Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wyrywa z rak kierownice na nierownosciach, koleinach


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
25 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   jarqo1981

jarqo1981
  • 163 postów
  • Dołączył: 06-02-2010
  • Skąd: Słupsk/Tamworth
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 26 marca 2010 - 17:57

Hej, mam problem ze swoja bryka, a mianowicie wyrywa, skreca mi kierownice w lewo albo prawo jak mu sie chce na kazdej dziurze, nierownosci koleinie, czy spiacym policjancie, oraz mialem drgania kierownicy przy hamowaniu, w orginalnym serwisie powiedzieli mi ze to przednie wahacze, wymienilem, faktycznie tuleje byly zerwane, zrobilem zbieżnosc po tym wiadomo, auto troszke sztywniejsze jest, juz nie nurkuje tak mocno przy hamowaniu, ani kierownica nie drga(tarcze mam nowe, wyważanie kół tez robilem), ale problem nadal jest!!! nadal wyrywa mi kierownice na nierownoscia itp, i sciaga nadal lekko w lewo. gdzie indziej mi powiedzieli ze to amory przednie winne sa, faktycznie miekki przod, buja sie troszke, ale...czy to wlasnie one odpowiedzialne sa za wyrywanie mi kierownicy z rak? ruszam kierownica lewo prawo kolo od razu sie porusza, nie czuc luzu ale slychac delikatne stuki...pozdrawiam serdecznie

#2 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 marca 2010 - 18:20

może łożysko w górnym mocowaniu amorków wybite

#3 OFFLINE   RUFI

RUFI
  • 69 postów
  • Dołączył: 19-01-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 26 marca 2010 - 18:51

mialem 205 oponki bylo si zalozylem 225 i zaczelo bujac kasta na koleinach...ja mialem kiedys ten sam problem jak mialem zajechane wahacze i drazki

#4 OFFLINE   buks_89

buks_89
  • 86 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Karsin/Czersk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 marca 2010 - 19:02

Jak masz szersze opony to zawsze będzie bujać.

#5 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 marca 2010 - 19:27

A jak końcówki drążkow kierowniczych? Może są wybite. Sprawdzałes?

#6 OFFLINE   jarqo1981

jarqo1981
  • 163 postów
  • Dołączył: 06-02-2010
  • Skąd: Słupsk/Tamworth
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 26 marca 2010 - 20:38

koncowki mam oki podobno, chociaz juz sam nie wiem komu ufac i w co wierzyc, bylem juz w 4 warsztatach, w tym oryginalnym serwisie wauxhalla, mowia ze w anglii przeglady sa rygorystyczne, gow...prawda, juz kilka razy bylem i widzialem jak to robia sciemniacze, a moje auto ma przeglad od lutego, jestem ciekawy jak moglo przejsc skoro mam taki klopot... a opony sa wstawione 225/55/r16, rozumiem to ze na koleinach nawet na malych oponach auto wypada bo rozstaw osi w ciezarowce jest wiekszy przeciez, a to one robia koleiny, i osobowka nie miesci sie w nich, chodzi mi glownie ze jak wpadne w dziure, najade na cos(zwalniacz, zalatana dziora, nierownosc), to mi odbija kierownice, kolega jadoc za mna twierdzi ze rzuca mnie po calym pasie...mowie wam ciezko go prowadzic prosto, tak czy siak musze wymienic amory bo za miekkie na bank, sprawdze te lozyska w gornym mocowaniu...nawet nie wiem czy to sie razem wymienia?

#7 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 marca 2010 - 20:51

a jakie masz teraz tuleje w wahaczach ??

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#8 OFFLINE   jarqo1981

jarqo1981
  • 163 postów
  • Dołączył: 06-02-2010
  • Skąd: Słupsk/Tamworth
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 26 marca 2010 - 20:58

jak to jakie? przeciez w tych wahaczach tulei sie nie wymienia, sa na stale wiec wymienia sie cale wahacze...kupilem w sklepie, w ksiazce mi angol sprawdzal jakie maja byc do tego modelu itp. nie bylo zadnego podzialu na firmy itp.

