Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

crash test - zderzenie ze sciana 160 km/h


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 maja 2010 - 08:53

dolny film.... i nie mowić że to tylko daewoo

http://moto.pl/MotoP...ny___Wideo.html

i ku przestrodze http://moto.pl/MotoP...przezyjesz.html

#2 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 maja 2010 - 09:48

wytłumaczenie jest dość proste...

jeżeli jeden samochód waży 1t jedzie 80km/h i uderza w ścianę to waga oddziałująca na jego przód wynosi około 80t

jeżeli zaś jadą dwa auta o wadze 1t na przeciw sobie z prędkością 80km/h i uderzają w siebie energia kinetyczna wynosi około 160t lecz dzieli się masę oddziałująca na każdy z samochodów po połowie...

fizyka jest dosyć prosta :D

#3 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 maja 2010 - 09:51

wynika to z tego że oba samochody mają strefę zgniotu natomiast ściana nie. Tylko należy pamiętać że to tak fajnie działa jak samochody mają takie same masy i takie same prędkości, jeżeli dochodzi do zderzenia czołowego i samochody mają różne masy i różne prędkości to już wygląda inaczej...

#4 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 maja 2010 - 09:52

zgadza się, lżejszy gorzej na tym wychodzi, i nie ważne czy jedzie szybciej czy wolniej...

#5 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 maja 2010 - 10:01

dokładnie, mój ojciec miał rok temu czołowe. Jechał ok 50km/h Oplem Vivaro a z przeciwka z zakrętu wypadło BMW 3, które jechało ok 120km/h. BMW przy.....lił (bo tak to trzeba nazwać) pod lekkim kątem (swoim przednik prawym narożnikiem w przód Vivaro), odbił się, wykonał w powietrzu obrót o 180 stopni i uderzył tyłem jeszcze w bok Vivaro.

#6 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 maja 2010 - 10:45

wynika to z tego że oba samochody mają strefę zgniotu natomiast ściana nie. Tylko należy pamiętać że to tak fajnie działa jak samochody mają takie same masy i takie same prędkości, jeżeli dochodzi do zderzenia czołowego i samochody mają różne masy i różne prędkości to już wygląda inaczej...


tylko nie o to chodzi w tym doświadczeniu...
...które samo w sobie obala naprawde wielki mit i założe sie, ze zdecydowana większość ludzi zapytana o takie okoliczności będzie w błedzie do etgo stopnia, ze samo gadanie nie będzie w stanie ich wyprowadzić z błędu.


dokładnie, mój ojciec miał rok temu czołowe.


tak na marginesie
Masa BMW serii 3 to ok 1665-1680kg
Masa Vivaro to ok 1790kg

Różnica mas wynosi 7-6,5% czyli niezbyt wiele.
Twój przykład niczego nie udowadnia, ani nie potwierdza, chyba, ze fakt, iż warunki rzeczywiste, w odróżnieniu od idealnych (kąt uderzenia, różnice prędkości, stan samochodu, konstrukcja samochodu, przeszłość wypadkowa samochodu) mają tak wielki wpływ na przebieg zdarzenia, ze dyskwalifikują je jako takie do porównywania z czymkolwiek.

#7 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 09 maja 2010 - 23:06

zgadza się, lżejszy gorzej na tym wychodzi, i nie ważne czy jedzie szybciej czy wolniej...


Jeżeli różnica w masie jest procentowo naprawdę duża.
Z ogólnej obserwacji wnioskuję że prędkość ma ogromne znaczenie w przypadku gdy walą w siebie auta o zbliżonej masie. Te co bije z wyższą prędkością ucierpi zauważalnie bardziej.

#8 OFFLINE   w1opel

w1opel
  • 14 postów
  • Dołączył: 26-03-2010

Napisany 10 maja 2010 - 08:00

Co byście ty nie pisali to i tak masakra zaczynam zwalniać :(

#9 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 maja 2010 - 08:18

Jeżeli różnica w masie jest procentowo naprawdę duża.
Z ogólnej obserwacji wnioskuję że prędkość ma ogromne znaczenie w przypadku gdy walą w siebie auta o zbliżonej masie. Te co bije z wyższą prędkością ucierpi zauważalnie bardziej.


nie ma wg mnie racjonalnego wyjaśnienia dla tego co piszesz. Jeśli jedna omega stoi, druga walnie w nią czołowo z prędkością 100km/h to obie będą tak samo zniszczone

#10 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 maja 2010 - 08:25

nie ma wg mnie racjonalnego wyjaśnienia dla tego co piszesz. Jeśli jedna omega stoi, druga walnie w nią czołowo z prędkością 100km/h to obie będą tak samo zniszczone


Mylisz się. Omega która jedzie 100km/h będzie miała o wiele większą energię kinetyczną, uderzy w omegę stojącą i pojedzie z nią jeszcze kawałek do przodu w związku z tym jej opóźnienie się mocno zmniejszy natomiast omega stojąca pojedzie do tyłu. Uszkodzenia będą większe w Omedze stojącej

#11 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 maja 2010 - 08:33

sory, ale to wyjaśnienie niczego nie wyjaśnia. Żadne prawo fizyki nie chroni stojącego samochodu bardziej niż nadjeżdżającego i vice versa. Stojący samochód ma prędkość 100 km/h względem nadjeżdżającego i będzie tak samo zniszczony.

kup zgrzewkę jajek i zrób testy - uderzaj jajkiem w leżące na stole inne jajko i notuj które pękło.

