Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

przegrzewanie sie silnika 2,5 TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
26 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   neodevil66

neodevil66
  • 3 postów
  • Dołączył: 07-03-2010

Napisany 15 kwietnia 2010 - 19:29

witam!
Panowie mam problem z przegrzewajacym sie silnikiem, otóż wczoraj sprawdzajac przyspieszenie mojej omegi podciagnalem ja na 2-ojce do wysokich obrotów (ponad 4 tys) i od tamtej pory grzeje mi sie silnik az do czerwonego pola (10 min jazdy i ponad 100st.). nie wiem co jest grane, płynu nie ubywa i nie smierdzi olejem, olej w silniku jest ok, nie przybywa, obieg chlodnicy poprawny, nie jest zatkana, ponoc po przekroczeniu 95 st, wisko powinno krecic sie tak, ze nie mozna zblokowac wiatraka ale moj można, czy wymiana wiska pomoze? dodam ze nie mam ogrzewania(nawet gdy temp. przekroczyla 100st. tzn jest, ale przez 2-3 sek.pozniej chlodne powietrze) auto nie traci mocy jest dynamiczne, wiatraki od klimiy sie nie kreca i sie nie krecily(nawet gdy auto wczesniej sie nie gotowało) dziwie sie ze wogole nie wywaliło mi korka od zbiornika wyrownawczego. jakies propozycje? PROSZE O POMOC GDYZ JEZDZE AUTEM DO PRACY

#2 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 kwietnia 2010 - 20:15

Pompa wody mogła dostać ze starości i potracić łopatki, to bym sprawdził jako pierwsze. Później czyszczenie układu roztworem wody z octem. Sprawdź bezpieczniki wiatraków. Przy 98*C muszą się załączyć. Jeśli te są ok, to sprawdź błędy.

#3 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 kwietnia 2010 - 20:23

oby nie początki UPG:D ale najpierw jak Wicek radzi.pompa wody częsty przypadek

#4 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 kwietnia 2010 - 20:50

Tym bardziej, że napisał, że przybutował sobie... Pewnikiem cześć łopatek poszła się kochać. Kup pompę z metalowym wirnikiem i będzie spokój. Przy okazji wymień termostat.

#5 OFFLINE   wodzu530

wodzu530
  • 132 postów
  • Dołączył: 08-05-2009
  • Skąd: radomsko

Napisany 15 kwietnia 2010 - 20:52

mi jak pompa wody padła to ogrzewania nie było wcale, a woda w zbiorniczku sie gotowała az miło tzn nie miło...

#6 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 15 kwietnia 2010 - 20:58

tez stawiam na pompe nic innego!

#7 OFFLINE   nord7

nord7
  • 28 postów
  • Dołączył: 06-11-2007
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 15 kwietnia 2010 - 22:02

Miałem podobne objawy w zeszłym roku i powiem Ci, że najprawdopodobnie (99%) poszła pompa wody - połamały się plastikowe łopatki...powodzenia!

#8 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 kwietnia 2010 - 22:19

tak na marginesie - masz Omege czy BMW?
Jesli jednak Omege .. to masz silnik 2,5 TD a nie 2,5TDS bo takie są tylko w BMW, a nie w Oplach.

ps. mimo, ze są to prawie identyczne silniki.

#9 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 kwietnia 2010 - 22:22

Cita, nie prawie identyczne, a identyczne, tylko jesnostka sterujaca silnikiem inna. Co do oznaczenia, to po co sie ciagle tego czepiac, jak i tak zawsze sie znajdzie jakis "nowy", ktory napisze tds. Wazne, ze wiadomo o jaki silnik chodzi.

#10 OFFLINE   neodevil66

neodevil66
  • 3 postów
  • Dołączył: 07-03-2010

Napisany 16 kwietnia 2010 - 17:41

no chlopaki to uspokoiliscie mnie troche, dzisiaj wywaliłem termostat ale dalej sie gotuje, ale na jutro juz mam zamowiona pompe, zamontuje i powiem wam co i jak, tylko nie wiem jaki wiatrak ma sie wlaczac przy 98*C ten opd wiska czy te dwa od klimy?

#11 OFFLINE   chillor

chillor
  • 20 postów
  • Dołączył: 26-08-2009
  • Skąd: warszawa

Napisany 16 kwietnia 2010 - 18:33

Apropo temaciku też mam problem z przegrzewaniem, ale tylko jak stoje w korku, skacze do 100st. potem w ruchu temp spada do normalnej. Może ktoś pomóc co to może być?
Aha mam omege 2,5 td :)

#12 OFFLINE   ruby1988r

ruby1988r
  • 27 postów
  • Dołączył: 05-12-2009
  • Skąd: Bytom

Napisany 16 kwietnia 2010 - 19:25

..

Apropo temaciku też mam problem z przegrzewaniem, ale tylko jak stoje w korku, skacze do 100st. potem w ruchu temp spada do normalnej. Może ktoś pomóc co to może być?
Aha mam omege 2,5 td :)

a wentylator ci chodzi?? bo chyba nie

#13 OFFLINE   brzeszczot

brzeszczot
  • 7 postów
  • Dołączył: 03-06-2009

Napisany 17 kwietnia 2010 - 19:38

witam panowie mam takie pytanie czy pompa wtryskowa i glowica od 2.5tds bmw pasuje do omegi 2.5td??czy trzeba cos przerabiac kombinowac??i jak to sie ma w dalszej eksploatacji?pozdrawiam!!

#14 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 kwietnia 2010 - 19:57

Po pierwsze czy to temat o pompie, czy o przegrzewaniu się silnika?
Po drugie dlaczego chcesz zmieniać pompę?

#15 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 kwietnia 2010 - 20:16

Tym bardziej, że napisał, że przybutował sobie...

podciagnalem ja na 2-ojce do wysokich obrotów (ponad 4 tys)


No faktycznie dał po garach, aż ogień z :pupa: poszedł :-D :-D :-D

Co do tematu. To mi też się wydaje, że pompa wody sie skończyła

#16 OFFLINE   chmieleck

chmieleck

    [ZSW 05127]

  • 321 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 17 kwietnia 2010 - 20:52

No faktycznie dał po garach, aż ogień z :pupa: poszedł :-D :-D :-D


Może to i nie wiele, jednak ta informacja ma znaczenie, bo gdyby zrobił to na zimnym silniku to sprawa mogłaby się zakończyć kosztownie.

#17 OFFLINE   brzeszczot

brzeszczot
  • 7 postów
  • Dołączył: 03-06-2009

Napisany 17 kwietnia 2010 - 20:53

bo moja pompa cieknie a trafila mi sie od bmw i niewiem czy pasi!!!trzeba chyba sprubowac zalozyc!

#18 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 kwietnia 2010 - 20:59

bo moja pompa cieknie a trafila mi sie od bmw i niewiem czy pasi!trzeba chyba sprubowac zalozyc!


Pasuje.

Możesz zakładać

#19 OFFLINE   brzeszczot

brzeszczot
  • 7 postów
  • Dołączył: 03-06-2009

Napisany 17 kwietnia 2010 - 22:31

dzieki bzyku zobacze co z tego wyjdzie pompa ma troche inne oznaczenie!

#20 OFFLINE   chmieleck

chmieleck

    [ZSW 05127]

  • 321 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 18 kwietnia 2010 - 00:51

Nie wiem czy ma to znaczenie odnośnie montażu w Oplu, ale zwróćmy uwagę, że w BMW były dwa rodzaje nastawników (potencjometryczny i indukcyjny) w zależności od okresu produkcji.