Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ogrzewanie na nogi kierowcy non stop


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kb9

kb9
  • 28 postów
  • Dołączył: 02-01-2008
  • Skąd: Lubliniec

Napisany 16 kwietnia 2010 - 18:01

witam

w zimę miałem problem z ogrzewaniem-grzało bardzo słabo.
(autko z 1999 silnik 3.0 klimatyzacja dwustrefowa)
mój mechanik doradził wymianę chłodniczki nagrzewnicy
i faktycznie pomogło zaczeło grzać normalnie
niestety jak nastały cieplejsze dni to się okazało
że nawiew na nogi prawie zawsze grzeje (i to dość mocno)
nagrzewa się boczna ścianka tunelu do tak wysokiej temp
że nie można jej dotknąć
co ciekawe dzieje się też tak gdy wyłączę klimatyzację
jak ustawię w klimatyzacji LOW to zaczyna tam lecieć zimne powietrze
w pozostałych wylotach powietrza jest ok.

po przestudiowaniu wątków na temat klimatyzacji i ogrzewania
na forum i przedstawienie różnych wariantów awarii mojemu mechanikowi
dwa razy rozbierał cały kokpit - nic nie pomogło

#2 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 kwietnia 2010 - 18:25

Kiedyś zabrałem się za wymiane nagrzewnicy i po kupnie nowej ( Hella-Behr) stwierdziłem że jest inna niż "stara".Różnica polegała na wielkości boków gumowych.Hella miała małą gume.
Po wyciągnieciu starej nagrzewnicy jest prześwit w na wylot i jeżeli włoży się nagrzewnice z mała gumą to ciepłe powietrze bedzie uciekało,dmuchało na boczek przy nogach.
Może tak masz właśnie zrobione.
znalazłem fotki takich nagrzewnic:[ATTACH]6419[/ATTACH][ATTACH]6420[/ATTACH]

#3 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 kwietnia 2010 - 21:39

witam

w zimę miałem problem z ogrzewaniem-grzało bardzo słabo.
(autko z 1999 silnik 3.0 klimatyzacja dwustrefowa)
mój mechanik doradził wymianę chłodniczki nagrzewnicy
i faktycznie pomogło zaczeło grzać normalnie
niestety jak nastały cieplejsze dni to się okazało
że nawiew na nogi prawie zawsze grzeje (i to dość mocno)
nagrzewa się boczna ścianka tunelu do tak wysokiej temp
że nie można jej dotknąć
co ciekawe dzieje się też tak gdy wyłączę klimatyzację
jak ustawię w klimatyzacji LOW to zaczyna tam lecieć zimne powietrze
w pozostałych wylotach powietrza jest ok.

po przestudiowaniu wątków na temat klimatyzacji i ogrzewania
na forum i przedstawienie różnych wariantów awarii mojemu mechanikowi
dwa razy rozbierał cały kokpit - nic nie pomogło


zamiennik nagrzewnicy - nie za bardzo pasuje i zostaje szpara przez ktora wszystko sie nagrzewa.




 


#4 OFFLINE   kb9

kb9
  • 28 postów
  • Dołączył: 02-01-2008
  • Skąd: Lubliniec

Napisany 18 kwietnia 2010 - 09:27

co polecacie zrobić?
jakimś silikonem zatkać??

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 kwietnia 2010 - 10:13

co polecacie zrobić?
jakimś silikonem zatkać??


zaloz oryginalna gume




 


#6 OFFLINE   kb9

kb9
  • 28 postów
  • Dołączył: 02-01-2008
  • Skąd: Lubliniec

Napisany 18 kwietnia 2010 - 16:48

zaloz oryginalna gume


z poprzedniej chłodniczki? - niestety już jej nie mam
proszę o inną możliwość

#7 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 18 kwietnia 2010 - 23:46

To kup np od beast'a.

#8 OFFLINE   MICHAL1205

MICHAL1205

    michał

  • 88 postów
  • Dołączył: 05-03-2009
  • Skąd: lublin

Napisany 18 kwietnia 2010 - 23:50

Tylko, ze orginalna guma nie pasuje na zamiennik, wiec wyda na darmo pieniądze przerabiałem już to.

#9 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 19 kwietnia 2010 - 00:24

Ale numer. To zostaje wymienić nagrzewnicę na oryginał??

#10 OFFLINE   Mollto

Mollto
  • 15 postów
  • Dołączył: 29-04-2010

Napisany 01 maja 2010 - 08:37

Mam ten sam problem!!
W zeszłym roku omega słabo zaczęła grzać więc pojechał z problemem do ASO bo żaden mechanik w moim mieście nie chciał się podjąć tej naprawy.
Servis stwierdził że nagrzewnica jest zabita dla tego nie grzeje.
Zleciłem naprawę.
W zimę wszystko super, ładnie grzeje, gdy przyszły cieplejsze dni zauważyłem że z nawiewów na nogi grzeje cały czas , zero reakcji na ustawianie temp.Omega bez klimy.
Mało tego, ze środkowych nawiewów jak przekręcimy na ciepłe powietrze też leci ciepłe a z tego co sie orientuje nie powinno.
Za tydzień stawiam auto do Opla i zobaczymy czy coś zrobią.

