Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Planowanie głowicy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   marcin1987s

marcin1987s
  • 13 postów
  • Dołączył: 25-02-2010

Napisany 11 kwietnia 2010 - 10:07

witam mam pytanko chcialbym jutro splanowac glowice o 1-2mm czy moze byc pozniej jakis problem przez takie splanowanie??

#2 OFFLINE   Lead

Lead

    O_o

  • 151 postów
  • Dołączył: 05-10-2009
  • Skąd: Tarnobrzeg

Napisany 11 kwietnia 2010 - 10:11

ale to sam chcesz planować? znaczy w domu tak, papierem ściernym? hehe?

#3 OFFLINE   marcin1987s

marcin1987s
  • 13 postów
  • Dołączył: 25-02-2010

Napisany 11 kwietnia 2010 - 10:13

hehe nie no co ty u goscia na warsztacie

#4 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 kwietnia 2010 - 10:18

1-2 mm?!?!

Po co?!

Planowanie głowicy to dziesiątki mm, a nie mm

Jesli jest tak pokrzywiona, ze trzeba zdjąć 2mm to albo zamówisz odprężającą uszczelke pod głowicą i dorobią Ci ją na zamówienie, albo będziesz mial problemy. 2mm zmieni znacznei stopień sprężania w aucie, a co za tym idzie auto przestanie dobrze chodzić (jesli to będzie jedyna modyfikacja silnika)

Jesli faktycznie tyle trzeba z niej zdjąć to lepiej kup inną głowice, no chyba, ze mialeś na mysli 0,1 -0,2 mm to mozesz planowac bez problemu.

ale to sam chcesz planować? znaczy w domu tak, papierem ściernym? hehe?

taka ciekawostka
Byl taki czas, kiedy w PL różne rzeczy robiło sie po partyzancku, a o o samochodach z ECU, sondą lambda mało kto w ogole wiedział (tzn mało kto wiedzial, ze ma takie coś w silniku, a dowiadywał sie jak sie zepsuło)

Wtedy kupilismy Mazde e2200 w niemcowni i miala uszkodzoną UPG. Zeby nie płacić za transport pojechalismy tam z kompletem uszczelek i po zdjęciu okazało sie, ze głowica jest krzywa.
Wzięlismy szybe, papier ścierny (mielismy ze sobą :D ) i splanowaliśmy ją do równego.
Auto przyjechalo na kołach do PL i jeździlo wiele lat.

Generalnie więc sie da, tylko to nie jest takie, hmm, że każdy bez dużego doswiadczenia w obróbce metalu i sporych umiejętności manualnych zrobi papierkiem ściernym ... zwlaszcza w takich autach jak Omega

#5 OFFLINE   marcin1987s

marcin1987s
  • 13 postów
  • Dołączył: 25-02-2010

Napisany 11 kwietnia 2010 - 10:30

własnie chodzi mi o taka modyfikacje. robie caly silnik mam spręzanie po 12 (moim zdaniem bdb)na kazdym z cylindrów i zalezy mi na mocy tego silnika bo ma co ciągnąc ;) no ale z tego co sie orientuje to jedynym minusem moze byc nierowna praca na biegu jalowym i tyle

a co do ręcznego planowania to kawalek prostego klocka ftroche umiejetnosci 3 razy wiecej czasu i efekty takie



aha no i nie piszcie ze szkoda sie bawic kup sobie 2.5 albo takie tam poprostu juz za pozno;) za duzo kasy włozylem w ten silnik

#6 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 11 kwietnia 2010 - 10:38

za duzo kasy włozylem w ten silnik


Więc aby ta kasa nie poszła w błoto, porzuć swe plany. Zniszczysz silnik.

#7 OFFLINE   marcin1987s

marcin1987s
  • 13 postów
  • Dołączył: 25-02-2010

Napisany 11 kwietnia 2010 - 10:43

i o to mi chodzilo dzieki splanuje ją jedynie tak normalnie;)

#8 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 11 kwietnia 2010 - 10:49

Tak na marginesie....


mam spręzanie po 12 (moim zdaniem bdb)na kazdym z cylindrów


To chyba minimum dla tego silnika.

#9 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 kwietnia 2010 - 10:51

i o to mi chodzilo dzieki splanuje ją jedynie tak normalnie;)


ale masz jakis powód tego planowanego planowania?

#10 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 kwietnia 2010 - 11:05

taka ciekawostka
Byl taki czas, kiedy w PL różne rzeczy robiło sie po partyzancku, a o o samochodach z ECU, sondą lambda mało kto w ogole wiedział (tzn mało kto wiedzial, ze ma takie coś w silniku, a dowiadywał sie jak sie zepsuło)

Wtedy kupilismy Mazde e2200 w niemcowni i miala uszkodzoną UPG. Zeby nie płacić za transport pojechalismy tam z kompletem uszczelek i po zdjęciu okazało sie, ze głowica jest krzywa.
Wzięlismy szybe, papier ścierny (mielismy ze sobą ) i splanowaliśmy ją do równego.
Auto przyjechalo na kołach
do PL i jeździlo wiele lat.

