Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

przeróbka lamp


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   NCMain

NCMain
  • 12 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 21 marca 2010 - 13:27

witam
temat był wałkowany.. mam nadzieje że przeczytałem wszystko na ten temat.
postanowaiłem zabrać się za lampy w mojej omedze.
przy okazji mam dziwne wrażenie że mam lampy anglika :) ale do rzeczy, znalazłem "instrukcje" przeróbek - i mam pytanie wszystkie opisy jak jeden mąż opisują przeróbkę prawej lampy słowem nie wspominając o lewej, zatem moje pytanie:
przerabiany prawą lampę a w lewej dźwignią ustawiany płasko
czy też przerabaimy obie lampy?
jeszcze wrócę dp kwesti rozpoznawania lamp - proszę mnie poprawić jeśli źle myślę
Dodany obrazek

pozdrawiam

#2 OFFLINE   Piotrek76

Piotrek76
  • 591 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 21 marca 2010 - 18:04

przerabiany prawą lampę a w lewej dźwignią ustawiany płasko
czy też przerabaimy obie lampy?

Przerabiamy obie lampy. co do reszty to na forum jest tak wyczerpująca porada że nie ma sensu tego znów wałkować.
Ten rysunek ma się nijak do naszych soczewek po prostu przysłona wygląda inaczej (w H1 H7 ).
http://forum.omegakl...read.php?t=7528
Dobra przypomniałem sobie, po europejsku pochylenie przysłony do dołu (w soczewkach) masz do środka jezdni patrząc od przodu lampy.
Tak jak tu
http://www.fotosik.p...3d215e12d553746

#3 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 marca 2010 - 18:09

witam
temat był wałkowany.. mam nadzieje że przeczytałem wszystko na ten temat.
postanowaiłem zabrać się za lampy w mojej omedze.
przy okazji mam dziwne wrażenie że mam lampy anglika :) ale do rzeczy, znalazłem "instrukcje" przeróbek - i mam pytanie wszystkie opisy jak jeden mąż opisują przeróbkę prawej lampy słowem nie wspominając o lewej, zatem moje pytanie:
przerabiany prawą lampę a w lewej dźwignią ustawiany płasko
czy też przerabaimy obie lampy?
jeszcze wrócę dp kwesti rozpoznawania lamp - proszę mnie poprawić jeśli źle myślę
Dodany obrazek

pozdrawiam


przerabia sie obie lampy. to co jest na fotce to przeslona od xenonu - widok przez mocowanie zarnika, z tym ze odwrocenie przeslony spowoduje zolta plame na srodku swiatlocienia.




 


#4 OFFLINE   NCMain

NCMain
  • 12 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 23 marca 2010 - 10:26

witam
będę jednak uparty - to co narysowałem to przesłona od ksenonów - widok od strony soczewki (nie od strony żarnika).
w takim razie jak powinna wyglądać przesłona lamp europejskiej wersji ?
na tym zdjęciu http://www.fotosik.p....d215e12d553746 to jest soczewka zwykła (H1 czy h7 nieistone) lampy lewej angielskiej. tu dorysowałem kilka strzałek
http://d.imagehost.o...iew/0004/lampa2

zatem jak powinna wyglądać przesłona lewej lampy wersji europejskiej?? i jak powinna wyglądać przesłona prawej lampy wersji europejskiej - według mnie tak samo tak lewej.

na rysunku który stworzyłem (tym żółto czarnym) dolny obrazek chyba jest dobry (dotyczący lamp wersji angielskiej).

pozdrawiam
NCMain

#5 OFFLINE   manbuba

manbuba
  • 384 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 23 marca 2010 - 12:25

1. Nie ma znaczenia czy lampa jest lewa, czy prawa. Przesłony w obu powinny być identyczne.
2.to zdjęcie lampa2 które dałeś to jest przesłona już przerobiona na wersję europejską!

Procedura jest taka:
1.Masz lampy angielskie zwykłe soczewki. Przekładasz przesłony na drugą stronę obie tak samo i prawą i lewą.
2. Masz lampy i przesłony ksenon. Samo odwrócenie przesłon niewiele da. a.Trzeba odbić wypukłość na środku przesłony żeby nie było tego o czym Beast pisał. b. Trzeba kupić przesłony albo całe soczewki od europejczyka

#6 OFFLINE   NCMain

NCMain
  • 12 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 23 marca 2010 - 13:40

witam
racje źle zinterpretowałem zdjęcie - lampa2.jpg to już przerobiona

no to juz wiem jak rozpoznać przesłony - czyli jest tak jak narysowałem na pierwszym rysunku.
wydaje mi się, że wszystko wskazuje na to że mam ksenon europejski - wycięcie przesłony jest po prawej stronie (patrząc od soczewki) wypukłość na środku przesłony do środka odbłyśnika.

dziękuję za cierpliowość i odpowiedzi :)
pozdrawiam NCMain

#7 OFFLINE   jeansu

jeansu
  • 222 postów
  • Dołączył: 24-04-2009
  • Skąd: Kozienice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 22 kwietnia 2010 - 15:36

zakupiłem ostatnio dwie przesłony europejskie niestety okazało się że obie są prawe... jedną lampę teoretycznie mam załatwioną, a co z lewą czy wywalenie ruchomego elementu przesłony, w celu zmieszczenia jej w obudowie(ramię do przestawiania byłoby od strony kierunku) załatwia cała sprawę?

#8 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 kwietnia 2010 - 21:11

a co z lewą czy wywalenie ruchomego elementu przesłony, w celu zmieszczenia jej w obudowie
(ramię do przestawiania byłoby od strony kierunku) załatwia cała sprawę?


