

szum w kole - łożysko
#1
OFFLINE
Napisany 20 marca 2010 - 23:20
Dziwi mnie jedna rzecz - niejedno łożysko w samochodach zajeździłem, ale nigdy nie miałem takiego przypadku że jest dobrze, cichutko a za dwa dni strach wyjechać z garażu - taki hałas.
Ktoś może spotkał się z podobnym zjawiskiem, tzn. nagłym padem łożyska bez żadnej zapowiedzi? Może to mieć związek ze złą geometrią? (ostatnio wymieniałem drążki) Czy muszę coś posprawdzać zanim założę nową piastę? Proszę o wszelkie sugestie
#2
OFFLINE
Napisany 20 marca 2010 - 23:33
#3
OFFLINE
Napisany 20 marca 2010 - 23:51
#4
OFFLINE
Napisany 21 marca 2010 - 00:22
#5
OFFLINE
Napisany 25 marca 2010 - 17:47
-Czy na żadnej z tarcz nie ma rdzy (piszerz że auto stało to jest mozliwość że klocek ociera o rdze)
- czy jak podniesiesz auto i zakrecisz kołem czy słychać szum jak tak to dla pewnosci można zdiąć zacisk i założyć koło i wtedy jeszcze raz zakręcić kołem jak bedzie szum to masz pewność że łożysko
- czy blacha nie dotyka tarczy i nie szumi?
#6
OFFLINE
#7
OFFLINE
Napisany 25 marca 2010 - 22:06
ewidentnie hałasuje łożysko - zdejmowałem zacisk i hałas nie ustąpił - typowe chrobotanie/rzężenie.
Piasta od kczecha już do mnie jedzie. Dzisiaj nie mogąc się doczekać przesyłki polazłem do garażu by sprawdzić czy uda mi się ruszyć śrubę piasty - już kombinowałem czy mój markowy klucz yato

I jeszcze jedno - czy śruba powinna mieć jakieś zabezpieczenie, zakręcać ją na klej, czy po prostu zakręcić na 320 Nm? (wydaje mi się że to ostatnie)
#8
OFFLINE
Napisany 26 marca 2010 - 07:21
#9
OFFLINE
Napisany 26 marca 2010 - 07:33
Piasta powinna być dość mocno dokręcona jak była za słabo to łożysko może ulec uszkodzeniu.Nakrętki na piasty są zabezpieczane na rożne sposoby najczęstszy to zagniatane nakrętki samo kontrujące na śrubach rzadko się spotyka się preparat
a jak jest w omedze? nie zauważyłem ani zawleczki, ani zagniatanej blaszki, wydaje mi się że widzę natomiast niebieskie ślady jakby po loctite. Choć gdyby to było loctite to pewnie bym tego tak łatwo nie odkręcił. W serwisówce nic nie piszą o żadnym kleju ani innym zabezpieczeniu. Wychodzi więc na to że po prostu się dokręca z odpowiednią siłą?
#10
OFFLINE
Napisany 31 marca 2010 - 18:42
Mam jeszcze takie pytanko dlaczego na aledrogo sprzedaja same lozysko na przod do omegi skoro wystepuje tylko z piasta np tu nr aukcji-956443467
#11
OFFLINE
Napisany 31 marca 2010 - 19:46
sprawdź czy masz prawidłową geometrię
#12
OFFLINE
Napisany 31 marca 2010 - 19:57
#13
OFFLINE
Napisany 31 marca 2010 - 20:05
VKBA 3410 to jest łożysko do tyłu (z tej aukcji) do wersji nie uzbrojonej, a do reszty opli pasuje do przodu w omedze jest tak jak napisałeś z piastą, co do firmy MGK to faktycznie szajs kolega kupił do cienkiego i też się rozpadło po miesiącuMam jeszcze takie pytanko dlaczego na aledrogo sprzedaja same lozysko na przod do omegi skoro wystepuje tylko z piasta np tu nr aukcji-956443467
#14
OFFLINE
Napisany 31 marca 2010 - 20:29
Siemanko Doncortino,my sie chyba na lotnisku w Kluczewie ostatnio widzielismy co?? Lozysko tak jak napisalem wybite na nim MGK,zbieznosc robiona bo wymienialem tez koncowke drazka kierowniczego,zakupy robione w sklepie w Stargardzie sklep Aris
ano widzieliśmy się :-)
ile dałeś za piastę?
ja kupiłem u kczecha, zrobiłem jakieś 200 km i jest ok :-)
#15
OFFLINE
Napisany 31 marca 2010 - 20:34
#16
OFFLINE
Napisany 31 marca 2010 - 20:47