Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

usterka dostrajania paliwa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Labudin

Labudin
  • 11 postów
  • Dołączył: 19-03-2007
  • Skąd: Olkusz

Napisany 19 marca 2007 - 17:29

Witam dzis sprawdzalem sobie bledy i zobaczylem nowosc P0170 to jest Czujnik O2 (Bank 1) - usterka dostrajania paliwa co to jest?? Co sie zepsulo?? Co trzeba wymienic itp

Oprocz tego posiadam jeszcze jeden blad
P0110,"Czujnik temp. powietrza wlotowego - usterka"

Prosze o pomoc :roll:



#2 OFFLINE   Labudin

Labudin
  • 11 postów
  • Dołączył: 19-03-2007
  • Skąd: Olkusz

Napisany 20 marca 2007 - 08:40

hmm nikt nie wie co to jest :roll:

#3 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 marca 2007 - 12:46

P0170-Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata. Sonda lambda-nie jestem pewien?P0110-Czujnik temperatury powietrza zasysanego.Przepływomierz?
Może być tak, że p0110 generuje p0170.

#4 OFFLINE   Labudin

Labudin
  • 11 postów
  • Dołączył: 19-03-2007
  • Skąd: Olkusz

Napisany 20 marca 2007 - 17:55

hmm tylko w tym sek ze przeplywomierz jest nowy :roll:

#5 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 20 marca 2007 - 17:58

Witam dzis sprawdzalem sobie bledy i zobaczylem nowosc P0170 to jest Czujnik O2 (Bank 1) - usterka dostrajania paliwa co to jest?? Co sie zepsulo?? Co trzeba wymienic itp

Oprocz tego posiadam jeszcze jeden blad
P0110,"Czujnik temp. powietrza wlotowego - usterka"


A co sie dzieje z autem ? Czy tak dla siebie zczytałeś błędy ?

Może gdzięs czujnik temperatury powietrza wlotowego nie łączy --> przetary kabel, urwany albo nie podpięty.

Ale powiedz czy coś sie dzieje z autem ;)

Pozdro

#6 OFFLINE   Labudin

Labudin
  • 11 postów
  • Dołączył: 19-03-2007
  • Skąd: Olkusz

Napisany 20 marca 2007 - 21:28

tzn pisalem juz wczesniej w innym temacie i na roznych forach ale nie wiem czy ja jestem tredowaty czy moze nikt nie wie bo nikt mi nie hce pomoc jestem zalamany juz. Napisze moze wszystko od poczatku:

Zakupilem omege w niemczech lecz szybko sie okazalo ze przeplywomierz jest walniety ale postanowilem wrocic do polski bez niego bo koszt byl tego maly a autko mi sie bardzo podoba(ło). Po powrocie odrazu zakupilem przeplywomierz zalozylem i problem gasniecia na wolnych obrotach minol lecz brak mocy pozostal. Autko posiada silnik 2,2 benzyna wiec jak na moj gust nie jest to juz malo 144konie a chodzi jak 1,4 na gazie i na swiatlach to nawet CC 700 by mnie wzielo. Autko czasem ma lepszy dzien a czasem gorszy chodzi roznie ale z przewaga tych zlych dni. Podpielem na kompa wyszedl blad P0110 za pare dni wyszedl P0170. W miedzy czasie zauwazylem ze w jednej swiecy mialem sporo oleju wiec wymienilem wszystkie swiece uszczelke pod deklem ktora byla dobra ale fakt ze ostanio nie ma oleju. Lecz problem nadal pozostal i nikt nie potrafi mi pomoc :sad: :sad: Auto jak mu sie daje gaz do dechy ma zamula takze wogole nie chce isc :bad: PROSZE POMOZCIE BO JUZ NIE WIEM CO MAM Z TYM ROBIC :roll:

#7 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 21 marca 2007 - 08:26

Witam Labudin !

Czujnik temp. powietrza dolotowego - co prawda jest to fotka X20XEV ale to przecież to samo co Twój. Być może tak jak pisałem może być zepsuty / kabel przetarty lub urwany - sprawdź.

Czujnik temperatury powietrza dolotowego:

Przepływomierz - jeśli byłby dalej zepsuty to powinna Ci się świecić kontrolka silnika (pomarańczowa) ale również nie musi. Jeśli byłby walnięty odczuwał byś to podczas jazdy - zamulone auto w dolnych obrotach, nie wkręca się na obroty po gwałtownym dodaniu gazu oraz spalanie by wzrosło.

Jeszcze jedno - spróbuj wyjąć całkowicie przepływomierz i zobacz czy te blaszki są połączone ze sobą takim drucikiem - jeśli tak to powinno być ok, jeśli nie - to wymiana.

A jak wygląda sprawa z obrotami ? Utrzymują się w normnie czy spadają czasem ?
Zmierzam do tego czy może mają na to wpływ przewody WN - u mnie właśnie się tak działo (spadały do 200) - no chyba, że wymieniałeś więc odpada.

