Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Tylne Zawieszenie Sanki Pod Most(wózek) Wachacze


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   BGZ

BGZ
  • 4 postów
  • Dołączył: 12-03-2010

Napisany 13 marca 2010 - 10:20

Witam jestem Świerzy z Oplami Mam Mały Problemik Z Moja świeżo zakupiona Omega

2.016v
Bardzo wygodne Auto
Mój Problem Polega Na Przekrzywieniu Kół z tylu Próbuje dojść czego to wina
wymieniłem Silent block na wahaczach (tył)
Kola dalej są rozjechane (wygląda Jak żaba )
Auto ma Hak i pochodzi z Holandii
Coś jest Pokrzywione. Moim zdaniem zostało Przeciążone i coś się Pogięło
Szczególnie lewe koło
Musze to w Miarę szybko zrobić bo Uszkodzą się Łożyska itd. .
i tu jest pytanie Wahacze Czy SANKI pod Most

#2 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 marca 2010 - 11:14

no raczej wahacze/sprezyny - bo jesli kolyska ma wybite tuleje to bedzie tylko/az tylek latal natomiast jak padnie tuleja wew wahacza to wtedy bankowo kolo gora zacznie schodzic sie do srodka Przypominma ze wahacz tylny ma 2 tuleje wew i zew
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#3 OFFLINE   BGZ

BGZ
  • 4 postów
  • Dołączył: 12-03-2010

Napisany 13 marca 2010 - 12:56

Właśnie te Tuleje Gumowo metalowe Wymieniłem i nie widzę żadnej poprawy :(
Lewe kolo się najmocniej skrzywiło i góra kola weszła Do środka

jak Oglądałem Te wahacze Dość Solidnie wyglądają za to te mocowania na sankach
na takie solidne nie wyglądają dlatego myślę ze to sanki . . . .
Ale wrąbać się w koszty to nie sztuka . . .
hmm

#4 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 13 marca 2010 - 14:55

A ja myślę,że to wina umęczonych sprężyn

#5 OFFLINE   BGZ

BGZ
  • 4 postów
  • Dołączył: 12-03-2010

Napisany 15 marca 2010 - 19:05

założyłem Nowe Sprężyny I Dalej To SAMO Auto poszło w GÓRĘ ok 2,5 cm

Jutro Się Wezmę Za Wymiary Zobaczymy Co Się Pokrzywiło . . . . . .

#6 OFFLINE   v1sua1

v1sua1

    WRC (warcy-rycy-czeszczy)

  • 62 postów
  • Dołączył: 24-10-2008
  • Skąd: Łomża

Napisany 15 marca 2010 - 19:13

A takie pytanie koledzy, czy wahacze z omegi c (bfl) podejdą do b ? u mnie koła są w ten sposób / \ mniej więcej jednakowo

#7 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 marca 2010 - 02:59

A takie pytanie koledzy, czy wahacze z omegi c (bfl) podejdą do b ? u mnie koła są w ten sposób / \ mniej więcej jednakowo


Podejdą. O ile się nie mylę to nawet z 2.0 sedan do 3.0 kombi będzie pasować. Kąt koła powinien oscylować max do około -2st a na zawieszce sport do około -2st50min. Omega ma fabrycznie pochylone tak koła. Sprawdz na geometrii.

#8 OFFLINE   hampster

hampster
  • 430 postów
  • Dołączył: 24-02-2007
  • Skąd: Dobrzyca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 marca 2010 - 08:53

Już pisałem w innym temacie, ale się powtórzę:

Ja do wczoraj miałem problem z kątem nachylenia kół tylnych. Do wczoraj bo wymieniłem tuleje (oczywiście Lemforder :) ) na wahaczach i już jest wszystko ok. Uszkodzenia tulei nie wykryto na szarpakach. Dopiero podważenie rurą pokazało że jest coś nie tak. Po wyciągnięciu wahaczy okazało się że tuleje są naderwane.

I tak kąty przed wymianą:

Lewy Tył: 3st 10'
Prawy tył: 2st 55'

Pow wymianie:
Lewy Tył: 2st 10'
Prawy tył: 2st 10'

Norma: 1st 55' +- 40'

#9 OFFLINE   BGZ

BGZ
  • 4 postów
  • Dołączył: 12-03-2010

Napisany 16 marca 2010 - 16:31

Dziś wszedłem pod auto i już Wiem Mam Do Wymiany sanki pod most........

Pogięte są mocowania Wahaczy. . . Rożnica jest 1cm

#10 OFFLINE   v1sua1

v1sua1

    WRC (warcy-rycy-czeszczy)

  • 62 postów
  • Dołączył: 24-10-2008
  • Skąd: Łomża

Napisany 16 marca 2010 - 19:50

Ja właśnie zakupiłem dwa kompletne wahacze razem z piastą, klockami hamulcowymi, i tulejami( UŻYWANE za 49pln szt. z anglika ). Swoje sprawdzałem na szarpakach i tuleje wydają się dobre, wymieniane były 18 miesięcy temu. Pod koniec tygodnia wymiana wtedy się pochwale albo będę bluźnił ;)

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 marca 2010 - 20:54

Podejdą. O ile się nie mylę to nawet z 2.0 sedan do 3.0 kombi będzie pasować. Kąt koła powinien oscylować max do około -2st a na zawieszce sport do około -2st50min. Omega ma fabrycznie pochylone tak koła. Sprawdz na geometrii.


sedan i kombi maja inne wahacze. inne mocowanie amora




 


#12 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 03 października 2011 - 16:19

A powiedzcie mi jak powinno się zakładać te duże tuleje w sankach z przodu? Tzn chodzi mi o kierunek ich montażu, ponieważ nie jest ona z litej gumy tylko ma takie wycięcia na wylot naprzeciw siebie?
Chodzi mi dokładnie o to czy wycięcia powinny być z lewej i prawej strony tuleji patrząc z tyło do przodu auta? Czy może np wyciecia z przodu i tyłu, no chyba że np pod kątem jakoś bo jak wyjąłem stare to były ustawione tą pełną stroną ale w kierunku dyfra?

#13 OFFLINE   czesiu8

czesiu8
  • 1 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 13 lipca 2012 - 14:08

Witam
Podepnę się pod temat gdyż mam podobny problem w mojej Omedze (rocznik 97 2.0 16v sedan). Mianowicie mam bardzo dużą odchyłkę kół tylnych do zewnętrznej strony (wewnętrzna strona opon bardziej zdarta) z tego co już wyczytałem to musze zmienić całe wahacze. I tu moje pytanie jakie gdzie i za ile kupić? A może któryś z klubowiczów mógłby jakieś odsprzedać?

#14 OFFLINE   darob

darob
  • 9 postów
  • Dołączył: 19-06-2010
  • Skąd: okolice Brodnicy

Napisany 22 sierpnia 2012 - 22:01

Witam
nie jestem pewny ale na tyle można regulować kąt kół za pomocą śruby.

Mam pytanko nie mogę znaleźć tylej do zamocowania mosty w 2.0 16V. Szukam i nic!! Jeżeli może ktoś pomóc to będę wdzięczny. :)

#15 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 sierpnia 2012 - 22:04

Mam pytanko nie mogę znaleźć tylej do zamocowania mosty w 2.0 16V

Ke? Jasniej wez napisz, bo to sie kupy nie trzyma.

#16 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 sierpnia 2012 - 22:07

nie jestem pewny ale na tyle można regulować kąt kół za pomocą śruby.

z tyłu nie ustawia się kątów tylko i wyłącznie zbieżność.