Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Duze spalanie 2,5td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
55 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 03 maja 2010 - 22:44

zastanawia mnie co roobo robił dokładnie z nastawnikiem... wymiana na nowy?

nowy nastawnik(stary mrugał checkiem itp.) + regeneracja pierścienia przesównego w głowiczce (fasola była już za duża) bo sama wymiana nastawnika nie pomogła poprawić kultury pracy silnika (drżenia szczególnie zimnego silnika). Spalanie przed naprawą tego wszystkiego niewiele przekraczało 8/100.

#42 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 04 maja 2010 - 08:53

tylko, że u mnie już rok temu nastawnik i pompę wtryskową wymieniono na nową, bo auto skakało jak kangurek i robiło duże kleksy ropy na ulice. Co do podmiany tego ECU to wymienić tylko kość czy całego ECU podmienić ?

BTW dziś sprawdziłem czujnik doładowania i działa na 100% (po jego odpięciu auto przyspieszało jak wół bez turbo)

#43 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 maja 2010 - 17:39

BTW dziś sprawdziłem czujnik doładowania i działa na 100% (po jego odpięciu auto przyspieszało jak wół bez turbo)


no to ja nie widziałem różnicy po odpięciu czujnika..no chyba że jest inaczej z przepływką

#44 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 04 maja 2010 - 20:26

to może masz go uszkodzony :p

#45 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 04 maja 2010 - 21:04

ustaw sobie nastawnik samemu tak na 0,8-0,9/h. opis znajdziesz na forum albo na innym forum-banalne. Mie się udało (no nie od pierwszego razu ale po korekcie trafiłem tak że ile pokazuje tyle bierze, ustawiłem na 1,0/h i to było za dużo zmieniłem na mniej i jest fantastich :) ) za miastem po takich pipidówkach 8,5/100, na normalnej trasie zszedłby pewnie do 7l bo przy równej jeżdzie 90km/h pokazuje 6-7l /100, no a w mieście to tak 10l łyknie. A po oryginalne chipy to do wicka się zgłoś od biedy jak by tych twoich nikt nie chciał :)

#46 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 04 maja 2010 - 21:08

mam ustawiony nastawnik na 0,8-0,9l/h i nic to nie daje
(nie wiem czy wiesz, ale jak miałeś 1,0 to tak naprawde mniej paliwa trafia do układu :) )
bede planowal podmienic caly ECU i zobaczymy co wtedy to da...

#47 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 04 maja 2010 - 21:11

nie ważne ile trafia ważne że dobrze :). A po za tym jak za dużo ropy to dużo pali ale i jak za mało to też dużo pali, nie mabyć tak czy tak ma być akurat :)

#48 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 04 maja 2010 - 21:14

dobrze mówisz, ale to już przetrenowałem zszedłem ze spalania 18-22l na 15l, a dalej ... ??

uszkodzone EGR może mieć wpływ ?

#49 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 04 maja 2010 - 21:19

no raczej, a może banan w wydechu;) znaczy przytkany kat. a może skoro zbiłeś do 15 to idź tą drogą dalej i może jednak jeszcze mniej tej ropy mu daj chyba że już sprawdziłeś że jeszcze mniej daje odwrotny efekt, albo gdzieś ucieka powietrze za turbiną jakaś nie szczelność

#50 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 04 maja 2010 - 21:21

teraz dawka jest idealna za mało jak jest albo za duzo to wiecej pali jak 15 i silnik zimny chula jak kangurek. Pytanie teraz jak duże znaczenie ma ECU i EGR co do tego spalania?

#51 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 04 maja 2010 - 21:27

nie wiem ile ma ale chyba nie aż tyle, a jaki ty masz tuning że ci ASB nie fisiuje bo wszyscy by tak chcieli

#52 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 04 maja 2010 - 21:30

a jak sprawdzić to egr czy działa poprawnie?

#53 OFFLINE   ArmagedoN

ArmagedoN
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-04-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 04 maja 2010 - 21:42

odkręć gumowy łącznik między plastykiem z napisem TURBO a kolektorem ssącym. Odkręć metalową rurkę obok i wyjmij całe to ustrojstwo z zaworem, wyczyść w benzynie ekstrakcyjnej do błysku :) tak żeby wszystko lekko chodziło, o ile ta sprężyna co go zamyka chodzi lekko ;) i tą puszkę obok do której dochodzi wężyk też przepłucz tak zanurzając jej kruciec w benzynie i otwierając ręcznie za pomocą jakiejś śruby zawór ten po stronie metalowej rurki :) kapujesz? no a potem podłącz wężyk i spróbuj mocno zassać paszczowo, raczej nie otworzysz w ten sposób zaworu ale sprawdź czy da się tam zrobić podciśnienie wogóle no i powinno być git. Jak ci się rozleci ta podkładka między kolektorem a zaworem to ja ją odrysowałem na grubym kartoniku, wyciąłem i z obu stron posmarowałem towotem, jak skręciłem tak śmiga jak tralala. Mi się jeszcze ten kruciec od puszki przy tym upie....lił i musiałem go przylutować jak się okazało nie ja pierwszy tylko już wcześniej ktoś go ułamał no i ja poprawiłem ale zalutowałem i też jest git

#54 OFFLINE   HrEhO

HrEhO
  • 47 postów
  • Dołączył: 28-02-2010
  • Skąd: Miłakowo

Napisany 05 maja 2010 - 07:53

tylko, że u mnie już rok temu nastawnik i pompę wtryskową wymieniono na nową, bo auto skakało jak kangurek i robiło duże kleksy ropy na ulice. Co do podmiany tego ECU to wymienić tylko kość czy całego ECU podmienić ?

BTW dziś sprawdziłem czujnik doładowania i działa na 100% (po jego odpięciu auto przyspieszało jak wół bez turbo)




wystarczy kości..

#55 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 maja 2010 - 12:26

teraz dawka jest idealna za mało jak jest albo za duzo to wiecej pali jak 15 i silnik zimny chula jak kangurek. Pytanie teraz jak duże znaczenie ma ECU i EGR co do tego spalania?


a sprawdzales kompresje ?




 


#56 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 05 maja 2010 - 15:29

kompresja oleju, oraz ciśnienie na cylindrach jest ok mierzone w bmw serwisie i byla bliska 30tu

byłoby łatwiej jakby poprzedni właściciel nie wyciskał z niej max moc KM