Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Dmuchawa nawiewu - bardzo głośna praca


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   tomas297

tomas297
  • 9 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 03 kwietnia 2010 - 21:19

Witam Wszystkich forumowiczów.

Zakupiłem niedawno omegę, więc nie mam zbyt dużego doświadczenia przy tym autku. Jednakże zauważyłem bardzo dziwny problem z dmuchawą. otóż:

Kiedy uruchomi się nawiew (włączy klimatronic) i jest ustawiona temperatura np. 18 st. C, to silnik dmuchawy zaczyna pracować na maxa i strasznie głośno buczeć. Buczenie nie jest naturalne, bo aż mi cały samochód "chodzi". Ten dźwięk można by porównać do pracy silnika jadącej obok starej ciężarówki. Owe buczenie jest słyszalne z odległości kilku metrów na zewnątrz samochodu, więc wyobraźcie sobie co się dzieje w środku :D

Po jakimś czasie to buczenie ustaje i w dolnych obrotach nawiewu, wszystko jest ok i nie słychać żadnego nienaturalnego dźwięku.

Czy ktoś miał coś takiego??

PS. Przeszukałem całe forum i nie ma tam nic konkretnego na ten temat.

#2 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 kwietnia 2010 - 21:34

Ten hałas jest wynikiem wysokich obrotów dmuchawy czy czegoś innego?
sprawdź czy coś się zmienia gdy
wciśniesz eco
wciśniesz obieg wewnętrzny
zmniejszysz siłę nadmuchu do minimum

#3 OFFLINE   tomas297

tomas297
  • 9 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 03 kwietnia 2010 - 21:38

Na początku nie reaguje na eco. Cały czas bardzo głośno ( i na eco i na klimatroniku). Po kilku minutach hałasowania, jak wyłączę klimatronica i zostawię na samym eco, przy zmniejszonym np. na dwie kreski nadmuchu, to wówczas cichnie.

#4 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 03 kwietnia 2010 - 22:42

Czyli na eco - nawiew na max - i wtedy też buczy tak samo?

#5 OFFLINE   tomas297

tomas297
  • 9 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 04 kwietnia 2010 - 08:38

Dokładnie tak. Im bardziej zwiększam obroty wentylatora, tym bardziej rośnie buczenie. Wiatrak się obraca, i nie widziałem aby był luźny (zaglądałem od strony komory silnika przez filtr p/pyłkowy). Jeszcze chyba będę musiał wyjąć schowek i zobaczyć to od strony schowka.

#6 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwietnia 2010 - 09:10

Jest opis jak wyjąć schowek i wentylator chyba też. Tak czy inaczej przerąbane wyjąć wentylator, te trzy śruby które go trzymają to masakra, jak masz szczupłe dłonie będziesz miał łatwiej. Ja przedmuchałem wentylator, naoliwiłem i już pół roku spokój. Może pod wpływem wysokich obrotów cały ten ... to "koło młyńskie", unosi się i obciera. Albo coś wpadło a może te druciki na łopatkach od wyważenia odpadły. A tak na marginesie to na pewno jest jeden wentylator, ten co widać za filtrem, czy nie ma jeszcze jednego tylko do A/C przy samym parowniku ??

#7 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 04 kwietnia 2010 - 09:29

Wentylator nadmuchu = 1szt.
Jest opcja do tylnych drzwi, po jednym wentylatorku na tylne drzwi i nic poza tym.

#8 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwietnia 2010 - 09:38

Tak sobie pomyślałem bo w manualu gdy pokrętło jest na zero i włączymy A/C to zaczyna wiać tak jak na jedynce. Żeby zwiększyć obroty to na dwójkę trzeba przełączyć a jedynka nie działająca. Przy wyłączonym A/C jedynka oczywiście działa normalnie. Pewnie chodzi o to żeby nie zamarzł parownik gdyby nie był włączony nawiew.

