witam wszystkich dawno tematu nie zakładalem bo i nic sie nie działo.. alee. opel zawsze pozostanie oplem..do sedna..problem dotyczy vectra B 97r x20xev manual.. wracając z niemiec coś strzeliło pyklo cięzko określić zapalila sie kontrolka TC.. zjechałem zgasilem oblukałem odpalilem wsio ok...tyle ze: silnik na jalowym pracuje idealnie jednak bez ostrzeżenia potrafi zgasnąć( gaśnie tylko na jałowym) delikatne dodawanie gazu rozpędza motor do odcinki...bez problemu jednak gwałtowne wciśnięcie przyspieszenia powoduje ze silnik się dusi do okolo 2.. 2,5 tyś słychać takie tu tu tu tu tu jak by np rozpędzał sie na jednym tłoku:mad:podczas jazdy jest to samo... jak depne bardziej to muli go po czym załapuje.. czasem jest takie szarpnięcie jak bym depnął w hamm.. zapala się TC i juz nie gaśnie... auto szarpie nadal... w silniku zadnych błedów kontrolka gaśnie po odpaleniu.. podpinalem opscanera.. te smiszne wykresy na których sie nie do końca znam niby nie odbiegają od zadanej normy.. na co zwrócić uwage w tych parametrach... w module ABS-TC były dwa błedy 66 i 67 nie wiem co one oznaczają.. aa zastanawia mnie czy tak ma być..scaner pokazuje wyprzedzenie zapłonu 6 stopni a norma tam jest od 2 do 8 gdy mu gwałtownie depne leci na minus po czym zaczyna rosnąć na plus... podlaczyłem pod swoją omege i tam nic takiego sie nie dzieje .. czekam na porady sugestie wskazowki.. pozdrawiam


szarpie podczas przyspieszania zapala sie kontrolka TC x20xev
Rozpoczęte przez
JARK
, 31 mar 2010, 08:28
5 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 31 marca 2010 - 08:28
#2
OFFLINE
Napisany 31 marca 2010 - 08:37
Hymmmm....:-?...:hmm:
No to że szarpie to ja zawsze myślałem, że przez syf w przepustnicy albo silniczek krokowy, i nie wiem czy w Twoim przypadku ma to coś wspólnego z kontrolką TC...a nie było tak wcześniej? jak czytam, to sporo osób ma z tym szarpaniem problem...:confused:
No to że szarpie to ja zawsze myślałem, że przez syf w przepustnicy albo silniczek krokowy, i nie wiem czy w Twoim przypadku ma to coś wspólnego z kontrolką TC...a nie było tak wcześniej? jak czytam, to sporo osób ma z tym szarpaniem problem...:confused:
#3
OFFLINE
Napisany 31 marca 2010 - 08:46
bede dziś rozbierał i podmieniał po kolei ze swojej omy tylko co???.. jak ja kupowałem to wkręcała się jak szalona jakieś 500km szła jak dzika. nie jeden szwabik się naciął jak chciał mnie wyprzedzić aż nagle pyk.. nie wiem co to strzeliło czyż by kat??? to szarpanie jest takie jak by odcinało zapłon nie wiem cięzko okreslić.. nagram dziś filmik moze... to nie jest takie lekkie przydławienie tylko konkretne tu tu tu tu tu i łapie
#4
OFFLINE
Napisany 31 marca 2010 - 09:46
Proponuje Ci pierw przełożyć czujnik położenia przepustnicy. ja nie mam TC ale z tego co się orientuję ma dużo wspólnego z TC,a strzelić Ci mogło bo jak padł to mieszanka była nie prawidłowa bo do ecu był podany zły sygnał o położeniu przepustnicy. Podmiana trwa chwilę, jest przykręcone na 2 śrubki z boku gardziela takie mała czarna kostka.
#5
OFFLINE
Napisany 31 marca 2010 - 16:16
co dziś zrobiłem... umyłem przepustnice krokowy ale to nie to... podmieniłem czujnik o którym piszesz przepływke EGR rozkręciłem i zaslepiłem przy okazji... efekt zaden...śmierdzi mi to cewką albo coś z zapłonem... ale już dzić nie miałem weny wyciągać cewki z omegi... jutro zwine kuzynowi z jego Vieśki łatwiejsze dojście... a ten opel scaner to ... albo ja sie nim nie umiem posługiwać... wszystkie wartości mieszczą sie w normie a auto nie pracuje jak powinno...
#6
OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2010 - 13:29
witam wszystkich moze się przyda. po podmianie cewki zapłonowej jak by ręką odjął.. jednak delikatne praktycznie nie wyczuwalnepodczas jazdy szarpnięcie przy wstawieniu gazu w podloge zostało. kuzyn stwierdził ze u niego tez tak jest więc już ok.. guzik ok kupiliśmy 2 cewki i tym sposobem oba x20xev-y wkręcają się jak na opla przystało czyli hu....pozdrawiam i wesołych świąt..