

bicie przy hamowaniu "krzywe klocki"
#1
OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2010 - 16:19
Może ktoś miał podobny przypadek?
#2
OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2010 - 16:27
wyczysciles prowadnice klocka przed zlozeniem ? tloczki pracuja ?Witam,trzy tygodnie temu odebrałem auto od mechanika który miał wymienić łaczniki stabilizatora i łożysko w tylnym kole,po drodze okazało sie że trzeba wymienić wszystkie klocki.Czasu nie było więc nie robiłem tego samodzielnie.Trzy dni później przełożyłem koła na letnie(okazało sie że łożysko dalej buczy) oraz doszło do tego narastające do dzisiaj wyrażnie wyczuwalne silne bicie przy hamowaniu(aż huczy).Co jak myślę ważne-nie czuć tego ani na pedale hamulca,ani na kierownicy oraz jedździe na wstecznym.Dzisiaj zdjąłem po kolei wszystkie koła i jedyną dziwną rzeczą jaką zauważyłem to nierówną grubość okładzin na klockach(nowych) tj.im bardziej "na zewnątrz" tarczy tym klocek cieńszy-widać to wyraźnie na oko bez mierzenia.Mówię tu o klockach po zewnętrznej stronie auta gdzie cos widać bez odkręcenia zacisku.Kręcąc dokręconymi śrubami od kół tarczami nie dostrzegłem żadnego skrzywienia tarcz które mogłoby powodować tak silne wibracje auta.Tarcze są stare z wyczuwalnym rantem na zewnątrz od "zjechania" ,bicie narasta wraz z prędkością auta, przy powolnej jeździe objawia się jakby skokowym hamowaniem.W czasie normalnej jazdy nic nie bije ani nie trzęsie,tylko przy hamowaniu.Czy to może być od luzu na niby nowym ale kiepskim łożysku ?
Może ktoś miał podobny przypadek?
#3
OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2010 - 18:15
#4
OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2010 - 19:09
Ogólnie zdjąłem tarczobęben(musiałem rozwiercić śrubę) i stwierdziłem od wewnętrznej strony dużo mniejsze ślady tarcia klocka niż po zewnętrzej(około 50%) czyli jak mniemam klocek po zewnętrznej prze na tarczę z jednej strony co może powodować jej nierówną pracę.Trzeba sprawdzić tłoczki.
Bogumil jak myślę chodzi o tuleje wahacza ?
Dzięki za wskazówki
#5
OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2010 - 20:02
#6
OFFLINE
Napisany 08 maja 2010 - 19:40
#7
OFFLINE
Napisany 09 maja 2010 - 19:13
#8
OFFLINE
Napisany 09 maja 2010 - 19:31
Witam serdecznie! Podłączę się pod temat, mianowicie u mnie ostatnio przy hamowaniu telepało kierownicą na lewo i na prawo, pojechałem do mechaniora, diagnoza na szybko, tuleje wahacza się rozlały, wymienione na te od BMW, dobrą stroną założono, skręcone na opuszczonym aucie i przy okazji sprawdzone hamulce, mechanior powiedział, że tarcze i klocki są dobre, auto odebrane i przy hamowaniu nadal trzęsie kierownicą i na domiar złego zauważyłem że bije pedał hamulca, znaczy odbija przy mocniejszym wciśnięciu, jakby abs się załączał, aż trzęsie całym autem i teraz moje zapytanie czy to jednak wina tarcz/klocków, mechanik nie sprawdził dokładnie czy może wina leży po innej stronie? Z góry dziękuje i pozdrawiam!
Moim zdaniem krzywe tarcze. Moje też przy 200tyś km dostały fal i trzeba było zmienić
#9
OFFLINE
Napisany 10 maja 2010 - 11:53
#10
OFFLINE
Napisany 10 maja 2010 - 11:57
witam ja dochodziłem 6 miesięcy dlaczego mi drazo przy chamowaniu sprawdz środkowy drążek czy niema luzu i jest taka tule na wsporniku od strony pasażera też lubi miec luz,zacznij od prostych żeczy a potem sie pchaj w koszta,moze abs tez siada odłącz bezpiecznik od abs i sie przejedz i sam zobaczysz,kola sprawdz,luzy na piastach itp
U mnie też wygniotła sie dość zdrowo i podczas hamowania z większej prędkości bije kierownica (reszta zawiszenia OK.), także potwierdzam
#11
OFFLINE
Napisany 10 maja 2010 - 13:43

#12
OFFLINE
Napisany 10 maja 2010 - 14:13
Ja się przymierzam ale zawsze kasy brakuje ale już muszę się wziąć za to.
#13
OFFLINE
Napisany 10 maja 2010 - 19:43

#14
OFFLINE
Napisany 10 maja 2010 - 20:04
Tarcze uzywki od Beasta i klocki TRW = 230plnA ile Cię wyszła ta operacja i czy klocki również zmieniałeś?
#15
OFFLINE
Napisany 24 maja 2010 - 17:32
Witam serdecznie! Podłączę się pod temat, mianowicie u mnie ostatnio przy hamowaniu telepało kierownicą na lewo i na prawo, pojechałem do mechaniora, diagnoza na szybko, tuleje wahacza się rozlały, wymienione na te od BMW, dobrą stroną założono, skręcone na opuszczonym aucie i przy okazji sprawdzone hamulce, mechanior powiedział, że tarcze i klocki są dobre, auto odebrane i przy hamowaniu nadal trzęsie kierownicą i na domiar złego zauważyłem że bije pedał hamulca, znaczy odbija przy mocniejszym wciśnięciu, jakby abs się załączał, aż trzęsie całym autem i teraz moje zapytanie czy to jednak wina tarcz/klocków, mechanik nie sprawdził dokładnie czy może wina leży po innej stronie? Z góry dziękuje i pozdrawiam!
Witam serdecznie! Takie zapytanie mam, mianowicie byłem z tym moim biciem u mechanika, posprawdzał, pomierzył tarcze, odchyłki 0.1, powiedział że bardzo w normie i nie powinno, posprawdzał zawieche i co go natknęło to sworznie wahacza, wymienione na Lemforder-a, ale bicie na pedale hamulca nadal jest,może mniejsze, ale jest, odłączony był bezpiecznik od abs i problem nie znikł, więc już nie wiem co może być, poradźcie coś, może płyn hamulcowy? Z góry dziękuje i pozdrawiam