#9 OFFLINE   lojes

lojes
  • 186 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 09 kwietnia 2010 - 07:50

dokładnie. jeśli masz włączoną A/C koniecznie musi być włączony odbiór chłodu. inaczej można załatwić pompę itp.

#10 OFFLINE   OMCIAK

OMCIAK
  • 3 postów
  • Dołączył: 22-03-2012
  • Skąd: Kalisz

Napisany 25 marca 2012 - 13:43

Witam.
Nabyłem Opelka i moja "omcia" też głośno mróczy żeby mnie ogrzać. Od strony filtra wsadziłem swoje zgrabne rączki i wykryłem luz całego silniczka. Więc wiadomo że silnik jest luźny w swojej obudowie i trzeba go sklinować lecz problemem jest dobranie się do niego od strony schowka. Może ktoś obdarzy nas szczegułowym opisem krok po kroku i/lub fotkami. dziękuję i pozdrawiam.

#11 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 25 marca 2012 - 16:04

Wyjmuj schowek (poszukaj na forum - musisz odkręcić pokrywę poduszki powietrznej) i sam wszystko zobaczysz. Nie ma po co powielać tematów :D

#12 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 marca 2012 - 17:57

Jak ma większe ręce niż normalne to przecież nie dokręci śrub z powrotem od dmuchawy. Ja wspomagałem się "małymi dłońmi" kogoś :D

#13 OFFLINE   OMCIAK

OMCIAK
  • 3 postów
  • Dołączył: 22-03-2012
  • Skąd: Kalisz

Napisany 02 kwietnia 2012 - 18:47

Haa................ No i luźik, wyjąłem swoimi przyrodzonymi szczypcami lecz to nie luźny silnik lecz oś w silniku dmuchawy. Okazało się że są wyrąbane tuleje. Znalazłem już używkę i teraz trzeba czasu żeby ją zamontować i gra gitara.

#14 OFFLINE   japon

japon
  • 2 postów
  • Dołączył: 02-03-2015

Napisany 02 marca 2015 - 20:58

witam wszystkich , jestem nowym forumowiczem od nie dawna posiadam omegę . mam z nią problem typu piszczącej dmuchawy , czasami słychac ją tak jak coś co ma wybite łożyska ( nie piszę tutaj o łożyskach dmuchawy bo nie wiem czy to jest na łożyskach ) w każdym bądz razie taki odgłos słychac . jest to bardzo denerwujące . pytanie moje jest takie czy wie ktoś może jak wymontowac dmuchawę . odkręcałem schowek , doszłem do dwóch śrubek od dmuchawy ( tak sądzę ) ale nie wiem co dalej . moja omega to rok 95 . 2.5td klima manual . szukałem na forum jak również w google ale dobrego opisu nie znalazłem

#15 OFFLINE   slipkn0t

slipkn0t

    vectromega

  • 315 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Gubin
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 02 marca 2015 - 22:00

nie chciało mi się pisać to zapożyczyłem

1) Wykręcić 3 śruby osłony poduszki powietrznej pasażera 
 

2) Odkręcić schowek i odpiąć kabelki,rurki 
 

3)Zdjąć osłonę kabli  i kanał dmuchawy 
 

4) Zdjąć niebieską rurkę podciśnienia,odpiąć zasilanie silnika(kabel czerwony i brązowy), odkręcić silnik (4śruby) i wyjąć 
 

Składanie w odwrotnej kolejności 

a tu jeszcze z forum

http://forum.omegakl...ead.php?t=16780

#16 OFFLINE   japon

japon
  • 2 postów
  • Dołączył: 02-03-2015

Napisany 02 marca 2015 - 22:12

patrzyłem dzisiaj według tego opisu ale niestety znalazłem tylko 2 śrubki mocujące dmuchawę , w sobotę powalczę z tym jeszcze raz myślę że dam radę . w każdym bądz razie zięki wielkie za pomoc