Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega A


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Nitroo

Nitroo

    Zbanowany

  • 3 postów
  • Dołączył: 13-03-2007
  • Skąd: Działdowo

Napisany 13 marca 2007 - 17:09

Witam jestem tutaj nowy i prawdopodobnie takich pytań jak moje było tu mnóstwo. Jeżeli tak to z góry przepraszam jednak proszę o odpowiedźi i opinie.
Jestem Młodym kierowcą, od 2 lat jeżdżę Oplem kadettem 1,6 z 1989 roku.
Moja łezka zaczyna się już powoli sypać bo nie jestem zbyt spokojnym kierowcą. Chciałbym kupić Opla Omegę A. I tu zaczynają się moje pytania tj.
-Jakie wady posiada Omega?
-Czy można dobrze "poszaleć Omką o pojemności 2.0"?
-Czy dany samochód jest dobrą bazą do tuningu silnika (bo jeśli chodzi o optykę to mam już małe projekty auta) ?
-Potrzebuję samochodu o w miarę ekonomicznej jednostce a zarazem wystarczającej by przyszaleć, jaką byście mi polecili wersję?
-No i ostatnie pytanie do osób które takowe auto posiadają, czy wielkość danego samochodu nie przeszkadza w manewrach drogowych?

Z góry dziękuję i pozdrawiam :driver:



#2 OFFLINE   zaraza13

zaraza13
  • 216 postów
  • Dołączył: 12-07-2006
  • Skąd: Ze Stolicy Polskiej Miedzi

Napisany 13 marca 2007 - 17:23

Miałem omegę 2.0 8V z wad to chyba tylko rdza najlepiej kupić po remoncie blacharki, jeśli chodzi o szaleństwa to 2.0 nie za bardzo choć jak się już bujnie to 180km/godz. bez problemu ja ze swojej na autostradzie wycisnąłem 200. z omeg to chyba najtańsza w eksploatacji w połączeniu z instalacją gazową II gen. Zalety to silnik nie do zajechania :driver: , jak zadbana rzadko coś się psuje. Do gabarytów można się przyzwyczaić. Do szaleństw polecam z silnikami R6 lub V6.

#3 OFFLINE   brain

brain
  • 68 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: Turek

Napisany 13 marca 2007 - 18:47

Do szaleństw polecam z silnikami R6 lub V6



:nu_nu:

zaraza13, co ty w omegach A nie było V6 tylko R6

poza tym ze wszystkim się zgadzam

#4 OFFLINE   gmurawsk

gmurawsk
  • 2 023 postów
  • Dołączył: 08-08-2006
  • Skąd: Warszawa-Grochów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 marca 2007 - 20:27

2.0 8V- silnik niezniszczalny. Ja mam tyle że kombiak i idzie jeszcze 185km/h. Jak masz ją robić to bierz bez remontu blach. Przynajmniej będziesz wiedział ile jest rdzy i blachy z reguły są robione na sprzedaż i będziesz miał kupę szpachli.

#5 OFFLINE   zaraza13

zaraza13
  • 216 postów
  • Dołączył: 12-07-2006
  • Skąd: Ze Stolicy Polskiej Miedzi

Napisany 13 marca 2007 - 20:32

co ty w omegach A nie było V6 tylko R6


:oops: poniosło mnie troszeczkę. Ale dziś ze świateł cyknąłem MV6 kierownik się zagotował :mrgreen:

#6 OFFLINE   Nitroo

Nitroo

    Zbanowany

  • 3 postów
  • Dołączył: 13-03-2007
  • Skąd: Działdowo

Napisany 14 marca 2007 - 19:53

Dziękuję za odpowiedzi :smile:
Mam jeszcze jedno pytanko : Ma ktoś z was dostęp do jakiejś stronki na której były by opisy i charakterystyka wszystkich jednostek ? Bo na googlach coś nie mogę znaleźć. Głównie zalerzy mi na wersjach 2.0

