

Y25DT chip tuning
#1
OFFLINE
Napisany 11 marca 2010 - 16:21
Posiadam Omegę 2.5 DTI z 2002 roku. Mam pytanie odnośnie chip tuningu. Jaki jest koszt takiej modyfikacji, jakiego wzrostu mocy mogę się spodziewać, jak będzie wyglądać sprawa ze spalaniem, czy nie będzie żadnych negatywnych skutków dla silnika. Słyszałem że te silniki (Y25DT) w BMW seryjnie ustawione są na 167KM czy można pociągnąć silnik wyżej??
Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam.
#2
OFFLINE
Napisany 11 marca 2010 - 17:04
#3
OFFLINE
Napisany 11 marca 2010 - 17:51
#4
OFFLINE
Napisany 11 marca 2010 - 18:49
kolego zanim zaczniesz cokolwiek kombinować, jedz na hamownię i zbadaj swój silnik bo życie pokazuje że wszystko możliwe a będziesz wiedział na czym stoisz. Poza tym poszukaj tutaj kilku osób którzy 2.5DTI na chipie już mają.Witam.
Posiadam Omegę 2.5 DTI z 2002 roku. Mam pytanie odnośnie chip tuningu. Jaki jest koszt takiej modyfikacji, jakiego wzrostu mocy mogę się spodziewać, jak będzie wyglądać sprawa ze spalaniem, czy nie będzie żadnych negatywnych skutków dla silnika. Słyszałem że te silniki (Y25DT) w BMW seryjnie ustawione są na 167KM czy można pociągnąć silnik wyżej??
Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam.
#5
OFFLINE
Napisany 11 marca 2010 - 19:11
seryjne ma 163, sa tu ludzie co mają 180 KM i 400Nm a nawet 196 KM wystarczy poszukaćustawione są na 167KM
#6
OFFLINE
Napisany 11 marca 2010 - 20:11

#7
OFFLINE
Napisany 10 maja 2010 - 23:32
Zastanawia mnie tylko jak to zniesie skrzynia automatyczna ? Czy ktoś ma jakieś doświadczenia ?
Wyczytałem gdzieś, że sprzęgło hydrokinetyczne w skrzyni 5L40E wytrzymuje maksymalnie 350NM. Skoro silnik ma seryjnie 300NM to zastanawiam się czy jednocześnie ze zwiększeniem mocy trzeba coś grzebać w skrzyni ?
#8
OFFLINE
Napisany 11 maja 2010 - 05:10
ale w tym sprzegle nic sie nie trze także nic mu nie powinno byc bardziej bym bał sie że automat zacznie świrowac niewiedzać jak dobrać przełożenia jak to jest w przypadku AR25że sprzęgło hydrokinetyczne w skrzyni 5L40E wytrzymuje maksymalnie 350NM
#9
OFFLINE
Napisany 13 maja 2016 - 18:09
bardziej bym bał sie że automat zacznie świrowac niewiedzać jak dobrać przełożenia jak to jest w przypadku AR25
małe sprostowanie w sprawie skrzyni ar25 w 2.5td 131KM-jesli skrzynia jest sprawna wytrzyma chipa 150KM, miałem dużo więcej i ani razu skrzynia świra nie widziała,
wszystkim tutaj znany tuner od 2.5td wsadzał chipa od skrzyni manualnej do automata wiec skrzynia świrowała, znawca nie doszlifował tematu bo soft od automata jest całkiem inny niż w manualu
co do skrzyni automatycznej 5l40e w 2.5dti 150KM wytrzyma wiecej niz fabryka dała, ale trzeba pamiętac że skrzynia wymaga obsługi-filtr+olej,
obecnie mam 3.0d+chip +automat 5l40e i jeszcze skrzynia żyje
Edytowany przez bsje27, 13 maja 2016 - 18:14.