Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nivo w Omega B combi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Eryk

Eryk
  • 31 postów
  • Dołączył: 17-03-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 17 marca 2007 - 12:31

Czesc,
Krotkie pytanko.
Czy ktos z Was mial kiedys problem z opuszczaniem zawieszenia przez nivo ?
Jesli tak, to prosze o mala podpowiedz co moze byc tego przyczyna.
Naczytalem sie sporo na tym forum w temacie nivo, ale odcedzajac popeline jak co niektorzy sieja nie na temat, to nic konkretnego nie znalazlem.
Jesli ktos ma troszke wiedzy to bardzo prosze o pomoc.
Omega B combi. Amory sa ok. Jak odpinam w podwoziu dzwignie czujnika i ja przesuwam, w gore, to po chwili (wymagane opoznienie, aby sprezarka nie pracowala przy byle wybojach) nivo rusza i amory ida pieknie do gory. Ale juz tak zostaja ! Nivo mi zawieszenia nie opuszcza, przy zadnym z ustawien tej dzwidni a powinien
Co moze byc wadliwe i ktory element nivo odpowiada za wypuszczanie powietrza z amorow ? Jakis elektrozawor ? Moze macie jakies fotki ?

Dziekuje serdecznie wszystkim chetnym za pomoc.
Eryk



#2 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 marca 2007 - 18:41

z tego co kiedyś wyczytałem nivo podnosi zawieszenie przy dużym załadunku, nie wiem czy do powrotu do stanu wyjściowego nie jest potrzebne wyłączenie i włączenie silnika

PS. przenoszę do porad


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#3 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 marca 2007 - 21:54

Witam. Mi podnosiło i opuszczało automatycznie nawet jak silnik nie pracował(włączony zapłon). Niestety osłona gumowa w jednym amorku nie trzyma i wyciągnąłem przekaźnik. Tobie radzę sprawdzić przekaźnik i czujnik. P.S. Nowy amortyzator Nivo kosztuje w serwisie Opla 530PLN

#4 OFFLINE   Eryk

Eryk
  • 31 postów
  • Dołączył: 17-03-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 18 marca 2007 - 22:05

:roll:
przekażnik jest o.k., amory w porządku. Podnosi, ale już nie opuszcza... Co do czujnika to tak jak napisałem : podnoszę dźwignię i auto idzie w górę, opuszczam dźwignię i nic. Czy ktoś, coś konkretnie może...? Czy to jakiś elektromagnes od ciśnienia powietrza, może sama sprężarka jakoś tą funkcję pełni...?
Ktoś coś wie na temat ?

#5 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 marca 2007 - 01:20

Wydaje mi się, że za spuszczanie powietrza odpowiedzialna jest sprężarka. Gdy patrzyłem na kanale jak działa układ to przy opuszczaniu nic nie syczało ani w poblizu amorków ani gdzieś po środku auta. Może faktycznie jest jakiś elektrozawór w pobliżu sprężarki? Generalnie szybciej podnosi niż opuszcza!

#6 OFFLINE   nerio

nerio
  • 16 postów
  • Dołączył: 01-01-2012
  • Skąd: RLA

Napisany 08 marca 2013 - 14:17

czy można zastąpić fabryczne amortyzatory z NIVO normalnymi ???

#7 OFFLINE   bzyku9999

bzyku9999
  • 314 postów
  • Dołączył: 06-05-2011
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 marca 2013 - 14:30

mozna ale samopoziomowanie nie bedzie dzialac

#8 OFFLINE   nerio

nerio
  • 16 postów
  • Dołączył: 01-01-2012
  • Skąd: RLA

Napisany 08 marca 2013 - 14:59

mozna ale samopoziomowanie nie bedzie dzialac


jak wiadomo nowe amorki z NIVO swoje kosztują. Kupić używane przez internet to tez nic pewnego. Dlatego pomyślałem żeby je zastąpić zwykłymi.
Dużo trzeba pozmieniać przy takiej zmianie???

#9 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 marca 2013 - 15:01

jak wiadomo nowe amorki z NIVO swoje kosztują. Kupić używane przez internet to tez nic pewnego. Dlatego pomyślałem żeby je zastąpić zwykłymi.
Dużo trzeba pozmieniać przy takiej zmianie???


Wyciągnij wtyke od pompy nivo i po problemie

Wysłane z mojego GT-I9300

#10 OFFLINE   nerio

nerio
  • 16 postów
  • Dołączył: 01-01-2012
  • Skąd: RLA

Napisany 08 marca 2013 - 15:03

Wyciągnij wtyke od pompy nivo i po problemie

Wysłane z mojego GT-I9300


dzięki z informacje :)

Pozdrawiam

#11 OFFLINE   Dawidson001

Dawidson001
  • 103 postów
  • Dołączył: 12-02-2009
  • Skąd: Galewice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 16 marca 2013 - 00:24

Tylko przydało by się do standardowych amorków założyć sprężyny też od Omegi bez niwo bo chyba jest różnica przynajmniej tak mi się wydaję.A za opuszczanie odpowiada prawdopodobnie zawór zwrotny na sprężarce.Bywa to częsta przyczyna awarii.Ja mam u siebie Nivo ale nigdy go nie uruchomiłem po poprzednim właścicielu ale widzę już po amorach że one raczej też nie chcą abym to uruchamiał:) mój portfel też mógłby tego nie znieść://

#12 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 marca 2013 - 11:12

Tylko przydało by się do standardowych amorków założyć sprężyny też od Omegi bez niwo bo chyba jest różnica przynajmniej tak mi się wydaję.


Dokładnie, przy zmianie z NIVO na zwykłe powinno się założyć sprężyny progresywne.

Wyciągnij wtyke od pompy nivo i po problemie.


Można tak, albo przekaźnik od nivo z puszki z bezpiecznikami łatwiej :)

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#13 OFFLINE   Podróżnik

Podróżnik
  • 28 postów
  • Dołączył: 31-01-2009
  • Skąd: Puławy

Napisany 22 sierpnia 2013 - 22:11

Mam podobny problem. Po spuszczeniu powietrza z amorków po którymś odpaleniu samochodu amorki są napompowane na maksa. Do góry podnosi ale już nie opuszcza. Jeśli ktoś miał podobny problem proszę o pomoc bo lipnie się z tym jeździ.