#7 OFFLINE   brain

brain
  • 68 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: Turek

Napisany 15 marca 2007 - 18:46

znalazłem tylko coś takiego

C20NE to wersja z katalizatorem a 20SE to wersja bez

Dodany obrazek

#8 OFFLINE   scoobidoo25

scoobidoo25
  • 103 postów
  • Dołączył: 08-01-2007
  • Skąd: Swarzędz

Napisany 16 marca 2007 - 09:05

Może to coś Tobie pomoże. Dane techniczne, charakterystyka techniczna i zakres obsługi okresowej.
Dodany obrazekDodany obrazekDodany obrazekDodany obrazekDodany obrazekDodany obrazekDodany obrazekDodany obrazek
Dodany obrazekDodany obrazekDodany obrazekDodany obrazek
Są to skany z książki "Opel Omega - Obsługa i naprawa"

#9 OFFLINE   Nitroo

Nitroo

    Zbanowany

  • 3 postów
  • Dołączył: 13-03-2007
  • Skąd: Działdowo

Napisany 16 marca 2007 - 19:57

Bardzo serdecznie dziękuję za pomoc i życzliwość. :grin:
Pozdrawiam :smile:


Nitroo

#10 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 marca 2007 - 22:12

eeee.... czy 2.0 da sie poszalec to nie mowcie odrazu ze nie... :razz: wiadomo ze lepiej R6 ale z dwu litroweczka nie jest tak zle... buda ciezka ale idzie :lol: jeszcze zalezy czy LPG czyt PB :lol:

a wlasnie jest gdzies udostepniona ta ksiazka " Obsluga i naprawa Opel Omega A"?? bo by sie przydala... :wink:
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#11 OFFLINE   brain

brain
  • 68 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: Turek

Napisany 16 marca 2007 - 23:11

BenQ, poszaleć i da rade ale trza wysoko kręcić
ale C20NE ma wieli plus dobrze działa z LPG i mało pali
dzisiaj jadąc do Łodzi i z powrotem średnia na 100km wyszła mi 9,3l/100km :mrgreen: :peace: mój rekord ale nie przekraczałem 90km/h :lol:

#12 OFFLINE   scoobidoo25

scoobidoo25
  • 103 postów
  • Dołączył: 08-01-2007
  • Skąd: Swarzędz

Napisany 17 marca 2007 - 00:35

eeee.... czy 2.0 da sie poszalec to nie mowcie odrazu ze nie... :razz: wiadomo ze lepiej R6 ale z dwu litroweczka nie jest tak zle... buda ciezka ale idzie :lol: jeszcze zalezy czy LPG czyt PB :lol:

a wlasnie jest gdzies udostepniona ta ksiazka " Obsluga i naprawa Opel Omega A"?? bo by sie przydala... :wink:

Proszę bardzo:Opel Omega 1986-1994, AUTO Obsługa I Naprawa
Do ściągnięcia w EMule jako spakowane pliki w formacie .pdf

#13 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 marca 2007 - 08:47

brain, 9,3l/100km no to rekordzik wysoko na liscie...
moja tez spadala ponizej 10 na trasie jadac tak 120km/h... :wink: a teraz na miescie to potrafi nawet 16l lyknac... :???: ale jest do regulacji... :razz:

scoobidoo25, za ksiazeczke dziekowac dziekowac :wink: :wink:
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#14 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 marca 2007 - 20:13

demon predkosci to to nie jest bo wazy sporo, ale poszalec sie da, w zimie drift tez dobrze wychodzi, blachara jak wiadomo - OPEL, mysle ze w tuning ponad 10 letniej jednostki nie ma co sie pchac, ewentualnie kupic 3.0, ale to z nowu lubi wypic.


 


#15 OFFLINE   Wiewiur

Wiewiur
  • 6 postów
  • Dołączył: 31-01-2007
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 29 marca 2007 - 11:24

Ja mam moja omcie A i jestem wery hhaaaapyy.Fajny wozik wygodny.Sam szykuje sie do zeby dopracowc ja wizualnie i mam nadzieje ze na zlocik juz bendzie ok .pozdro
Plany związane z omega.Tuning na Max...