Generalnie więc sie da, tylko to nie jest takie, hmm, że każdy bez dużego doswiadczenia w obróbce metalu i sporych umiejętności manualnych zrobi papierkiem ściernym ... zwlaszcza w takich autach jak Omega

tak ale głownia w tej madzi zapewne była żeliwna i taką można traktować papierem/kamieniem ściernym, można to zrobić na przykład na szlifierce magnetycznej, niestety nie polecam tego manewru na głowicy alu, dlatego głowice alu są frezowane.

#11 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 kwietnia 2010 - 11:21

tak ale głownia w tej madzi zapewne była żeliwna i taką można traktować papierem/kamieniem ściernym, można to zrobić na przykład na szlifierce magnetycznej, niestety nie polecam tego manewru na głowicy alu, dlatego głowice alu są frezowane.


Moja głowica była szlifowana na magnesówcę i nie ma problemu. Przykrecił facet dwa podkłady do głowicy i nie było żadnych problemów. Wiec nie wiem o czym piszesz-może wytłumacz to.

#12 OFFLINE   Lead

Lead

    O_o

  • 151 postów
  • Dołączył: 05-10-2009
  • Skąd: Tarnobrzeg

Napisany 11 kwietnia 2010 - 17:20

Miałem niedawno plan głowicy w swoim bo padła UPG. Od razu do roboty poszły uszczelniacze, uszczelka kolektora, zmiana oleju na GM 10w40 bo był jakiś mineral Castrola (a fuj), rozrząd z pompą, uszczelka pod pokrywą zaworów, komplet filtrów, nowe kable WN, świece ngk i pare pierdółek ... razem ze sprawdzeniem szczelności głowicy, planowaniem, robocizną wyszło 1,4k zł. Szczerze mówiąc nie widzę żadnej różnicy (w porównianiu do zdrowego wcześniej silnika przed padem uszczelki), może dużo nie zeskrobali. Nie wiem jak ciśnienia teraz bo jeszcze nie sprawdzałem, ale sprawdzę bo łyknął mi 1 litr oleju po 2 tysiącach km po remoncie (!) oj będzie miał mechanik ciepło ...

#13 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 kwietnia 2010 - 17:26

Moja głowica była szlifowana na magnesówcę i nie ma problemu. Przykrecił facet dwa podkłady do głowicy i nie było żadnych problemów. Wiec nie wiem o czym piszesz-może wytłumacz to.

aluminium jest na tyle miękkim materiałem że cząstki kamienia się w niego wbijają

#14 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 11 kwietnia 2010 - 17:34

łyknął mi 1 litr oleju po 2 tysiącach km po remoncie


A ile łykał przed ??

w porównianiu do zdrowego wcześniej silnika przed padem uszczelki


można wnioskować, że nie brał nadmiernie

#15 OFFLINE   Lead

Lead

    O_o

  • 151 postów
  • Dołączył: 05-10-2009
  • Skąd: Tarnobrzeg

Napisany 11 kwietnia 2010 - 18:29

kolego DAFik, silnik przed remontem przepalał/łykał/brał (w każdym bądź razie "znikało") około 0,5 litra oleju mineralnego na 2 tys km. czyli połowę z tego co teraz. Zastanawia mnie co spierdzielił mechanik, bo w bajki o rozszczelnianiu silnika po zmianie oleju wierzę tak samo jak w Św. Mikołaja...

Mam podejrzenie które się nazywa uszczelniacze erlinga ale to nie sprawdzone jeszcze.

#16 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 kwietnia 2010 - 19:42

silnik przed remontem przepalał/łykał/brał (w każdym bądź razie "znikało") około 0,5 litra oleju mineralnego na 2 tys km. czyli połowę z tego co teraz. Zastanawia mnie co spierdzielił mechanik


Może zrypał któryś uszczelniacz, a nie dymi na niebiesko??????

#17 OFFLINE   Lead

Lead

    O_o

  • 151 postów
  • Dołączył: 05-10-2009
  • Skąd: Tarnobrzeg

Napisany 11 kwietnia 2010 - 21:04

No właśnie nic nie kopci. Chyba że na biało na zimnym, ale to związane z LPG, tak to by waliła na niebiesko jak nic. Obejrzałem silnik, nic nie wycieka, położyłem karton na noc pod samochodem - czysty - szukam dalej :p Może wyciekać przez uszczelkę pod miską olejową i spalać się na silniku?

edit:
nigdy więcej omegi ze złomecoteciem pod maską, jak się mordować to chociaz mieć to v6...

#18 OFFLINE   MATEK--1

MATEK--1
  • 78 postów
  • Dołączył: 21-05-2009
  • Skąd: Iława

Napisany 22 października 2013 - 15:12

mam pytanko ile można głowice z planować że by nie dochodziło do kolizje bo uszczelka jest tylko jedna do x25xe (niema różnych grubości jak przy dieslu np.)

#19 OFFLINE   michal omega B

michal omega B
  • 165 postów
  • Dołączył: 25-05-2011
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 08 lutego 2014 - 21:19

daj dla pewności splanować głowicę na tyle aby była prosta, sprawdzą ją czy jest cała i wymienią co mają
Zmierzysz sobie wysokość max położenia tłoka do głowicy, sprawdzisz według książki i założysz odpowiedniej grubości uszczelkę. Wszystko jest w książce "Sam naprawiam"

Sam też oddałem do planowania 0,28mm, sprawdzenia popychaczy i szczelności. Reszte robiłem we własnym zakresie.