Tak więc spróbuj z tym czujnikiem temp. oraz zobacz przepływkę ;)

Pozdrawiam

#8 OFFLINE   Labudin

Labudin
  • 11 postów
  • Dołączył: 19-03-2007
  • Skąd: Olkusz

Napisany 21 marca 2007 - 18:03

wiec tak zaczne moze od tego ze dzis stracilem nerwy i pojechalem do serwisu jadac do niego sie wkurzylem bo auto szlo normalnie wiec pomyslalem moze sie przestraszylo i idzie normalnie :wink: ale jade dalej. Zajechalem fachura podpiol pod Tech2 posprawdzal i mowi ze wszystko jest ok ale poszedl przyniosl orginalna przeplywke podpiol i nie wiem jaki to byl wskaznik ale na mojej wychodzilo max 160 a na tej org max byl 310 czegos tam, takze mowi ze przeplywka moze byc wadliwa. Powiedzial rowniez ze czujnik temp powietrza wlotowego znajduje sie w przeplywcei te bledy moga byc powiazane z przeplywka. Sprawdzil rowniez mi cewki ktore sa ok. Zaplacilem wracajac do domu auto przestalo znowu jechac :bad: ale zwrocilem uwage na jedna rzecz, mianowicie paliwo spadlo tak ze sie zaswiecila rezerwa i pomyslalem ze moze to od paliwa. Dotankowalem i auto znowu idzie. Takze jesli paliwa jest malo auto nie jedzie czyli co pompa paliwa ??

#9 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 marca 2007 - 22:33

Labudin, kup oryginalną przepławkę w sklepie, a nie na allegro. Te parametry Twojej przepławki są baaardzooo nęęęędzneeee.

#10 OFFLINE   Labudin

Labudin
  • 11 postów
  • Dołączył: 19-03-2007
  • Skąd: Olkusz

Napisany 21 marca 2007 - 23:45

orientuje sie ktos ile kosztuje orginalna przeplywka??

#11 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 22 marca 2007 - 09:05

orientuje sie ktos ile kosztuje orginalna przeplywka??


Wg cennika na stronie www.opel.com.pl Miernik przepływu powietrza o numerze katalogowym GM 8 36 583 kosztuje 665,77zł brutto.

:hehe:

Ja proponuję, żebyś kupił używkę u Mariusza Borówki ;)

Pozdrawiam :mrgreen:

#12 OFFLINE   Labudin

Labudin
  • 11 postów
  • Dołączył: 19-03-2007
  • Skąd: Olkusz

Napisany 22 marca 2007 - 09:25

no chyba ich po.... a co do tego paliwa to bedzie pompa czy moze przewody niedrozne ale zbiornik sie nie odpowietrza??

#13 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 marca 2007 - 15:37

Zadzwoń do InterCars, mają oryginały Bosha, o połowę tańsze niż w ASO.

#14 OFFLINE   marcino76

marcino76
  • 158 postów
  • Dołączył: 03-01-2007
  • Skąd: ostróda
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 24 marca 2007 - 13:43

Labudin, kup oryginalną przepławkę w sklepie, a nie na allegro. Te parametry Twojej przepławki są baaardzooo nęęęędzneeee.


a czy ktoś wie ile ma pokazywać przepływka na kompie bo moja pokazuje od 9-10 kg/h na wolnych obrotach(ok 750). Przy ok 2500 tys. niecałe 100 kg/h. (Potem może zdjęcie pokażę moich kilku parametrów)) Czy to dobrze.
niema to jak opelek

#15 OFFLINE   tyskie

tyskie
  • 1 postów
  • Dołączył: 08-12-2009

Napisany 30 grudnia 2009 - 09:59

i co bylo

#16 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 30 grudnia 2009 - 19:10

a czy ktoś wie ile ma pokazywać przepływka na kompie bo moja pokazuje od 9-10 kg/h na wolnych obrotach(ok 750). Przy ok 2500 tys. niecałe 100 kg/h. (Potem może zdjęcie pokażę moich kilku parametrów)) Czy to dobrze.


u mnie na postoju jest podobnie - mam chyba 8kg/h przy obrotach 710.
na wyższych nie patrzyłem :)

Witam dzis sprawdzalem sobie bledy i zobaczylem nowosc P0170 to jest Czujnik O2 (Bank 1) - usterka dostrajania paliwa co to jest?? Co sie zepsulo?? Co trzeba wymienic itp


Wymienić / sprawdzić sondę lambda.

Oprocz tego posiadam jeszcze jeden blad
P0110,"Czujnik temp. powietrza wlotowego - usterka"


Czujnik temperatury zasysanego powietrza jest gdzieś między filtrem a przepływką (tak jest w x20xev)

EDIT:
Sprawdziłem - jak trzymałem na postoju 2500obr/min - przepływomierz wskazywał 37kg/h wg OP-COMa