Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Silnik kręci a po chwili stuk i coś się blokuje - nie odpala


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   paff123

paff123
  • 6 postów
  • Dołączył: 09-05-2010

Napisany 09 maja 2010 - 20:42

Witam,
dziś przydarzyła się mojemu ojcu niemiła przygoda.
Auto jechało jakoś mało dynamicznie, zarówno na gazie jak i na benzynie, gasło. Na wolnych obrotach trzeba było go utrzymywać na obrotach aby nie zgasło.
W końcu zgasło i nie chciało już odpalić ani na gazie ani na benzynie.
Ostatecznie auto zostało zholowane.
Rozrusznik kręci normalnie, nowy akumulator. Jednak po chwili kręcenia słychać metaliczny stuk i coś jakby blokowało kręcenie. Zastanawiamy się na ile poważna może to być usterka. Może ktoś się spotkał z podobnymi objawami ?

#2 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 maja 2010 - 20:54

metaliczny stuk w silniku i już nie kręci??
ściągnij osłonę rozrządu i prawdopodbnie się dowiesz... albo rozrusznik sie blokuje...

obroty i mulenie to chyba inna bajka... prawdopodobnie do sprawzdenia krokowiec, przepływka i odme udroznić trzeba...

mulenie było i na LPG i na PB?
zaczęło się nagle?

zczytaj kody błędów...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#3 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 09 maja 2010 - 20:55

Rozrząd cały?
Benuś byłeś szybszy:p

#4 OFFLINE   paff123

paff123
  • 6 postów
  • Dołączył: 09-05-2010

Napisany 09 maja 2010 - 21:18

Mam interfejs diagnostyczny ale coś sie nie komunikuje, spróbuje na zworke zczytać...
Co do mulenia to faktycznie ten temat zostawmy bo w tej chwili najważniejsze to żeby auto odpaliło!
A co z tym rozrządem może być ?
Przy kręceniu wszystko wygląda normalnie, nie ma dziwnych odgłosów, ale w pewnym momencie coś uderza i kręcenie się zatrzymuje..

#5 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 09 maja 2010 - 21:34

Po prostu jak pasek "spadł" to nie odpalisz.

#6 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 maja 2010 - 22:22

"spadł"

spadł - mało możliwe i duże szczęście... gorzej jak pękł...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#7 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 maja 2010 - 22:31

pewnie rozrzad przeskoczyl - stad mulenie i blokowanie motoru.....
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#8 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 09 maja 2010 - 23:14

spadł - mało możliwe i duże szczęście... gorzej jak pękł...


napisałem "spadł" a nie spadł:p

#9 OFFLINE   paff123

paff123
  • 6 postów
  • Dołączył: 09-05-2010

Napisany 10 maja 2010 - 20:03

Witam ponownie,
Dzisiaj zabrałem się do pracy przy silniku, zacząłem jednak od zczytania kodów błędów
Wyrzuciło tylko 0130, czyli sonda lambda, nie wiem czy to przyczyna mulenia czy już tak było od "zawsze" przez instalację gazową..

Następnie zdjąłem pokrywe rozrządu i jedyne co się rzuciło w oczy to że wskaźnik do regulacji napięcia paska był mocno wychylony w prawą stronę poza obszar "new", poza tym pasek był luźny.
Po kręceniu wałem jakby się naciągnął, bo wskaźnik do regulacji był po lewej stronie nacięcia sygnalizując prawidłowe napięcie na obszarze "used". Wszystkie znaczki na kołach i obudowie się zgrywały.
Postanowiłem zaryzykować i spróbować uruchomić silnik. Podczas kręcenia wszystko wyglądało dobrze aż do tego "zablokowania", momentalnie wskaźnik regulacji napięcia wskakiwał na prawo poza obszar "new" i był luźny.
Czy to wskazuje na to że napinacz jest do wymiany i czy w tym może być przyczyna że nie odpala ?

ps. jeśli tak to jakim torxem odkręcić to duże koło poniżej napinacza ? (4 torxy dookoła i po środku śruba zwykła 18 )

#10 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2010 - 21:32

jak już zaczniesz bawić się rozrządem sprawdź czy przypadkiem nie urwał się klin na którymś z kół rozrządu...

i jeszcze sprawdź czy nie blokuje coś pod pokrywą zaworową...
pewne jest to że blokuje się coś przy głowicy.

#11 OFFLINE   paff123

paff123
  • 6 postów
  • Dołączył: 09-05-2010

Napisany 11 maja 2010 - 20:11

po bliższych oględzinach napinacz okazał się być w porządku, przejrzalem jeszcze rez wszystko, znaki pasuja..

Ali jak sprawdzic to o czym mowisz ? I skoro ani pasek się nie urwał ani nic nie poprzeskakiwało to czy można go już wykluczyć i szukać przyczyny gdzie indziej ?

