Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kontrolka akumulatora, ale ładowanie jest


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 19 kwietnia 2010 - 07:28

Zapaliła się kontrolka ładowania - akumulator podczas jazdy.
Świeci się stałym jasnym światłem.
Wszystkie wskazówki na desce poszły w dół.
Wydaje mi się, że coś wtedy cyknęło, tak jak się przepala bezpiecznik.
Sprawdziłem bezpieczniki w skrzynce wizualnie ale na oko wszystkie są dobre. W sumie to po piktogramach nie wiem, który to mógłby być.
Wróciłem pod dom i sprawdziłem napięcie ładowania na akumulatorze jest w normie, ok 14,1V niezależnie od obrotów.
Wyłączyłem silnik i już go nie mogę uruchomić. Nie świeci żadna z kontrolek, pewnie jest jakieś zabezpieczenie.
Spieszyłem się i więcej nie sprawdzałem. pojechałem drugim autem do pracy.
Co teraz, poradźcie?

#2 OFFLINE   Barthez

Barthez
  • 519 postów
  • Dołączył: 27-05-2009
  • Skąd: Nowe Czarnowo
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 19 kwietnia 2010 - 09:02

Kolego ja miałem też taką sytuację tylko, że auto mi odpalało. U mnie poleciał wtedy bezpiecznik, teraz już nie pamiętam który to był...
Jak wrócisz to sprawdź jeszcze raz bezpieczniki w skrzynce pod kierownicą.

Dziwne jest to, że nie możesz auta odpalić.

#3 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 19 kwietnia 2010 - 09:18

Teraz to już nie jestem pewny w stresie byłem.
Na pewno żadna z kontrolek się nie zaświeciła po przekręceniu w zapłon.

#4 OFFLINE   Mimas

Mimas
  • 90 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Gd Siedlce

Napisany 19 kwietnia 2010 - 10:40

U mnie była sytuacja ze ładowanie było, kontrolka świeciła od akumulatora bardzo jasno. Okazało się ze jedna z diod padła w alternatorze. Silnik odpalał. To tak poza tym.

A tu, skoro przekręcasz kluczyk i nic się nie dzieje to może faktycznie bezpiecznik lub któryś z przekaźników padł. U mnie kiedyś problem tez wynikał z tego ze obejma na bolcu od akumulatora nie przewodziła dobrze przes osad który się wydzielał , i były problemy z przewodzeniem. Sprawdź tez czy przypadkiem któryś z przewodów nie jest zaśniedziały lub ułamany przy klemie + .

#5 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 19 kwietnia 2010 - 10:46

U mnie była sytuacja ze ładowanie było, kontrolka świeciła od akumulatora bardzo jasno. Okazało się ze jedna z diod padła w alternatorze. Może to jest przyczyna.

A jak wtedy inne kontrolki, zegary. Bo u mnie wszystko nieżywe. Ciemne.

#6 OFFLINE   Mimas

Mimas
  • 90 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Gd Siedlce

Napisany 19 kwietnia 2010 - 11:27

A jak wtedy inne kontrolki, zegary. Bo u mnie wszystko nieżywe. Ciemne.


Ja to mialem ten problem w starej mojej omedze A 2.0 . Wszystko inne swiecilo , kontrolki , cala elektronika ktora wiedzialem ze jest sprawna dzialala a do tego czerwony akumulator. A ostatnio rowniez w starej omedze mialem przypadek ze faktycznie wszystko zgaslo zapalil sie czerwony akumulator. Samochod jezdzil ale cala decha padla. Potem zaczela sie chionka jesli chodzi o kontrolki , akumualtor przygasal potem gasl inne sie rozjasnialy i na odwrot az do momentu kiedy bezpiecznik padl. Wymienilem bezpiecznik to go spalilo , wymienilem na kolejny i cud wszystko sie uspokoilo. omega 91. To wszysto sie dzialo kiedy byla duza wilgotnosc powietrza wiec wniosek ze cos na stykach nie smigalo.

#7 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 19 kwietnia 2010 - 18:43

Problem rozwiązany. Powodem był padnięty bezpiecznik nr15 - od zapalniczki i i welu innych dziwnych rzeczy.
Gdy był spalony to żadna kontrolka na desce nie świeciła. Komputer MID też. Auto można było uruchomić.
Dziękuję za pomoc.
-------------------------------
Bezpiecznik wymieniony, ale się pali. Gdy auto jest zimne to jest ok. Przejadę kawałek, auto się rozgrzewa i wtedy mi się pali. Następny pali się od razu. Podejrzewam,ze sie coś załącza co na zimnym nie działa.
Trzeba będzie przestudiować schemat.

