

xenon zmiana na bixenon
#1
OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2010 - 17:58
I tu moje pytanie gdzie jest czujnik poziomowania i te czujniki jeżeli nie ma przetwornic ? Czy jest to tylko to pokrętło co zmienia się wysokość lampy i ono poziomuje czy to całkiem coś innego. Jaka soczewka pasuje do lamp żeby mieć bixenon , coś kojarzę że z miecia jakiegoś ale nie pamiętam jak ta soczewka się nazywała
#2
OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2010 - 18:38
Czujniki poziomowania są jedynie przy ksenonie oryginalnym. W soczewkach jest poziomowanie ręczne tym pokrętłem.I tu moje pytanie gdzie jest czujnik poziomowania i te czujniki jeżeli nie ma przetwornic ? Czy jest to tylko to pokrętło co zmienia się wysokość lampy i ono poziomuje czy to całkiem coś innego.
#3
OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2010 - 18:50
Mam oryginalne lampy hella z soczewką w omedze ojca i chce je wyjąc i wsadzić do siebie.
I tu moje pytanie gdzie jest czujnik poziomowania i te czujniki jeżeli nie ma przetwornic ? Czy jest to tylko to pokrętło co zmienia się wysokość lampy i ono poziomuje czy to całkiem coś innego. Jaka soczewka pasuje do lamp żeby mieć bixenon , coś kojarzę że z miecia jakiegoś ale nie pamiętam jak ta soczewka się nazywała
Zeby był ksenon to nie musi byc soczewki, dużo samochodów ma ksenony a soczewek nie mają. Soczewka z ksenonem do mijania a do drogowych ksenon bez soczewki, gdzies tak widziałem w omedze.
#4
OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2010 - 19:34
Zeby był ksenon to nie musi byc soczewki, dużo samochodów ma ksenony a soczewek nie mają. Soczewka z ksenonem do mijania a do drogowych ksenon bez soczewki, gdzies tak widziałem w omedze.
Spotyka się takie rozwiązanie często np. w Volvo, ale te lampy są tak skonstruowane aby odpowiednio skupiały światło. W żadnym wypadku nie można pakować ksenonu do zwykłej lampy w Omedze :nu_nu:.
Światła drogowe może i nie wymagają soczewki, ale wynika to z tego, że i tak musisz je wyłączyć gdy ktoś nadjeżdża.
Jaka soczewka pasuje do lamp żeby mieć bixenon , coś kojarzę że z miecia jakiegoś ale nie pamiętam jak ta soczewka się nazywała
Od W211 pasują, jeden kolega z forum ma takie lampy na sprzedaż

#5
OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2010 - 20:00
Mam oryginalne lampy hella z soczewką w omedze ojca i chce je wyjąc i wsadzić do siebie.
I tu moje pytanie gdzie jest czujnik poziomowania i te czujniki jeżeli nie ma przetwornic ? Czy jest to tylko to pokrętło co zmienia się wysokość lampy i ono poziomuje czy to całkiem coś innego. Jaka soczewka pasuje do lamp żeby mieć bixenon , coś kojarzę że z miecia jakiegoś ale nie pamiętam jak ta soczewka się nazywała
mam soczewki od w211 na sprzedaz jak chcesz. wal na PW.
kupilem kiedys do siebie zeby wlozyc ale trafilem na cale lampy juz gotowe i takie bede montowal u siebie. z soczewki leza i sie kurza - troche rzezby i masz bixenon
#6
OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2010 - 20:41
Przecież pisałem że mają te lampy soczewkę oryginalną. A jak nie ma poziomowania to trudno nie musi być i tak pewnie z 90% tych co mają kseon nie ma tego bajeru. A czy do tych soczewek nie jest potrzebny starter cewek ? http://allegro.pl/it...sa_w211_fv.htmlSpotyka się takie rozwiązanie często np. w Volvo, ale te lampy są tak skonstruowane aby odpowiednio skupiały światło. W żadnym wypadku nie można pakować ksenonu do zwykłej lampy w Omedze :nu_nu:.
Nie kumam po co to jest może mi ktoś wytłumaczyć co to za magiczna rzecz ?
#7
OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2010 - 21:07
i tak pewnie z 90% tych co mają kseon nie ma tego bajeru. A czy do tych soczewek nie jest potrzebny starter cewek ?
Ten bajer fabrycznie mają ale w wielu niestety nie działa. Jeżeli masz ochotę to bierz od beast`a te soczewki z meśka i rób ładną rzeźbę. Nie wiem czy nie pomylę ale chyba kolega machony79 zrobił takie cosik u siebie, uderz do niego po jakieś rady

- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)
Zapraszam! Info na PW
Odpicuj swoją omegę xd
#8
OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2010 - 21:25
Ten bajer fabrycznie mają ale w wielu niestety nie działa. Jeżeli masz ochotę to bierz od beast`a te soczewki z meśka i rób ładną rzeźbę. Nie wiem czy nie pomylę ale chyba kolega machony79 zrobił takie cosik u siebie, uderz do niego po jakieś rady
machony juz nie ma tych lamp

#9
OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2010 - 21:28

#10
OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2010 - 21:29
#11
OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2010 - 21:30
Tak bo pewnie beast je kupił
A takie pytanko tam na soczewce jest elektromagnes do mijania a drogowe ?
na przeslonie jest silniczek - podlaczasz go pod kabel od dlugich i otwiera ci przeslone w momencie wlaczenia dlugich
#13
OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2010 - 11:32
Spiłowałem 3 klipsy które były zgrzane, aby dostać się do środka wnętrza.
Nawierciłem zgrzewy przy przesłonie i bez problemów ją wysunąłem, potem wystarczyło ją lekko zeszlifować z jednej strony aby idealnie pasowała. Potem poskładać wszystko do kupy, nawet kleić nie trzeba bo wszystko się trzyma na śrubach mocujących.


Co do samego osadzenia w lampie to wystarczy wyciąć 2 blaszki na lampę i dołożyć długie śruby.(nie nabijajcie się z jakości cięcia, ale to była wersja pre-alfa;))


i już na lampie.

Teraz trochę testów:
Aparat: panasonic fz-50 / iso100 / f4 / 1/125sek / balans bieli: światło słoneczne
Stanowisko pomiarowe:

Światła mijania dupo z żarówką tugsrama:

Teraz soczewka z Audi Q7(fabrycznie wersja angielska), chińskie żarniki d2s od Panów z Gdyni 4300k/35W, przetwornica denso-koito. (tak faktycznie jest taka kosmiczna przepaść, nic nie czarowałem przy fotkach, te same ustawienia aparatu!!)

Teraz światła drogowe, to co się przebija na żółto to włączone światło drogowe w dupo z żarówką Tugsrama.

Fotki z auta wstawię, jak wreszcie poprawię jedną przysłonę, bo niestety coś musiałem popsuć jak zgrzewałem całą lampę z powrotem. Prawdopodobnie jakiś lut puścił, bo przysłona mechanicznie chodzi(ręką mogę ją przesunąć).
Teraz trochę o kosztach:
-Lampy dupo dostałem w prezencie bo "koszmarnie świecą i się z tym jeździć nie da"
-Soczewki gantz noje 30zł*2
-Przetwornice Denso-Koito 100*2
-Palniki 30zł*2
-w c*uj czasu, to się tak wydaje, że to jest pikuś ale z wszystkimi przymiarkami to zeszło trochę.
W sumie impreza mnie wyszła 320zł nie licząc kosztów pobocznych.
#14
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2013 - 19:01
Odgrzeję kotelcika co by nowego tematu nie zakładać i pytanie:
Czy przesiadka na bixenon daje tak znaczące efekty, że warto kupić soczewki bi i montować je zamiast standardowych? Biorąc pod uwagę tylko światła mijania w przypadku idealnego odbłyśnika soczewki w obu przypadkach...
#15
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2013 - 19:08
Witam,
Odgrzeję kotelcika co by nowego tematu nie zakładać i pytanie:
Czy przesiadka na bixenon daje tak znaczące efekty, że warto kupić soczewki bi i montować je zamiast standardowych? Biorąc pod uwagę tylko światła mijania w przypadku idealnego odbłyśnika soczewki w obu przypadkach...
w światłach mijania nie ma różnicy.Efekt jest tylko na długich(drogowych).wtedy to pali asfalt.
#16
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2013 - 19:57
Czy przesiadka na bixenon daje tak znaczące efekty
Jak będziesz miał zamontowane i na otwartej przesłonie będziesz miał wrażenie ze jedziesz w tunelu

