Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jak działa klima??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Fred

Fred
  • 8 postów
  • Dołączył: 09-03-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 04 kwietnia 2010 - 20:28

Panowie mam pytanie czy klime da sie sprawdzić na kompie co z nią jest nie tak lub coś w tym stylu?? bo specom moge oddac tylko do sprawdzenia szczelność i odgrzybienie z nabiciem bo jak cos sie zepsuje to walą ładne ceny a tak naprawde pujdzie tylko jakaś uczczelka albo wężyk.

chciałbym sobie zdiagnozowac co może być nie tak sam badz przy pomocy kogos kto sie na tym zna lub komputera. ale czy jest taka możliwość?? bo ciepło jak hu hu hu a na climatroniku moge ustawić tylko od 18 do 25 stopni, a jak znade najniżej to pod 18 pisze LO nieznam sie na climatroniku wiec pytam o głupoty pewnie bo nawet niewiem jak to badziewie ustawić żeby chłodziło.

#2 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwietnia 2010 - 20:49

Zacznij od przeczytania instrukcji obsługi, to nie będziesz zawracał gitary.

ps. a tak na marginesie - jaką temperature chciałbyś ustawic? Jak w lodówce 5stopni, a moze -5?

Jasne, ze schładzasz auto jak jest ciepło na dworze, prawda?
Skoro na dworze jest ciepło to mozna założyć, ze jest >20stopni
Jesli jest więcej niż 20 stopni, to 18 w samochodzie to już chłodzenie, prawda?
A jesli na dworze jest 30, a w samochodzie ustawisz 22 ... to będzie grzał czy chłodził wg Ciebie?

Zastanów sie tak na chłopski rozum, a sam sie domyslisz jak sie ustawia temperature.

ps. komputerem mozesz sprawdzić elektronike klimatyzacji (tak jak elektronike silnika). Nie sprawdzisz szczelności, czy mechanicznych usterek - ale rozumiem, ze zdajesz sobie z tego sprawe, prawda, bo znów jak sie zastanowić to jak niby komputer mialby sprawdzić szczelność (i jeszcze moze powiedziec w ktorym miejscu wężyka)... przecież to nie szklana kula.

#3 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwietnia 2010 - 21:57

Czyli w "klimatroniku" najniższa temperatura którą można ustawić to 18 stopni ale rozumie że temperatura w kratkach nawiewu będzie niższa do uzyskania w kabinie tych 18 stopni. I co, później zmniejszają się obroty wentylatora czy kompresor wyłącza się i włącza a nawiew zostaje bez zmian ??

#4 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwietnia 2010 - 22:36

Czyli w "klimatroniku" najniższa temperatura którą można ustawić to 18 stopni ale rozumie że temperatura w kratkach nawiewu będzie niższa do uzyskania w kabinie tych 18 stopni. I co, później zmniejszają się obroty wentylatora czy kompresor wyłącza się i włącza a nawiew zostaje bez zmian ??


osiągana temp w kratkach to dobrze poniżej 10 stopni (OIDP 5)
A co dalej? Różnie, w zależności od wielu czynników (nasłonecznienie, temperatura zewnętrzna, temp wewnątrz, zadana temp. na panelu itd. Po to w samochodzie masz w sumie kilkanascie czujników temperatury, z czego większość służy klimatyzacji+czujnik nasłonecznienia zeby kilmatronik - czyli klimatyzacja automatyczna potrafila zmieniać prędkość wentylatora, połozenie nadmuchu, temperature powietrza w kratkach oraz włączać i wyłączać kompresor gdy jest to potrzebne

Mając klimatoronik ustawiasz żadaną temperature (taka normalna komfortowa w Omedze to 22-23 stopnie) klikasz przycisk AUTO i mozesz to zostawić na lato, jesien, zime oraz wiosne i nic innego Cie nie musi interesować, chyba, ze lubisz/potrebujesz jakies szczególne warunki (większy nawiew na nogi, czy szybe ... albo co tam se jeszcze wymyslisz w ramach tego co producent przewidział)

#5 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwietnia 2010 - 22:53

Czyli w manualnej klimie można zrobić niższą temperaturę w kabinie niż w "klimatronicu". Ja mam w kratkach 2,5 stopnia i oczywiście nie mam zamiaru tak się latem wychładzać no ale można zimniej mieć na "manualu".

