

Zamiana przepływomierza w 2.5 DTI
#1
OFFLINE
Napisany 06 maja 2010 - 17:00
Najprawdopodobniej mam trafiony przepływomierz. Ten który mam zamontowany ma numer: 0 281 002 564 ( Bosch ) - Sęk w tym że nigdzie nie ma zamiennika, a oryginał to koszt coś koło 600 zł. Zanim wydam taką kasę chciałbym spytać czy ktoś z Was próbował użyć przepływki o innym numerze ale konstrukcyjnie identycznej - patrz allegro.
Pozdrawiam
Piotr
#2
OFFLINE
Napisany 06 maja 2010 - 17:16
#3
OFFLINE
Napisany 06 maja 2010 - 17:24
Jeśli chcesz, mam sprawną "używkę". Jakby co, pisz na PW.
#4
OFFLINE
Napisany 06 maja 2010 - 17:36
#5
OFFLINE
Napisany 06 maja 2010 - 18:20

A generalnie Oma jest zmulona i kopci przy rozpędzaniu, no i rano dość mocno kopci - przy czym kolor o dziwo zmienia się od szarego w niebieskawy ( lub odwrotnie ) by po kilkunastu,kilkudziesięciu sekundach przejść w czarniawy, a na koniec dymienie znika.
Chyba już o tym pisałem ... - sorry jestem na obu forach Omegi i czasem się gubię co komu mówiłem

Jutro będę przeglądał kolejny raz cały dolot - może gdzieś jest jakaś dziura i stąd czarny dym przy przyspieszaniu ..., no albo to ta przepływka.
Pozdrawiam
Piotr
a co sie dzieje ze chcesz go wymienic ? niestety wkładka w 2,5 DTI ma numer F00C2G2063
Jestem teraz w pracy - jutro z rana sprawdzę numer wkładki ...
Dlaczego użyłeś słowa "niestety" ?
#6
OFFLINE
Napisany 06 maja 2010 - 19:45
to znaczy ze z 2,2 nie pasuje,a ten bład przepływki był obecny czy poprostu zapisany bo kiedyś wystąpił ?Dlaczego użyłeś słowa "niestety" ?
#7
OFFLINE
Napisany 06 maja 2010 - 21:56

numer wkładki i cała obudowa identyczna jak do 2.2 dti o koncowce 428/180. za orginał do alfy dałem 240zł wiec policzcie jaka to oszczefnosc skoro ...428 zaczynają sie od 450zł na allegro. a cena rosnie w granice 700
#8
OFFLINE
Napisany 09 maja 2010 - 21:27
Dzięki za info o numerze wkładki - kupiłem przed chwilą używkę z gwarancją rozruchową na allegro. Zobaczymy co Oma na to ...
Swoją drogą to część do Astry - zadzwonię jutro do ASO i spytam o cenę.
Pozdrawiam
Piotr
#9
OFFLINE
#10
OFFLINE
Napisany 10 maja 2010 - 09:54
http://www.allegro.p...item=1026020419
nie jest podane do jakiej Astry/Corsy ale jest numer wkładki. Mam nadzieję że numer jest unikalny a nie powtarzalny w różnych silnikach jako element np o tym samym kształcie ale różnych charakterystykach zależnie od modelu w jakim występuje.
Trochę to dziwne bo silnik w Astrze lub Corsie ma chyba mniejsze zapotrzebowanie na powietrze niż 2,5 litrowy silnik Omegi - myślę że sprzedawca po prostu ma przepływkę od jakiegoś Opla a numer jest akurat zgodny z moim więc ja kupiłem.
Pozdrawiam
Piotr
#11
OFFLINE
Napisany 10 maja 2010 - 10:06
Zdaje się że corsa 1,2 ma taką samą wkładkę jak omega 3,2 - jednak średnica rury dolotowej jest na pewno większa w omedze
#12
OFFLINE
Napisany 10 maja 2010 - 23:01
Koszt 730PLN w Inter Cars. :placzacy: Na końcu życia przepływomierza miałem spalanie rzędu 14l/100km, średnio 50% trasa, 50% miasto temperatura powietrza 0-10C.
Teraz na nowym przepływomierzu i filtrze powietrza spalanie spadło poniżej 10l :-)
#13
OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2010 - 09:31
Na nowej przeplywce trzeba go podpiac pod kompa ? albo odpiac baterie zeby sie nauczyl parametrow od nowa? bo gdzies tak wyczytalem
Bo jesli tak ma byc to oddaje przeplywke 350zl w kieszeni i lepsze osiagi
#14
OFFLINE
Napisany 06 października 2010 - 21:47
a do jakiej astry ?
Ja kupiłem przepływkę Bosch 0 281 002 180 i wyjąłem z niej wkładkę F00C2G2063 do mojej Omegi 2.5 DTI - kupiłem używkę z Astry 1,7 DTI.
w/w przepływka jest podobno również stosowana w Astrze, Vectrze i Omedze z silnikiem 2.0 DTI
Jak ktoś chce kupić nową przepływkę do 2.5 DTI , to lepiej kupić tą co ja i przełożyć samą wkładkę - około 300 zet w kieszeni zostanie

#15
OFFLINE
Napisany 07 października 2010 - 16:25
#16
OFFLINE
Napisany 07 października 2010 - 16:47
Ja kupiłem przepływkę Bosch 0 281 002 180 i wyjąłem z niej wkładkę F00C2G2063 do mojej Omegi 2.5 DTI - kupiłem używkę z Astry 1,7 DTI.
w/w przepływka jest podobno również stosowana w Astrze, Vectrze i Omedze z silnikiem 2.0 DTI
Jak ktoś chce kupić nową przepływkę do 2.5 DTI , to lepiej kupić tą co ja i przełożyć samą wkładkę - około 300 zet w kieszeni zostanie
Coś masz chyba przekombinowane z tą przepływką co kupiłeś...
wydaje mi się ze wkładka powinna być F 00c 2g2 030 a nie....063.
przepływka ....180 i 428 sa na 90% zamienne, widziałem dwa auta identyczne, silnik 2.2 dti /vectra b/ i jeden mial ...428 a drugi ...180. Jezdza identycznie i bez problemów.
sam posiadam ...428 i tam jest wkładka ...030. widziałem przepływki ...180 i tam tez była wkładka ...030.
Niech ktoś jeszcze raz sprawdzi, kto ma przepływke o koncówce ...180.
#17
OFFLINE
Napisany 09 października 2010 - 22:10
http://moto.allegro....1246866482.html
czyli ten powinien pasować?
Ja mam właśnie z takiej, wkładka była F00C2G2063 jak w mojej przepływce oryginalnie zamontowanej w aucie (DamianSz też o takiej pisał).
Trzeba wymienić tylko wkładkę, bo przepływka jako całość ma inne mocowania i kształt niż w 2.5 DTI
#18
OFFLINE
Napisany 11 października 2010 - 09:09
#19
OFFLINE
Napisany 25 października 2010 - 15:00
http://moto.allegro....1246866482.html
czyli ten powinien pasować?
No niestety nie pasuje.... Dzisia mi ten przepływomierz przyszedł, wyciągam wkładke patrze a tam F00C2G2030 czyli tak jak pisał "rajfa". Oma jeździ na niej nawet troche gorzej niż na starej przepływce, a najlepiej chodzi z wypiętym przepływomierzem. Szkoda tych 259zł....

Aby nikt nie wtopił pieniędzy jak ja dodam fotki dla porównania:



#20
OFFLINE
Napisany 25 października 2010 - 15:53
Przy 2.5 DTI to juz inna bajka.....
Wrzuc na forum, moze ktos odkupi...