Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

miska olejowa w X20XEV


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 maja 2010 - 18:55

witam. mam takie pytanie: zeby zdjac miske olejowa w X20XEV trzeba podnosic silnik? nie moge dostac sie do kilku torxow ktore sa nad belka. w belce pod tymi srubami sa wyciecia jakby specjalnie po to zeby przelozyc klucz ale w srodku i tak cos przeszkadza... ma ktos na to jakis patent?

#2 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 maja 2010 - 19:22

albo podnosić silnik albo zwalać sanki... :(
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#3 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 maja 2010 - 19:58

dzieki za odp. dam sobie spokoj z wymiana pierscieni...

#4 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 26 maja 2010 - 01:24

zaraz cos tu nie czaje, zeby w tym silniku zrzucic miske nic sie nie podnosi ani nie opuszcza. Spuszczamy olej: D, 2 wsporniki trójkątne łączące skrzynie i silnik(po 3 śruby), wypada tez oslona skrzyni. Potem śrubki miski. a tam w miejscu sanek przedłużką przegubową na grzechotce. Miska lekko opadnie ale zawiesi sie na sankach silnika. Potem odkręcamy smok (2 suby) i mocowanie smoka (2 sruby) smok wpada do miski i wszystko wysuwamy no i tyle

#5 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 maja 2010 - 10:05

zaraz cos tu nie czaje, zeby w tym silniku zrzucic miske nic sie nie podnosi ani nie opuszcza. Spuszczamy olej: D, 2 wsporniki trójkątne łączące skrzynie i silnik(po 3 śruby), wypada tez oslona skrzyni. Potem śrubki miski. a tam w miejscu sanek przedłużką przegubową na grzechotce. Miska lekko opadnie ale zawiesi sie na sankach silnika. Potem odkręcamy smok (2 suby) i mocowanie smoka (2 sruby) smok wpada do miski i wszystko wysuwamy no i tyle


a możesz to poprzeć zdjęciami? jakos nie moge ogarnąć tego co napisałeś.

#6 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 26 maja 2010 - 18:19

a jaka masz miske ? jedna idzie rownolegle z silnikiem i jest metalowa a droga jest dwuczesciowa wyglada jak w vectrze

#7 OFFLINE   Michal_lodz

Michal_lodz
  • 24 postów
  • Dołączył: 22-01-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 04 czerwca 2010 - 00:33

Witam ja dzis w omci wymieniałem miske gdzyż niestety ja pogiołem. ja osbicie odkreciłem dzwie boczne poduchy i podniosłem silnik do gory napewno jest szybszy sposób niz odkrecanie calego wózka i u mnie miska nie byla na torksy tylko na sruby 10 na moje umiejetnosci zajemi mi to 5 godzin plus szukanie poduchy pod silnik (w świeto) gdzyż stara poducha poprostu wypadła. Jednak wszytsko dobrze sie skonczylo i omcia chodzi chodzi jak nalezy. Aha i przed odpieciem jakich kolwiek sostek akumulitar odloczyc gdyz musialem pozniej usunac błedy z kompa pozdrawiam
Przedni napęd jest dla kobiet :D

#8 OFFLINE   Quisel

Quisel
  • 215 postów
  • Dołączył: 31-05-2010
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 04 czerwca 2010 - 15:23

a ja to zrobiłem troche na leniwego:
1- spuscilem olej i odkręciłem wszystkie sruby miski
2- 3 sruby smoka (tylko trzeba kogoś poprosic o przytrzymanie miski i uszczelki i mieć ze
tak powiem ginekologiczne palce)
3- sciągasz całość
aha montaż jest trudniejszy (ze wzgledu na smok) ale dalem rade ;)

#9 OFFLINE   roza699

roza699
  • 11 postów
  • Dołączył: 26-10-2010

Napisany 06 listopada 2010 - 07:58

Prosze o szybką odpowiedz odkręciłem miske i wiśi na smoku jak namacać te śruby od smoka by je odkręcić

#10 OFFLINE   saviq

saviq
  • 2 postów
  • Dołączył: 10-06-2010

Napisany 13 sierpnia 2011 - 08:14

zaraz cos tu nie czaje, zeby w tym silniku zrzucic miske nic sie nie podnosi ani nie opuszcza. Spuszczamy olej: D, 2 wsporniki trójkątne łączące skrzynie i silnik(po 3 śruby), wypada tez oslona skrzyni. Potem śrubki miski. a tam w miejscu sanek przedłużką przegubową na grzechotce. Miska lekko opadnie ale zawiesi sie na sankach silnika. Potem odkręcamy smok (2 suby) i mocowanie smoka (2 sruby) smok wpada do miski i wszystko wysuwamy no i tyle


:masakra:a jak kolego to poskładasz mini kamera od kolegi :tank: i peseta do trzymania ????

przy misce stalowej
:o 1- spuszczamy olej
:D 2- odkręcamy podpory skrzyni
3- odkręcamy poduchy motoru
4- odkręcamy miskę
5- motor w górę
6- miska w dół i przekręcamy w lewo (tyłem w stronę koła pasażera)

:szpital: i problem z wyjęciem z głowy :jump:

składamy na odwrót od 6 do 1

#11 OFFLINE   RAINES

RAINES
  • 41 postów
  • Dołączył: 14-08-2011

Napisany 26 września 2011 - 19:46

Podczepię się pod temat bo coś mi się olej sączy tak jakby z uszczelki miski i tu moje pytanie czy tam jest uszczelka czy na silikon to się łączy ?? a jeśli jest uszczelka to jaka jej cena tak w przybliżeniu ??

#12 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 27 września 2011 - 17:09

Podczepię się pod temat bo coś mi się olej sączy tak jakby z uszczelki miski i tu moje pytanie czy tam jest uszczelka czy na silikon to się łączy ?? a jeśli jest uszczelka to jaka jej cena tak w przybliżeniu ??


Jeżeli micha 2 częściowa to ja za jedną płaciłem ok.50zł, a druga GM 160zł jak pamiętam.

#13 OFFLINE   RAINES

RAINES
  • 41 postów
  • Dołączył: 14-08-2011

Napisany 28 września 2011 - 19:03

Jeżeli micha 2 częściowa to ja za jedną płaciłem ok.50zł, a druga GM 160zł jak pamiętam.


Jest jedno częściowa jaki może być koszt tej uszczelki ?

#14 OFFLINE   jeanpierre

jeanpierre
  • 18 postów
  • Dołączył: 18-08-2009
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 października 2012 - 19:24

Podepnę się bo nie wiem gdzie szukać rady :confused:
Mam ome 97 20XEV wymieniam silnik z podwójną miską na silnik z 94r. gdzie jest jednoczęściowa ale jest problem. Wyszukałem, że wystarczy przekręcić miski i smoki ale:
1. w 97 - śruby 8mm a w 94 - 6mm
2. smok nie pasuje bo ma inne podejście więc trzeba też przełożyć pompę
3. osłona rozbryzgowa w 97 - przykręcona do jakiegoś stelaża u dołu w bloku a w 94 - osłona razem z uszczelką.
Załączam foto

#15 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 15 października 2012 - 19:28

A po co chcesz przekładac miski?Założ silnik z ta co jest czyli jednoczesciową.

#16 OFFLINE   jeanpierre

jeanpierre
  • 18 postów
  • Dołączył: 18-08-2009
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 października 2012 - 19:46

Bo nie pasuje połączenie ze skrzynią biegów. W podwójnej misce są śruby do skrzyni biegów a w tym 94 z pojedynczą nie ma ( inny kształt )

#17 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 15 października 2012 - 19:58

Bo nie pasuje połączenie ze skrzynią biegów. W podwójnej misce są śruby do skrzyni biegów a w tym 94 z pojedynczą nie ma ( inny kształt )


Wiesz co,ja mam przełożony silnik (miałem z miska blaszana teraz mam z dwuczesciowa) faktycznie cos tam nie pasowało ale bez problemu dało rade przykręcić.Jesli chcesz koniecznie przekładac miski to dorzuce ci jeszcze jeden problem,pod miska dwuczesciowa jest wałek równowazacy,którego nie zamontujesz do starszefo silnika.... Pozostaje pocudowac i ładowac starszy silnik tak jak jest.

#18 OFFLINE   jeanpierre

jeanpierre
  • 18 postów
  • Dołączył: 18-08-2009
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 października 2012 - 20:53

Czyli u Ciebie było w drugą stronę a mechanik mówi, że nie będzie ryzykował bo skrzynia może nie być tak mocno połączona jak powinna. Sam już nie wiem, może lepiej poszukać takiego samego silnika żeby wszystko pasowało. Bez auta jak bez ręki:(

#19 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 13 listopada 2014 - 23:21

Witam, potrzebuję konkretnej odpowiedzi na pytanie czy wystarczy maksymalnie podnieść silnik (po uprzednim odkręceniu z poduszek) do demontażu miski olejowej w x20XEV? Miskę mam dwuczęściową aluminiowo stalową. Czy po podniesieniu silnika miskę wyjmę czy muszę opuszczać sanki? Jedni piszą że się da, zaś w książce pisze że sanki też w dół. Proszę o odpowiedź tych co sprawdzili to w praktyce. Mam jak podnieść silnik to nie problem - ale nie widzi mi się opuszczanie sanek. Wiem że temat już był ale ile ludzi tyle wersji. Chcę odp. od kogoś kto to robił i wie na 100%. Dzięki z góry.

#20 OFFLINE   Siwy875

Siwy875
  • 2 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 13 listopada 2014 - 23:25

tak wystarczy