

czynnik klimatyzacji
#1
OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2010 - 17:50
#2
OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2010 - 21:19
Autodata podaje 950 gram czynnika R134a. roczniki 94-00r.
#3
OFFLINE
#4
OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2010 - 11:43
i czynnik R134?
niedlugo jade uzupełnic klimę /mimo ze chłodzi świetnie od 2 lat/
#5
OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2010 - 12:18

#6
OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2010 - 13:23
w 2.2dti tez tyle będzie ? /klimatronik/
i czynnik R134?
Nie ma teraz pod ręką ściągawki ale jak otworzysz maskę powinna być fabryczna naklejka od klimy.
#7
OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2010 - 18:48
#8
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2010 - 00:05
naklejka jest, rzuce okiem to bede wiedzial, ale to chyba tylko ostrzegawcza.... nic wiecej
niestety mam okrojoną ściągawkę - nie ma tam silnika Y22DTH:(
#9
OFFLINE
#10
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2010 - 20:28
#11
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2010 - 20:41
moze bedzie 2.0 ? to samo ustrojstwo...
2.0xev do 94-00r to samo - moja ściąga jest jakaś okrojona.
a na chłopski rozum to wsisko powinno być to samo, ale zawsze lepiej się upewnić.
#12
OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2010 - 15:33
#13
OFFLINE
#14
OFFLINE
#15
OFFLINE
#16
OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2010 - 23:42
w 2.2dti tez tyle będzie ? /klimatronik/
i czynnik R134?
niedlugo jade uzupełnic klimę /mimo ze chłodzi świetnie od 2 lat/
We wszystkich Omegach B jest 950 i R134
"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"
#17
OFFLINE
#18
OFFLINE
Napisany 29 kwietnia 2010 - 10:27
jeśli robisz tylko napełnienie klimy po wycieku czynnika to dodajesz w zależności od tego jaki element był wymieniany w celu usunięcia nieszczelności około 20-50 ml
należy pamiętać, że większość oleju znajduje się w sprężarce, konkretnie w jej skrzyni korbowej i ten olej nie wycieka nawet przy całkowitym rozszczelnieniu (np. pęknięciu rurki w wypadku).
jeśli wymieniasz jakieś elementy to część oleju zostaje w ich wnętrzu i trzeba go potem uzupełnić. Np. skrapalacz - około 30 ml, pojedyncze rurki - 5 ml, osuszacz - tutaj więcej, nie wiem ile w omedze, ale np. w espero 60 ml, przy wymianie sprężarki - są różne szkoły, ale zasady sztuki mówią, że ze starej sprężarki spuszczasz olej i mierzysz jego ilość, potem z nowej spuszczasz olej i napełniasz ją ilością taką samą jaką spuściłeś ze starej sprężarki (wlewasz bezpośrednio do sprężarki). Jednak w ostatnim przypadku z reguły w praktyce nikt się w takie pomiary nie bawi, podmienia się sprężarki, w nowej jest mniej więcej tyle oleju co trzeba...
#19
OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2010 - 21:30
"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"
#20
OFFLINE
Napisany 02 maja 2010 - 21:48