

Urwana szpilka od koła!
#1
OFFLINE
Napisany 15 marca 2007 - 19:14
Wszystko zaczeło się po zakupie nowych opon, bo jakiś pajac zapomniał dokręcić mi trzy śruby (jedna się urwałą)! :bad: Dobrze, że dwie trzymały, bo nie chciałbym żeby tylne koło wyprzedziło mnie na autostradzie!

Omega C 2.2 16V + LPG - sprzedana

Mondeo 2.0 TDCI (131 KM, 330 Nm) - jak na razie daje przyjemność z jazdy!
#2
OFFLINE
Napisany 15 marca 2007 - 19:34
Nic się nie powinno podziać.
#3
OFFLINE
Napisany 15 marca 2007 - 19:34
Inną metodą będzie wiercenie np. 2 otworki po 2 mm obok siebie i wbić w nie twarde (hartowane) gwoździe a potem próbować wykręcić jakimiś szczypcami/kleszczami, inny sposób to użycie wykrętaków to takie jakby "lewe" gwintowniki
#4
OFFLINE
Napisany 15 marca 2007 - 19:41
więc nie powinno nic się stać i nie wpłynie to na resztę szpilek
ale radził bym to jak najwcześniej naprawić
pozdrawiam Minio
#5
OFFLINE
Napisany 15 marca 2007 - 19:55
Co do wykręcania to trochę dzisiaj ćwiczyłem, ale bez rezultatu. Gwint siedzi za głęboko i bez ściągnięcia tarczy nie dam rady tam nic dospawać, więc przez dwa tygodnie będę się spokojnie kulał :bad: i po powrocie do Polski się za to wezmę!
Pozdrawiam!




Omega C 2.2 16V + LPG - sprzedana

Mondeo 2.0 TDCI (131 KM, 330 Nm) - jak na razie daje przyjemność z jazdy!
#6
OFFLINE
Napisany 15 marca 2007 - 21:13
Z tylu z prawej strony wkrecone sa 4 a nie 5 srub. Dlaczego? a no dlatego ze jakis tepy mechanik od razu zaczal przylapywac srube pneumatem nie upewniajac sie czy sruba trafila na gwint. oczywiscie usterka nie zostala naprawiona a awarie zarzucono - ... MI! ze to ja cos zjebalem i o bezplatnej naprawie nie ma co marzyc. jezdze z tymi 4 srubami prawie 2 lata i to z roznymi predkosciami na roznych dystansach i recze ze jesli pozostale 4 sa prawidlowo dokrecone to mozesz tak jezdzic caly czas, aczkolwiek lepiej by bylo gdyby ten komplet byl...
Pozdrawiam
#7
OFFLINE
Napisany 16 marca 2007 - 18:34
A co do warsztatu, gdzie mi opony zmieniali to im tak łatwo nie odpuszczę! :evil:

Omega C 2.2 16V + LPG - sprzedana

Mondeo 2.0 TDCI (131 KM, 330 Nm) - jak na razie daje przyjemność z jazdy!
#8
OFFLINE
Napisany 16 marca 2007 - 21:50

#9
OFFLINE
Napisany 16 marca 2007 - 22:36
Jak masz właściwą felgę, to spokojnie na 4 śrubach możesz jeździć ile chcesz.
#10
OFFLINE
Napisany 17 marca 2007 - 22:41
#11
OFFLINE
Napisany 18 marca 2007 - 10:21
Okazuje się, że niestety wielu serwisynów ta czynność przerasta. Zwyczajnie nie chce się głąbowi wkręcić paluchami tak ze 2 obroty, a potem kluczem pneumatycznym, tylko z fantazją wkłada śrubę do klucza i hejaaaa.Fachowcy... :bad: czy przykrecenie śruby/szpilki jest az tak trudne?... :bad:
Ale w tamtym moim przypadku ważniejsze było to, że głąb nie zorientował się, że felga ma inny rozstaw otworów (5x112) i większą średnicę osadzenia, a to już było niebezpieczne, bo koło nie miało podparcia w otworze centralnym.
#12
OFFLINE
Napisany 18 marca 2007 - 15:22
#13
OFFLINE
Napisany 19 marca 2007 - 13:51
#14
OFFLINE
Napisany 19 marca 2007 - 19:26
witam jesli masz spawarke to spróbuj w ten sposób, przyłóż nakrętke (w miejsce zerwanej szpilki) o dużym otworze i spróbuj ją zalać spawem. Mi często sie tak udawało wykręcić zerwane śróby. pozdrawiam
Dzięki za podpowiedź, ale żeby coś tam dospawać to najpierw będę musiał zdjąć tarczę bo za głęboko siedzi. Poza tym najpierw podjadę do warsztatu, gdzie mi opony zmieniali, żeby ich zje... i wtedy zobaczę co dalej! Może naprawią!

Omega C 2.2 16V + LPG - sprzedana

Mondeo 2.0 TDCI (131 KM, 330 Nm) - jak na razie daje przyjemność z jazdy!
#15
OFFLINE
Napisany 19 marca 2007 - 20:34