

Olej w 2.0 16V
#1
OFFLINE
Napisany 15 marca 2007 - 22:27
potrzebuję porady. Nie wiem jaki olej posiadam w silniku mojej omegi. Muszę go wymienić. Jaki olej powinienem zalać?
Będę wdzięczny za pomoc?
Pozdr.
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 15 marca 2007 - 22:37
Witam
Ja mam olej GM do ecoteka
5L około 70zł
Tylko jaki zalałs???? pół syntetyk czy mineral???
Ja zalałem GE semi synt. ale cos glosno mi chodzi motor,zastanawiam sie czy nie przelac na minerala GE,co o tym myslicie,zrobiłem na nim 1000km
#4
OFFLINE
Napisany 15 marca 2007 - 22:43
#5
OFFLINE
Napisany 16 marca 2007 - 21:38
#6
OFFLINE
Napisany 16 marca 2007 - 22:34
#7
OFFLINE
Napisany 16 marca 2007 - 22:39
#8
OFFLINE
Napisany 16 marca 2007 - 23:18
Schodzenie w dol z jakoscia oleju to chyba nie najlepszy pomysl? To tak jakby po whisky przeskoczyc na denaturat. Skad taki patent? :grin:
Witam
Taki mi proponowali wlać a ja się nie znam

#9
OFFLINE
Napisany 16 marca 2007 - 23:28
Przeciez jeśli zalewany miał np mineralnym lub półsyntetykiem to po co mu każecie zalewać syntetykiem. Może jednak zastanówcie sie najpierw nad tym. Bo z waszej porady może jeszcze być wielki remoncik silnika. :bad:
mały, jeśli Twoje autko jest z 95 roku to zalej mu półsyntetyk. Ja do tej pory jeżdżę jeszcze na pełnym syntetyku Mobila 5W-50, ale w kwietniu przy zmianie dam mu półsyntetyk. Silnik już ostatecznie parę lat ma więc raczej męczyć go syntetykiem nie wypada. Według mnie minerał to też przesada. Nie jest to aż tak stary silnik! Minerał jest dużo gęstszy, więc jeśli do tej pory np miałeś pełen syntetyk to zalanie go minerałem to będzie dla silnika istna katorga...
Jakim olejem zalewać silnik to nie chodzi tu o to ile silnik ma lat, lecz jaki przebieg i jak był traktowany przez poprzednika oraz jakim olejem był zalewany.
#10
OFFLINE
Napisany 16 marca 2007 - 23:34
#11
OFFLINE
Napisany 16 marca 2007 - 23:35
Przeciez jeśli zalewany miał np mineralnym lub półsyntetykiem to po co mu każecie zalewać syntetykiem. Może jednak zastanówcie sie najpierw nad tym. Bo z waszej porady może jeszcze być wielki remoncik silnika. :bad:
Po zakupie auta z zachodu nigdy nie wiadomo jakim olejem było auto zalane i dlatego mechanik kazał mi zalać mineralnym
Myśle że miał racje
#12
OFFLINE
Napisany 16 marca 2007 - 23:38
Oczywiście bo nie ma tutaj żadnego ryzyka. jak nie ma żadnej informacji jakim olejem zalewany był silnik to zawsze zalewa sie mineralnym, jeśli autko ma wiekszy sprawdzony przebieg niz do 120-150 tyś km.Po zakupie auta z zachodu nigdy nie wiadomo jakim olejem było auto zalane i dlatego mechanik kazał mi zalać mineralnym
Myśle że miał racje
#13
OFFLINE
Napisany 17 marca 2007 - 00:02
#14
OFFLINE
Napisany 17 marca 2007 - 01:04
Jak by dobrze pomyśleć, to takie cuś można zrobić we własnym zakresie. Kulka z łożyska, rurka to nie problem.
Pytanie tylko, czy taki przepracowany olej ma nadal lepkość/gęstość odpowiadającą nowemu olejowi. Trzeba by porównać na różnych przepracowanych olejach jak szybko spływa kulka
Jest to do zrobienia, żałóje, że nie pomyślałem o tym jak kupiłem auto :evil:
ps. znajomy pracuje w pewnej firmie mot/( hurtownia motoryzacyjna). Wszystkie auta które mają we własnej flocie jeźdzą do końca na pełnym synteticu. Nie patrzą na przebiegi, ale większość z tych aut ma przynajmniej 250tyś km. Ayta to głównie kilku letnie diesle.
Wychodzą z założenia, że skoro silnik nie bierze oleju, nie ma wycieków, to po co lać teoretycznie gorszy olej np mineralny. Bo co, bo ma nakulane kilka set tys km? Wsumie, duży przebieg to żaden argument
#15
OFFLINE
Napisany 17 marca 2007 - 07:24
Piaty wiersz od góry w lewj kolumnie.Najwyższa klasa oleju nie oznacza ze ma o byc syntetyk czuy pólsyntetyk, ( nie twierdze ze syntetyki nie są batrdzo dobrej jakości)tylko olej musi sie mieścic w najwyzszej klasie jakościowej olejów według miedzynarodowej klasyfikacji olejów.

#16
OFFLINE
Napisany 17 marca 2007 - 16:12
#17
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2007 - 09:44
Mobil Super S 10W-40 pol-syntetyk mam 270.000km na liczniku wiec mysle nad pol syntetykiem?
Mobil Super M 15W-40 mineral:/
Mysle jescze nad tymi GM
http://www.autosklep...n,359818,0.html
http://www.autosklep...n,359816,0.html
P.S. Czy przy wymianie wymienic tez filtr??
#18
OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2007 - 12:12
#19
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2007 - 21:39
#20
OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2007 - 22:00
Waldemarz jesteś modem a nie masz pojęcia o olejach i takie bzdury wypisujesz. Polecam zapoznanie się z parametrami technicznymi pierwszego lepszego leju i rozszyfrowanie oznaczeń norm i klas jakości oraz lepkości. Nawet nie wiesz jakie będzie Twoje zdziwienie i przestaniesz chrzanić, że jak się nie wie jaki olej to trzeba lać mineralny

Zacytuję tu samego siebie (sąsiedni temat):
"
O tym, że olej powoduje 'rozszczelnienie' silnika (wypłukiwanie nagaru itp) czyli w konsekwencji ubywanie oleju podczas eksploatacji decyduje nie klasa lepkości lecz klasa jakości np API.
Jeśli auto ma kilka/kilkanaście lat zaleca się używanie oleju jakości klasy ok SG/SJ ponieważ zawiera mniej dodatków uszlachetniających.
W naszych warunkach atmosferycznych powinno się stosować moim zdaniem oleje syntetyczne (ze względu na duże różnice temp) chyba, że ktoś zmienia olej na zimę i na lato osobno.
Reasumując:
do omegi np '95 16v polecam 5w40 SG/SJ
kompromis: 10w40 SG/SJ
niezbyt mądre rozwiązanie: mineralny 15w40
Unikajcie w starszych autach klas SL/SM i wyższych bo to robi bałagan a nie to, czy jest to minerał czy syntetyk.
Polecam również zajrzeć do książki i tam producent przewiduje odpowiednie parametry dla danego rocznika/silnika."
Kto jest ciekawy tematu niech przynajmniej z tym skrótem się zapozna i wyciągnie wnioski:
http://www.autokacik...leje/oleje.html