

Wentylatory pracują cały czas
#1
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2010 - 13:59
Mam problem, który wydaje mi się, że był już poruszany na forum jednak teraz nie mogę go odnaleźć. Chodzi o wentylatory przy chłodnicach (silnika oraz klimy). Wentylatory włączają się zaraz po odpaleniu samochodu i pracują do wyłączenia zapłonu. Nie wiem jak one powinny pracować w przypadku klimatronika, ale wydaje mi się, że jak na zewnątrz było -10 stopni i sprężka klimy nie włączała się to te wentylatory też powinny być wyłączone. Tak było jak miałem ręczną klimę to jak sprężarka się nie włączała to wentylatory też nie. Teraz aby przyoszczędzić wentylatory mam włączony tryb eco i wtedy one nie pracują. Wyłączam tryb eco tylko wtedy jak robi się ciepło w samochodzie i chcę załączyć klimę, ale troszke mnie to denerwuje bo mam klimatronik a używam jak ręczna klimę. Pierwsze co mi przyszło do głowy, to że te wentylatory powinny być załączane jakimś czujniekiem temperatury w chłodnicy klimatyzacji jednak nie znalazłem takiego czujnika. Nie wiem czy tam nie takiego czujnika czy za słabo szukałem. Jesli ktoś ma jakieś informacje jak te wentylatory powinny działać to bardzo proszę o pomoc.
Z góry wszystkim dziekuję i pozdrawiam.
#2
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2010 - 14:58

a wentylatory powinny dzialac jak temp silnika dojdzie do odpowiedniej temp to bodajze 92 stopnie a z klimy to jak klime wlaczasz, z tgo co ja wiem
#3
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2010 - 15:40
#4
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2010 - 17:34
Nawet klimy stacjonarne kręcą cały czas. Rozruch wentylatora/silnika elektrycznego pochłania więcej energii niż jak pracuje ciągle lub ze zmienną prędkością tzw inwerter http://www.biernat.s...a/inwerter.html
Co do wentylatora od chłodzenia silnika to jasne że powinien startować w zależności od temp płynu chłodzącego. Sygnał dają czujniki, które siedzą w chłodnicy.
#5
OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2010 - 07:37
Normą jest że wentylatory pracują zawsze gdy chodzi sprężarka. Nie ma się co denerwować, bo niby czym? że prądu za dużo zużyją?
No właśnie. Wentylatory powinny pracować wtedy kiedy sprężarka, a u mnie pracują nawet wtedy gdy na zewnątrz jest ujemna temperatura a wtedy sprężarka sie nie włącza. Według mnie cos jest nie tak. O prąd mi nie chodzi, ale u zużycie wentylatorów. Przecież jak one będą mi pracować cały czas to nie zarobie na ich wymianę.
sprawdź przekaźniki od wentylatorów w trójkątnej puszke obok aku. ja mialem to samo i chodzily mi non stop i przekaźnik sie okazał, wymienielem na inny uzywany ale oryginal wrocilo do normy, a objaw ten sam co opisujesz, tylko ze czasem jeszcze u mnie bez kluczyka chodzily. jeszcze jak pierdyknąłem w ta puszke to sie wylaczaly
a wentylatory powinny dzialac jak temp silnika dojdzie do odpowiedniej temp to bodajze 92 stopnie a z klimy to jak klime wlaczasz, z tgo co ja wiem
A możesz mi jeszcze napisać, który to przekaźnik. Będę bardzo wdzięczny.
#6
OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2010 - 07:38
#7
OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2010 - 14:31
#8
OFFLINE
Napisany 02 maja 2010 - 21:37
#9
OFFLINE
Napisany 04 maja 2010 - 07:01
Ja obstawiam przekaźnik w trójkątnej skrzynce miałem to samo w mojej omedze . u mnie skleiły się styki w przekaźniku
A pietasz może, który to przekaźnik? Też myślałem, że to przekaźnik ale nie mam pojęcia, który bo ich tam jest kilka.
#10
OFFLINE
Napisany 04 maja 2010 - 20:59
"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"
#11
OFFLINE
Napisany 15 grudnia 2011 - 16:35
#12
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2011 - 17:23
#13
OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2011 - 21:42
#14
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2011 - 18:43
Odłącz kostkę od czujnika w chłodnicy,który jest po prawej stronie jak otworzysz maskę pod wężem wody który idzie do termostatu.czujnik jest bodajże na klucz 28.jak przestana działać to masz walnięty czujnik(zwarł się)koszt 28zł firmy eps.miałem ten sam problem w omegach.w dieslu wentylatory chodziły non stop,nawet jak auto było pozamykane,a w benzynie padł mi miesiąc temu i jak włączałem zapłon to zaczynały działać.te czujniki często siadają.daj znac co i jak.
Dzięki za odpowiedz odpiołem i działaja dalej ale czy ten czyjnik jest na trzy bolce? czy o ten chodżi? moze jeszcze jest coś o czym nie wiem niby przejżałem wszystko nie mam juz pojęcia pomysły mi sie wyczerpały moze ktos ma jeczsze jakiś pomysł ? co może powodować problem tych wentylatorów
#15
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2011 - 22:55
#16
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2011 - 07:17
Czujniki na chłodnicy masz dwa, czy wypinałeś je obydwa?? Gniazdo diagnostyczne wentylatorów [XP] nie jest przypadkiem zwarte?? http://forum.omegakl...ead.php?t=60995co może powodować problem tych wentylatorów
schemacik może coś pomóc.
#17
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2011 - 12:23
nie pamietam ile ma pinow,ale jest centralnie pod wezem z prawej strony,bo jest jeszcze jeden na dole ale nie pamietam od czego.
WITAM i wielkie dzieki bo nie zaóważyłem go pod tym wężem ale oczywiście tam jest i to był strzał 10 i teraz pracuje wszystko jak należy po za nim sprawdziłem wszyściutko co tylko możliwe było a tu taka błachostka no i zato NAPRAWDE WIELKIE DZIEKI I WESOŁYCH ŚWIĄT I NOWEGO ROKU 2012 OBY BYL LEPSZY NARKA

#18
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2011 - 13:17
Stało się to po płukaniu układu octem i wskazywało by na to, że padł czujnik, ale jak wyciągnę wtyczkę z tego pod górnym wężem chłodnicy to dalej się kręcą. Jak wyciągnę bezpiecznik wentylatorów z skrzynki w nogach kierowcy to połowa przestaje się kręcić.
Dzisiaj jeszcze kuknę w przekaźniki. One są zamienne t.j. czy mogę zamienić miejscami pomarańczowy, biały, zielony i beżowy (wg. tego schematu http://forum.omegakl...89&d=1273003135 )?
#19
OFFLINE
Napisany 23 maja 2012 - 10:08
Znow mam maly problemik z moja omega:( wentylator chlodnicy zalacza sie zaraz po przekreceniu kluczyka nawet po calej nocy! przeszukalem podobne tematy ale jedyne co wywnioskowalem to przekazniki podmienilem niebieski (w mojej omedze na takim dziala wentylator) na zielony ktory byl obok i nic sie nie zmienilo wiec to chyba nie to!
czy to moze byc czujnik temperatury? w kabinie temperature wskaznik pokazuje prawidlowo! Co moze byc przyczyna tego ze wentylator caly czas sie kreci kiedy tylko przekrece kluczyk i gasnie jak wylacze zaplon! bardzo zadko zdaza mu sie na jakis czas przestac w czasie jazdy ale i tak po kilku minutach spowrotem zaczyna wariowac nawet na zimnym silniku!