Duze spalanie 2,5td
#1 OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2010 - 19:16
#2 OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2010 - 23:05
#3 OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2010 - 08:01
u mnie podobnie ze spalaniem... od dawna się zastanawiam, jak je zmniejszyć. Wtryski nie ciekną, pompa i nastawnik są nowe. Ja np wiem od poprzedniego właściciela, że robił modyfikacje głowicy, turbiny i ECU na 172KM. Zastanawiam się czy jest jakaś możliwość zresetowania ECU do ustawień fabrycznych ?
#4 OFFLINE
#5 OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2010 - 17:44
#6 OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2010 - 18:24
#7 OFFLINE
Napisany 01 maja 2010 - 07:15
vmax 220km/h - wolalbym aby bylo wolniejsze a mniej spalalo:) można coś zrobić z ECU ?
#8 OFFLINE
Napisany 01 maja 2010 - 08:39
u mnie przy jeździe do 2000obr po miescie pali 15l, jak się trochę pobawie jak emeryt i staram się jezdzic aby glowinie obroty trzymać przy 1100obr to i 11 spali, ale wydaje mi się to za dużo. Trasa 9l przy 90km/h. Po autostradzie przy 140-160 to aż wir się robi w zbiorniku a na chwilowym spalaniu pokazuje 18l/100
vmax 220km/h - wolalbym aby bylo wolniejsze a mniej spalalo:) można coś zrobić z ECU ?
Jak chcesz wrócić do fabrycznego chipa to możemy pokombinować u mnie jest fabryczny , a chcę swojej klusce dodać trochę mocy, mieszkam nie daleko więc jak coś to pisz na priv.
#9 OFFLINE
Napisany 01 maja 2010 - 21:50
#10 OFFLINE
Napisany 01 maja 2010 - 22:58
#11 OFFLINE
Napisany 02 maja 2010 - 00:16
#12 OFFLINE
Napisany 02 maja 2010 - 08:20
ps u mnie nic nie wycieka wszystko się ładnie spala - nie dymi itd. Pozostało tylko to ECU do sprawdzenia i ewentualnie możliwe, że nastawnik robi zamieszanie...
tak wogole to macie automat czy manual ?
jak powiedziałem ludziom z boscha o takim wyniku to mnie wysmiali....
proszę podpowiedzi co można wyregulować aby zmniejszyć spalanie? (oprócz nastawnika i ECU)
BTW jaka dawke pokazuje wam przy przyspieszaniu ? u mnie 39,6l/100KM
musze się naprawdę męczyć aby pokazało 28l/100
#13 OFFLINE
Napisany 02 maja 2010 - 08:37
Co do tego spalania ktoś pisał na forum że wymienił czujnik ciśnienia doładowania ten do którego idzie wężyk od ssącego i spalanie mu spadło o 2 litry..no może podmień z kimś czujnik.. i pojeździj troszkę..warto spróbować.
#14 OFFLINE
Napisany 02 maja 2010 - 08:39
u mnie mam manuala i nie przekroczyłem nigdy 9 litrów na 100km a na kompie wskazania 8,4 a daje ostro..co do traski też schodzi do 6 litrów i jak żonka pomyka:D
Co do tego spalania ktoś pisał na forum że wymienił czujnik ciśnienia doładowania ten do którego idzie wężyk od ssącego i spalanie mu spadło o 2 litry..no może podmień z kimś czujnik.. i pojeździj troszkę..warto spróbować.
a z jaką predkością jechałeś że ci wyszło tak około 6l i wogóle to jaki miałeś styl jazdy?
#15 OFFLINE
Napisany 02 maja 2010 - 08:39
witam,
u mnie podobnie ze spalaniem... od dawna się zastanawiam, jak je zmniejszyć. Wtryski nie ciekną, pompa i nastawnik są nowe. Ja np wiem od poprzedniego właściciela, że robił modyfikacje głowicy, turbiny i ECU na 172KM. Zastanawiam się czy jest jakaś możliwość zresetowania ECU do ustawień fabrycznych ?
Mnie sie wydaje ze czip to nie ma az takiego znaczenia,z tego co mowia ci co zalozyli pali im mniej jak przed.Sprawdz dawke paliwa.A co do spalania to mnie na trasie tez wychodzi 6,4 do 6,5 predkosc od 90 do 120km\h a jak butuje 8l\100km nigdy nie przekroczylo mi 10l\100km
#16 OFFLINE
Napisany 02 maja 2010 - 08:41
u mnie 39.6l/100km i to wogole nie zalezy czy moccno wcisne gaz czy lekko
gdy tylko muskam gaz przy przyspieszaniu to pokazuje 28l/100
dawka paliwa na postoju 0,8-0,9l/h
wogole to dodam, że auto ładnie paliło mi kiedyś, ale pompa i nastawnik padły do tego stopnia, że są teraz nowe założone i od tego założenia są problemy ze spalaniem... kolesie w boschu(ktorzy to zakladali) mówią że minimum 12l/100 musi palić
kąt wtrysku, regulacje wtrysków może to coś pomóc?
zaraz sprawdzę indukcyjnie ten czujnik doładowania tylko zejdę na dół i zobacze czy może ta rurka podciśnienia nie jest zapchana...
#17 OFFLINE
Napisany 02 maja 2010 - 08:52
A jaka dawke pokazuje przy przyspieszaniu ? Zwrócił ktoś uwagę ?
u mnie 39.6l/100km i to wogole nie zalezy czy moccno wcisne gaz czy lekko
gdy tylko muskam gaz przy przyspieszaniu to pokazuje 28l/100
dawka paliwa na postoju 0,8-0,9l/h
wogole to dodam, że auto ładnie paliło mi kiedyś, ale pompa i nastawnik padły do tego stopnia, że są teraz nowe założone i od tego założenia są problemy ze spalaniem... kolesie w boschu(ktorzy to zakladali) mówią że minimum 12l/100 musi palić
kąt wtrysku, regulacje wtrysków może to coś pomóc?
Wiesz w serwisie jak sie nie znaja to musza jakos sie wykrecic.Mysle ze pomoze.
#18 OFFLINE
Napisany 02 maja 2010 - 08:54
a z jaką predkością jechałeś że ci wyszło tak około 6l i wogóle to jaki miałeś styl jazdy?
do 120km/h bez zbędnych rozpędzań i zaraz hamowania
Grzesiek87 przy rozpędzaniu ale jak noga w podłoge to pokaże mi 38 l na kompie ale jakbyś dał porównania np. na 2 biegu i obroty 2000tyś i wtedy można porównać..ile pokaże komp..
#19 OFFLINE
Napisany 02 maja 2010 - 09:16
#20 OFFLINE
Napisany 02 maja 2010 - 09:22
zaraz sprawdzę indukcyjnie ten czujnik doładowania tylko zejdę na dół i zobacze czy może ta rurka podciśnienia nie jest zapchana...
no pewnie masz zapchaną.gdzieś było na forum jakie pomiary wychodziły po sprawdzeniu tego czujnika..