#11 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 01 maja 2010 - 23:02

Mollto wstawił bym zawór nagrzewnicy. Odetnie przepływ wody i z głowy.
Zaworu fabryka nie montowała w wersji bez klimy, ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby to zrobić.

#12 OFFLINE   Mollto

Mollto
  • 15 postów
  • Dołączył: 29-04-2010

Napisany 04 maja 2010 - 15:41

Myślałem o tym żeby stawić zawór i odciąć nagrzewnice na lato.
W czwartek stawiam auto do opla, w piątek opiszę co dalej.

#13 OFFLINE   Mollto

Mollto
  • 15 postów
  • Dołączył: 29-04-2010

Napisany 08 maja 2010 - 19:23

Auto wjechało na serwis, pan serwisant wsadził lustereczko i stwierdził że wszystkie klapy działają poprawnie, dodał również że słyszał o zamiennikach nagrzewnic do omegi gdzie ta przepuszcza gorące powietrze non stop na nogi z bocznego wylotu z tunelu.
Powiedział żeby to pozapychać i tak jeździć a jak chcę żeby się podjęli naprawy to niestety odpłatnie bo okres gwarancyjny miną i zabulę z 500 zł za naprawę której nie będę miał pewności że naprawią bo sami powiedzieli że może to nic nie dać a zapłacić trzeba będzie.
Więc nie pozostało mi nic innego jak tylko napchać tam jakiejś pianki i mieć nadzieje że nie zblokuje żadnej klapy i ze nic się nie zapali.
No i oczywiście wozić ze sobą suchy lód ;)

#14 OFFLINE   kb9

kb9
  • 28 postów
  • Dołączył: 02-01-2008
  • Skąd: Lubliniec

Napisany 08 maja 2010 - 19:36

Auto wjechało na serwis....... pozapychać ........
No i oczywiście wozić ze sobą suchy lód ;)


też myślę o użyciu jakiejś pianki montażowej - nie wiem jak z trwałością takiego zabiegu oraz wytrzymałości pianki na temperaturę :(

#15 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 08 maja 2010 - 20:29

Są pianki wysoko temperaturowe ale jakoś nie widzę tej rzeźby.
Lepiej kupić oryginalną używaną nagrzewnicę i po sprawie.
Zastanawia mnie tylko jedno - dla czego robią za małe zamienniki.

#16 OFFLINE   Mollto

Mollto
  • 15 postów
  • Dołączył: 29-04-2010

Napisany 09 maja 2010 - 20:32

Ja akurat pracuję z pianką meblową i są pianki tak zwane nie palne, które pod wpływem dużej temperatury i ognia nie zapalaja się tylko topią.
Wracając do tematu, zapchałem boczne nawiewy z tunelu pianką i po krótkich testach nie jest źle, zapchałem tylko boczne z tunelu bo to z nich leci cały czas gorące powietrze, reszta ok.
Generalnie pianka i tunel się nagrzewają ale juz nie leci z tamtąd.
Podejrzewam że jak przyjdą upały to zabieg nic nie da i będzie jak w piekarniku.

#17 OFFLINE   kb9

kb9
  • 28 postów
  • Dołączył: 02-01-2008
  • Skąd: Lubliniec

Napisany 10 maja 2010 - 11:26

czy ktoś mógłby podać wymiary oryginalnej nagrzewnicy

#18 OFFLINE   Mollto

Mollto
  • 15 postów
  • Dołączył: 29-04-2010

Napisany 12 maja 2010 - 11:32

Mam ją w piwnicy, jak się dogrzebię to podam wymiary.

#19 OFFLINE   kb9

kb9
  • 28 postów
  • Dołączył: 02-01-2008
  • Skąd: Lubliniec

Napisany 12 maja 2010 - 12:13

czy ktoś mógłby mi jako laikowi pod względem mechaniki samochodowej wytłumaczyć:
1. czy przy obecnych temperaturach zewnętrznych przy ustawieniu klimatronika na 18 stopni mechanizm przy nagrzewnicy nie powinien blokować nagrzewanie się nagrzewnicy??
2. jaką rolę spełnia zawór nagrzewnicy?
3.u mnie gorąca jest tylko lewa strona panelu środkowego i cześć elementów pod kierownicą (temp. około 50-60 stopni) prawa cześć tak jak i wszystkie wyloty powietrza mają temperaturę odpowiednią do ustawionej lub trochę niższą - gdyby była nagrzewnica innych wymiarów to by się nagrzewały obydwa boki panelu środkowego - dobrze rozumuję ?

#20 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 12 maja 2010 - 13:35

1. Teoretycznie nagrzewnica powinna być odłączona. Sprawdź przy ustawieniu temp. na LO
2. Zawór odcina lub puszcza obieg wody przez nagrzewnicę, dzięki temu klimatyzacja jest wydajniejsza. Przy ustawieniu temp na LO nagrzewnica powinna być odcięta przez zawór.
3. Możliwa wersja to złe wysterowanie panela, spróbuj zrobić reset.