

Dziwne kody błędów Omega 2.0 16V XEV Proszę o POMOC
#1
OFFLINE
Napisany 18 marca 2010 - 19:34
moje kody to
2121
2131
3133
8383
8737
3731
o co w tym chodzi?
proszę o pomoc
Pozdrawiam
#2
OFFLINE
Napisany 18 marca 2010 - 20:46
A pasowało by tak:
21 21 21 - 21 czujnik położenia przepustnicy – napięcie za wysokie
31 31 31 - ???? nie wiem:P
83 83 83 - ???? tu też ciężko:P ale jest taki - Wtryskiwacz nr 3 – za niskie napięcie – zwarcie do masy
A co Ci się dzieje z autkiem że zczytywałeś kody?
http://forum.omegakl...artym spinaczem
#3
OFFLINE
Napisany 18 marca 2010 - 20:51
więc kod 31 to - Brak sygnału obr/min z silnika (ale ten błąd chyba musi być bo sprawdzamy błędy na zgaszonym aucie) chyba że się mylę niech mnie ktoś poprawi.
kod 83 Za niskie napięcie zaw. wtrysk. 3 (ale co z tym zrobić przez co jest ten błąd?) patrząc od przodu który to jest wtryskiwacz 3?
no i błąd 21 czujnik położenia przepustnicy – napięcie za wysokie co może być przyczyną tego błędu?
P.S. - Świeci mi się cały czas Check po odpaleniu silnika
#4
OFFLINE
Napisany 18 marca 2010 - 21:05
i kod powtarzany jest 3 krotnie,
Najpierw będzie 12 12 12, zaczęcie procedury i po kolei błedy jakie są zapisane...
Zobacz najpierw w nocy czy nie świecą przewody, czy przebicia nie ma...
Tu masz kody:
Kody błędów X20XEV - sterowniki Simtec 56.1 oraz 56.5
________________________________________
Simtec 56.1
12 Inicjalizacja testu
13 Sonda Lambda – obwód otwarty
14 Czujnik temperatury
płynu chłodzącego – napięcie za niskie
15 Czujnik temperatury płynu chłodzącego – napięcie za wysokie
16 Czujnik stukowy – sygnał bez zmian napięcia
19 Czujnik położenia wału – nieprawidłowy sygnał
21 czujnik położenia przepustnicy – napięcie za wysokie
22 czujnik położenia przepustnicy – napięcie za niskie
23 Moduł kontroli stuków – sygnał poza skalą
24 Brak sygnał czujnika prędkości pojazdu (VSS)
25 Wtryskiwacz nr 1- za wysokie napięcie
26 Wtryskiwacz nr 2- za wysokie napięcie
27 Wtryskiwacz nr 3- za wysokie napięcie
28 Wtryskiwacz nr 4- za wysokie napięcie
37 Kontrolka silnika, napięcie za niskie
38 Obwód sondy lambda – napięcie za wysokie
39 Obwód sondy lambda – napięcie za niskie
44 Sonda Lambda – uboga mieszanka
45 Sonda Lambda – za bogata mieszanka
48 Za niskie napięcie aku
49 Za wysokie napięcie aku
52 Kontrolka silnika, napięcie za wysokie
53 Przekaźnik pompy paliwa napięcie za niskie
54 Przekaźnik pompy paliwa napięcie za wysokie
55 ECU – zwarcie do masy bądź inne zwarcie
56 Silnik krokowy – napięcie za wysokie
57 Silnik
krokowy – napięcie za niskie
61 Zawór wentylacji zbiornika paliwa – napięcie za niskie
62 Zawór wentylacji zbiornika paliwa – napięcie za wysokie
69 Sensor temperatury powietrza dolotowego – napięcie za niskie
71 Sensor temperatury powietrza dolotowego – napięcie za wysokie
73 Przepływomierz powietrza – napięcie za niskie
74 Przepływomierz powietrza – napięcie za niskie
75 Torque control (automatic) Voltage low
76 Torque control (automatic) Continuous signal, ignition retard long
81 Wtryskiwacz nr 1 – za niskie napięcie – zwarcie do masy
82 Wtryskiwacz nr 2 – za niskie napięcie – zwarcie do masy
83 Wtryskiwacz nr 3 – za niskie napięcie – zwarcie do masy
84 Wtryskiwacz nr 4 – za niskie napięcie – zwarcie do masy
87 Przekaźnik klimatyzacji – napięcie za niskie
88 Przekaźnik klimatyzacji
– napięcie za wysokie
91 Dogrzewacz sondy lambda – napięcie za wysokie
92 Czujnik położenia wałków rozrządu – błędny sygnał
98 Dogrzewacz sondy lambda – napięcie za niskie
#5
OFFLINE
Napisany 18 marca 2010 - 21:07
a od czego może świecić się check po odpaleniu na benzynie od razu się świeci.
a no i druga sprawa jest taka że po przekręceniu stacyjki nie zapala się wcale kontrolka od akumulatora (która oczywiście powinna zgasnąć po odpaleniu auta) - ładowanie jest mierzyłem miernikiem.
#6
OFFLINE
Napisany 18 marca 2010 - 21:18
Co do kontroli... hmmm może tylko żaróweczke szlag trafił w liczniku?
#7
OFFLINE
#8
OFFLINE
Napisany 18 marca 2010 - 21:20

