Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

mocowanie amortyzatora tył


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
20 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   DAREK_BIALY

DAREK_BIALY
  • 78 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: Zabrze

Napisany 26 kwietnia 2010 - 20:26

Witam mam mały problem postanowiłem wymienić amorki z tyłu bo tamte się już wylały ale mam problem gdyż do nowego amortyzatora nie było tych gum w górnym mocowaniu wiec postanowiłem przełożyć te ze starego ale po rozebraniu okazało się że jest tam jakaś tulejka metalowa na trzpieniu amortyzatora na którą te gumy przychodzą a na koncu znajduje sie taki talezyk na którym się opiera jedna z gum ale niestety nie mogę tego zdjąć bo ta tulejka jest mocno obita i zacisnęła sie na trzpieniu i tu moje pytanie czy po zakupie nowych gum będzie tam ta tulejka i ten tależyk czy po prostu już nowe mają inną konstrukcje i nie potrzebują tych części.

#2 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 kwietnia 2010 - 16:25

ja jak z tyłu zmieniałem to były kompletne ze wszystkimi gumami i podkładkami (sachs)

czy po zakupie nowych gum będzie tam ta tulejka i ten tależyk


każdy tan element można kupić osobno albo jako komplet

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#3 OFFLINE   DAREK_BIALY

DAREK_BIALY
  • 78 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: Zabrze

Napisany 27 kwietnia 2010 - 16:56

dzwoniłem do kilku sklepów to albo nie maja albo strasznie drogie na jeden amorek po 60 zł a niestety samej tej tulejki dokupić nie mogę chyba bede musiał dorobić taką tulejke bo gumy mam dobre.

#4 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 27 kwietnia 2010 - 18:58

Witam mam mały problem postanowiłem wymienić amorki z tyłu bo tamte się już wylały ale mam problem gdyż do nowego amortyzatora nie było tych gum w górnym mocowaniu wiec postanowiłem przełożyć te ze starego ale po rozebraniu okazało się że jest tam jakaś tulejka metalowa na trzpieniu amortyzatora na którą te gumy przychodzą a na koncu znajduje sie taki talezyk na którym się opiera jedna z gum ale niestety nie mogę tego zdjąć bo ta tulejka jest mocno obita i zacisnęła sie na trzpieniu i tu moje pytanie czy po zakupie nowych gum będzie tam ta tulejka i ten tależyk czy po prostu już nowe mają inną konstrukcje i nie potrzebują tych części.


Przerabiałem to samo. Dobrze oczyść tą tulejkę, spryskaj jakimś wd-40 a na końcu rozpręż ją wbijając jakiś śrubokręt w jej rozcięcie ,a w drugą rękę kombinerki i próbuj kręcić. Musi zejść. Popatrz dobrze że ona nie jest lita. Jak już się troche ruszy to zbij ją z trzpienia amortyzatora za pomocą śrubokręta i młotka.

#5 OFFLINE   DAREK_BIALY

DAREK_BIALY
  • 78 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: Zabrze

Napisany 27 kwietnia 2010 - 20:33

Oj nie wiem czy ona się będzie nadawała do użycia bo jest na kształt )( widocznie gdzieś musiał być luz i tak ją sklepało

#6 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 25 maja 2013 - 16:56

Odkopuję:

Może mi ktoś podać numery tych elementów? Z poprzedniego amorka nie mogłem zdjąć osłony a potrzebuję przełożyć na nowe MEYLE które dostałem bez podkładek/tulejek/osłon
więc potrzebuję talerzyk który znajduje się na samym dole, trzymający osłonę plastikową amorka, a na którym opiera się kolejny talerz z tulejką. Na oryginalnym amorku na trzpieniu było takie pogrubienie, na którym ten talerzyk się spierał. Tak się franca zapiekła, że przy próbie wybicia się wygiął i jest nie do użytku...

Nie umiem tego inaczej opisać :p

#7 OFFLINE   olekserpina

olekserpina
  • 2 postów
  • Dołączył: 02-03-2012

Napisany 21 listopada 2013 - 09:06

Witam,na przyszłość dla wszystkich kpl. takich gum razem z tukejką znajdziecie w inter cars za jedyne 23 polskie dolary na stronę.(miałem ten sam problem) Pozdrawiam

#8 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 listopada 2013 - 09:29

dzwoniłem do kilku sklepów to albo nie maja albo strasznie drogie na jeden amorek po 60 zł a niestety samej tej tulejki dokupić nie mogę chyba bede musiał dorobić taką tulejke bo gumy mam dobre.


Stary temat ,ale aż mnie zakuło!!!. Uważasz ,że 60zł to drogo i będziesz dorabiać ? :pokoj: .Potem jeżdżą szroty po drogach.

