Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Diagnostyka silnika 2.0 dti


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   nutellson

nutellson
  • 117 postów
  • Dołączył: 23-03-2010

Napisany 27 marca 2010 - 23:39

Witam,

Z góry przepraszam jeśli temat umieściłem w złym dziale. Mam Omege z 98r 2.0 dti. Sporo czytałem na temat interfejsów do tego silnika itp, odczytywaniu błędów. Jednak nie znalazłem konkretnej odpowiedzi, jaki interfejs byłby najodpowiedniejszy do tego silnika.

Zależy mi na dobrym sprzęcie.

Proszę o rady.

#2 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 marca 2010 - 23:44

Oryginalny Tech2 ;). Wpisz w szukajkę opelscaner.

#3 OFFLINE   nutellson

nutellson
  • 117 postów
  • Dołączył: 23-03-2010

Napisany 27 marca 2010 - 23:56

Na Allegro znalazłem coś takiego:

1) http://moto.allegro....ltiplekser.html

2) http://moto.allegro....lka_gratis.html

3) http://moto.allegro....ta_1996_04.html

Które najlepsze ?

#4 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 marca 2010 - 09:29

albo OpelScanner albo OP-COM

#5 OFFLINE   nutellson

nutellson
  • 117 postów
  • Dołączył: 23-03-2010

Napisany 28 marca 2010 - 10:28

Które najlepsze i adekwatne do ceny?

#6 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 marca 2010 - 11:06

Które najlepsze i adekwatne do ceny?

kup obydwa i nie będziesz miał problemu...

#7 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 28 marca 2010 - 12:33

Do 2.0 DTI polecałbym opcoma..

Sam tego używałem i poza błędami, odczytem parametrów silnika można jeszcze przestawiać dawki startowe na pompie, regulować obroty jałowe, zmieniać zakresy pracy pompy i egr (a to daje odczuwalną poprawę elastyczności autka - sprawdziłem).

Oczywiście wszelkie inne funkcje dla wszystkich omeg przez opcoma też są dostępne - immo, błedy abs itd

więc... Op-Com

#8 OFFLINE   saperrr7

saperrr7
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-09-2008
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 28 marca 2010 - 19:17

Sorki że się wcinam do tematu ale mam pytanko?
Jak można zmieniać zakresy pracy pompy?
Czy OpelScanerem?
Ja osobiście nie widziałem na tym programie takiej bocji.
Jest możliwość regulacji obrotów, przestawiać dawki startowe , regulacja max paliwa i egr.
Mnie właśnie interesuje regulacja pompy bo mam problemy z wysokim spalaniem.
saperrr7

#9 OFFLINE   nutellson

nutellson
  • 117 postów
  • Dołączył: 23-03-2010

Napisany 28 marca 2010 - 19:42

Do 2.0 DTI polecałbym opcoma..

Sam tego używałem i poza błędami, odczytem parametrów silnika można jeszcze przestawiać dawki startowe na pompie, regulować obroty jałowe, zmieniać zakresy pracy pompy i egr (a to daje odczuwalną poprawę elastyczności autka - sprawdziłem).


Jeśli chodzi o regulacje tych dawek startowych i zakresów pracy EGR i pompy, to przyspieszy to zużycie tychże elementów?

#10 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 28 marca 2010 - 20:12

A że co... Że teraz to na pewno się nie popsuje? :)

w mojej opinii - nie przyspieszy - jak ma paść to i tak padnie :)


Ojciec sobie śmiga na max ustawieniach od jakiegoś czasu i nic się nie dzieje :)

#11 OFFLINE   saperrr7

saperrr7
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-09-2008
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 28 marca 2010 - 20:25

czy jest możliwość zmniejszenie spalania regulując jakoś pompę?
saperrr7

#12 OFFLINE   nutellson

nutellson
  • 117 postów
  • Dołączył: 23-03-2010

Napisany 28 marca 2010 - 20:33

Jak ma paść to i tak padnie - racja:) A uprzedzi mnie wcześniej check engine ? :D Że coś z pompą nie tak ? :D

#13 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 marca 2010 - 20:38

Ja u siebie w OP-COMie nie zauważyłem takich opcji. Gdzie one są??

#14 OFFLINE   saperrr7

saperrr7
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-09-2008
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 28 marca 2010 - 20:51

Też są te 4 opcje. Ustawiałem w nim dawkę startową po momencie jak męczyłem się z ustawieniem kąta wtrysku. Ale potem padł mi op-com i nie zdążyłem wejść na pompę i zobaczyć jakie opcje są tam.Czy tam są tylko jakieś parametry ? czy jest jakaś możliwość pogrzebania?

http://forum.omegakl...ead.php?t=32856
saperrr7

#15 OFFLINE   Piotr40

Piotr40
  • 77 postów
  • Dołączył: 10-08-2009

Napisany 29 marca 2010 - 07:05

Witam. Skoro Techem nie można, to wątpię, żeby innym szło. U Ciebie to chyba kwestia naprawy tej elektroniki. Jedna opcja, która może wpływać na spalanie to "max. przesunięcie masy paliwa" na +5mg., więc to sprawdz. U mnie faktycznie wtedy spalał ciut wiecej
pozdrawiam

#16 OFFLINE   saperrr7

saperrr7
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-09-2008
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 29 marca 2010 - 07:11

Te 5mg/skok to jest tylko dawka startowa a dawką na włączonym silniku kieruje sterownik pompy właśnie mi o niego chodzi bo nie jest zgrany z pompą
saperrr7

#17 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 29 marca 2010 - 09:18

Ja u siebie w OP-COMie nie zauważyłem takich opcji. Gdzie one są??


Nie zauważyłeś też tamatu - 2.0 DTI

#18 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 30 marca 2010 - 18:57

Zmienisz tylko dawkę startową a ona nie wpływa na dawke paliwa podczas jazdy...
Mam OS-a od Piwka i mogę z czystym sumieniem polecić ten fejs

#19 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 marca 2010 - 19:11

Nie zauważyłeś też tamatu - 2.0 DTI


Zauważyłem, ale chyba magę zadać pytanie w tym temacie... prawda? :)

#20 OFFLINE   nutellson

nutellson
  • 117 postów
  • Dołączył: 23-03-2010

Napisany 03 kwietnia 2010 - 19:59

Gubię się już w tych interfejsach.

Jeśli ktoś by mógł wrzucić z Allegro mi link, jakiegoś w miarę dobrego, (nie musi być najlepszy) interfejsa tak do 150zł to byłbym wdzięczny.

Masa tego jest, a chce kupić taki z multiplexerem co bym nie musiał w nic ingerować. Ciemna masa ze mnie w tym temacie akurat :p