#6 OFFLINE   Fred

Fred
  • 8 postów
  • Dołączył: 09-03-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 04 kwietnia 2010 - 23:48

Ok CITA masz racje na chłopski rozum wszystko da sie wytłumaczyć :) Instrukcje obsługi przeczytam dopiero jak znajde troche wiecej czasu i dojde do łądu z autem.

i tak jak kolega zauwarzył w manualu mozna ustawić mniejszą temperature bo poprostu właczasz i wali samo zimno?

pytam dlatego bo niewiem jak powinien chłodzić klimatronik na manualnej waliło zimnem jak w lodówce a to moje pierwsze auto z climatronikiem.

#7 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 04 kwietnia 2010 - 23:58

nieznam sie na climatroniku wiec pytam o głupoty pewnie bo nawet niewiem jak to badziewie ustawić żeby chłodziło.

Nie każdy musi się na wszystkim znać ale zawsze na początek bardzo przydatna jest instrukcja obsługi.
Można powiedzieć że klima w samochodzie ogólnie spełnia trzy funkcje - chłodzi, grzeje i osusza.

Fred powiedz (po kolei) jaki jest problem - z tego co napisałeś domyślam się że masz za gorąco w samochodzie a klima nie daje rady schłodzić wnętrza??
Climatronik to tak jak automat do kawy - klikasz i masz - pod warunkiem że sprzęt (climatronik) sprawnie działa.

Ben ten - ustawienie w climatroniku LO to maksymalne chłodzenie, w manualu pokrętła temp na minimum to maksymalne chłodzenie - czyli w obu klimach można tak samo zrobić szron na wąsach i gluty pod nosem.

ps.
trzeba pamiętać o jeszcze jednej rzeczy. Klima gdy pracuje to cały czas osusza powietrze.
Temperatura otoczenia 30stopni przy niskiej wilgotności będzie odczuwalna (dla człowieka) zupełnie inaczej jak ta sama temp. przy wysokiej wilgotności powietrza.
w skrócie:
Gorące i wilgotne powietrze:(
Gorące i suche powietrze:)
3do5 stopni mniej i suche powietrze:>
Trzeba też pamiętać żeby nie przesadzać z chłodzeniem bo można się nie zdrowo załatwić. :szpital:
Zalecana różnica temp pomiędzy temp na zewnątrz a w samochodzie 3do5stopni, resztę załatwi suche powietrze.
Różnica temp może być minimalnie większa gdy jesteśmy w aucie kilka godzin non stop.
Kończę bo to "ps" zaczyna zajeżdżać morałem.

#8 OFFLINE   Fred

Fred
  • 8 postów
  • Dołączył: 09-03-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 05 kwietnia 2010 - 08:06


dokładnie zdaje mi sie że za mało chłodzi ale to może być tylko moje wyobrażenie skoro jest tak jak mówicie, nowy sezon letni to i trzeba by na nowo odgrzybić klime i nabić, wiec narazie zastosuje sie do waszych pomocy koledzy, podjade do serwisu klimy na zbadanie szczelnosci, odgrzybienie i nabicie i wtedy zdam relacje z działań.

ja poprostu myslałem że klimatronic można ustawic na dowolna temperature. a to jednak automat i pełno czujników jak CITA powiedział.

#9 OFFLINE   denis911

denis911
  • 16 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Wschowa

Napisany 05 kwietnia 2010 - 08:40

pierwsza czynnosc od oktorej zacznij to wymien filtr kabinowy (tzw pyłkowy) znajduje sie na podszybiu od strony pasazera.

#10 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 kwietnia 2010 - 12:07

i tak jak kolega zauwarzył w manualu mozna ustawić mniejszą temperature bo poprostu właczasz i wali samo zimno?


błąd w założeniach.

i w manualu i w klimatroniku wydajność ukladu jest taka sama, sprężarka i wentylatory nawiewy. Ustawienie klimatornika w pozycji LO daje ten sam efekt co skręcenie pokrętła ogrzewania na minimum w manualu.

