

Spadek napięcia po włączeniu klimy
#1
OFFLINE
Napisany 01 maja 2010 - 13:03
Mam problem z klimatyzacją .Po włączeniu napięcie w samochodzie spada do 13V.Normalnie 14,1 V przy włączonych światłach.Dodam że w zaszłym roku wymieniałem cały układ prostowniczy w alternatorze ponieważ sie po prostu spalił.To chyba właśnie wtedy klima była przyczyną(teraz doszedłem do tego).Co może być przyczyną.
Dodam jeszcze że aku nowy .Wygląda to tak jak by sprężarka robiła jakieś zwarcie tylko że wtedy powinien bezpiecznik wywalić.Czy macie jakieś pomysły.
#2
OFFLINE
Napisany 01 maja 2010 - 23:27
Powiedz jakie daje napięcie sam alternator. Jeżeli słabe to pewnie diody.
#3
OFFLINE
Napisany 02 maja 2010 - 08:19
Klemy faktycznie orginalne ,ale się nie grzeją.Masa nadwozia czyszczona była w tym roku.Pierwsze co czy klemy się grzeją? jeżeli tak to do wymiany tym bardziej jak masz jeszcze oryginalne - zagniatane na kablu. Masa nadwozia pod akumulatorem do czyszczenia/odnowienia, pozostałe przy okazji też.
Powiedz jakie daje napięcie sam alternator. Jeżeli słabe to pewnie diody.
Alternator bez obciążenia daje 14,4V(czyli książkowo).Pytasz jakie napięcie daje sam alternator?-Przecież jeżeli odłączymy go od aku to i tak regulator nie powinien więcej podać ,no i przecież ważne jest natężenie prądu(A) -a klima pobiera dużo prądu.Mam w garażu drugi alternator i wczoraj go założyłem .Sytuacja bez zmian.
Dodam że jeden jest Boscha 100A a drugi Dalco.
#4
OFFLINE
Napisany 02 maja 2010 - 09:48
Tylko sprężarka klimy powoduje taki spadek napięcia?
#5
OFFLINE
Napisany 02 maja 2010 - 19:39
Tylko sprężarka klimy powoduje taki spadek napięcia.Przy wszystkich odbiornikach oprócz klimy mam ok 14V jak włączy się wentylator chłodnicy 13,9V.Nie chodzi mi o odpinanie akumulatora na uruchomionym silniku - nawet odradzam taki pomysł! Miernik wpiąć w plus na aku i masę (czyli obudowę) alternatora i wynik takiego pomiaru jestem ciekaw, jak również mierząc przy samym alternatorze.
Tylko sprężarka klimy powoduje taki spadek napięcia?
#6
OFFLINE
Napisany 02 maja 2010 - 21:35
#7
OFFLINE
Napisany 03 maja 2010 - 07:26
To i tak przy mało, ale w praktyce wychodzi że na styk wystarczy, choć akumulator będzie cały czas nie doładowany.Przy wszystkich odbiornikach oprócz klimy mam ok 14V jak włączy się wentylator chłodnicy 13,9V.
Czasami dodatkowa masa od alternatora pomaga. Pomiar powinien powiedzieć gdzie występuje spadek napięcia.
#8
OFFLINE
Napisany 03 maja 2010 - 09:10
#9
OFFLINE
Napisany 03 maja 2010 - 09:53
Ukłąd prostowniczy na bank dobry.Na drugim alternatorze dzieje się tak samo.W momencie włączenia klimy załącza się szereg urządzeń sprężarka wentylatory i takie tam . Gdybyś miał zwarcie to by wywalił bezpiecznik sprawdź połączenia masowe i czy czasem nie nie zamontowałeś układu prostowniczego do mniejszego amperażu alternatora . Napisz do djlotus na pw i podaj mu nr vin twojej omki to ci poda jaki masz alternator w twoim aucie chodzi tu o amperaż może okazać się że jest za słaby ukłąd prostowniczy jaki tam zamontowałeś
Z tego co wiem powinien być w moim aucie alternator 100A.
W wolnej chwili podłącze dodatkowe masy do aku i jedną do silnika .
A ładowanie miedzę 13,9 a 14,4 V przecież jest prawidłowa .W tych granicach aku bez problemu się ładuje.
#10
OFFLINE
Napisany 03 maja 2010 - 11:18
gabi300 ładowanie poniżej 14V nigdy nie naładuje akumulatora tak jak być powinno.
Można się o tym przekonać szczególnie zimą po krótkim postoju na parkingu. Poza tym takie mizerne ładowanie skraca życie baterii i to znacznie.
Alternator możesz mieć 100A a nawet dużo większy. U mnie z obciążeniem na max czyli klima, grzanie szyby, światła itp. itd. nie przekroczyło 70A.