#12 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 10 maja 2010 - 10:56

doncortino mamy odmienne zdania na ciekawe zagadnienie:) z obserwacji własnych dzwonów i innych obstaję przy swoim. Podpierając się na sucho fizyką miałbym pewnie inne zdanie. Zderzenie zderzeniu nie jest równe, szczególnie te prawdziwe od tych doświadczalnych.
Adam10 a ja zauważyłem zupełnie odwrotnie, że bardziej zniszczony będzie samochód (omega) który wali a nie ten co stoi:)

#13 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 maja 2010 - 22:34

sory, ale to wyjaśnienie niczego nie wyjaśnia. Żadne prawo fizyki nie chroni stojącego samochodu bardziej niż nadjeżdżającego i vice versa. Stojący samochód ma prędkość 100 km/h względem nadjeżdżającego i będzie tak samo zniszczony.

kup zgrzewkę jajek i zrób testy - uderzaj jajkiem w leżące na stole inne jajko i notuj które pękło.


Przyznaję rację koledze doncortino. Na początku źle się zasugerowałem i palnąłem głupstwo. Po głębszych przemyśleniach stwierdzam że się myliłem. :)

Chociaż przykład z jajkiem nie jest dobry bo jajko jajku nie równe :D

#14 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 10 maja 2010 - 23:07

Wy tu o masach, a to niezupełnie tak.
Każdy myśli, że liczy się masa i prędkość, może jeszcze gabaryty.
Tymczasem w serii crash testów wyszło, że liczy się wysokość, jakby to powiedzieć - w uproszczeniu - zderzaka i tej całej strefy zgniotu, która jest za nim.
Generalnie wyższe auto miażdży niższe i już różnice rzędu 1 cm są bardzo znaczące.
Ciekawi znajdą na YouTube.

#15 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 maja 2010 - 06:44

Wy tu o masach, a to niezupełnie tak.
Każdy myśli, że liczy się masa i prędkość, może jeszcze gabaryty.
Tymczasem w serii crash testów wyszło, że liczy się wysokość, jakby to powiedzieć - w uproszczeniu - zderzaka i tej całej strefy zgniotu, która jest za nim.
Generalnie wyższe auto miażdży niższe i już różnice rzędu 1 cm są bardzo znaczące.
Ciekawi znajdą na YouTube.


Masa i prędkość ma duże znaczenie. Oczywiście wysokość też jest ważna ale nie można powiedzieć że jest najważniejsza

#16 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 maja 2010 - 22:19

Generalnie wyższe auto miażdży niższe i już różnice rzędu 1 cm są bardzo znaczące.


a dlaczego ??

ponieważ niższe auto wjeżdżające pod wyższe "wchodzi klinem" pomiędzy wyższy pojazd który "poskoczy" i uwolni tym sporo energii kinetycznej, a podłoże które nie pochłonie żadnej energii...

wracając do fizyki, w podstawówce uczą że prędkość to pojęcie względne.
tłumacząc na nasze ;) punkt A porusza się względem punktu B z taką samą prędkością co punkt B względem punktu A :D

mało tego... jeden z mędrców stwierdził kiedyś że ciało A oddziałuje na ciało B z taką samą siłą co ciało B na ciało A

a wracając do początku, jeżeli taki niższy pojazd A wjeżdża pod wyższy pojazd B uderza jednocześnie w C podłoże, więc siła wypadkowa kumuluje się na pojeździe A co tłumaczy większe zniszczenia na niższym pojeździe

#17 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 maja 2010 - 05:46

ALI ten wzór który podałeś prawie mnie przekonał ale jeszcze jeden ważny podpunkt ominąłeś raczej nie zamierzone tak zwana kontrolowana strefa zgniotu na pewne elementy porównanie Opla Frontery i Omega gdzie indziej je przyjęli za wypadkową w obu modelach. Jeśli chodzi o różnice większej lub mniejszej ilości uszkodzeń po między tymi samymi modelami biorącymi udział w kolizji to mówicie panowie o autach używanych w nowych uszkodzenia będą te same. bynajmniej ja tak to widzę

#18 OFFLINE   Trakkerek

Trakkerek
  • 0 postów
  • Dołączył: 26-07-2011

Napisany 26 lipca 2011 - 22:12

Piszcie co chcecie mój kuzyn miał wypadek vectrą b z 97 kombi wjechał pod ciężarówkę. Dosłownie nie było przodu a on przeżył prawie bez szwanku tylko z połamaną nogą...

#19 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lipca 2011 - 02:59

bo jak masz zginąć to Ci w drewnianym kościele cegła na głowę spadnie