Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pochylone przednie koła - złe kąty


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 kwietnia 2010 - 17:37

Witam. Posiadam omege od prawie 2 miesiecy. Od pierwszego jej dnia u mnie zawsze zastanawialy mnie pochylone kola. Pochylone sa przednie i tylnie. Niedawno kol. Machony79 potwierdzil moje przypuszczenia ze tak nie powinno byc ale ze jest to przypadlosc Omegi. Jak je "wyprostowac"?

Bylem dzis w stacji kontroli pojazdow, auto wjechalo na szarpaki. Nie ma wogole luzow w ukladzie calego zawieszenia, jedyny maly mankamencik to jakis tylni drazek (ale on nie wnosi nic do przednich kol). Gorne mocowania amorkow sa dobre, nie pordzewiale. Dodam ze na aucie byly/sa opony zimowe ktore juz widocznie sa ściete od wewnatrz. Tyl pomimo pochylenia nie scial opon. Zbieznosc nie ma sensu bo zawieszenie jest nieregulowane. Co dalej poczac?

#2 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 kwietnia 2010 - 19:21

z przodu jest regulacja pochylenia kół, z tyłu na pochylenie ponoć pomaga wymiana tulei wahaczy

#3 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 kwietnia 2010 - 19:39

z przodu jest regulacja pochylenia kół, z tyłu na pochylenie ponoć pomaga wymiana tulei wahaczy


k****. Panowie musicie mi polecic jakis warsztat, najlepiej sosnowiec, dąbrowa górnicza, będzin bądź katowice. Znowu trafilem na partaczy widocznie. Jak bylem na szarpakach to oni maja obok siebie wlasny warsztat mechaniczny i stwierdzili co cytuje " to jest nieregulowane" i powiedzieli ze trzeba cos rozwiercic i wstawic jakies sruby mimosrodowe. Ale oni sie tym nie zajmuja. W jaki sposob jest to regulowane i gdzie znajde takich fachowcow. Prosze bardzo o porade.

#4 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 kwietnia 2010 - 19:44

dwie dolne śruby od amortyzatora służą do regulacju pochylenia koła
P.S. Na Rożdzieńskiego jest stacja diagnostyczna Lambda( za shell-em),czynna dziennie do 21.00,zrobią Ci to od ręki

#5 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 kwietnia 2010 - 20:14

dwie dolne śruby od amortyzatora służą do regulacju pochylenia koła
P.S. Na Rożdzieńskiego jest stacja diagnostyczna Lambda( za shell-em),czynna dziennie do 21.00,zrobią Ci to od ręki


poszukam jutro dokladnych namiarow. Musze sie tam jak najszybciej udac (zanim zmienie na letnie) bo szkoda opon. Dziekuje bardzo za pomoc.

#6 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 kwietnia 2010 - 20:43

Jeśli chodzi o tył to jak sprawa ze sprężynami? Podpowiem, ze im większa gleba tym bardziej jest tak / ----\ i nie jest to w żaden sposób regulowane. Potwierdzam, że wymiana tulei pomaga jeśli wahacze są proste (prawy zalicza z reguły studzienki częściej i może być krzywy) i sprężyny ok. Wówczas minimalny skos, który występuje można tłumaczyć wywalonymi tulejami bądź wylanymi amortyzatorami.

#7 OFFLINE   Odi18

Odi18
  • 557 postów
  • Dołączył: 25-12-2008

Napisany 02 kwietnia 2010 - 12:46

49zł w ASO w Katowicach kosztuje obecnie geometria pełna, wiec jesli chodzi o przednie kola to ci zrobia :) z tylnymi raczej nie zrobia, ale tylnie dosyc znacznie powinny byc pochylone wiec moze sie miescisz w normie

#8 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 kwietnia 2010 - 14:15

Dzieki koledzy za pomoc. Dzis telefonicznie skontaktowalem sie z firma LAMBDA ktora polecil Machony79. Calkowity koszt przodu to 100-120 zl. Ustawienie, zbieznosc, geometria. Tyl pomimo skosu siedzi dobrze (nie scina opon) wiec chyba nie jest zle, ale jaki stan sprezyn to nie wiem. nie puka nic nie stuka. ladnie sie amortyzuje. PS skutecznosc amorkow po 85%

#9 OFFLINE   matimon

matimon

    Miłośnik modelu...

  • 200 postów
  • Dołączył: 23-04-2009
  • Skąd: Busko Zdrój

Napisany 05 kwietnia 2010 - 10:28

Jeśli podłączą Ci autko pod urządzenie typu np. John Bean to będziesz miał wszystkie możliwe pomiary, powinno pokazać też, czy samochodzik nie ma przesuniętej osi tylnej w stosunku do przedniej. ogólna zasada jest taka, że najpierw ustawia się kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, później kąty i na końcu zbieżność.

#10 OFFLINE   zereb

zereb

    2t rider

  • 85 postów
  • Dołączył: 01-02-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 05 kwietnia 2010 - 19:38

Eh u mnie to samo. tyle, że u mnie nie można podobno ustawić kąta lewego koła i poprzedni właściciel tak jeździł. Czy da się to jakoś skorygować jak nie ma już możliwości regulacji ? Przypominam że chodzi tylko o jedno koło...