Moim zdaniem śmiało możesz wyrzucić całą tą ruchomą blaszkę razem z wajchą. Jeżeli nie masz zamiaru jeździć po GB to nie będzie ona do niczego potrzebna ;)



 


#9 OFFLINE   jeansu

jeansu
  • 222 postów
  • Dołączył: 24-04-2009
  • Skąd: Kozienice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 23 kwietnia 2010 - 00:26

dzięki, zastanawia mnie jeszcze tylko to czy przesłona lewa i prawa są identyczne pod względem umiejscowienia tego przegięcia, chodzi mi tu o ten uskok dzięki któremu pojawia się taka a nie inna linia światłocienia?

#10 OFFLINE   kubus6510

kubus6510

    kubus6510

  • 2 postów
  • Dołączył: 03-10-2009
  • Skąd: radom

Napisany 23 kwietnia 2010 - 20:32

koledzy jakie zarniki uzywac do omegi b mam tylko prztwornice i nie wiem jakie zarniki sie uzywa w tych autkach omege mam od niedawna i dlatego pytam zeby nie walnol jakiej frachy

#11 OFFLINE   studzin

studzin
  • 289 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Bydgoszcz/Gdańsk/Tczew/Jurata

Napisany 23 kwietnia 2010 - 20:34

Fabrycznie jest D2s. Ale reflektory masz od xenonu?

#12 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 kwietnia 2010 - 21:11

dzięki, zastanawia mnie jeszcze tylko to czy przesłona lewa i prawa są identyczne pod względem umiejscowienia tego przegięcia, chodzi mi tu o ten uskok dzięki któremu pojawia się taka a nie inna linia
światłocienia?


Odbłyśnik i soczewka są takie same z L i P strony, więc przesłona teoretycznie powinna też być uniwersalna, ale na 100% pewien nie jestem. :p



 


#13 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 kwietnia 2010 - 13:59

Odbłyśnik i soczewka są takie same z L i P strony, więc przesłona teoretycznie powinna też być uniwersalna, ale na 100% pewien nie jestem. :p


przeslona jest inna z prawej i inna z lewej




 


#14 OFFLINE   jeansu

jeansu
  • 222 postów
  • Dołączył: 24-04-2009
  • Skąd: Kozienice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 24 kwietnia 2010 - 23:04

przeslona jest inna z prawej i inna z lewej


inna w jakim sensie?
wiem ze mocowanie dźwigni ruchomego elementu przesłony jest po drugiej stronie, chodzi mi o to że jest zawsze jest od strony świateł drogowych, czy chodzi o tą różnicę?? :o
jeśli same przejścia _/¯są identyczne to nie widzę problemu, wywalam po prostu tą dźwignie :D
mylę się?

#15 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 kwietnia 2010 - 23:52

Np. takich
http://www.allegro.p...on_wawa_fv.html

ogólna nazwa tego to D2S

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#16 OFFLINE   jeansu

jeansu
  • 222 postów
  • Dołączył: 24-04-2009
  • Skąd: Kozienice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 28 kwietnia 2010 - 16:29

przeslona jest inna z prawej i inna z lewej


to jak w końcu jest z ta przesłoną w lewej lampie??
zależy mi bo nie chciałbym rozbierać lampy 2 razy :pokoj:

#17 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 kwietnia 2010 - 17:17

to jak w końcu jest z ta przesłoną w lewej lampie??
zależy mi bo nie chciałbym rozbierać lampy 2 razy :pokoj:


rozni sie wahja i mocowaniami




 


#18 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 kwietnia 2010 - 23:11

Mam takie zdjęcie odbłyśnika z przesłoną

Dodany obrazek


i naprawdę nie widzę niczego co by mogło wadzić. Moim zdaniem po usunięciu wajchy i tego ucha które ogranicza ruch wajchy powinno być ok.



 


#19 OFFLINE   jeansu

jeansu
  • 222 postów
  • Dołączył: 24-04-2009
  • Skąd: Kozienice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 29 kwietnia 2010 - 11:17

Mam takie zdjęcie odbłyśnika z przesłoną

Dodany obrazek


i naprawdę nie widzę niczego co by mogło wadzić. Moim zdaniem po usunięciu wajchy i tego ucha które ogranicza ruch wajchy powinno być ok.


mi też się tak wydaje :D, ale martwi mnie to teoretycznie inne mocowanie...
ale jutro rozbiorę jednak tą lampę, nawet jakbym miał ją 2 raz później demontować i sam sprawdze jak sie sprawa ma z tymi mocowaniami :)
oczywiście podzielę się spostrzeżeniami


EDIT:
wymiana przesłon zakończona:)
konkluzje po wymianie:
przesłony mają identyczny kształt, wymiary i otwory mocujące, lewą od prawej różni tylko mocowanie ruchomego elementu przesłony, ale jeśli nie zamierzamy jeździć do UK to są one całkowicie niepotrzebne. ja mając 2 prawe przesłony tą w lewej lampie musiałem lekko przerobić a konkretnie zagiąłem ramię(wajchę) przesłony o 90 stopni do wewnątrz lampy (zbliżyło się do odbłyśnika soczewki - sfery), a całość zmieściła się ze sporym luzem w obudowie lampy.
przeszczep uważam za udany;)

#20 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 26 lipca 2011 - 21:28

Mam pytanie czy jeśli sklepie się tą wypukłość w przysłonie xenonu do równego to z tym można jeździć?