Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Szarpie między 80 a 90km/h


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bombka

bombka
  • 177 postów
  • Dołączył: 30-01-2010

Napisany 03 maja 2010 - 19:05

Witam,moja omega ma taki przypadek że między 80 a 90km/h szarpie.Wydaje mi się że jak zrzucę na luz to też tylko trochę mniej.
Jak myślicie co to może być,nie jest to jakieś straszne szarpanie ale przy dłuższej trasie trochę dokuczliwe.

#2 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 maja 2010 - 20:12

Witam,moja omega ma taki przypadek że między 80 a 90km/h szarpie.Wydaje mi się że jak zrzucę na luz to też tylko trochę mniej.
Jak myślicie co to może być,nie jest to jakieś straszne szarpanie ale przy dłuższej trasie trochę dokuczliwe.


Może koła do wyważenia :)

#3 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 maja 2010 - 20:31

no ja powiem że również wina może leżeć w kółkach..u mnie tak było szarpała jak jeszcze była na zimówkach.. zmieniłem na letnie i miodzio a już rozmyślałem ze trza szukać usterki na wiosnę

#4 OFFLINE   bombka

bombka
  • 177 postów
  • Dołączył: 30-01-2010

Napisany 03 maja 2010 - 20:31

nie nie,to nie to,to jest szarpanie a nie drżenie.
Na zimówkach i na letnich jest to samo.

#5 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 maja 2010 - 20:32

prosta rada
unikać tych prędkości... :-)
Kuba

#6 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 maja 2010 - 20:35

no ja też miałem takie kurna zrywanie tak bujało całą budą..

#7 OFFLINE   bombka

bombka
  • 177 postów
  • Dołączył: 30-01-2010

Napisany 03 maja 2010 - 20:35

prosta rada
unikać tych prędkości... :-)

Też tak tak myślałem ale na trasie się nie da:)

#8 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 maja 2010 - 21:16

Jeżeli nie wyważenie to na oponach może być pofalowany bieżnik ale wtedy buja całą budą również przy mniejszych prędkościach tylko jest to mniej odczuwalne.

#9 OFFLINE   sennheiser87

sennheiser87
  • 18 postów
  • Dołączył: 11-01-2010
  • Skąd: Wschowa

Napisany 03 maja 2010 - 22:27

Podobny przypadek występuje w dieslu 1.9 tdi u mojego szwagra w golfie 3. Jak moja mała była robiona a auto potrzebowałem to tym golfikiem śmigałem. Tutaj takie szarpanie występowało przy prędkości około 70-80 km\h więc to raczej nie koła. Jeżeli chodzi o koła to jest to odczuwalne trochę inaczej bo stopniowo wraz ze wzrostem lub spadkiem prędkości. A tutaj tak nagle to występuje. A co to mogło by byc, hmm... może coś w komputerze naryte. Jakiegoś chipa nie masz w niej? Bo szwagier ma podwyższoną moc na chipie i to może być obiawem ale pewny nie jestem :/ Mówi się, ze fabryki się nie poprawia...

#10 OFFLINE   bombka

bombka
  • 177 postów
  • Dołączył: 30-01-2010

Napisany 04 maja 2010 - 06:53

Nie czipsa nie mam.A co myślicie na temat wału napędowego,czy on może być przyczyną szarpania(nie drżenia);)

#11 OFFLINE   sennheiser87

sennheiser87
  • 18 postów
  • Dołączył: 11-01-2010
  • Skąd: Wschowa

Napisany 04 maja 2010 - 11:09

Nie czipsa nie mam.A co myślicie na temat wału napędowego,czy on może być przyczyną szarpania(nie drżenia);)


Wg. mnie to nie będzie wał. Gdyby to był wał to byś za daleko nie zajechał na jakimś tam szarpaniu i by było odczuwalne na całym wachlarzu prędkości :D Nie słyszałem, zeby wał też mógł jakoś szarpac wogóle ;]


O ile to ta sama usterka co w opisywanym przeze mnie poniżej golfie to golf nie ma wału a się dzieją podobne szopki :)

#12 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 04 maja 2010 - 11:44

dlaczego nie wał?może ktoś go źle złożył(na wieloklinie)i teraz buja.