Problem z niskim napięciem ładowania przeważnie spowodowany jest złymi stykam masy patrząc od samego alternatora. Przyczyna może być jeszcze po stronie obwodu wzbudzania i któregoś odbiornika a dokładnie jego podłączenia.
Jeżeli to połączenie odbiornika słabo przewodzi (przy okazji grzeje się) to poważnie obciąża alternator, który może ulec uszkodzeniu.
Czy możesz powiedzieć jakie są wyniki pomiarów przy samym alternatorze? i jakie jest ładowanie zaraz po porannym rozruchu wtedy kiedy silnik jest całkiem zimny?
#11
OFFLINE
Napisany 03 maja 2010 - 13:28
Po południu zmierzę napięcia i napisze Wam dokładnie wyniki.MarcoFox w instrukcji jest też napisane na temat brania oleju. Te normy, które podaje producent są lekko przesadzone tak na zdrowy rozsądek.
gabi300 ładowanie poniżej 14V nigdy nie naładuje akumulatora tak jak być powinno.
Można się o tym przekonać szczególnie zimą po krótkim postoju na parkingu. Poza tym takie mizerne ładowanie skraca życie baterii i to znacznie.
Alternator możesz mieć 100A a nawet dużo większy. U mnie z obciążeniem na max czyli klima, grzanie szyby, światła itp. itd. nie przekroczyło 70A.
Problem z niskim napięciem ładowania przeważnie spowodowany jest złymi stykam masy patrząc od samego alternatora. Przyczyna może być jeszcze po stronie obwodu wzbudzania i któregoś odbiornika a dokładnie jego podłączenia.
Jeżeli to połączenie odbiornika słabo przewodzi (przy okazji grzeje się) to poważnie obciąża alternator, który może ulec uszkodzeniu.
Czy możesz powiedzieć jakie są wyniki pomiarów przy samym alternatorze? i jakie jest ładowanie zaraz po porannym rozruchu wtedy kiedy silnik jest całkiem zimny?
A więc tak na zimnym silniku po odpaleniu-14,74VPo południu zmierzę napięcia i napisze Wam dokładnie wyniki.
Po włączeniu świateł 14.6V
Pózniej po ok 10 min na wyłączonych 14,5V-na włączonych 14,4V
Jak włączyłem wszystkie odbiorniki napięcie spadło do 13,88V.
Przy alternatorze mierząc nie było różnicy.
jedynie jak minus miernika do obudowy alternatora a plus do aku 0,02V różnicy pomiarach.
Kable przy aku lekko ciepłe.
Jeszcze jedno jak mam włączony samochód po właczeniu świateł wskazówka od temperatury lekko podnosi się do góry.Wygląda że są jakieś spadki -ale gdzie ??
Średni ładowanie przy zapalonych światłach trzyma się na poziomie 14,4V.
Napięcie spada dopiero po włączeniu wszystkich odbiorników.
A i jeszcze jedno napięcie aku przed odpaleniem 12,51V.
#12
OFFLINE
Napisany 03 maja 2010 - 13:49
W takim razie wymienił bym klemy, sprawdził kable i połączenie masy.Kable przy aku lekko ciepłe.
Bateria naładowana na poziomie 75% - orientacyjnie.A i jeszcze jedno napięcie aku przed odpaleniem 12,51V.
Masa nadwozia/silnika, klemy (znowu) i skrzynka z bezpiecznikami pod maską - tu bym szukał słabego styku.Jeszcze jedno jak mam włączony samochód po właczeniu świateł wskazówka od temperatury lekko podnosi się do góry.Wygląda że są jakieś spadki -ale gdzie??
#13
OFFLINE
Napisany 03 maja 2010 - 15:40
Obecnie nie mam czasu na szukanie tego .W następny sobotę postaram się zadziałać .W takim razie wymienił bym klemy, sprawdził kable i połączenie masy.
Bateria naładowana na poziomie 75% - orientacyjnie.
Masa nadwozia/silnika, klemy (znowu) i skrzynka z bezpiecznikami pod maską - tu bym szukał słabego styku.
Wymienię klemy i poczyszczę wszystkie masy i styki w skrzynce.oraz przed nią.
Napisze wtedy czy coś to pomogło .
Na razie dzięki wielkie za pokierowanie na przyczynę.
#14
OFFLINE
Napisany 03 maja 2010 - 17:15
#15
OFFLINE
Napisany 03 maja 2010 - 17:21
sprawdź jeszcze czy wszystkie wentylatory się obracają - ten przy silniku i ten za zderzakiem. Może się zatarł i dlatego bierze dużo prądu
Wentylatory funkcjonują prawidłowe -sprawdzałem je.Na początku myślałem że to właśnie jeden z nich pobiera tyle prądu.
Pytanko -podczas chłodzenia silnika jak powinna wyglądać kolejność ich włączania.Czy muszą chodzić razem ?
Jak klima włączona to chodzi ten przy zderzaku i obydwa biegi działają.