

ogrzewanie na nogi kierowcy non stop
#1
OFFLINE
Napisany 16 kwietnia 2010 - 18:01
w zimę miałem problem z ogrzewaniem-grzało bardzo słabo.
(autko z 1999 silnik 3.0 klimatyzacja dwustrefowa)
mój mechanik doradził wymianę chłodniczki nagrzewnicy
i faktycznie pomogło zaczeło grzać normalnie
niestety jak nastały cieplejsze dni to się okazało
że nawiew na nogi prawie zawsze grzeje (i to dość mocno)
nagrzewa się boczna ścianka tunelu do tak wysokiej temp
że nie można jej dotknąć
co ciekawe dzieje się też tak gdy wyłączę klimatyzację
jak ustawię w klimatyzacji LOW to zaczyna tam lecieć zimne powietrze
w pozostałych wylotach powietrza jest ok.
po przestudiowaniu wątków na temat klimatyzacji i ogrzewania
na forum i przedstawienie różnych wariantów awarii mojemu mechanikowi
dwa razy rozbierał cały kokpit - nic nie pomogło
#2
OFFLINE
Napisany 16 kwietnia 2010 - 18:25
Po wyciągnieciu starej nagrzewnicy jest prześwit w na wylot i jeżeli włoży się nagrzewnice z mała gumą to ciepłe powietrze bedzie uciekało,dmuchało na boczek przy nogach.
Może tak masz właśnie zrobione.
znalazłem fotki takich nagrzewnic:[ATTACH]6419[/ATTACH][ATTACH]6420[/ATTACH]
#3
OFFLINE
Napisany 17 kwietnia 2010 - 21:39
witam
w zimę miałem problem z ogrzewaniem-grzało bardzo słabo.
(autko z 1999 silnik 3.0 klimatyzacja dwustrefowa)
mój mechanik doradził wymianę chłodniczki nagrzewnicy
i faktycznie pomogło zaczeło grzać normalnie
niestety jak nastały cieplejsze dni to się okazało
że nawiew na nogi prawie zawsze grzeje (i to dość mocno)
nagrzewa się boczna ścianka tunelu do tak wysokiej temp
że nie można jej dotknąć
co ciekawe dzieje się też tak gdy wyłączę klimatyzację
jak ustawię w klimatyzacji LOW to zaczyna tam lecieć zimne powietrze
w pozostałych wylotach powietrza jest ok.
po przestudiowaniu wątków na temat klimatyzacji i ogrzewania
na forum i przedstawienie różnych wariantów awarii mojemu mechanikowi
dwa razy rozbierał cały kokpit - nic nie pomogło
zamiennik nagrzewnicy - nie za bardzo pasuje i zostaje szpara przez ktora wszystko sie nagrzewa.
#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 18 kwietnia 2010 - 10:13
co polecacie zrobić?
jakimś silikonem zatkać??
zaloz oryginalna gume
#6
OFFLINE
Napisany 18 kwietnia 2010 - 16:48
zaloz oryginalna gume
z poprzedniej chłodniczki? - niestety już jej nie mam
proszę o inną możliwość
#7
OFFLINE
#8
OFFLINE
Napisany 18 kwietnia 2010 - 23:50
#9
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2010 - 00:24
#10
OFFLINE
Napisany 01 maja 2010 - 08:37
W zeszłym roku omega słabo zaczęła grzać więc pojechał z problemem do ASO bo żaden mechanik w moim mieście nie chciał się podjąć tej naprawy.
Servis stwierdził że nagrzewnica jest zabita dla tego nie grzeje.
Zleciłem naprawę.
W zimę wszystko super, ładnie grzeje, gdy przyszły cieplejsze dni zauważyłem że z nawiewów na nogi grzeje cały czas , zero reakcji na ustawianie temp.Omega bez klimy.
Mało tego, ze środkowych nawiewów jak przekręcimy na ciepłe powietrze też leci ciepłe a z tego co sie orientuje nie powinno.
Za tydzień stawiam auto do Opla i zobaczymy czy coś zrobią.
#11
OFFLINE
Napisany 01 maja 2010 - 23:02
Zaworu fabryka nie montowała w wersji bez klimy, ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby to zrobić.
#12
OFFLINE
Napisany 04 maja 2010 - 15:41
W czwartek stawiam auto do opla, w piątek opiszę co dalej.
#13
OFFLINE
Napisany 08 maja 2010 - 19:23
Powiedział żeby to pozapychać i tak jeździć a jak chcę żeby się podjęli naprawy to niestety odpłatnie bo okres gwarancyjny miną i zabulę z 500 zł za naprawę której nie będę miał pewności że naprawią bo sami powiedzieli że może to nic nie dać a zapłacić trzeba będzie.
Więc nie pozostało mi nic innego jak tylko napchać tam jakiejś pianki i mieć nadzieje że nie zblokuje żadnej klapy i ze nic się nie zapali.
No i oczywiście wozić ze sobą suchy lód

#14
OFFLINE
Napisany 08 maja 2010 - 19:36
Auto wjechało na serwis....... pozapychać ........
No i oczywiście wozić ze sobą suchy lód
też myślę o użyciu jakiejś pianki montażowej - nie wiem jak z trwałością takiego zabiegu oraz wytrzymałości pianki na temperaturę

#15
OFFLINE
Napisany 08 maja 2010 - 20:29
Lepiej kupić oryginalną używaną nagrzewnicę i po sprawie.
Zastanawia mnie tylko jedno - dla czego robią za małe zamienniki.
#16
OFFLINE
Napisany 09 maja 2010 - 20:32
Wracając do tematu, zapchałem boczne nawiewy z tunelu pianką i po krótkich testach nie jest źle, zapchałem tylko boczne z tunelu bo to z nich leci cały czas gorące powietrze, reszta ok.
Generalnie pianka i tunel się nagrzewają ale juz nie leci z tamtąd.
Podejrzewam że jak przyjdą upały to zabieg nic nie da i będzie jak w piekarniku.
#17
OFFLINE
#18
OFFLINE
#19
OFFLINE
Napisany 12 maja 2010 - 12:13
1. czy przy obecnych temperaturach zewnętrznych przy ustawieniu klimatronika na 18 stopni mechanizm przy nagrzewnicy nie powinien blokować nagrzewanie się nagrzewnicy??
2. jaką rolę spełnia zawór nagrzewnicy?
3.u mnie gorąca jest tylko lewa strona panelu środkowego i cześć elementów pod kierownicą (temp. około 50-60 stopni) prawa cześć tak jak i wszystkie wyloty powietrza mają temperaturę odpowiednią do ustawionej lub trochę niższą - gdyby była nagrzewnica innych wymiarów to by się nagrzewały obydwa boki panelu środkowego - dobrze rozumuję ?
#20
OFFLINE
Napisany 12 maja 2010 - 13:35
2. Zawór odcina lub puszcza obieg wody przez nagrzewnicę, dzięki temu klimatyzacja jest wydajniejsza. Przy ustawieniu temp na LO nagrzewnica powinna być odcięta przez zawór.
3. Możliwa wersja to złe wysterowanie panela, spróbuj zrobić reset.