#9 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 marca 2010 - 21:06

a kto Ci powiedział że się nie wymienia ?? http://www.allegro.p...za przód omega

i podział na firmy też jest , jak sprzedał Ci jakieś liche to tuleje są za miękkie i powodują nie kontrolowane ruchy wahacza , w efekcie samochód pływa po całej drodze i jest niestabilny na nierównościach , po wjechaniu w dziurę czuć szarpniecie i auto zmienia tor jazdy tak jakby przeskakuje lekko

najlepsze tuleje to oryginał GM albo Lemforder

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#10 OFFLINE   jarqo1981

jarqo1981
  • 163 postów
  • Dołączył: 06-02-2010
  • Skąd: Słupsk/Tamworth
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 26 marca 2010 - 21:16

hmm, nie sadze ze sa liche, a po za tym mowa o omedze b czy jak moja c(bfl) (chyba ze w obu modelach wahacze sa te same, nie wiem)w starych wahaczach wyraznie widac bylo ze tuleje sa przyspawane, i nowe tez takie byly wiec, powiedz jak chcialbys te tuleje wymienic? wycinajac je? to nie problem wahacza kolego...ale to co piszesz ma sens ale tylko przy zerwanych gumach, chyba wiedza jaką gume uzyc zeby nie byla za miekka? czy moze teraz na tym swiecie wszystko robia tylko aby na sztuke? dziekuje za odp.

#11 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 marca 2010 - 21:32

hmm, nie sadze ze sa liche


na jakiej podstawie ?

mowa o omedze b czy jak moja c(bfl)


bez znaczenia , wahacze są jednakowe i w obu tuleje są wymienne

wyraznie widac bylo ze tuleje sa przyspawane, i nowe tez takie byly wiec


zdawało ci się , spawy były na wahaczu a tuleja jest wprasowana w wahacz , zresztą poczytaj http://forum.omegakl...wahacza&page=17


czy moze teraz na tym swiecie wszystko robia tylko aby na sztuke?


dokładnie tak robią

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#12 OFFLINE   jarqo1981

jarqo1981
  • 163 postów
  • Dołączył: 06-02-2010
  • Skąd: Słupsk/Tamworth
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 26 marca 2010 - 21:43

kolego, chyle czolo, faktycznie widac wyraznie gdzie sa tuleje a gdzie spaw...

#13 OFFLINE   jarqo1981

jarqo1981
  • 163 postów
  • Dołączył: 06-02-2010
  • Skąd: Słupsk/Tamworth
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 25 lutego 2011 - 20:10

Zmieniłem koła na mniejsze, z 225 na 205...i od razu inna jazda!!! Problem zniknal...no sam nie daje jeszcze wiary :) A wahacze sprawdzone, sa w jak najlepszym porzadku. Pozdr :)

#14 OFFLINE   waldun38

waldun38
  • 5 postów
  • Dołączył: 09-08-2011
  • Skąd: Niemcy

Napisany 27 kwietnia 2014 - 15:21

czy ktoś mi podpowie mam problem wymieniłem wahacze w omedze ,jak jadę to kierownicę szarpie na prawo i lewo jedzie sobie jak się jej podoba.

#15 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 kwietnia 2014 - 16:02

czy ktoś mi podpowie mam problem wymieniłem wahacze w omedze ,jak jadę to kierownicę szarpie na prawo i lewo jedzie sobie jak się jej podoba.


A jakie tuleje w tych wahaczach były ?? Skręcone na opuszczonym aucie ?? Reszta zawiechy OK ??

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#16 OFFLINE   waldun38

waldun38
  • 5 postów
  • Dołączył: 09-08-2011
  • Skąd: Niemcy

Napisany 27 kwietnia 2014 - 16:26

zawieszenie jest okij wymieniłem amortyzatory wymieniłem stabilizatory prawy i lewy no i wahacze i po tym zaczęło się dziać że szarpie to w prawo to w lewo ,a opony zaczynają sie zdzierać krawędzie opon.

#17 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 kwietnia 2014 - 16:30

Zbieżność i kąty też zrobione ??

#18 OFFLINE   waldun38

waldun38
  • 5 postów
  • Dołączył: 09-08-2011
  • Skąd: Niemcy

Napisany 27 kwietnia 2014 - 16:36

tego jeszcze nie robiłem nie sprawdzałem

czy tuleje w nowych wahaczach mogą coś mieć wspólnego że drze opony i kierownicą buja to w prawo to w lewo

#19 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 kwietnia 2014 - 16:48

tego jeszcze nie robiłem nie sprawdzałem


wymieniasz amory, wahacze, a nie robisz geometrii zawieszenia? No to gratulacje. Nic dziwnego, że drze opony. Po takiej ingerencji w zawieszenie, to nie tylko zbieżność, ale cała geo przodu jest konieczna

#20 OFFLINE   waldun38

waldun38
  • 5 postów
  • Dołączył: 09-08-2011
  • Skąd: Niemcy

Napisany 27 kwietnia 2014 - 16:53

dopiero to zrobiłem trzy dni temu w wtorek będę w Polsce to zaraz pojadę na zbieżność

wymieniasz amory, wahacze, a nie robisz geometrii zawieszenia? No to gratulacje. Nic dziwnego, że drze opony. Po takiej ingerencji w zawieszenie, to nie tylko zbieżność, ale cała geo przodu jest konieczna

dzięki za pomoc.