Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wymiana uszczelki glowicy 2.5 td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   slepywaz

slepywaz
  • 18 postów
  • Dołączył: 07-03-2009

Napisany 22 marca 2010 - 22:05

witam czy ktos juz wymienial uszczelke pod glowica 2,5 td i mógł by opisac w przyblizeniu co tam trzeba namodzic zeby ja wymienic a musze ja wymienic poniewasz pojawil sie olej w plynie na początku sladowe ilosci a teraz to zawiesina oleju plywa w zborniczku wyrownawczym :)

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 marca 2010 - 23:07

witam czy ktos juz wymienial uszczelke pod glowica 2,5 td i mógł by opisac w przyblizeniu co tam trzeba namodzic zeby ja wymienic a musze ja wymienic poniewasz pojawil sie olej w plynie na początku sladowe ilosci a teraz to zawiesina oleju plywa w zborniczku wyrownawczym :)

na poczatku to zwal glowice i daj do sprawdzenia na szczelnosc




 


#3 OFFLINE   slepywaz

slepywaz
  • 18 postów
  • Dołączył: 07-03-2009

Napisany 22 marca 2010 - 23:16

tak masz racje z sprawdzeniem tej szczelnosci glowicy ale chodzi mi tez o pompe i lancuszek zeby miec jakies informacie o znakach zeby to puzniej poskladac spowrotem bo zauwazylem ze na 50 procent z wymieniajacych uszczelki ;) pompy to dzieja sie cuda hehe typu jedzie tylko 150 i jest zamulona

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 marca 2010 - 23:17

tak masz racje z sprawdzeniem tej szczelnosci glowicy ale chodzi mi tez o pompe i lancuszek zeby miec jakies informacie o znakach zeby to puzniej poskladac spowrotem bo zauwazylem ze na 50 procent z wymieniajacych uszczelki ;) pompy to dzieja sie cuda hehe typu jedzie tylko 150 i jest zamulona


w autodacie masz schemat.




 


#5 OFFLINE   slepywaz

slepywaz
  • 18 postów
  • Dołączył: 07-03-2009

Napisany 23 marca 2010 - 10:52

niewiem czy to ta wersia pl 3.17 o ta ci chodzilo

mam windows 7 i za nic nie idzie tej auto daty zainstalowac musi byc xp tak wiec jak ktos by mial jakies informacie ustawieniach pompy i itd to bym prosil o informacjie

#6 OFFLINE   Arturp.

Arturp.
  • 73 postów
  • Dołączył: 01-10-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 24 marca 2010 - 15:51

niewiem czy to ta wersia pl 3.17 o ta ci chodzilo

mam windows 7 i za nic nie idzie tej auto daty zainstalowac musi byc xp tak wiec jak ktos by mial jakies informacie ustawieniach pompy i itd to bym prosil o informacjie

Zainstaluj sobie np MS Virtual PC, na tym postaw XP i w wirtualce instaluj Autodate.
Kto pyta nie błądzi

#7 OFFLINE   slepywaz

slepywaz
  • 18 postów
  • Dołączył: 07-03-2009

Napisany 24 marca 2010 - 22:56

dopiero co wrucilem z garazu i tak glowica jest z 97 roku czyli byla juz zmieniana bo adam z 94. Na uszczelce jest maly przepal i walila komprecha bo nawet byl maly slad na bloku uszczelka odeszla w calosci z dwoch stron sztywna jak jakas blacha chartowana nic sie nie przykleilo do glowicy ani bloku pierwszy raz sie spodkalem z takim przypadkiem na glowicy w okolicy otworu wtryskiwacza sa male pekniecia na 5..6 milimetrow dlugosci mysle ze to normalne i nie bede tego spawal dam glowice tylko do sprawdzenia na szczelnosc. przyczyna grzania chyba zostala zlokalizowania zastanawia nie tylko skąd ten olej w plynie jak on sie ta mogl dostawac bo plyn do oleju napewno sie nie dostal co o ty myslicie:dziura:

#8 OFFLINE   slepywaz

slepywaz
  • 18 postów
  • Dołączył: 07-03-2009

Napisany 29 marca 2010 - 00:10

glowica zamontowana silnik chodzi oleju brak w plynie:jump: czyli jest ok ale no wlasnie dokrecalem glowice tak jak to na uszczelce pisalo no i ostatni etap to nagrzac silnik do 80 c okolo 20 minut pracy silnika i po ponownie dokrecic 90 stopni proste ale probowalem i dokrecilem okolo 20 stopni na kazda szpilke bo sie nieda dalej :confused: puznij sprawdzilem na kluczu to wychodzi jakies 210 nm na szpilke :) tak wiec czas pokaze czy dobrze byla dokrecona :tank:

#9 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 marca 2010 - 21:38

dopiero co wrucilem z garazu i tak glowica jest z 97 roku czyli byla juz zmieniana bo adam z 94. Na uszczelce jest maly przepal i walila komprecha bo nawet byl maly slad na bloku uszczelka odeszla w calosci z dwoch stron sztywna jak jakas blacha chartowana nic sie nie przykleilo do glowicy ani bloku pierwszy raz sie spodkalem z takim przypadkiem na glowicy w okolicy otworu wtryskiwacza sa male pekniecia na 5..6 milimetrow dlugosci mysle ze to normalne i nie bede tego spawal dam glowice tylko do sprawdzenia na szczelnosc. przyczyna grzania chyba zostala zlokalizowania zastanawia nie tylko skąd ten olej w plynie jak on sie ta mogl dostawac bo plyn do oleju napewno sie nie dostal co o ty myslicie:dziura:


to nie jest normalne - masz pekniecie w glowicy- rozgladaj sie juz za druga




 


#10 OFFLINE   slepywaz

slepywaz
  • 18 postów
  • Dołączył: 07-03-2009

Napisany 31 marca 2010 - 23:38

raczej za silnikiem hehehe jak cos sie bedzie dzialo chociaz na cylindrach zero progow rys itd po przebiegu 300 tys z to co ja wiem ;) sa slady po koncowej polerce cylindra fabryczne :D to jakosc gladzi jest super. co do pekniecia to w traktorkach czytaj vw to miedzy zaworami to mialem tak ze 2 milimetry pekniecia ale roszezajacego sie i to normalne kazdy gadal:jump: a tutaj to rysy na glowicy . glowica byla na szczelnosci i ok wyszlo a tak sie zapytam to wszystkie glowice bmw zaczynaja pekac od obudowy komory wtrysku czy jak im sie podoba:confused:

#11 OFFLINE   switchback

switchback
  • 11 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Raszyn

Napisany 13 grudnia 2011 - 18:54

witam czy ktos juz wymienial uszczelke pod glowica 2,5 td i mógł by opisac w przyblizeniu co tam trzeba zrobic zeby ja wymienic a musze ja wymienic poniewasz pojawil sie olej w plynie,zaczela kopic bardzo i z poczatku mam problem aby ja odpalic. Czy moglbym prosic o jakies rady? dzieki

#12 OFFLINE   slepywaz

slepywaz
  • 18 postów
  • Dołączył: 07-03-2009

Napisany 13 grudnia 2011 - 19:45

a co chcialbys wiedziec bo troche czasu minelo od wymiany ale pamietam co nie co

#13 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 13 grudnia 2011 - 19:58

witam czy ktos juz wymienial uszczelke pod glowica 2,5 td i mógł by opisac w przyblizeniu co tam trzeba zrobic zeby ja wymienic a musze ja wymienic poniewasz pojawil sie olej w plynie,zaczela kopic bardzo i z poczatku mam problem aby ja odpalic. Czy moglbym prosic o jakies rady? dzieki



Kolego caps lock ci się zaciął ? :masakra: , Pewnie ktoś się tobą zainteresuje zaraz :masakra:

#14 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 grudnia 2011 - 20:33

powiem tak za części około 500zł zapłacisz + robocizna( około 350zł) no chyba że głowica pęknięta to plus spawanie..