Odkopuję:

Może mi ktoś podać numery tych elementów? Z poprzedniego amorka nie mogłem zdjąć osłony a potrzebuję przełożyć na nowe MEYLE które dostałem bez podkładek/tulejek/osłon
więc potrzebuję talerzyk który znajduje się na samym dole, trzymający osłonę plastikową amorka, a na którym opiera się kolejny talerz z tulejką. Na oryginalnym amorku na trzpieniu było takie pogrubienie, na którym ten talerzyk się spierał. Tak się franca zapiekła, że przy próbie wybicia się wygiął i jest nie do użytku...

Nie umiem tego inaczej opisać :p


Komplet części montażowych :
nr GM 9048754 lewa i prawa jest taka sama, potrzebujesz 2 zestawy. W skład zestawu wchodzi cała góra do zamontowania amortyzatora i dolna śruba mocująca.

#9 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 listopada 2013 - 09:55

Uważasz ,że 60zł to drogo i będziesz dorabiać ?

Dla niektórych to jest 5% wartości samochodu :lol:

#10 OFFLINE   522

522

    FSU

  • 215 postów
  • Dołączył: 01-07-2011
  • Skąd: Sulęcin/Zielona Góra
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 marca 2014 - 19:07

Witam. Mam pewien problem i chciałbym, żeby ktoś mnie oświecił. Pytałem o to już w innym temacie, ale nie otrzymałem satysfakcjonującej odpowiedzi.

Mianowicie. W zeszłym roku znajomy blacharz/lakiernik, który ogarniał mi tył, zasugerował mi, żebym w najbliższej przyszłości wymienił sobie osłony tylnych amortyzatorów. Zapytał, czy nic mi nie tam nie "chrupie" podczas jazdy po nierównościach - nie, nie "chrupie". Osłony - sprawa groszowa, mój mechanik potwierdził tezę wymiany owych części, ale tymczasowo olałem temat, bo nie miałem na to czasu. W tym roku przed przeglądem chciałem zrobić wszystko, co jest do zrobienia, kupiłem inne części (jeden drążek i tuleje wahacza), ale owych osłon nigdzie nie mogłem znaleźć. Wszędzie były tylko zestawy na przednią oś. Co ciekawe, w necie było dosłownie parę ofert, ale albo towar niedostępny, albo marnej firmy (Hans Preis, na Intercars są). Ale do rzeczy. Powiedziałem więc mechanikowi, żeby zamówił mi te osłony i przy okazji wymienił. Powiedział, że nie ma problemu... Nazajutrz, obierając samochód dowiedziałem się, że osłonek nie wymienił, bo w żadnym magazynie tego nie było.

I w taki sposób zacząłem googlować temat. Jeden z forumowych kolegów powiedział, że Omega nie ma z tyłu przy amorach ani osłon, ani odbojników. Z kolei, ktoś inny polecił mi osłony od E30. I sam już nie wiem ocb. Zakładając, że faktycznie tych osłon faktycznie nie ma w Omie, powonieniem zmienić towarzystwo mechaników, którzy nawet o tym nie wiedzą? :D Jeśli tak, to jakie elementy się tam znajdują (i wymienia się je przy okazji wymiany amorów)? Jakaś poduszka amortyzatora? Tuleja? Guma? A może jeszcze coś innego? Tutaj należy zastanowić się, co artysta miał na myśli mówiąc "osłona" :D Niestety teraz nie mam jak się tego dowiedzieć o źródła, więc mam nadzieję, że ktoś mi powie co i jak ;) Ten temat też przejrzałem, ale średnio się łapie w synonimach nazw różnych części, więc jakby ktoś poratował mnie linkiem, że mam to i to... ;)

Pozdrawiam.

#11 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 03 marca 2014 - 19:14

Osłony są sprzedawane z amortyzatorami.Tak samo jak podkładki,nakrętka i dwie poduszki gumowe.Całość stanowi komplet.
http://allegro.pl/am...3948168119.html
Na zdjęciu jest wszystko co potrzebne.

#12 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 marca 2014 - 19:20

Czy masz na myśli te osłony amora które, widać na tym zdjęciu? http://allegro.pl/am...3981029396.html to jest cały komplet, który wymieniamy.

#13 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 marca 2014 - 20:47

Kupujesz amortyzatory i dostajesz komplet razem z gumkami, podkładkami i nakrętkami. Co tu odkrywać Amerykę :hmmm: wyjmujesz stare, wkładasz nowe i po balu :tak:

#14 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 marca 2014 - 20:51

Można kupić oddzielnie wszystkie gumy. Ja do siebie kupowałem oddzielnie. Wszystkie gumy, podkładki itp miałem ori GM, a amory TRW

#15 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 marca 2014 - 10:09

Witam. Mam pewien problem i chciałbym, żeby ktoś mnie oświecił. Pytałem o to już w innym temacie, ale nie otrzymałem satysfakcjonującej odpowiedzi.

