

brak reakcji na pedal gazu i ciezkie odpalanie
Rozpoczęte przez
wachunio
, 28 mar 2010, 11:42
11 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 28 marca 2010 - 11:42
Witam, koledzy mam nowy problem z moim 2.5 td. Ciezko odpalal na cieplym wiec postanowilem zaryzykowac i kupic to cudo z allegro i powiem szczerze, ze roznicy zadnej nie widac tylko tyle, ze przy kazdym odpalaniu podgrzewam swiece... Problem mojej omy jest taki, ze gdy postoi dluzej na luzie przy wlaczonym silniku chce ruszyc i jest kaplica - pedal gazu przez jakis czas wogole nie reaguje, do 1000 obr nie chce sie wkrecic powyzej jest juz ok z tym, ze gdy mi juz zgasnie to naprawde ciezko ja odpalic a czesto po prostu konczy targaniem z linki... czy to 100% pompa do wymiany czy moze cos innego miec na to wplyw? z gory dzieki za pomoc bo bylem u kilku mechanikow i kazdy mowi co innego
#2
OFFLINE
Napisany 28 marca 2010 - 12:05
powiem tak. Brak reakcji na pedał gazu to będzie na 98 procent błąd ustawienia nastawnika , natomiast to że ciężko odpala na ciepłym to było w innych tamatach co może być powodem ale w/g mnie to może być uszkodzenie czujnika temp. paliwa zamontowanego w pompie , wstawienie cuda z Allegro pewnie rozwiązało by ten problem bez zbędnego otwierania pompy . Obie sprawy (usterki ) to dwaie odmienne usterki nie wiążące się ze sobą raczej. Trzeba by sprawdzić błędy komputera również aby mieć obraz co go boli mozna to zrobić w Twoim modelu na tzw spinacz ale poszukaj tego w poradach
#3
OFFLINE
#4
OFFLINE
Napisany 28 marca 2010 - 12:09
To jest na pewno pompa. Też to samo mnie spotkało. W moim przypadku regeneracja pompy wyniosła mnie trzy kawałki bez mechanika .Do 2,5 Tds pompe dostaniesz już za pięć stówek ,życzę powodzenia .
#5
OFFLINE
Napisany 28 marca 2010 - 12:22
jakie spalanie nie wiem bo bylem na konpie ale z zupelnie innego powodu, nie dzialalo mi turbo i okazalo sie, ze pomylone byly przewody od podcisnienia. Wydaje mi sie, ze te dwie rzeczy maja ze soba duzo wspolnego bo ten brak reakcji na pedal gazu zaczyna sie gdy silonik jest mocno rozgrzany lub gdy postoi np na luzie z 15min na wlaczonym silniku i tedy gdy nie chce wkrecic mi sie na obroty po prostu gasnie i odpalic za cholere nie idzie. to cudo z allegro wstawilem i zupelnie zadnej poprawy dlatego pocieszam sie, ze moze to jeszcze nie pompa:) To spalanie to tylko na kompie mozna sprawdzic? i jak to powinno wygladac bo czytalem w jakims temacie, ze okolo 0.9 - 1.1??
a moze znacie kogos gonego polecenia kto by spojrzal w ta moja omege? lub okolicy bo niedawno ja kupilem i bardzo mnie zaczyna ********
a moze znacie kogos gonego polecenia kto by spojrzal w ta moja omege? lub okolicy bo niedawno ja kupilem i bardzo mnie zaczyna ********

#6
OFFLINE
#7
OFFLINE
Napisany 28 marca 2010 - 15:41
bledy byly sprawdzane i jedyny blad to ten odpowiedzialny za tempomat ktorego nie mam:) z tym, ze to podlaczanie robilem u znajomego z laptopem na jakims starym programie. Nie wiem czy nie zaczac od podlaczenia pod kompa w serwisie
#8
OFFLINE
Napisany 28 marca 2010 - 18:30
#9
OFFLINE
Napisany 10 kwietnia 2010 - 13:50
Witam. Mam ten sam problem.Silnik jak jest rozgrzany łapie temp. ok 95stopni a spalanie na luzie to ok 1,5 l ,zero reakcji na gaz a jak zgaśnie to ciężko ją odpalic. silnik 2.5tds
#10
OFFLINE
Napisany 10 kwietnia 2010 - 13:55
Albo potencjometr gazu, albo ktoś już grzebał z nastawnikiem i rozlutowało się jakieś połączenie. Nastawnik i tak masz do roboty, więc to się sprawdzi. Do tego dawka do regulacji.
Podmień z kimś potencjometr i sprawdź jego sprawność.
Podmień z kimś potencjometr i sprawdź jego sprawność.
#11
OFFLINE
Napisany 10 kwietnia 2010 - 14:18
Dzięki za podpowiedz ,posprawdzam ale motyw jest taki że tak sie dzieje jak zrobie powiedzmy ok 100 km wtedy silnik jest już długo rozgrzany a na początku przy rozgrzanym silniku spalanie na jałowym ma 0.9l
i wszystko chodzi ok. Odpalanie też bez problemu bo ma wbudowany ten od grzania świec. A i temperatura na długo rozgrzanym silniku skacze mi prawie do 100 st. jak przez dłuższy czas powiedzmy jade ok160-170 km/h
i wszystko chodzi ok. Odpalanie też bez problemu bo ma wbudowany ten od grzania świec. A i temperatura na długo rozgrzanym silniku skacze mi prawie do 100 st. jak przez dłuższy czas powiedzmy jade ok160-170 km/h
#12
OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2010 - 22:38
spróbuj tym sposobem sczytać błędy,poco płacić
http://forum.omegakl...hread.php?t=202
Czołem , a co zrobić jeśli nie mam pinów tych co trzeba zewrzeć : 2.5 DTI ?
Nie znalazłem też listy kodów do tego silnika.
Pozdrawiam
Piotr