Co by wszystklo wyjaśniało, przy wymianie kolektora uszkodzona została sonda, zobacz czy kable nie sa pourywane.
#9
OFFLINE
Napisany 18 marca 2010 - 21:31
12
13
38
73
i co dalej z tym zrobić?
sondę sprawdzałem dziś po południu kable całe, kostka również, wszystko siedzi na swoim miejscu jak było.
wiem że jeszcze przepływomierz założony był na odwrót tj. strzałka była w odwrotną stronę niż przepływ powietrza, więc go zamieniłem jak powinien być, i może to od tego jest błąd 73 teraz wypadało by pewnie skasować te błędy (odpinając baterię) i zobaczyć czy pojawią się znowu.
#10
OFFLINE
Napisany 18 marca 2010 - 21:50
Tu masz np, co do sondy:
http://forum.omegakl...mierzenie sondy
Odpinanie baterii w tych silnikach nic nie daje niestety z tego co wyczytałem, jedynie reset przez podpiecie do kompa. Co prawda dzis mi kolega napisał że jest możliwe ich niwelowanie poprzez podłączenia klemy(+)wraz z klemą(-) do ujemnego bieguna w akumulatorze na kilka minut, nie jestem elektrykiem i nie wiem co o tym mysleć

#11
OFFLINE
Napisany 19 marca 2010 - 15:56
sprawdzałem dzisiaj iskrę na świecach, okazało się że iskra jest na 1 i na 4 cylindrze na 2 całkowity brak iskry a na 3 iskra jest nędzna ledwo ją widać, co może być przyczyną? kable wymieniłem, świece nowe NGK (czy to może być cewka wysokiego napięcia)? jak ją sprawdzić czy jest dobra? czy prąd który dochodzi do cewki? to jest tylko jeden + czy np. kilka plusów? na jakiej zasadzie jest rozdzielana iskra między cylindrami?
koledzy pomóżcie, dzisiaj podmieniłem moduł DIS, i nic nadal pracuje na 1 i 4 następnie podmieniłem komputer od takiej samej omki i nadal chodzi na 1 i 4 ma ktoś jakiś inny pomysł na to? czujnik położenia wału? sprawdzałem oporności się zgadzają, ale niech ktoś podsunie jakieś rozwiązanie.
dodam że robiłem próbę zamieniając kabel wysokiego napięcia i było dalej to samo, czyli na 1 i 4 iskra OK, zaś na 2 iskra ledwo ledwo na 3 cylindrze praktycznie całkowity brak iskry, po odpaleniu omka chodzi na 2 cylindrach nie równo, szarpie i nie wkręca się na obroty nie ma siły, co zrobić? co sprawdzić, czy możliwe jest że do cewki prąd nie dochodzi jakie tam powinny być napięcia na kostce idącej do modułu DIS w X20XEV? ja mam tam jeden przewód czarny i dwa zielone (czwarty pin w kostce jest pusty).
#12
OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2010 - 18:09

