

Bezpiecznik nr.7
#1
OFFLINE
Napisany 31 marca 2010 - 18:56
jest to bezpiecznik od szyb ale po jego wyjęciu szyby normalnie działają tylko jest brak oświetlenia wewnętrznego i tu moje pytanie od czego jeszcze jest ten bezpiecznik i czemu jest taki pobór prądu??
#2
OFFLINE
Napisany 31 marca 2010 - 19:06
Pobór prądu zmierz w ten sposób:
auto zamknięte,
klapa przednia otwarta,
akumulator podłączony normalnie.
czekasz kilka minut i przykładasz jeden kabel miernika na do klemy, drugi do bolca akumulatora i trzymając w ten sposób odłączasz klemę od akumulatora.
#3
OFFLINE
Napisany 31 marca 2010 - 19:33

#4
OFFLINE
Napisany 31 marca 2010 - 20:25
#5
OFFLINE
Napisany 26 października 2010 - 16:12
Mianowicie: na postoju auto "pożera" 0,26A prądu. Po wyjęciu rzeczonego bezpiecznika nr. 7, pobór spada do podręcznikowych 0,03A.
Przejrzałem metodą "na odłączanie" następujące elementy:
Lampka sufitowa - b/z
Krańcówki (wszystkie po kolei) - b/z
Lampki tylne P/L - b/z
Lampka w bagażniku (kombi) - b/z
No i w akcie desperacji: czujnik poziomu oleum - b/z
Co jeszcze sprawdzić? Po tygodniu postoju (co się często zdarza), akumulator "dętka".
#6
OFFLINE
Napisany 15 marca 2011 - 13:24
na postoju auto "pożera" 0,26A prądu
Problem rozwiązany. Złodziejem okazał się "przekaźnik opóźnienia wyłączania odbiorników", nie zawsze się rozłączał.
Ważna uwaga:
podczas sprawdzania poboru prądu, należy odczekać ok. 3 minuty od ostatniego wzbudzenia w/w przekaźnika.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#7
OFFLINE
Napisany 09 maja 2011 - 07:23
Problem rozwiązany. Złodziejem okazał się "przekaźnik opóźnienia wyłączania odbiorników"...
Możesz mi powiedzieć gdzie ten przekaźnik jest umiejscowiony ?
#8
OFFLINE
Napisany 09 maja 2011 - 11:41
Możesz mi powiedzieć gdzie ten przekaźnik jest umiejscowiony ?
Mniej więcej za skrzynką bezpieczników (pod kierownicą).
Aby się do niego dostać, należy zdjąć osłonę poniżej klapy bezpieczników i wczołgać się, głową do pedałów. Przekaźnik jest najwyższy z kilku "zblokowanych" ze sobą i w kolorze żółtym.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#9
OFFLINE
Napisany 10 maja 2011 - 11:26
A czy ktoś wie jak sprawdzić czy przekaźnik nie jest zepsuty nie podmieniając na sprawny ?
PRZEKAŹNIK GM 24 427 610
#10
OFFLINE
Napisany 15 grudnia 2011 - 21:50
#11
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2011 - 14:39
#12
OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2011 - 22:29

#13
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2013 - 20:09
z tego bezpiecznika zasilane jest oświetlenie wnętrza, bagażnika, schowka, gniazdko zapalniczki z tyłu, czujnik poziomu oleju...
Czy na pewno bezpiecznik nr 7 zabezpiecza też czujnik poziomu oleju? Czy po jego wyjęciu i odpaleniu silnika nie powinien wyskoczyć błąd?
Niedawno rozładował mi się akumulator, a powodem tego stanu, jak się okazało, jest coś co znajduje się w obwodzie bezpiecznika nr 7. Pewnie, to przekaźnik.
Stąd moje powyższe pytanie.