Tyle, ze przypominam, ze samochód to nie lodówka i wydajność klimatyzacji nie jest obliczana do osiągnięcia 5 stopni w kabinie, a do ochłodzenia wnętrza samochodu do temperatury niższej niż zewnętrzna (i sa na to normy np. 5, 10 czy 15 stopni mniej niż na zewnętrz - maksymalnie). Jesli na dworze będzie 30, a w samochodzie 20 ... to odczuwanie tego przez człowieka będzie takie, jakyś wchodząc do auta znalazł sie na biegunie północnym i po prostu zmarzniesz. Dlatego napisałem, ze w praktyce ustawienie tepm na 22-24 stopnie daje optymatlne efekty w większości sytuacji.
Teraz (czyli wczesną wiosną) ustawienie u mnie to jakies 19-20 stopni, bo to wystarczy, do komfortowego podróżowania i jednoczesnie braku problemów z .. gradłem.

Przestańcie więc kombinować na temat temp. w kratkach nawiewu, czy wydajności klimatyzacji manualnej vs klimatronika bo do niczego nie dojdziecie. Klima w aucie (ale i w budynkach) to nie lodówki, tylko klimatyzacja i jedynym wspólnym punktem obu systemów jest ... źródło chłodzenia.

ja poprostu myslałem że klimatronic można ustawic na dowolna temperature.


To nie profesjonalna chłodnia do transportu mięsa tylko klimatyzacja. Ona ma dostarczyć komfortu podróżującym, a nie hibernować ich na czas podróży.

Ustawiona na minim temp. i maksimum wentylatora klima manualna nie schłodzi samochodu do temperatury jaką jest w stanie osiągnąć w kratkach. Dla klimatyzacji podaje sie maksymalną różnice temperatury między temp. zewnętrzą, a wewnętrzną i latem moze sie okazać, ze minimalna temp w kabinie to 20pare stopni, a zimą 5 stopni.

#11 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 kwietnia 2010 - 16:04

zakres regulacji temteratury w klimatronicu ma za zadanie dostosowanie temperatury powietrza w samochodzie do rządanego komfortu w czasie jazdy...
przy sprawnej klimatyzacji ten zakres spokonie wystarczy...
zasada jets prosta jak ci jest w lato z azimno to sobie przyciskiem + zwiększas z temperature... co powoduje ze powietrze jest mniej chlodzone...
jeżeli jest dalej za zimno do sobie wyłaczasz klimatyzacje przyciskiem ECO
jeżlei zrobi ci się z agorąco to spowrotem właczasz przyciskiem ECO albo AUTO albo + klimatyację
i obniższ temperature przycisiem -
jeżlei dalej jest za goraco to ustawisz na LO i dmucha bez przerwy zimny powietrzem nie uwzględnaijać czujników temperatury...
jeżlei dalej jestś nie zadololony to ja już nic na to nei moge poradzić :wink:

jeżleiw zime ustawis zna 25 stopni to ci gwarantuje ze przy sprawnym wymienniku ciepła nie wytrzymasz w szmochodzie w ....
jezlei dlaej c będzie za zimno to ustwaisz na HI i masz ciągły nadmuch ciepłego( gorącego powietrza)

wszystkei opisane tu sytuacje nie dzieją sie od razu po naciśnieciu przycisku tzreba odczekać na zmiany temperatury w zalezności od warunków na zewnątrz
bo jak jest starszny upał i w smaochodzie o cąłodziennym staniu na słońcu jest 70 stopni do po uruchomieniu silnika nie słochzi się wszystko od razu do 20 po wszystkei elementy w samochodzie oddają ciepło... a jak nawet ustawis zna HI ti i tak będzie dmuchało zimnym bo czujnik ma napewno więcje nisz 25 stopni...
a wogóle to już ide
bo mnie rodizna napiera
jezlei coś nei jasne to dopisze wieczorem
j

#12 OFFLINE   Fred

Fred
  • 8 postów
  • Dołączył: 09-03-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 05 kwietnia 2010 - 16:25

Ok dziekuje panowie dowiedziałem sie już wszystkiego o climatroniku :)

jeszcze raz dziekuje bardzo :) i pozdrawiam.

#13 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 05 kwietnia 2010 - 17:15

Ok dziekuje panowie dowiedziałem sie już wszystkiego o climatroniku :)


Tak ale zostaje jeszcze sprawa serwisowania.
Jak będziesz jechał na przegląd klimy to najlepiej zrób to w dobrym prawdziwym warsztacie od klimy, najlepiej takim co zajmują się tylko klimą i mają wyrobioną opinię.