Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nie przełącza na gaz chociaż butla jest pełna


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mikii0077

mikii0077
  • 28 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Olkusz

Napisany 18 kwietnia 2010 - 12:01

Po przełączeniu na gaz czujnik pokazuje ze butla jest pusta. Dopiero po 3 krotnym zgaszeniu i odpaleniu silnika przełaczy na gaz i jest wszystko ok.

#2 OFFLINE   TOMIX

TOMIX

    -=TOMEK=-

  • 661 postów
  • Dołączył: 28-06-2008
  • Skąd: Usedom Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 kwietnia 2010 - 13:44

i ja:) też się podłącze pod temacik przy okazji
w końcu uporałem się z prawidłowym wpięciem reduktora/parownika w obieg i jest już wszystko cacy:yes: ale za to coś popierniczyłem z przełączaniem na LPG:placzacy:
mianowicie jak u kolegi wyżej gaz zatankowany ale pokazuje ze butla jest pusta, sprawdziłem czy gaz dochodzi do wtryskiwaczy odkręcając przewody - dochodzi.
Wcześniej przepłukiwałem delikatnie parownik zwykłą wodą aby wypchać ze środka syf który się tam zgromadził, potem delikatnie pod ciśnieniem przedmuchałem parownik z wody, dokręcałem delikatnie poluzowane opaski na wężykach gazu i rozłączyłem wtyczkę od takiego cuś??
Dodany obrazek
a tak u mnie wygląda parownik
Dodany obrazek
gaz zawsze przełączał mi się po uzyskaniu tam sobie jakiejś minimalnej temperatury i po przekroczeniu chyba 2000tyś obrotów.
Wygląda to mniej więcej tak że odpalam zapłon/silnik już rozgrzany, miga lampka gotowości lpg dodaje gazu przełącza sie na lpg i od razu po chwili kontrolka pokazuję pustą butlę i zaczyna pipkac a silnik pracuje sobie dalej na benie:(

może ktoś miał podobny problem i podpowie co sprawdzić mniej więcej:pokoj: bo nie ufam totalnie tym cymbałom od gazu u mnie w mieście:?

#3 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 18 kwietnia 2010 - 14:33

Tomku nie pomysliles przewodow presure z Vacum??? jest to bardzo czesta pomylka przy ponownym skladaniu gazu...aha i sluchaj czy otwieraja sie wszystkie elektrozawory w butli i reduktorze moze po prostu ktoras cewka jest walnieta lub trzpien sie blokuje...ewentualnie to "CUS" jak to nazwales map sensor po prostu skonczyl swoj zywot...

#4 OFFLINE   bombka

bombka
  • 177 postów
  • Dołączył: 30-01-2010

Napisany 18 kwietnia 2010 - 14:34

Ja miałem podobnie tylko że w Lagunie to okazało się że padł krokowy od gazu.
Czy to samo jest u Ciebie nie wiem ale u mnie jak odłączyłem wtyczkę od krokowca to wszystko działało,tylko wiadomo że tak jeździć nie można bo mieszanka nie taka jak trzeba.Sprawdź nie zaszkodzi.

#5 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 18 kwietnia 2010 - 14:35

bombka u TOMIX-a jest sekwencja wiec nie ma czegos takiego jak "krokowiec" od gazu tak bylo tylko w II gen gazu :)

#6 OFFLINE   TOMIX

TOMIX

    -=TOMEK=-

  • 661 postów
  • Dołączył: 28-06-2008
  • Skąd: Usedom Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 kwietnia 2010 - 14:38

Ducce sprawdzę i dam jeszcze dziś znać

#7 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 18 kwietnia 2010 - 14:47

najlepiej wez sobie 2 przewody jeden do plusa akumulatora i do masy i dotknij koncowki cewki eklektrozawory wtedy musi byc slyszalne takie 'klik"

podpopwiedz

pod VACUM - musi byc podpiety przewod z kolektora ssacego

pod PRESURE - musi byc podpiety przedow z wtryskow gazowych

#8 OFFLINE   bombka

bombka
  • 177 postów
  • Dołączył: 30-01-2010

Napisany 18 kwietnia 2010 - 14:54

ok,nie wiedziałem

#9 OFFLINE   TOMIX

TOMIX

    -=TOMEK=-

  • 661 postów
  • Dołączył: 28-06-2008
  • Skąd: Usedom Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 kwietnia 2010 - 12:38

Ducce pod co powinien być wpięty ten wężyk cieniutki co wychodzi z parownika?? jest tam napis VACUM
Dodany obrazek
wydaje mi sie ze chyba powinno wyglądać to tak:zaklopotanie:
wężyk od kolektora ssącego i wężyk od parownika razem w trójnik i pod VACUM do map sensora
a wtryskiwacze pod PRESURE
idę to sprawdzić:)
i nic z tego:nie: dalej to samo już jestem zielony całkowicie:nie_wiem: mam jeden wężyk od wtryskiwaczy jeden od kolektora ssącego i jeden wychodzi mi parownika jak na fotce, jak byście to podłączyli:roll:

#10 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 19 kwietnia 2010 - 19:21

ten co zaznaczyles na rysunku to podcisnienie odchylajace membrany powinienes miec jedeno podlacznie w kolektorze ssacym potem trojnik rozchodzacy sie na map sensor i wlasnie te wpiecie w tym reduktorze :)

#11 OFFLINE   TOMIX

TOMIX

    -=TOMEK=-

  • 661 postów
  • Dołączył: 28-06-2008
  • Skąd: Usedom Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 kwietnia 2010 - 20:29

problem rozwiązany:yes_yes: dzisiaj powalczylimy troszkę z marcines i Ducce
podmieniliśmy map sensor na ten od Marcina i zaczęło wszystko działać:) no to myślimy sobie na bank zdechł map sensor:ksiadz: alee nieeee:nu_nu: luakam sobie do środka tego niby uszkodzonego a tam gdzie się wtyczkę wpina:oczoplas: jeden z 4rech pinów zagięty.
Tak że musiałem go podczas wciskania wtyczki jakoś wygiąć:oops: dzięki chopy:piwo:

#12 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 kwietnia 2010 - 20:31

problem rozwiązany:yes_yes: dzisiaj powalczylimy troszkę z marcines i Ducce
podmieniliśmy map sensor na ten od Marcina i zaczęło wszystko działać:) no to myślimy sobie na bank zdechł map sensor:ksiadz: alee nieeee:nu_nu: luakam sobie do środka tego niby uszkodzonego a tam gdzie się wtyczkę wpina:oczoplas: jeden z 4rech pinów zagięty.
Tak że musiałem go podczas wciskania wtyczki jakoś wygiąć:oops: dzięki chopy:piwo:

Co 3 glowy to nie jedna:D najwazniejsze ze wszystko dziala

#13 OFFLINE   BRABUS

BRABUS
  • 222 postów
  • Dołączył: 29-03-2010
  • Skąd: Mwek k. Wawy
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 kwietnia 2010 - 20:48

tez kiedys mialem ten problem i to samo u mnie zawiodlo - z tym ze uszkodzilo sie samo ;)

#14 OFFLINE   mikii0077

mikii0077
  • 28 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Olkusz

Napisany 27 kwietnia 2010 - 17:08

Wymieniłem filtry gazu i zaczeło przełączać normalnie. Tylko ze po 3 dniach znowu cos zaczyna nawalać i przełącza mi dopiero po 2 odpaleniu silnika. Czyścił ktoś kiedyś elektrozawór ktory jest wpiety do reduktora? Mozna to zrobić samemu w domu czy po wyjęciu bede musiał robić regulacje itd?

#15 OFFLINE   daru

daru
  • 39 postów
  • Dołączył: 09-04-2010
  • Skąd: Lubartów

Napisany 28 kwietnia 2010 - 01:11

Wymieniłem filtry gazu i zaczeło przełączać normalnie. Tylko ze po 3 dniach znowu cos zaczyna nawalać i przełącza mi dopiero po 2 odpaleniu silnika. Czyścił ktoś kiedyś elektrozawór ktory jest wpiety do reduktora? Mozna to zrobić samemu w domu czy po wyjęciu bede musiał robić regulacje itd?


jak masz troche pojecia to napewno dasz sobie rade,ja nie mam i jezdzilem do gazownika,dokladnie jakies 3dni temu czyscil mi ten zawor w reduktorze,bo wlasnie nie odbijal a regulacji nie trzeba robic

#16 OFFLINE   mikii0077

mikii0077
  • 28 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Olkusz

Napisany 28 kwietnia 2010 - 10:21

A wiec panowie problem tkwił w elektrozaworze wpiętym do reduktora. Po rozkręceniu go okazało się że pratycznie sie nie ruszał. Tłoczek w środku był cały zaleziony czarnym nagarem przypominającym sadze. Po wyczyszczeniu wszystkiego tłoczek chodzi bez zadnego oporu. Po zamontowaniu go spowrotem do reduktora przełącza na gaz bez zadnego problemu;) Dzieki Daru za podpowiedź;)

#17 OFFLINE   omegakielce

omegakielce

    Zbanowany

  • 65 postów
  • Dołączył: 17-04-2010

Napisany 29 kwietnia 2010 - 15:20

Mozna tez go mlotkiem puknąć z góry od czasu do czasu jak sie zatnie. tak sie dzieje jak sie filtra gazu nie zmienia. a ten tłoczek czy komplet tłoczków to 25zł kosztuje