Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nietypowe !Nawiew działa cały czas nawet po wyłączeniu zapłonu !


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   patryk0490

patryk0490
  • 349 postów
  • Dołączył: 20-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 marca 2010 - 20:29

Dzisiaj zaprowadziłem samochód do myjni, m.in na mycie podwozia i stało się coś bardzo dziwnego. Zaraz po tym jak wsiadłem do samochodu nawiew działał na maxa na zapłonie ale nie zwróciłem na to uwagi. Dopiero później zauważyłem, że wiatraki nie reagują na regulację obrotów. Co jeszcze bardziej dziwnego, zgasiłem auto a nawiew cały czas działał :o
Zapewne zrobiła się gdzieś zwara...pytanie tylko gdzie ??:bad:

#2 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 marca 2010 - 20:34

padł opornik dmuchawy, tzw. jeż. Przy dużym szczęściu jak wyschnie to może ożyje

#3 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 31 marca 2010 - 20:34

sprawdz przekaźniki pod maską, moze któryś zwarł. spróbuj tez odłączyć akumulator i podłączyć spowrotem-o ile jeszcze tego nie zrobiles;) :)

#4 OFFLINE   patryk0490

patryk0490
  • 349 postów
  • Dołączył: 20-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 marca 2010 - 20:53

sprawdz przekaźniki pod maską, moze któryś zwarł. spróbuj tez odłączyć akumulator i podłączyć spowrotem-o ile jeszcze tego nie zrobiles;):)

Akumulatory oczywiście że już odłączałem :p ale do przekaźników jeszcze nie zaglądałem a rzeczywiście mogło tam wody nalecieć.
I jeszcze coś ciekawego :D gdy jadąc zwalniam to obroty wiatraka maleją a jak mocniej zahamuje to nawet ustają ;)

padł opornik dmuchawy, tzw. jeż.

Myślałem że on odpowiada tylko za regulacje obrotów ale nie za odcinanie/dopływ prądu...
A orientuje się ktoś gdzie on siedzi ?

#5 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 31 marca 2010 - 20:57

A orientuje się ktoś gdzie on siedzi ?

siedzi kolo dmuchawy:)

#6 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 marca 2010 - 21:00

A orientuje się ktoś gdzie on siedzi ?


Musisz wyciągnąć schowek pasażera i z lewej strony na górze idzie wiązka kabli, tam go znajdziesz. Możliwe, że tylko wtyczka od niego zaśniedziała, u mnie wystarczyło psiknąć WD40 bo coś nie łączyło, ale gdybyś potrzebował nowy-używany opornik to pisz bo mam. ;)

http://forum.omegakl...ymiana opornicy



 


#7 OFFLINE   patryk0490

patryk0490
  • 349 postów
  • Dołączył: 20-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 marca 2010 - 21:55

Właśnie wróciłem od samochodu. Nawiew cały czas działa ale teraz już tylko delikatnie. Więc może rzeczywiście ten opornik zawilgotniał i po prostu powoli dochodzi do siebie....?:hmm:

#8 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 31 marca 2010 - 23:49

Od mycia podwozia?

#9 OFFLINE   patryk0490

patryk0490
  • 349 postów
  • Dołączył: 20-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 kwietnia 2010 - 07:24

Od mycia podwozia?


Wszystko zaczęło dziać się po wyjechaniu z myjni.

#10 OFFLINE   patryk0490

patryk0490
  • 349 postów
  • Dołączył: 20-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 kwietnia 2010 - 20:30

Wszystko się wyjaśniło. Tak jak powiedział doncortino winny był opornik dmuchawy. Wysechł i już wszystko w porządku ;) Dzięki za wszelkie sugestie :D

#11 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 02 kwietnia 2010 - 20:37

Gratulacje!:jump:
Drobne pytanko na koniec:)
Czyżby odpływ wody z podszybia nie był wystarczająco drożny?
To była myjnia automatyczna czy ciśnieniowa?

#12 OFFLINE   patryk0490

patryk0490
  • 349 postów
  • Dołączył: 20-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 kwietnia 2010 - 21:46

Automatyczna... Na ciśnieniowych niejednokrotnie myłem i było wszystko w porządku. Albo ten odpływ w omegach jest kiepski albo ja mam po prostu coś pozapychane :|

#13 OFFLINE   RUFI

RUFI
  • 69 postów
  • Dołączył: 19-01-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 03 kwietnia 2010 - 09:11

mialem to samo tylko ja mialem kable poprzecierane i zwarcie bylo jedz do elektryka u mnie kosz naprawy wyniosl...50zlotych

#14 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 07 kwietnia 2010 - 18:25

Czy zatem należy uznać, że mycie podwozia po zimie na myjni ręcznej jest ryzykowne?

#15 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 07 kwietnia 2010 - 20:08

Nie wydaje mi się. Jak nie myjnia to większy deszcz załatwi sprawę.
Albo takie podejście do tematu


#16 OFFLINE   krogulewski

krogulewski

    Vincent Vicuś Vini :P

  • 764 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Jastrząb

Napisany 07 kwietnia 2010 - 20:20

Albo takie podejście do tematu

moze ma wnetrze wykonczone blacha pomalowana na kolor nadwozia:D