#12 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 maja 2010 - 20:31

Ali jak sprawdzic to o czym mowisz ?



jeśli się nie znasz dobrze na mechanice bloku cylindrów i rozrządu to kliny sprawdzisz tylko po zdjęciu kół pasowych z wałków...

jeżeli coś kumasz to możesz sprawdzić czy zgadzają się fazy rozrządu :)

co do blokowania się wałków w głowicy to tylko po zdjęciu pokrywy zaworowej, którą notabene musisz zdjąć jeżeli chcesz sprawdzić wspomniane wcześniej fazy rozrządu...



osobiście stawiam na urwany klin, ale nie zapomnij napisać co było przyczyną takiego stanu rzeczy ;)

#13 OFFLINE   paff123

paff123
  • 6 postów
  • Dołączył: 09-05-2010

Napisany 13 maja 2010 - 16:25

witam
postanowiliśmy oddać auto do fachowca
on na pierwszy rzut oka też obstawił rozrząd ale okazało się co innego.
Padł regulator/zawór ciśnienia paliwa, silnik bodajże dostał go za dużo, podobno doszło do wymieszania oleju z paliwem
Po odkręceniu pokrywy (lub też czegoś dalej nie wiem do końca, bo po odkręceniu korka od oleju nic się nie działo) podobno ciśnienie wyrzuciło całą mieszanke w góre aż ochlapało wygłuszenie maski.
Regulator ciśnienia został chwilowo ominięty i zaślepiony - jest do wymiany żeby nie spalić pompy która teraz pracuje cały czas.
Po zlaniu oleju i wymianie na nowy silnik pracuje jak przed awarią.

#14 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 maja 2010 - 18:22

witam
postanowiliśmy oddać auto do fachowca
on na pierwszy rzut oka też obstawił rozrząd ale okazało się co innego.
Padł regulator/zawór ciśnienia paliwa, silnik bodajże dostał go za dużo, podobno doszło do wymieszania oleju z paliwem
Po odkręceniu pokrywy (lub też czegoś dalej nie wiem do końca, bo po odkręceniu korka od oleju nic się nie działo) podobno ciśnienie wyrzuciło całą mieszanke w góre aż ochlapało wygłuszenie maski.
Regulator ciśnienia został chwilowo ominięty i zaślepiony - jest do wymiany żeby nie spalić pompy która teraz pracuje cały czas.
Po zlaniu oleju i wymianie na nowy silnik pracuje jak przed awarią.


tz muli go czy wszystko jest Ok?

#15 OFFLINE   paff123

paff123
  • 6 postów
  • Dołączył: 09-05-2010

Napisany 13 maja 2010 - 23:20

jeszcze muli ale dopiero teraz zauwazylem gdzieś jakąś nieszczelność w układzie wydechowym, być może to przez to, zobacze co jest i napisze czy bedzie poprawa jakas

#16 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 maja 2010 - 00:23

hallo hallo .... jakos duzo niescislosci. Regulatro cisnienia paliwa nie ma nic do tego czy pompa dziala czy nie. Pompa caly czas pracuje i tloczy caly czas 3,5 bara a regulator ma za zadanie zmniejszyc cisnienie paliwa przy niskich obrotach. Sterowany jest podcisnieniem i nawet jak padnie sterowanie (wezyk peknie czy spadnie) to silnik bedzi enadal pracowal a wzroat cisnienia paliwa na wolnych do 3,5 zamast 2,5 nie bedzie odczuwalny przez kierowce. Moze jak ktos jezdzi danycm autem pare lat to odczuje roznice na starcie.
Ten regulator moze pasc w jeden sposob: peka membrana i czesc paliwa wezykiem podcisnieniowym dostanie sie do kolektora ssacego. Czesto taka awaria jest niezauwazalna przez uzytkownika i ludzie jezdza tak latami. problem jest jesli jest gaz. Bo wtedy po przejsciu na lpg wtryski sa wylaczane a pompa tloczy i czesc benzynki trafi do kolektora i razem z lpg pojdzie do komory spalania i silnik zostanie zalany bo nie utarga dwoch paliwek.
Pytanie za 100 punktow?
jak ma sie mieszanie paliwa z olejem za przyczyna regulatora
paff123 - albo mechanik nie moze ogarnac tematu albo Ty zle zrozumiales......
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#17 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 maja 2010 - 23:07

trochę sensu to ma bo membrana mogła pęc na tyle mocno że benka ściekała cylindrami, a blokowało bo był problem ze sprężeniem cieczy w cylindrze...

#18 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 maja 2010 - 23:17

gdzie sciekla- bo jakos nie widze drogi ktora miala scieknac
-podcisnieniem? za mala srednica wezyka. jezdzilem viki b z walnietym regulatorem tak ze paliwo szlo podcisnieniem i jezdzila jak zloto tylko ze startu troche ja zamulalo
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#19 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 maja 2010 - 23:47

gdzie sciekla- bo jakos nie widze drogi ktora miala scieknac


a którędy w gaźnikowcach ścieka jak przedziurawi się pływak ??

nie oszukujmy się ale nawet w fabrycznie nowych samochodach połączenie "tłok pierścień cylinder" nie jest na tyle szczelne by benka przezeń nie ściekła :)

przy założeniu że membrana pękła w pół a wężyk fi 4, nie chce mi się liczyć o tej porze ale przy 3,5 bar przepuści przynajmniej 2l na minutę co by wystarczyło do utopienia silnika ze stara 366 :D

#20 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 maja 2010 - 12:54

pytanie dotycxylo drogi jaka ma pokonac paliwo od regulatora do kolektora - jedyna droga to wezyk i gwarantuje Ci ze nawet jak peknie caliem mebrana to auto bedzie jezdzilo bo mialem taka Viki B x20xev i nie bedzie wikszych problemow.
Jesli jednak meches twierdzi ze padla membrana w regulatorze to niech zaslepi sterowanie regulatorem - motor ma normalnie jezdzic , moze zmulac przy gwaltownym wcisnieciu pedalu gazu poniewaz cisnienie na wtryskach bedzie caly cza 3,5 zamiast 2,5
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]