Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Obroty a załączanie się turbiny


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 03 maja 2010 - 13:33

Witam.
Mam do Was pytanie: przy jakich obrotach silnika załącza sie Wam turbina?Chodzi mi o mocne przyspieszanie na drugim biegu.Pytania do właścicieli 2.2 dti.
Dzieki pozdro
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#2 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 maja 2010 - 14:09

W dieslu jaki by nie byl zaczyna byc czuc juz w przedziale 1800-2000 obr i ciagnac powinno do 3500 ciagnac puzniej to juz to samo bynajmniej ja odnioslem takie wrazenie jezdzac turbo dieslami:)

#3 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 maja 2010 - 14:11

ok 1800 I-sze odczucie, i tak 2200 czasami
generalnie od 1800 czuc roznice

#4 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 03 maja 2010 - 14:14

dzieki Rafja .to u mnie coś jest nie tak ostatnio mocno zamula i czuc dopiero od 3500 a jak sie rozgrzeje to od 2500 (na drugim biegu) nie wiem co może byc przyczyną.
pozdro
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#5 OFFLINE   konradbiker

konradbiker

    Czesci Omega i e39

  • 524 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 maja 2010 - 14:24

Moze przewody od podcisnien do wymiany ?

#6 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 03 maja 2010 - 14:27

dzieki konradbiker posprawdzam moze gdzis jest dziura albo odczepil sie.co jeszcze sprawdzic?
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#7 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 maja 2010 - 14:30

zawór czy jest sprawny ale do tego komp i o ile dobrze pamietam tam jest kierownica to wajche od niej czy nie jest zapieczona

#8 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 03 maja 2010 - 14:33

DamianSz miasz na mysli EGR czy inny zawór? a kierownica czyli co?
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#9 OFFLINE   konradbiker

konradbiker

    Czesci Omega i e39

  • 524 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Bialystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 maja 2010 - 16:50

dzieki konradbiker posprawdzam moze gdzis jest dziura albo odczepil sie.co jeszcze sprawdzic?



Jeden z forumowiczów mówil mi ze przewody od podcinien najlepiej wymienić gdy turbina puzno łapie, koszt to pare zł

#10 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 maja 2010 - 04:58

miasz na mysli EGR czy inny zawór? a kierownica czyli co?

nie zawór sterójący pracą turbiny i kierownice spain w turbinie

#11 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 maja 2010 - 11:55

W kolektorze ssącym od strony skrzyni na górze masz czujnik doładowania turbiny, wyjmij go i przeczyść

#12 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 maja 2010 - 14:28

a co ma ten czujnik do rzeczy jesli chodzi o załączanie sie turbiny ?
cos chyba pokręciłeś...

#13 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 maja 2010 - 19:04

On jest odpowiedzialny za załączanie się turbo, może być zasyfiony i działa z opóźnieniem.

#14 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 maja 2010 - 19:13

a w jaki sposób ma on sterowac turbo?? błedne koło. o turbo decyduje ecu i przepływka. ten mierzy tylko cisnienie i ewent. spowoduje wywalenie checka gdy zostanie przekroczone cisnienie. na pewno nie steruje załączeniem i praca turbo!

#15 Guest_stasiek30_*

Guest_stasiek30_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 04 maja 2010 - 22:03

a w jaki sposób ma on sterowac turbo?? błedne koło. o turbo decyduje ecu i przepływka. ten mierzy tylko cisnienie i ewent. spowoduje wywalenie checka gdy zostanie przekroczone cisnienie. na pewno nie steruje załączeniem i praca turbo!


To weź go odepnij i zobaczysz wtedy czy będziesz miał turbo...napewno nie..mi jak nawalił to miała takiego muła że głowa mała...

#16 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 maja 2010 - 07:00

o turbo decyduje ecu

A ecu ma info z czujnika doładowania.

#17 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 maja 2010 - 08:57

To weź go odepnij i zobaczysz wtedy czy będziesz miał turbo...napewno nie..mi jak nawalił to miała takiego muła że głowa mała...

bo sterownik przechodzi w tryb awaryjny stąd ten muł,

Cytat:Napisał rafja
o turbo decyduje ecu

A ecu ma info z czujnika doładowania.

tak ale to jest tylko info o ciśnieniu aby nie przeładować chociaż w X25DT jest to rozwiązane mechanicznie

#18 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 maja 2010 - 10:36

zgadzam sie z DamianSz.
Ten czujnik tylko podaje info o aktualnym doładowaniu, nic więcej. działanie turbiny steruje ECU - przeciez chiptunning to miedzy innymi przeprogramowanie ECU /map wtrysków/ gdzie zapisane zostają nowe wartości doładowania i dawki paliwa. Jak turbina szwankuje i przeładowuje to podpinając kompa bedziesz dzieki temu czujnikowi widział jakie masz aktualne cisnienie względem żadanego. Jak bedziesz przekraczał 2 bary do powiedzmy 2.1 bar to nawet nie wywali checka ale przestaje ciągnąć i robi sie muł / sprawdzałem tak kompem zafirkę, która przełodowywała/

#19 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 06 maja 2010 - 18:12

u mnie w x25dt uszkodził się wężyk od sterowania bypasem turbiny,ecu ograniczył dawke paliwa przy obrotach i auto nie ciąglo do konca.teraz sam czujnik ciśnienia doładowania jak wypne(wężyk),żadnych skutków ubocznych.:)