Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

olej w kolektorze ssącym


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   argi6

argi6
  • 24 postów
  • Dołączył: 27-02-2007
  • Skąd: Ostrołęka

Napisany 17 marca 2007 - 22:15

Jaka może byc tego przyczyna? Dodam, że jest to silnik 2,5 TD.



#2 OFFLINE   teamc

teamc
  • 395 postów
  • Dołączył: 15-09-2006
  • Skąd: Koszalin

Napisany 17 marca 2007 - 22:17

Jaka może byc tego przyczyna? Dodam, że jest to silnik 2,5 TDI.


Kolo TDI ten silnik naewet nie lezal :D A co do tego oleju to normalka recyrkulacja spali i dlatego masz olej :( ale to jest nie szkodliwe :)

#3 OFFLINE   argi6

argi6
  • 24 postów
  • Dołączył: 27-02-2007
  • Skąd: Ostrołęka

Napisany 17 marca 2007 - 22:26

Rzeczywiście. :oops: Oznaczenie silnika już zmieniłem.

Może to nieszkodliwe, ale mam cały zachlapany silnik. Prawdopodobnie olej "chlapie" z metalowego zaworu, ktory znajduje się zaraz przy kolektorze ssącym na grubym gumowym przewodzie.

#4 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 marca 2007 - 22:58

Podjedz niech Ci sprawdzą turbinę,napewno masz juz nastukane w granicach 200 tys. i turbo zaczyna puszczać olej dlatego masz zawalony kolektor i zawór AGR.
Regeneracja turbinki w granicach 800 złociszów.

#5 OFFLINE   argi6

argi6
  • 24 postów
  • Dołączył: 27-02-2007
  • Skąd: Ostrołęka

Napisany 17 marca 2007 - 23:26

Co mi grozi (a raczej silnikowi) jak tego nie naprawię?

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 marca 2007 - 23:39

Co mi grozi (a raczej silnikowi) jak tego nie naprawię?


utrata mocy




 


#7 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 marca 2007 - 23:53

Sprawdzałeś ile oleju Ci bierze ten silnik :?:

#8 OFFLINE   argi6

argi6
  • 24 postów
  • Dołączył: 27-02-2007
  • Skąd: Ostrołęka

Napisany 18 marca 2007 - 00:11

Jak na razie nie zauważyłem znacznych ubytków.

#9 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 marca 2007 - 00:18

To się na razie nie przejmuj w kolektorze zawsze jest trochę oleju przy tych przebiegach i jak nie masz spadku mocy i nie bierze nadmiernie oleju to śmigaj :wink:

#10 OFFLINE   argi6

argi6
  • 24 postów
  • Dołączył: 27-02-2007
  • Skąd: Ostrołęka

Napisany 18 marca 2007 - 00:24

OK. Wielkie dzięki :grin:

#11 OFFLINE   thomas

thomas
  • 245 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 17 czerwca 2007 - 17:28

Witam,

Troszkę odświerzę temacik - bo to o co chciałem zapytać chyba idealnie tu pasuje.

Ja dziś przy "inspekcji" silnika zauważyłem, że wąż gumowy - pomiędzy filtrem powietrza a turbiną jest lekko :klejący od papki ropa + kurz :wink: Nie leje się olej stamtąd póki co :grin: Najbardziej jest to widoczne na wysokości przepływomierza. Ja do tej pory czytałem, że turbina morze puszczać olej w kierunku kolektora ssącego - ale w kierunku filtra - to nie słyszałem. W sumie objawów nie ma (jeśli chodzi o spadek mocy itp, więc nie zamierzałem tego ruszać, ale martwi mnie to, że to się dzieje w okolicy przepływki. Nie miałem dziś czasu, żeby odkręcić obejmy i obejrzeć przewód w środku - ile tam tego jest. Z tego co jeszcze zauważyłem, to pomiędzy przepływomierzem a turbiną wchodzi do układu przewód odpowietrzający silnik z pokrywy zaworów. Wiem, że przy innych moich autach - jak już silnik kończył swój żywot - to dmuchało mi takim odpowietrzeniem w filtr powietrza oliwą niemiłosiernie :sad: Czy w tym silniku ma prawo troszkę dmuchać tym odpowietrzeniem - czy to też zły znak?? A może to jednak z turbiny a nie z odpowietrzenia dostaje się tam olej. No i czy nie padnie mi od tego zaolejenia przepływka?
Czy świat się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy wkur...eni?

#12 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 czerwca 2007 - 20:30

thomas, ale 2,2 DTI to już konstrukcja Opla i chyba trochę inaczej to tam wygląda niż w 2,5 TD,jednak generalnie zasada działania jest taka sama.Więc jeśli turbo już trochę puszcza to normalne zjawisko że te przewody są zaolejone.Ja też mam tam wszędzie ślady oleju,nawet przepływka lekko mokrawa,ale filtr jest suchutki.Dopóki nie bierze nadmiernie oleju i ma kopa to się nie przejmuję.

#13 OFFLINE   thomas

thomas
  • 245 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 17 czerwca 2007 - 20:47

maxel, oczywiście, że to nie te same silniki - ale właśnie o podobieństwa w układzie filtr - przepływka - turbina mi chodzi. No ja się właśnie zmartwiłem głównie lekko zaolejoną przepływką - bo poza tym silniczek chodzi ok (ma kopa takiego jak powinien :mrgreen: i oleju nie bierze więcej niż około 1l/12000 km) - wiec jest raczej ok.

Tak wiec dzięki za odpowiedź - jak inni (m. in. TY) jeździsz i jest ok - to ja się też nie martwię :mrgreen:

Mimo wszystko chciałbym się jeszcze dowiedzieć, czy tylko turbina morze rzucać w tę rurę, czy z odpowietrzenia też może iść.
Czy świat się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy wkur...eni?

#14 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 czerwca 2007 - 21:17

Mimo wszystko chciałbym się jeszcze dowiedzieć, czy tylko turbina morze rzucać w tę rurę, czy z odpowietrzenia też może iść.

Z tego co się orientuję to nawet jak by turbina była w super stanie to i tak w przewodach są śladowe ilości oleju właśnie z tej rurki która odprowadza opary z silnika,a przecież logiczne że w gazach silnikowych znajdują się także opary oleju.
Jeśli jestem w błędzie to niech mnie ktoś poprawi.

#15 OFFLINE   przemekz

przemekz
  • 135 postów
  • Dołączył: 05-06-2007
  • Skąd: warszawa

Napisany 19 czerwca 2007 - 00:32

z odmy idzie olej i to raczej norma w silnikach po kilkuset tys km