#13 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 maja 2010 - 14:58

Wg. mnie to nie będzie wał. Gdyby to był wał to byś za daleko nie zajechał na jakimś tam szarpaniu i by było odczuwalne na całym wachlarzu prędkości :D Nie słyszałem, zeby wał też mógł jakoś szarpac wogóle ;]


O ile to ta sama usterka co w opisywanym przeze mnie poniżej golfie to golf nie ma wału a się dzieją podobne szopki :)


Oczywiście że wał może powodować drżenie. A jeżeli ktos go kiedyś rozbierał to bardzo prawdopodobne jest że go mógł źle poskładać.

#14 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 04 maja 2010 - 16:37

wejsć pod auto o oblukać od spodu.kiedyś,po wymianie w fordzie sierra półosi napędowej polużniły mi się śruby mocujące,poza tym podpora-łożysko wału.:hmmm:

#15 OFFLINE   misiek1503

misiek1503
  • 107 postów
  • Dołączył: 27-08-2008
  • Skąd: Pabianice

Napisany 04 maja 2010 - 17:19

W poprzedniej omie miałem to samo tyle że to był automat wymieniłem podporę wału i szarpanie zniknęło poczytaj o tym tu
http://forum.omegakl...ead.php?t=34378

Podporę łatwo sprawdzić na kanał poszarpiesz wałem i jak ma luz to od razu poczujesz.

#16 OFFLINE   bombka

bombka
  • 177 postów
  • Dołączył: 30-01-2010

Napisany 04 maja 2010 - 19:21

Obejrzałem wał i okazało się że ta guma co jest w podporze wału jest cała zgnieciona dołem tak że wał leży już na tej blasze podpory.Wymienię,wyważę wał i zobaczymy czy coś pomoże.
Dzięki za rady i jak ktoś ma jeszcze jakiś pomysł to piszcie.

#17 OFFLINE   HrEhO

HrEhO
  • 47 postów
  • Dołączył: 28-02-2010
  • Skąd: Miłakowo

Napisany 05 maja 2010 - 08:01

na każdym biegu szarpie??? przy jakich obrotach?

#18 OFFLINE   bombka

bombka
  • 177 postów
  • Dołączył: 30-01-2010

Napisany 05 maja 2010 - 16:44

Szarpie na 4 biegu,obroty coś około 1500.
Dzisiaj zdjąłem wał,stara podpora jest strasznie zmasakrowana(podejrzewam że od nowości nie była wymieniana),jutro wymienię i wyważę wał.Dam znać czy to pomogło.

#19 OFFLINE   HrEhO

HrEhO
  • 47 postów
  • Dołączył: 28-02-2010
  • Skąd: Miłakowo

Napisany 05 maja 2010 - 19:29

okok , ale tylko na 4 biegu ??? ;/ dziwne

#20 OFFLINE   bombka

bombka
  • 177 postów
  • Dołączył: 30-01-2010

Napisany 05 maja 2010 - 19:44

Jeżeli to wina wału to nie jest to dziwne,bo szarpania czy drgania zależne są nie tylko od prędkości obrotowej ale też od obciążenia.I tak na niższych biegach wał jest mocniej obciążony,wszystko się napina i luzy nie są widoczne a na wyższym biegu przy mniejszym obciążeniu wszystko zaczyna latać.

Wał naprawiony i wyważony,szarpania między 80 a 90km/h ustały.
Natomiast pozostały drgania przy 120km/h,ale to mam luz na środkowym drążku kierowniczym i podejrzewam że to to( luz jest w miejscu gdzie są zaciskane ze sobą drążki).