Mianowicie. W zeszłym roku znajomy blacharz/lakiernik, który ogarniał mi tył, zasugerował mi, żebym w najbliższej przyszłości wymienił sobie osłony tylnych amortyzatorów. Zapytał, czy nic mi nie tam nie "chrupie" podczas jazdy po nierównościach - nie, nie "chrupie". Osłony - sprawa groszowa, mój mechanik potwierdził tezę wymiany owych części, ale tymczasowo olałem temat, bo nie miałem na to czasu. W tym roku przed przeglądem chciałem zrobić wszystko, co jest do zrobienia, kupiłem inne części (jeden drążek i tuleje wahacza), ale owych osłon nigdzie nie mogłem znaleźć. Wszędzie były tylko zestawy na przednią oś. Co ciekawe, w necie było dosłownie parę ofert, ale albo towar niedostępny, albo marnej firmy (Hans Preis, na Intercars są). Ale do rzeczy. Powiedziałem więc mechanikowi, żeby zamówił mi te osłony i przy okazji wymienił. Powiedział, że nie ma problemu... Nazajutrz, obierając samochód dowiedziałem się, że osłonek nie wymienił, bo w żadnym magazynie tego nie było.

I w taki sposób zacząłem googlować temat. Jeden z forumowych kolegów powiedział, że Omega nie ma z tyłu przy amorach ani osłon, ani odbojników. Z kolei, ktoś inny polecił mi osłony od E30. I sam już nie wiem ocb. Zakładając, że faktycznie tych osłon faktycznie nie ma w Omie, powonieniem zmienić towarzystwo mechaników, którzy nawet o tym nie wiedzą? :D Jeśli tak, to jakie elementy się tam znajdują (i wymienia się je przy okazji wymiany amorów)? Jakaś poduszka amortyzatora? Tuleja? Guma? A może jeszcze coś innego? Tutaj należy zastanowić się, co artysta miał na myśli mówiąc "osłona" :D Niestety teraz nie mam jak się tego dowiedzieć o źródła, więc mam nadzieję, że ktoś mi powie co i jak ;) Ten temat też przejrzałem, ale średnio się łapie w synonimach nazw różnych części, więc jakby ktoś poratował mnie linkiem, że mam to i to... ;)

Pozdrawiam.


Nie wiem po co zadajesz ponownie to samo pytanie, to ja Ci już napisałem w innym wątku ,że nie dostaniesz osłon do tylnych amortyzatorów. Osłona jest częścią konstrukcyjną amortyzatora. Tak samo odboje na tył nie występują. Tylko do amortyzatorów w przednim zawieszeniu ,możesz osobno dokupić nowe odboje i osłony przeciwpyłowe.

#16 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 04 marca 2014 - 18:59

A jak ja kupowałem amorki na tył to dostałem bez osłon nakrętek i gum. Musiałem domówić osobno i kczech miał. Napisz do niego może jeszcze ma.
Pozdro

#17 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 marca 2014 - 23:33

A jak ja kupowałem amorki na tył to dostałem bez osłon nakrętek i gum. Musiałem domówić osobno i kczech miał. Napisz do niego może jeszcze ma.
Pozdro


Osłony na tylne amortyzatory ?

#18 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 marca 2014 - 08:02

To chyba zależy od producenta. Niektórzy sprzedają gołe amory. Tutaj taki rarytas http://allegro.pl/am...3951662073.html

#19 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 marca 2014 - 10:35

To chyba zależy od producenta. Niektórzy sprzedają gołe amory. Tutaj taki rarytas http://allegro.pl/am...3951662073.html


Dokładnie bywają takie amory tak jak ten shit!, jednak większość ma osłony zintegrowane fabrycznie, a ja nie spotkałem się osobiście z osłonami, które na tylne amory można po prostu dokupić.

#20 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 marca 2014 - 10:35

http://allegro.pl/am....951662073.html

Opierając się na naszych doświadczeniach
oraz opiniach naszych Klientów radzimy
stosować NAJLEPSZEJ KLASY AMORTYZATORY!!

TANIE W ZAKUPIE PODRÓBKI = STRATA CZASU I PIENIĘDZY
(i tak trzeba będzie kupić w końcu dobrej klasy amortyzator,
jeszcze raz zamontować a tanią podróbkę wyrzucić)

cena 57 zł za sztukę :lol: