Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

LPG? Zależy jaką Omege masz


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Lukas

Lukas
  • 10 postów
  • Dołączył: 02-08-2006
  • Skąd: Wrocław

Napisany 02 sierpnia 2006 - 20:21

Na Omege 2.0 8 zaworów najlepiej (i najtaniej) zwykła gazownia. Spokojnie chodzi i prawie nie "strzela" :mrgreen: Co do 2.5L i "odrzutowca" 3.0 MV6tek - nie ma wyboru oprocz sekwencji. Jest to poprostu mus, jeśli nie chcesz żeby ci rozwaliło przepływomierz, dysze, schrzaniło kompa i powylączało rzeczy podobne do TC(kontrola trakcji). A ceny.. cos, bardzo sie róznia. Trzeba dobić targu :lol: i trochę popytać w warsztatach. Ja naprzykład wyboru za bardzo nie mialem: przy spalaniu benzyny 11,6 L i 14L gazu wyszlo mi że za 20tys.km się zwróci. A posłuchać wiadomości to niedługo będziemy mieli 5 zeta za litr 95-tej.



#2 OFFLINE   Beton

Beton

    corsiontko A C20XE

  • 148 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 sierpnia 2006 - 17:21

Proszę cię.Jak to nie ma wyboru??Wybor masz zawsze,nawet jak masz plastikowy kolektor.
A do V6 raczej założył bym instalację na BLOS`ie niż sekwencję,ponieważ :
1.Taniej
2.Mniej problemów(mechaniczny gaźnik gazowy)
3.Przyrost mocy na gazie,a nie spadek jak to jest w przypadku II i III gen.

A tak na marginesie MV6 będzie jeździć(nie mylić z zapier...) na II generacji i to całkiem nie źle(a jak komuś będzie mało to przełączy na BENZINE).
Ale to wszystko zależy od montera instalacji.Już nie jedna oma V6 jeździ na II gen i nie ma z instalacją żadnych problemów.Jak to się mówi,najmniej ważna jest instalacja gazowa,ważne są umiejętnośći i fachowość montera.
WV Derby `83 G40 -> i wszyscy zostają z tyłu...

#3 OFFLINE   Lukas

Lukas
  • 10 postów
  • Dołączył: 02-08-2006
  • Skąd: Wrocław

Napisany 03 sierpnia 2006 - 17:45

Jesli komus fajnie chodzi zwykla gazownia - to dobrze, ma szczescie (zgadzam sie co do montera). Ale nie mow ze na sekwencji jest spadek mocy! Zadnej roznicy nie odczuwam przy przelaczeniu z beznyny na gaz. A problemy? Jakie? Mam sekwencje Landi i chodzi jak zegarek szwajcarski. Kumpel mial MV6tke i mial IIgeneracje bez sekwencji. Rozpier..lo mu przeplywomierz, dal za oryginal 500zeta. Wiem ze sa tansze podroby ale wtedy nie znalazl poprostu. I nie mow ze na zwyklej instalacji nie ma strzalow. Moze 4-cyl. Omasy chodza bezproblemowo, ale do 6tki najlepsza jest sekwencja. Chyba ze chcesz ryzykowac i pozniej wydac troche kasy na naprawy, ktorych moglo i nie byc.

#4 OFFLINE   Lukas

Lukas
  • 10 postów
  • Dołączył: 02-08-2006
  • Skąd: Wrocław

Napisany 03 sierpnia 2006 - 18:31

Zapomnialem tylko dodac ze wszystko co napisalem dotyczy Omegi B i silnikow ECOTEK 2.5 i 3.0L. Co do starszych bryk, silnikow Dual Ram - rozne rzeczy slyszalem, ale nie bede sie wypowiadal, nie znam sie, do tego nie mialem gazu na swojej poprzedniej Omedze A ( byla 2.0).

#5 OFFLINE   uukasz

uukasz

    AKTUALNIE BRAK OMESZKI

  • 271 postów
  • Dołączył: 03-08-2006
  • Skąd: radom

Napisany 04 sierpnia 2006 - 10:47

panowie ja wiem tylko tyle ze trzeba wymienic wszystkie swice filtr powietrza i przewody i problem mamy z glowy na 20 tys jestem tego w 100 % pewny nie ma to tamto :mrgreen:

#6 OFFLINE   Beton

Beton

    corsiontko A C20XE

  • 148 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 sierpnia 2006 - 19:28

... Ale nie mow ze na sekwencji jest spadek mocy! Zadnej roznicy nie odczuwam przy przelaczeniu z beznyny na gaz...


A byłeś na hamowni że jesteś tego pewnien że nie ma różnicy?Miałem sekwencje u siebie w X20XEV,listwę matrixa,reduktor kme,stag 300 i dupaa.Auto słabsze o ok. 9%.
Ze 130 na benzynie na gazie było zaledwie 117.Więc nie wciskaj kitu że nie ma spadku mocy i instalka poszła do żyda.
Poźniej zacząłem testować blos`a i tu niespodzianka... Silnik trzymał serję czylki prawie katalogowe 136Ps. - pomiary wykonane na tej samej hamowni (bez nazwy bo za reklamę mi nikt nie płaci). Jak porobię skany wykresów to z chęcią wrzucę by niedowiarki zobaczyli.

...A problemy? Jakie? Mam sekwencje Landi i chodzi jak zegarek szwajcarski...


Co do problemów.Pojeździsz zobaczysz.
Elektronika jest zawodna.Wtryski lubią sie zabrudzić,mapa ECu potrafi się rozjechać.

...Kumpel mial MV6tke i mial IIgeneracje bez sekwencji. Rozpier..lo mu przeplywomierz


Co do tego że strzela:
1.Przewody
2.Świece
3.Lewe powietrze
4.Wadliwie zamontowana instalacja

JAk się nie dba to będzie strzelać.Kumpel jeździ BMW 530 na II gen i co??... nie strzela.
2 MV6 w czestochowie jeżdżą na II gen już ponad 3 lata i nie ma problemów,zero strałów.
Najważniejsze przy II gen to mieć sprawne auto(silnik)...I nie będzie problemów.

Ps.Gaz nadaje się do zapalniczek i junkersów a nie do silników spalinowych zasilanych benzynką...

Pozdrawiam
Gazownik "Amator"
WV Derby `83 G40 -> i wszyscy zostają z tyłu...

#7 OFFLINE   Lukas

Lukas
  • 10 postów
  • Dołączył: 02-08-2006
  • Skąd: Wrocław

Napisany 05 sierpnia 2006 - 21:28

Krótko odpowiem. Na hamowni bylem, bo sam sie zdziwilem ze nie wyczulem spadku mocy. Wskazania roznia sie o 1-2 km/h. Instalacje mam 16 miesiecy, prejechalem 38 tys.km. Wiec JUZ pojezdzilem, brachu. Nie mowie ze II gen. nie pasuje do Omesia. Pasuje, ale nie do 6-cylindrowca. Masz doswiadczenie z 3-litrowa Omega? Nie. Wiec to ty nie wciskaj kitu.

#8 OFFLINE   Robo

Robo

    Zbanowany

  • 427 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 06 sierpnia 2006 - 08:16

A ja powiem tylko tyle że coraz bardziej mnie rozśmiesza jak zatwardziali benzynowcy szukają lewego paliwa :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
konto usunięte

#9 OFFLINE   Beton

Beton

    corsiontko A C20XE

  • 148 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 sierpnia 2006 - 16:16

Ehhh.dobrze każdy ma swoje racje.Ja wiem swoje ty wiesz swoje.JA zakładam gaz ty użytkujesz gaz.I koniec spierania się o pierdoły.Każdy ma swoje przekonania.Ja mam niemałe doświadczenie w tym co robę,więc raczej wiem co mówię.

I nie spierajmy się bo nic nie wnosimy do tematu.
Pozdro.
WV Derby `83 G40 -> i wszyscy zostają z tyłu...

#10 OFFLINE   Robo

Robo

    Zbanowany

  • 427 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 06 sierpnia 2006 - 16:43

Beton czy ja dobrze przeczytałem :?: piszesz że montujesz gaz i że gaz sie nie nadaje do samochodów :?: :shock:

Gdzie tu logika :?: :shock: :lol:
konto usunięte

#11 OFFLINE   Beton

Beton

    corsiontko A C20XE

  • 148 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 sierpnia 2006 - 10:49

Dokładnie tak jak mówisz robo.Jak by konstruktorzy chcieli by silniki były zasilane gazem to to nazywały by się silnikami gazowymi.

A montuje bo z czegoś trzeba żyć to raz, a dwa nie każdego stać na jazdę na benzynie.
Ja już do siebie (do jakiekgokolwiek silnika)gazu nie założe bo wiem czym sie to kończy.
Rozjechane mapy ecu,wypalone zawory itd.

Ja każdemu klientowi mowie co może sie stać.
A i tak to nie odstrasza ludzi.Wiadoma sprawa co 1.89złza litr gazu to nie 4.36zł za litr benzyny.
WV Derby `83 G40 -> i wszyscy zostają z tyłu...

#12 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 sierpnia 2006 - 14:30

Rozjechane mapy ecu,wypalone zawory itd.


no ale BLOSA sam polecasz jak i ja słyszałem o nim dużo pochlebnych opinii, mając 2.0 została mi instalacja II generacji na sterowniku STAG100, z niej zdołałem tylko sprzedać parownik a resztę mam i chętnie się pozbędę w cenach smalcu za komuny...

teraz jeżdże na benzynie i nie ukrywam że w trasie jest OK, ale w mieście mnie je**e po kieszeni, rozważam założenie BLOSA do mojego silnika, jak i co z tym by było? bo nie ukryuwam że chce to zrobić we własnym zakresie.

#13 OFFLINE   Beton

Beton

    corsiontko A C20XE

  • 148 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 sierpnia 2006 - 15:26

Nie polecam, bo wiem że gazjest zły :D A tak serio do to lepie założyć coś z czym nie ma problemów i coś co nie ma wpływu na ECu.
A co ci do tego będzie potrzebne, to dość wydajny reduktor, "emulator" wtrysku i emulator lambdy :) W sumie praktycznie cała instalacja bez miksera, bo to właśnie mikser zastępujemy blosem.
Reszta to już nie problem.Cały schemacik jak i wykaz komponentów potrzebnych do montażu jest zawarty w opakowaniu z Blos`em. A tak na marginesie nie kupujcie blosów na elektronice - gówno jakich mało.
WV Derby `83 G40 -> i wszyscy zostają z tyłu...

#14 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 sierpnia 2006 - 17:12

W sumie praktycznie cała instalacja bez miksera


o kurrr no dobra, się tam wepne w te wtryski znowu, ale czy ten mó STAG100 obsługuje 6 cylidrówki? chyba tak...

#15 OFFLINE   Beton

Beton

    corsiontko A C20XE

  • 148 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 sierpnia 2006 - 15:22

da rade...spokojnie.Z V6 daje to co w r6 ma nie dać :D
WV Derby `83 G40 -> i wszyscy zostają z tyłu...