I ważna uwaga. Gdy ten bezpiecznik się spali to dopóki lamka ładowania sie pali to ładowanie jest. Po wyłączeniu silnika i włączeniu nie ma juz ładowania (lampka ładownia nie świeci). Bym się prawie o tym przekonał dzisiaj.

Myślę, że naprawiłem problem z palącym się bezpiecznikiem nr 15.
Przetarł/Przypalił się kabelek przy wtyczce pompki elektrycznej małego obiegu i zwierał do rurki o EGR.

#8 OFFLINE   dora2470

dora2470
  • 243 postów
  • Dołączył: 03-10-2009
  • Skąd: Bialystok

Napisany 24 października 2010 - 10:27

witam mam problem jak w temacie nie świecą się kontrolki ,auto zapala i jest lądowanie 14,2 v bezpiecznik był spalony pod maska ,wymieniony ,żaróweczki są ok.co jest.wszystko inne działa.ręce opadają czy ktoś miał już coś takiego,jak to rozwiązać
dzięki za każdą poradę

#9 OFFLINE   Kula69

Kula69
  • 65 postów
  • Dołączył: 28-08-2010
  • Skąd: Warszawa Ursynów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 02 listopada 2010 - 20:09

Witam
Też mam problem z bezpiecznikiem nr 15 natomiast pali się on jak robię mocny i szybki prawoskręt i auto jest przechylone, Robertus coś pisał o jakiejś pompce małego obiegu przy egr , dokładnie o jaką pompkę chodzi? i co jeszcze może powodować palenie bezpiecznika? acha jako zapas włożyłem 10A i spłonął po przekręceniu kluczyka 15A i 20A działają do czasu przechyłu w zakręcie

#10 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 listopada 2010 - 21:42

Witam
Też mam problem z bezpiecznikiem nr 15 natomiast pali się on jak robię mocny i szybki prawoskręt i auto jest przechylone, Robertus coś pisał o jakiejś pompce małego obiegu przy egr , dokładnie o jaką pompkę chodzi? i co jeszcze może powodować palenie bezpiecznika? acha jako zapas włożyłem 10A i spłonął po przekręceniu kluczyka 15A i 20A działają do czasu przechyłu w zakręcie


wg zalacznika.




 


#11 OFFLINE   Kula69

Kula69
  • 65 postów
  • Dołączył: 28-08-2010
  • Skąd: Warszawa Ursynów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 03 listopada 2010 - 20:33

wg zalacznika.

Beast nie dokońca bo mam jakieś 2 różne wersje manuale dot bezpiecznika nr 15 i nie pokrywają się do końca i są różne wartości amperów 15i 20, co do Twojej wycinanki to niwo nie mam, pamięci foteli nie mam , tempomat nie działa wiec go wykluczam nadmuchu na tylne szyby nie mam, zapalniczka hmm nieruszana jak by zwarcie robiła to chyba podczas używania, radio działa normalnie, wstecznego ni używałem bo jechałem do przodu chyba że plus gdzieś dotyka a załączanie świateł wstecznych chyba jest masą tak jak i światło w schowku ale wydaje mi się że nic z tych rzeczy bo zapalniczka i światła wsteczne iak i w schowku działają poprawnie generalnie z tymi bezpiecznikami porównując do książki to jakaś lipa, mam zepsute grzanie fotela i wywala mi bezpiecznik który w/g ksiązki odpowiada za hak!!

#12 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 lutego 2011 - 17:58

U mnie była sytuacja ze ładowanie było, kontrolka świeciła od akumulatora bardzo jasno. Okazało się ze jedna z diod padła w alternatorze. Silnik odpalał. To tak poza tym.


Witam, troszke odswieze. Mam podobny problem w drugim aucie. Mam fiata Uno 1.0 + LPG. Ładowanie na wolnych obrotach 14.1V (bez wlaczonych odbiornikow), jak wlacze swiatla i ogrzewanie + dmuchawa to nie mniej niz 13.68V. Niestety problem w tym ze swieci sie kontrolka ladowania. Swieci sie w roznych odcieniach intesywnosci, bez znaczenia predkosc, odbiorniki i obroty. Z reguly tak dosc niesmialo sie swieci ale jednak troszke przeszkadza. Gdzie mozna szukac problemu? Co to za dioda co mogla by sie spalic i dawac takie objawy?

#13 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 05 lutego 2011 - 20:12

W klemach. Sprawdź czy się grzeją, jak tak to wymień.