar powie "żegnaj Gienia świat się zmienia"


hmm, mam w samochodzie czerwone valteki (3 ohm), fakt, kilkakrotnie byłem u gaziarza, albo brakowało góry albo dołu (albo paliła jak wściekła). Teraz ładny dół, góra do 5 tys. jest ok. dalej trochę gorzej, jednak bez bólu. Nie mam powodu narzekać, jechałem tym autkiem 195 (na gazie) a to dla mnie i tak za dużo. Muszę jednak zaznaczyć, że nie znam się na tajnikach ustawiania instalacji gazowych. Jestem typowym użytkownikiem:dziura:

#17 OFFLINE   kamcio

kamcio
  • 72 postów
  • Dołączył: 24-01-2009

Napisany 27 grudnia 2011 - 22:47

ale jak tak was czytam to trace rozum .Panowie nie wiem o czym gadacie.To wy jesteście magikami od takich spraw a klient podjeżdza i chce sprawne auto!a ile kosztuje?? no to sprawa klienta sam wiem że jak na badziewiu to krótko a jak na dobrych częściach to dłużej ale powtarzam klient chce odjechać sprawnym autem /tak samo jak ja /a wasze spory techniczne to proponuje przenieść gdzieś dalej na jakiś no nie wiem dział super techniczny takie jest moje zdanie w kontekscie moderatora pozdro a pozatym przepraszam ale moim zdaniem to nie miejsce na spory czysto techniczne o których nie ma pojecia ponad 99 %uzytkowników omci na gaz!!

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 grudnia 2011 - 11:49

ale jak tak was czytam to trace rozum .Panowie nie wiem o czym gadacie.To wy jesteście magikami od takich spraw a klient podjeżdza i chce sprawne auto!a ile kosztuje?? no to sprawa klienta sam wiem że jak na badziewiu to krótko a jak na dobrych częściach to dłużej ale powtarzam klient chce odjechać sprawnym autem /tak samo jak ja /a wasze spory techniczne to proponuje przenieść gdzieś dalej na jakiś no nie wiem dział super techniczny takie jest moje zdanie w kontekscie moderatora pozdro a pozatym przepraszam ale moim zdaniem to nie miejsce na spory czysto techniczne o których nie ma pojecia ponad 99 %uzytkowników omci na gaz!!


to to wiesz ale wiekszosc klientow chce tanio i mysli ze bedzie dobrze. a to z reguly sie ze soba kloci na jakosci czesci




 


#19 OFFLINE   kowall

kowall

    I LoVe ThiS CaR

  • 134 postów
  • Dołączył: 08-01-2010
  • Skąd: Szczecin

Napisany 28 grudnia 2011 - 17:59

Montuje do swojego 2.5V6 wtryskiwacze Hana 2000, mam pytanie, czy jest jakieś znaczenie jak są zamontowane poziomo czy pionowo? w moim motorze chcąc zamontować ich blisko, około 5 cm od wkrętek do kolektora mogę ich zamontować tylko poziomo, zmieszczą się wtedy pod tą czapę, górną część kolektora, jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Pozdrawaiam


Hana - tylko w pionie wylotem do dołu i ciesz się bezawaryjną pracą sprzętu, wężyki po prostu daj dłuższe tak aby wtryski były w piionie. u mnie wężyki mają po 22cm i nie ma żadnego problemu przy matrixach XJ

#20 OFFLINE   kamcio

kamcio
  • 72 postów
  • Dołączył: 24-01-2009

Napisany 28 grudnia 2011 - 22:00

oj ludzie ludzie czy wy nie wiecie "że tanie mięso psy jedzą???"