#15 OFFLINE   klimeek

klimeek
  • 128 postów
  • Dołączył: 22-09-2010
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 13 grudnia 2011 - 20:49

Nic trudnego generalnie...zablokuj sobie wal trzpieniem albo wiertłem odkręc kolektor ssący pokrywe zaworow rurke egr z kolektorem wydechowym turbo od kolektora ssącego wtryski jak będziesz dawał do sprawdzenia czy nie leją...itp. ważne przy walku ustawiasz go na płasko tak jak pod blokadę jeżeli jej nie masz możesz ją wykonac samemu ma zapierac sie bokami o głowice i trzymac wałek w poziomie znakiem oprócz tego zablokuj napinacze (te które ślizgi dopinają) jak juz zablokowane wszystko to odkrecasz dysze smarującą (śruba walka rozrządu) zdejmujesz kolo zębate trzymając cały czas łańcuch aby nie uciekł,podwiązujesz go do czegoś np drutem itp odkrecasz głowice.Przy montażu bardzo ważną rzeczą, gdy już koło zębate trzyma sie wałka i jest lekko załapana dysza najpierw zwolnic blokady ślizgów aby łańcuch się napiął pózniej dokręcic mocno koło zębate do wałka jak to zrobisz odwrotnie to napinacz pociągnie ci wałek i wiadomo...rozrząd przestawiony...

po tym śmiało można odkręcac głowice i koniecznie planowanie szczelnośc

#16 OFFLINE   switchback

switchback
  • 11 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Raszyn

Napisany 16 grudnia 2011 - 18:27

A szczerze powiem,ze wszytskiego po trochu bo mechanior powiedzial,ze to koszt od 1,5tys do 2tys,a tez nie wiem czy mam rozrzad na pasku czy na lancuchu,bo jak patrzylem nowe czesci (bo od razu chce to wymienic) to rozrzad 400-500zl a pompa wody to ok.100zl,sama uszczelka pod glowice to koszt 200zl,wiec nie wiem co robic. Czy samemu kupic czesci aby mniej zaplacic za robocizne czy jak.

#17 OFFLINE   slepywaz

slepywaz
  • 18 postów
  • Dołączył: 07-03-2009

Napisany 16 grudnia 2011 - 19:24

no rozrzad to masz na lancuchu i nie musisz go wymieniac jak nic sie nie dzialo z nim a mechanik to odpowiednia cene sypna bo czesci tak jak kolega napisal ponizej okolo 500 zl a reszta to jego robocizna heheh powiem ci ja wymienilem uszczelke glowicy uszczelniacze zaworów. sprawdzilem szczelnosc glowicy .planowanie glowicy uszczelki kolektora wydechowego i latam do tej pory. co do czesci to jak masz czas to jak kupisz wszystko w jednym sklepie to cos urwiesz z ceny a jak nie to niech mechanior kupuje przynajmniej sie nie wykreci ze czesci nie takie hehe

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 grudnia 2011 - 20:22

powiem tak za części około 500zł zapłacisz + robocizna( około 350zł) no chyba że głowica pęknięta to plus spawanie..


nie wiem jaki warsztat by wzial za 2.5td 350 pln. ja za tyle bym jej nawet nie dotknal




 


#19 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 grudnia 2011 - 09:12

gość ma serwis sklep przy nim i tyle bierze..rachunek za części plus robota..każdy w innej części Polski inaczej sobie ceni..a na brak zajęcia nie narzeka a inne warsztaty w okolicy świecą pustkami

#20 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 grudnia 2011 - 09:46

taka cena ok - jesli nei rozbierasz glowicy. do sprawdzenia szczelnosci musze wyslac gola glowice wiec trzeba ja cala rozebrac, potem poskladac, podocierac zawory itp. tyle to kosztuje u nas w okolicy 4 cylindrowka w benzynie na pasku a nie 6 garowy klekot na lancuchu.