Omega B 2.0 16v X20XEV (136 KM)
#13
OFFLINE
Napisany 12 maja 2010 - 11:01
Ale jeżeli auto Ci wariuje to musisz sprawdzić sonde, fakt błąd 73 mógł zostać w pamięci jeżeli nie rozwaliło przepływomierza to po jakichś 30 prawidłowych odpaleniach nie powinien już pokazywac błedu 73.
Tu masz np, co do sondy:
http://forum.omegakl...mierzenie sondy
Odpinanie baterii w tych silnikach nic nie daje niestety z tego co wyczytałem, jedynie reset przez podpiecie do kompa. Co prawda dzis mi kolega napisał że jest możliwe ich niwelowanie poprzez podłączenia klemy(+)wraz z klemą(-) do ujemnego bieguna w akumulatorze na kilka minut, nie jestem elektrykiem i nie wiem co o tym mysleć
Witam, mam pytanie, czy podpiecie kompa to jedyny sposob na skasowanie bledow? Jesli nie to w jaki sposob mozna skasowac bledy.
#14
OFFLINE
Napisany 12 maja 2010 - 14:29
Witam, mam pytanie, czy podpiecie kompa to jedyny sposob na skasowanie bledow? Jesli nie to w jaki sposob mozna skasowac bledy.
Jeżeli usterke którą miałeś usunąłeś, to po kilkunastu prawidłowych odpaleniach błąd sam zniknie ponieważ komputer już go nie będzie widział. Nie znam dokładniej ilości odpaleń ale coś mi się kojaży że około 30x.
Można też się bawić w przekręcanie stacyjki od zgaszonego na zapłon i tak kilkanaście razy też pewnie coś do 30x.

#15
OFFLINE
Napisany 12 maja 2010 - 16:28
Jeżeli usterke którą miałeś usunąłeś, to po kilkunastu prawidłowych odpaleniach błąd sam zniknie ponieważ komputer już go nie będzie widział. Nie znam dokładniej ilości odpaleń ale coś mi się kojaży że około 30x.
Można też się bawić w przekręcanie stacyjki od zgaszonego na zapłon i tak kilkanaście razy też pewnie coś do 30x.
mam 38 i 73. nic nie dotykalem, chcialbym zobaczyc czy na PB tez bedzie ten blad wywalalo. kiedy kupilem auto to juz sie chceck swiecil i do dzisiaj nie zgasl

#16
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2010 - 23:12
proszę o porady.
#17
OFFLINE
Napisany 19 września 2010 - 13:27
#18
OFFLINE
Napisany 27 października 2010 - 13:05
53 - Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt niskie napięcie
54 - Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt wysokie napięcie
#19
OFFLINE
Napisany 20 maja 2011 - 11:18
mam problem robiłem remont silnika i po remocnie odpalił ale obroty wariowały wiez znalazłem przyczyne teraz jak prubuje odpalic to przy przkreceniu kluczyka na poz 2 (zapalają sie kontrolki ) mamiskre na swiecach a jak próbuje odpalic to iskray nie mam cewke juz sprawdziłem jest dobra co dalej mam robic (zaczynam miec czarne mysli ze nie uda sie odpalic moją omeszke )
#20
OFFLINE
Napisany 20 maja 2011 - 11:31
:confused:jak prubuje odpalic to przy przkreceniu kluczyka na poz 2 (zapalają sie kontrolki ) mamiskre na swiecach
poszukaj dział sam naprawiam - sprawdzone porady, w linku do diagnostyki i eksploatacji znajdziesz jak odczytać kody błędów w domowych warunkach przy pomocy spinacza biurowego... coś mi się zdaje że nie tak podłączyłeś z elektryką...