Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega 2.0 16V - zwiekszone obroty


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   murarz

murarz
  • 2 postów
  • Dołączył: 28-02-2010

Napisany 23 kwietnia 2010 - 12:44

Witam. Problem dotyczy Omegi 2.0 16V (automat). Zamontowałem w niej gaz (sekwencja) 5 mies. temu. Czasami ma podniesione obroty (pokazuje spalanie w miejscu 2,8 a niekiedy nawet 3.5 pozycja "D" ). Po przełączeniu na "P" obroty zaczynają falować i po chwili wszystko wraca do normy (spalanie ok 1.2). Czuć jakby coś sie odblokowywało. Boje sie, że załatwię skrzynie przez to, bo przy dojeżdżaniu do świateł jest szarpniecie. Tak samo przełączanie skrzyni jest bardziej odczuwalne. Dodam, że czasami wszystko jest ok. i silnik chodzi idealnie. Zależy od dnia ;) Może ktoś z Was miał taki problem i podpowie jak go usunąć POZDRO!

#2 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 kwietnia 2010 - 13:29

możliwe że wpieli się źle w kompa jak Ci gaz założyli

Objawy masz jak:
- zapchana odma
- brudna przepustnica
- źle działający EVAP
- brudny krokowiec
- coś z przepływką

przydałoby się tym wszystkim podzespołom przyjrzeć na kompie



 


#3 OFFLINE   SokolKiller

SokolKiller

    ΩSokolKillerΩ

  • 84 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Dobre Miasto

Napisany 23 kwietnia 2010 - 13:47

Masz takie objawy tylko na gazie czy na benzynie? I czy na ciepłym czy na zimnym silniku? I czy są problemy z odpalaniem?

#4 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 23 kwietnia 2010 - 19:11

To ja się podłączę bo problem też dotyczy obrotów,tyle że u mnie są za niskie (500) po nagrzaniu się silnika (i na benie i na gazie).Nie ma falowania,odma czysta,przepustnica czysta.Niedawno obroty były ok.900 i przy dojezdzaniu do np.skrzyżowania na luzie były lekko podniesione (ok.1000-1100),teraz ten efekt zanikł i po zatrzymaniu jest równe 500.Wie ktoś czemu tak?

#5 OFFLINE   murarz

murarz
  • 2 postów
  • Dołączył: 28-02-2010

Napisany 24 kwietnia 2010 - 12:29

Objawy występują na gazie i benzynie. Niekiedy odpalę i od razu są zwiększone, a innym razem rosną po przejechaniu jakiegoś dystansu. Ale jak juz wcześniej pisałem są dni, że nic kompletnie sie nie dzieje i wszystko chodzi pięknie. Nie mam problemów z odpalaniem.

#6 OFFLINE   SokolKiller

SokolKiller

    ΩSokolKillerΩ

  • 84 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Dobre Miasto

Napisany 24 kwietnia 2010 - 12:33

Może spróbuj podnieść obroty na śrubce regulacji przepustnicy do 900 skoro nie masz falowania ani dławienia żadnego.

#7 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 kwietnia 2010 - 13:06

SokolKiller - ta srubka nie sluzy do regulkacji obrotów biego jałowego tylko jest to zderzak przepustnicy i aby go dobrze ustawic musisz miec podglad na sygnal z TPS. Na przyszlosc - czyszczenie przepustnicy a pozniej ewentulana regulacja. TPS powienien znajdowac sie miedzy 0,4v a 0.7V. Przy czym doswiadczenie mowi ze jesli bedzie ponizej 0,4 tak do 0,1 to przy sprawnym krokowcu nie bedzie problemow z obrotami biegu jalowego - ecu "nauczy sie tego ustawienia i da rade skorygowac to krokowcem. Jesli jednak bedzie powyzej 0,7V to ecu odniera to jako nacisnienie pedalu gazu i wzbogacanie, czyli wyzsze spalanie na bieu jalowym , zawieszanie obrotow, podwyzszenie obrotow biegi jalowego itp. Przy automacie jest to wtedy odczuwalne podczas hamowania do zera. Skrzynia zwala biegi do dolu ale szarpie tak jakby ktos hamowal z lekko wcisnietym pedalem gazu. Mialem kiedys Omege B z przestawionym zderzakiem (bo ktos myslam ze to srubka do regulacji wolnych obrotow :) i byla tak podkrecona ze TPS wskazywal 0,8-0,9, czasem uzytkownikow mowil ze ok a czasem ze mu sie obroty przycinaja i skrzynia szarpie. Okazuje sie ze jak gwaltownie puszczalem pedal gazu to wtedy przepustnica opadala na 0,8 V i bylo w miare ok ale jak delikatnie puszczalo sie pedal gazu to wtedy schodzila na 0,9 i nie bylo ok..... Po ustawieniu przepustnicy na wlasciwe miejsce okazalo sie nie ma wolnych obrotow bo..... krokowy jest padniety (dlatego ktos "recznie" uchylił przepustnice) Poszla przepustnica do czyszczenia , krokowiec w sprawdzonym zamienniku i Omega lata.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#8 OFFLINE   rafgre

rafgre
  • 52 postów
  • Dołączył: 31-07-2010
  • Skąd: Toruń

Napisany 17 czerwca 2011 - 11:58

Koledzy gdzieś było na forum ale nie mogę odnaleźć. Jak miernikiem zmierzyć jakie jest napięcie na przewodach od TPS.

#9 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 czerwca 2011 - 16:33

V, napiecie stale, zakres do 5V
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#10 OFFLINE   rafgre

rafgre
  • 52 postów
  • Dołączył: 31-07-2010
  • Skąd: Toruń

Napisany 18 czerwca 2011 - 08:11

koledzy w które kable(z tych trzech we wtyczce) wpiąć się miernikiem aby sprawdzić napięcie jakie jest na czujniki TPS.